Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca
Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią m.in. osoby, które:
- swoją karierę zawodową chciałyby związać ze sprzedażą i obsługą klienta;
- samodzielnie uczyły się obsługi klienta i chciałyby formalnie potwierdzić swoje kompetencje;
- ukończyły kursy lub szkolenia z zakresu sprzedaży i zależy im na potwierdzeniu kwalifikacji;
- zawodowo są związane z prowadzeniem sprzedaży i/lub obsługi klienta, ale nie mają potwierdzonych kwalifikacji w tym zakresie;
- chciałyby się przekwalifikować.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji12-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca” przygotowuje uczestników do realizacji procesów sprzedażowych w stosunku do klienta oraz do obsługi towaru. Usługa przygotowuje do wykorzystywania technik komunikacyjnych, nawiązania i podtrzymywania relacji z klientami, a także do identyfikowania potrzeb klientów, prezentacji oferty i finalizacji sprzedaży. Usługa przygotowuje do prawidłowego prowadzenia dokumentacji sprzedażowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Nawiązuje kontakt z klientem | Kryteria weryfikacji a. wyjaśnia pojęcie orientacji na klientab. wymienia zasady nawiązywania kontaktu z klientem i ilustruje je przykładami c. omawia wpływ wizerunku sprzedawcy na budowanie relacji z klientem d. przytacza przykłady niedopuszczalnych oraz właściwych zachowań sprzedawcy podczas rozmowy handlowej e. tworzy komunikaty skierowane do klienta dostosowane do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się 2. Identyfikuje potrzeby klienta | Kryteria weryfikacji a. wyjaśnia znaczenie stosowania techniki aktywnego słuchaniab. formułuje przykładowe pytania otwarte służące rozpoznaniu potrzeb klienta c. formułuje przykładowe pytania pogłębiające dotyczące potrzeb klienta d. weryfikuje stopień zrozumienia potrzeb klienta, wykorzystując parafrazę | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się 3. Prezentuje ofertę zgodną z oczekiwaniami klienta | Kryteria weryfikacji a. dobiera towar lub usługę i sposób ich prezentacji do zidentyfikowanych oczekiwań klientab. wyjaśnia znaczenie komunikowania korzyści płynących z poszczególnych cech oferty c. uzasadnia cenę towaru lub usługi, odwołując się do właściwości towaru lub usługi oraz realiów rynku d. formułuje przykładowe pytania służące poznaniu opinii klienta na temat oferty e. omawia sposoby reakcji na potencjalne wątpliwości klienta f. wymienia powody poszerzania sprzedaży g. formułuje propozycję poszerzenia zakupu, posługując się językiem korzyści i uwzględniając potrzeby klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się 4. Finalizuje transakcję sprzedażową | Kryteria weryfikacji a. omawia scenariusze zamknięcia sprzedażyb. informuje klienta o możliwości dalszych kontaktów związanych z nabywanym towarem lub zrealizowaną usługą | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się 5. Prowadzi obsługę posprzedażową | Kryteria weryfikacji a. omawia sposoby podtrzymywania relacji z klientem po sfinalizowaniu transakcjib. wymienia regulacje prawne dotyczące reklamacji, zwrotów i wymiany towarów (forma, terminy, konsekwencje niedotrzymania terminu) c. realizuje procedury reklamacyjne zgodnie z prawem oraz standardem postępowania w danej organizacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się 6. Monitoruje ilość i jakość oferowanych towarów i usług | Kryteria weryfikacji a. wyjaśnia znaczenie monitorowania ilości i jakości towarów dla procesu sprzedaży i zaopatrzeniab. wymienia kryteria oceny jakości towarów (np. stan opakowań, data ważności, wygląd, kompletność, odpowiednie warunki przechowywania) c. wymienia etapy procesu zaopatrzenia zgodnie z procedurą organizacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się 7. Eksponuje towary i materiały promocyjne | Kryteria weryfikacji a. omawia zasady przechowywania i rozmieszczania towarów w magazynie i sali sprzedażyb. wymienia zasady ekspozycji towarów, w tym ekspozycji ceny c. uzasadnia potrzebę dbałości o czystość sali sprzedażowej i estetyczny wygląd ekspozycji d. omawia zasady ekspozycji materiałów promocyjnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się 8. Raportuje sprzedaż oraz samodzielnie prowadzi dokumentację sprzedażową | Kryteria weryfikacji a. opisuje sposoby dokumentowania stanu magazynu, otrzymanych dostaw oraz uzyskiwanych utargów zgodnie z wytycznymi organizacji oraz przepisami prawab. wyjaśnia znaczenie raportowania sprzedaży (raporty dobowe, miesięczne, konwersja, średnia wartość paragonu, liczba odwiedzających) c. omawia zastosowanie urządzeń technicznych dostępnych na stanowisku pracy (kasa fiskalna, komputer wraz z oprogramowaniem, terminal, systemy zabezpieczeń i inne stosowane w punkcie sprzedaży) d. wymienia przepisy prawa dotyczące odpowiedzialności finansowej, zasad bhp i przechowywania danych osobowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kwalifikacje zarejestrowane w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- KwalifikacjeObsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca
- Kod kwalifikacji w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęKJS CAPITAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoKJS CAPITAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
PROGRAM:
1. Obsługa klienta w punkcie handlowym
1.1 Nawiązywanie kontaktu z klientem
1.2 Identyfikowanie potrzeb klienta
1.3 Prezentowanie oferty zgodnej z oczekiwaniami klienta
1.4 Finalizowanie transakcji sprzedażowej
1.5 Prowadzenie obsługi posprzedażowej
2. Obsługa towaru i administracja procesem sprzedaży
2.1 Monitorowanie ilości i jakości oferowanych towarów i usług
2.2 Eksponowanie towarów i materiałów promocyjnych
2.3 Raportowanie sprzedaży oraz samodzielne prowadzenie dokumentacji sprzedażowej
Grupę docelową usługi stanowią m.in. osoby, które:
- swoją karierę zawodową chciałyby związać ze sprzedażą i obsługą klienta;
- samodzielnie uczyły się obsługi klienta i chciałyby formalnie potwierdzić swoje kompetencje;
- ukończyły kursy lub szkolenia z zakresu sprzedaży i zależy im na potwierdzeniu kwalifikacji;
- zawodowo są związane z prowadzeniem sprzedaży i/lub obsługi klienta, ale nie mają potwierdzonych kwalifikacji w tym zakresie;
- chciałyby się przekwalifikować.
