Microsoft Teams, OneDrive, Outlook, OneNote, SharePoint – Współpraca online. Szkolenie komputerowe kończące się egzaminem ICDL (ECDL) S7. Szkolenie na platformie Microsoft 365 . Projekt "Kierunek - Rozwój" - edycja popołudniowa
Microsoft Teams, OneDrive, Outlook, OneNote, SharePoint – Współpraca online. Szkolenie komputerowe kończące się egzaminem ICDL (ECDL) S7. Szkolenie na platformie Microsoft 365 . Projekt "Kierunek - Rozwój" - edycja popołudniowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób, które pragną podnieść swoje kompetencje cyfrowe i wdrożyć nowoczesne narzędzia współpracy w swojej codziennej pracy. W szczególności, adresowane jest do:
- Pracowników biurowych, którzy chcą efektywnie zarządzać swoimi obowiązkami w środowisku wirtualnym oraz poszerzyć swoją wiedzę na temat integracji narzędzi w ramach Office 365.
- Nauczycieli i edukatorów, którzy poszukują nowych metod i narzędzi do prowadzenia zajęć online.
- Przedsiębiorców i menedżerów, którzy zarządzają zespołami rozproszonymi i muszą koordynować pracę w różnych strefach czasowych.
Usługa adresowana jest dodatkowo do wszystkich Uczestników Projektów, również dla Uczestników Projektu "Kierunek – Rozwój".
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji09-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURAkredytacja Centrów Egzaminacyjnych ECDL
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Współpraca online” przygotowuje do zdobycia kluczowych umiejętności w zakresie współpracy online i pracy w chmurze. Obejmuje naukę planowania i prowadzenia konferencji online, korzystania z narzędzi edukacyjnych online oraz podstawy technologii mobilnej. Szkolenie przygotowuje do praktycznego wykorzystania funkcji takich jak poczta elektroniczna, aplikacje mobilne oraz synchronizacja danych, co pozwala na efektywne wykorzystanie nowoczesnych technologii.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Rozróżnia zasady współpracy online | Kryteria weryfikacji - wyjaśnia znaczenie technologii informacyjnej i komunikacyjnej (ICT) we wspomaganiu i promowaniu współdziałania w sieci- identyfikuje podstawowe serwisy wspomagające współpracę w sieci: chmura obliczeniowa oraz technologia mobilna. Identyfikuje podstawowe narzędzia wspomagające współpracę w sieci: popularne aplikacje biurowe dostępne przez sieć, portale społecznościowe, konferencje online, środowiska służące do nauki - identyfikuje kluczowe funkcje/cechy narzędzi do pracy, dostępnych online: wielu użytkowników, czas rzeczywisty, dostępność globalna, wspólny/jednoczesny dostęp - przedstawia zalety użytkowania narzędzi dostępnych online: współdzielenie plików i kalendarzy, redukcja kosztów podróży, łatwość porozumiewania się, efektywna praca w grupie, globalny dostęp - wyjaśnia zagrożenia, jakie niesie używanie narzędzi dostępnych w sieci: nieautoryzowany dostęp do współdzielonych plików, problem z kompatybilnością na poziomie wersji oprogramowania, zagrożenie infekcją złośliwym oprogramowaniem, kradzież tożsamości lub danych, przerwy serwisowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - wyjaśnia znaczenie prawa autorskiego i zgodnego z prawem wykorzystywania treści podczas używania narzędzi współpracy online- wyjaśnia w jaki sposób praca w chmurze ułatwia współpracę online i komunikację mobilną: przechowywanie współdzielonych dokumentów i plików, dostęp do szerokiej gamy narzędzi oraz aplikacji - przedstawia zalety pracy w chmurze dla użytkownika: obniżenie kosztów pracy, rozszerzona mobilność, skalowalność, automatyczne uaktualnienia - charakteryzuje ryzyko pracy w chmurze: zależność od dostawcy, ochrona danych i kontrola, potencjalna utrata prywatności | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się 2. Przygotowuje narzędzia do współpracy online | Kryteria weryfikacji - uzasadnia potrzebę instalacji dodatkowych aplikacji czy dodatków do aplikacji, które mogą być wymagane w celu używania oprogramowania do współpracy online- identyfikuje podstawowy sprzęt wspierający współpracę online: kamera internetowa, mikrofon, głośniki - wyjaśnia, że ograniczenia powodowane przez zapory (firewall) mogą powodować problemy z dostępem do aplikacji przez użytkowników narzędzi do współpracy online - ściąga z sieci oprogramowanie do wspierania pracy narzędzi do współpracy online: VOIP, IM, współdzielenie dokumentów - rejestruje i/lub konfiguruje konto użytkownika narzędzia do współpracy online. Dezaktywuje, usuwa/zamyka konto użytkownika | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Używa narzędzi do współpracy online | Kryteria weryfikacji - wyjaśnia ideę różnych rozwiązań do przechowywania zasobów w sieci oraz prezentuje typowe przykłady- identyfikuje ograniczenia związane z przechowywaniem zasobów w sieci: limit rozmiaru, limit czasu, obostrzenia związane ze współdzieleniem - wrzuca pliki (upload), ściąga pliki (download), usuwa pliki i foldery dostępne online - wyjaśnia, że przez Internet można uzyskać dostęp do aplikacji biurowych. Identyfikuje popularne przykłady ta-kich aplikacji dostępnych przez Inter-net: edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, kreator prezentacji - przedstawia zalety pracy opartej na aplikacjach biurowych dostępnych przez Internet: możliwość uaktualniania pliku przez wielu użytkowników w czasie rzeczywistym czy współdzielenie plików - tworzy, edytuje i zapisuje pliki online - udostępnia pliki i foldery innym użytkownikom oraz kończy udostępnianie, aby umożliwić innym użytkownikom: przeglądanie, edycję, pełny dostęp (właścicielski) do plików i folderów - przegląda i przywraca poprzednie wersje pliku - współdzieli (udostępnia) swój kalendarz. Zezwala na przeglądanie lub edycję współdzielonego kalendarza - pokazuje i ukrywa współdzielone kalendarze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - wykorzystuje współdzielony kalendarz do tworzenia wydarzenia jednorazowego lub cyklicznego- ustawia przypomnienie dla wydarzenia w kalendarzu - zaprasza i wykreśla osoby oraz zasoby z wydarzenia. Akceptuje i odrzuca zaproszenie - edytuje i usuwa istniejące wydarzenie - identyfikuje narzędzia związane z mediami społecznościowymi wspierającymi współpracę online: sieci społecznościowe, serwisy wiki, fora i grupy, blogi, mikro blogi, społeczności tematyczne - konfiguruje i modyfikuje dostępne opcje związane z prywatnością: uprawnienia do odczytu, uprawnienia do edycji/pisania, zaproszenia - znajduje użytkowników mediów społecznościowych, nawiązuje z nimi po-łączenia i dołącza do grup. Likwiduje te połączenia - wykorzystuje narzędzi mediów społecznościowych do zamieszczania komentarzy i linków - wykorzystuje narzędzia mediów społecznościowych do odpowiadania na komentarze i przekazywania dalej komentarzy - wykorzystuje narzędzia mediów społecznościowych do zamieszczania różnych treści: zdjęcia, pliki wideo, dokumenty - usuwa posty z mediów społecznościowych. Wyjaśnia, że trwałe usuwa-nie postów i zdjęć może być trudne | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - wykorzystuje serwisy wiki do dodawania nowych pozycji tematycznych lub ich uaktualniania- otwiera i zamyka aplikację do obsługi konferencji online. Tworzy konferencję: czas, data, temat. Odwołuje konferencję - zaprasza i usuwa uczestników konferencji, nadaje uprawnienia - rozpoczyna i kończy konferencję - udostępnia pulpit i pliki podczas konferencji online, kończy udostępnianie - używa dostępne opcji rozmowy (chat) podczas konferencji online - wykorzystuje opcje wideo i audio podczas konferencji online - wyjaśnia koncepcję środowiska kształcenia online. Identyfikuje takie środowiska jak: Wirtualne Środowiska Kształcenia (VLE), Systemy Zarządzania Kształceniem (LMS) - przedstawia możliwości i funkcje dostępne w środowiskach kształcenia online: kalendarz, tablica ogłoszeń, czat, ocena pracy - uzyskuje dostęp do kursu w środowisku kształcenia online - wrzuca plik do środowiska kształcenia online, ściąga plik ze środowiska kształcenia online - korzysta różnych form działalności w ramach kursu: quizy, fora | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się 4. Używa narzędzi do współpracy mobilnej | Kryteria weryfikacji - identyfikuje różne typy urządzeń mobilnych: smartfony, tablety- wyjaśnia, że działanie urządzeń mobilnych oparte jest na systemach operacyjnych. Identyfikuje popularne systemy operacyjne działające na urządzeniach mobilnych - wyjaśnia pojęcie technologii Bluetooth i sposoby korzystania z niej - przedstawia możliwości łączenia się z Internetem dostępne dla urządzeń mobilnych: bezprzewodowo (Wi-Fi), Internet mobilny. Wyjaśnia parametry łączy internetowych: przepustowość, koszt, dostępność - wyjaśnia podstawowe zasady bezpieczeństwa związane z używaniem urządzeń mobilnych: kod PIN, archiwizacja danych, włączanie i wyłączanie Wi-Fi oraz Bluetooth - bezpiecznie łączy się z urządzenia mobilnego z Internetem za pomocą Wi-Fi lub Internetu mobilnego - wyszukuje informacje w Internecie - wysyła i odbiera pocztę elektroniczną - dodaje, edytuje i usuwa wydarzenia z kalendarza - udostępnia zdjęcia i pliki wideo przy użyciu: poczty elektronicznej, komunikatorów, mediów społecznościowych i technologii Bluetooth - identyfikuje powszechnie używane aplikacje: wiadomości, media społecznościowe, aplikacje biurowe, mapy, gry, e-booki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - wyjaśnia, że aplikacje do urządzeń mobilnych można uzyskać poprzez sklep internetowy. Identyfikuje popularne sklepy z aplikacjami dla urządzeń mobilnych- wyszukuje aplikacje do urządzeń mobilnych w sklepie internetowym. Wyjaśnia, że z zakupem lub użytkowa-niem aplikacji mogą być związane ewentualne koszty - instaluje i odinstalowuje aplikacje na urządzeniach mobilnych - uaktualnia aplikacje na urządzeniach mobilnych - używa aplikacji takich jak: komunikatory głosowe i wideo, media społecznościowe i mapy - uzasadnia potrzebę synchronizacji zawartości urządzeń - konfiguruje ustawienia synchronizacji - synchronizuje urządzenia mobilne z kalendarzem, pocztą i innymi urządzeniami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęCentrum Egzaminacyjne akredytowane przez Polskie Towarzystwo Informatyczne
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoPolskie Towarzystwo Informatyczne
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Program szkolenia modułu ICDL S7 Współpraca online obejmuje następujące tematy wiedzy i umiejętności:
1. Zasady współpracy online: omówienie kluczowych zasad oraz pracy w chmurze.
2. Przygotowanie do współpracy w sieci: konfiguracja popularnych ustawień.
3. Używanie narzędzi do współpracy online: przechowywanie danych w chmurze, korzystanie z aplikacji dostępnych przez sieć, zarządzanie kalendarzami, portale społecznościowe, konferencje online, narzędzia edukacyjne dostępne w sieci.
4. Współpraca mobilna: założenia, korzystanie z urządzeń mobilnych, aplikacje, synchronizacja.
Moduł umożliwia nabycie umiejętności korzystania i konfiguracji narzędzi wykorzystywanych do współpracy w sieci, takich jak:
- Microsoft Teams - do komunikacji i organizowania konferencji online,
- Microsoft OneDrive - do pracy w chmurze i udostępniania plików,
- Microsoft Outlook - do zarządzania kalendarzami online,
- Microsoft OneNote - do tworzenia i współdzielenia notatek,
- Microsoft SharePoint - do tworzenia środowisk współpracy online.
Szkolenie obejmuje również sesje praktyczne, podczas których Uczestnicy będą mogli ćwiczyć swoje umiejętności w korzystaniu z poszczególnych aplikacji Microsoft. Dzięki temu praktycznemu podejściu, kandydaci będą lepiej przygotowani do przystąpienia do egzaminu i osiągnięcia pozytywnego wyniku.
Moduł oferuje również praktyczne wskazówki dotyczące bezpieczeństwa w sieci, takie jak ochrona danych osobowych, korzystanie z zapór sieciowych i programów antywirusowych. Uczestnicy nauczą się, jak chronić swoje informacje oraz jak rozpoznawać potencjalne zagrożenia w sieci.
Dodatkowo, szkolenie obejmuje aspekty związane z etyką cyfrową i netykietą – zasady odpowiedzialnego i kulturalnego zachowania w Internecie, zarządzanie cyfrową tożsamością oraz ochrona prywatności. Uczestnicy dowiedzą się, jakie są najważniejsze normy i praktyki w kontekście współpracy online, co pozwoli im na budowanie pozytywnego wizerunku w sieci i efektywne współdziałanie z innymi użytkownikami.
W ramach modułu zostaną omówione również zaawansowane funkcje aplikacji Microsoft, takie jak integracja różnych narzędzi w ramach pakietu Office 365.
Szkolenie podkreśla także znaczenie współpracy wirtualnej w kontekście globalizacji i pracy zdalnej. Uczestnicy poznają strategie zarządzania zespołami rozproszonymi, techniki poprawy komunikacji na odległość oraz narzędzia wspierające pracę w różnych strefach czasowych.
Wszystkie te elementy mają na celu kompleksowe przygotowanie uczestników do efektywnej współpracy w nowoczesnym, cyfrowym środowisku pracy.
Program szkoleniowy obejmuje 20 godzin dydaktycznych. Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych, każda trwająca 45 minut. Przerwy nie są uwzględnione w czasie trwania szkolenia
Egzamin:
Organizator w ramach usługi szkolenia pokrywa koszt przystąpienia do pierwszego egzaminu z modułu ICDL S7 - Współpraca online. Egzamin może odbyć się w formie zdalnej lub stacjonarnej (sposób jego przeprowadzenia jest ustalany z Uczestnikiem przed szkoleniem).
Ocena umiejętności Kandydata dokonywana jest na podstawie wyniku testu, który jest realizowany na komputerze (za pomocą aplikacji egzaminacyjnej PTI), składający się z zadań praktycznych oraz z pytań wielokrotnego wyboru z jedną poprawna odpowiedzią. Każdy test ma formę elektroniczną i trwa 45 minut. Test składa się z zadań, które należy wykonać w określonej kolejności i zgodnie z instrukcjami. Zadania mogą dotyczyć dowolnych tematów z zakresu sylabusa modułu. Każde zadanie jest oceniane punktowo, przy czym część punktów może być przyznana za poprawność wykonania poszczególnych kroków. Aby zaliczyć test, Kandydat musi uzyskać co najmniej 75% punktów. W przypadku niezaliczenia egzaminu, możliwe są egzaminy poprawkowe, aczkolwiek nie w tym samym dniu, co egzamin pierwotny.
Walidacja:
Metoda weryfikacji: egzamin testowy, realizowany na komputerze, składający się z zadań (poleceń).
Certyfikat ICDL S7 poświadcza zdobycie kompetencji numer 1.1, 1.2, 1.3, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 3.1, 3.2, 3.3, 4.1, 4.2, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej zawartymi w raporcie "DigComp 2.2 Ramy Kompetencji Cyfrowych dla Obywateli".
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Zasady współpracy online - prezentacja, ćwiczenia. | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Przygotowanie do współpracy w sieci - prezentacja, ćwiczenia. | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Używanie narzędzi do współpracy online - scenariusze, prezentacja, ćwiczenia. | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Współpraca mobilna - prezentacja, ćwiczenia. | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja. Egzamin zewnętrzny ICDL. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto300,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto300,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Eliasz Rafalski
Informatyki i Ekonomii TWP w Olsztynie. Obecnie doktorant w Instytucie Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie, zajmujący się badaniami nad historią informatyki w medycynie. Posiada doświadczenie jako wykładowca akademicki oraz trener szkoleń z zakresu aplikacji Microsoft, baz danych, Pythona, C++, JavaScriptu, Adobe, CorelDRAW i sztucznej inteligencji. Od 2005 roku corocznie odnawia uprawnienia egzaminatora ICDL.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z Uczestników otrzymuje dostęp do OneDrive, gdzie znajdują się materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, tj. skrypt i zestawy do ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
1. Ustalenie z Organizatorem co najmniej 5 dni przed szkoleniem formy przeprowadzenia egzaminu ICDL (zdalna czy stacjonarna).
2. W przypadku wyboru egzaminu ICDL w formie zdalnej Uczestnik wyraża zgodę na zainstalowanie przed szkoleniem na swoim komputerze/laptopie (wyposażonym w głośnik, mikrofon oraz kamerę), z którego będzie zdawał egzamin aplikacji egzaminacyjnej PTI (wg. instrukcji Egzaminatora/Centrum Egzaminacyjnego).
3. Zawarcie przez Uczestnika umowy z Organizatorem na realizację usługi szkoleniowej.
Informacje dodatkowe
Uczestnik szkolenia po zdaniu egzaminu otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz certyfikat ICDL PROFILE S7 - Współpraca online w wersji elektronicznej. Certyfikat nie ma określonego terminu ważności.
Szkolenie obejmuje 20 godzin dydaktycznych (tj. 15 godzin zegarowych). 1h dydaktyczna = 45 min.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
Podana cena dotyczy szkolenia finansowanego w co najmniej 70% ze środków publicznych. W przypadku uzyskania przez Uczestnika mniejszego dofinansowania do ceny na fakturze zostanie doliczony podatek 23% VAT. (Zwolnienie na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień t.j. Dz.U. 2018 poz. 701).
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zanim weźmiesz udział w szkoleniu, zapoznaj się z następującymi informacjami:
1. Szkolenie odbywa się na licencji Microsoft 365 udostępnianej przez Organizatora. Nie musisz posiadać własnych programów do pracy z aplikacjami Microsoft Teams, OneDrive, Outlook, OneNote, SharePoint.
2. Potrzebujesz komputera lub laptopa z głośnikiem, mikrofonem i kamerą (Procesor: 1 GHz lub szybszy, co najmniej z 2 rdzeniami, zgodny procesor 64-bitowy lub rozwiązanie SoC (System on a Chip). RAM: 4 GB. Miejsce na dysku: 64 GB lub więcej. Karta graficzna: zgodna z biblioteką DirectX 12 lub nowszą ze sterownikiem WDDM 2.0).
3. Musisz mieć dostęp do Internetu - przewodowego lub bezprzewodowego (3G lub 4G/LTE). Minimalna przepustowość to 600 kb/s, a rekomendowana 1,5 Mb/s.
4. System operacyjny: macOS 10.7 lub nowszy/Windows 10, 8, 7; na urządzeniu mobilnym: iOS lub Android.
5. Możesz korzystać z dowolnej przeglądarki internetowej: Edge, Chrome, Firefox, Safari, Internet Explorer itp.
6. Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line jest ważny podczas trwania całej usługi rozwojowej. Link zostanie przekazany Uczestnikom oraz Operatorom.
7. Jeśli chcesz przystąpić do egzaminu w formie zdalnej, musisz mieć możliwość zainstalowania aplikacji egzaminacyjnej PTI.
8. Usługa została stworzona na podstawie zakupionej licencji Microsoft 