Osoba posiadająca kwalifikację rynkową jest gotowa do wykonywania zadań związanych ze sprzedażą towarów i usług w kontakcie z klientem w punkcie handlowym. Wykorzystując techniki komunikacji, identyfikuje potrzeby klienta; prezentuje ofertę zgodną z oczekiwaniami klienta i finalizuje transakcję sprzedażową. Podtrzymuje relacje z klientami w ramach prowadzenia obsługi posprzedażowej. Monitoruje ilość i jakość oferowanych towarów i usług w punkcie handlowym. Eksponuje towary i materiały promocyjne. Rozwiązuje typowe problemy w relacji z klientem w częściowo zmiennych warunkach. Raportuje sprzedaż oraz samodzielnie prowadzi dokumentację sprzedażową według wytycznych, wykorzystując odpowiednie urządzenia techniczne. Powierzone jej zadania wykonuje zgodnie z przepisami prawa oraz wewnętrznymi uregulowaniami przedsiębiorstwa w zakresie gospodarowania towarami i finansami. Jest przygotowana do pracy wymagającej bezpośredniego kontaktu z ludźmi, w sytuacjach wymagających szybkiego podejmowania decyzji zgodnych z obowiązującymi procedurami i instrukcjami.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia usługi szkoleniowej:
a) minimalna liczba Uczestników: 5, maksymalna liczba Uczestników: 16
b) liczba stanowisk pracy: każdy z Uczestników posiada dostęp do stanowiska warsztatowego
d) wyposażenie sali w której są prowadzone zajęcia warsztatowe:
- stoliki, krzesła, itp.
- projektor
Kurs realizowany będzie w formie warsztatowej, zakładającej aktywny udział Uczestników/Uczestniczek wraz z realizacją ćwiczeń praktycznych.
Szkolenie realizowane będzie w godzinach dydaktycznych 1 godzina szkoleniowa = 1 godzina dydaktyczna (45 min). Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi. Po każdych 4 godzinach usługi szkoleniowej przypada 30 minut przerwy – w przypadku krótszych zajęć niż 4 godziny dydaktyczne przerwa wynosi minimum 15 min.
Obowiązkowe dla każdego uczestnika jest uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne jest 20% nieobecności). Po zakończeniu usługi szkoleniowej zostanie przeprowadzona zewnętrzna walidacja oraz certyfikacja potwierdzająca nabycie kwalifikacji zawodowych o Kodzie 12639 w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji. Zachowana będzie rozdzielność procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Po ukończeniu kursu / szkolenia (z absencją wynoszącą maksymalnie 20%) każdy z uczestników musi przystąpić do Certyfikowanego egzaminu / walidacji.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe: notes, długopis, teczka.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto171,88 PLN
- Koszt osobogodziny netto171,88 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto1 000,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto1 000,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają notes, długopis, teczka.
Warunki uczestnictwa
Wymagania dotyczące uczestnictwa:
Ukończenie ośmioletniej szkoły podstawowej lub gimnazjum (uzyskanie kwalifikacji pełnej z 2 poziomem Polskiej Ramy Kwalifikacji)
Dana kwalifikacja nie ma założonych kryteriów uczestnictwa oraz wymaganych kwalifikacji poprzedzających udział w usłudze. Nie jest wymagane wylegitymowanie się doświadczeniem.
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych 1 godzina szkoleniowa = 1 godzina dydaktyczna (45 min).
W efekcie ukończenia kursu Uczestnicy uzyskają certyfikat (po uzyskaniu pozytywnego wyniku z walidacji) potwierdzający nabycie kwalifikacji zgodnej z Kodem kwalifikacji 12639 w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji.
W przypadku kursów dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w kursie jest spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składane będą dokumenty o dofinansowanie usługi rozwojowej.
Realizacja usługi rozwojowej jest zgodna ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021 – 2027 oraz zapisami Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Usługa rozwojowa jest dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami, czyli tych osób, które ze względu na swoje cechy zewnętrze lub wewnętrze lub ze względu na okoliczności, w których się znajdują, muszą podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki.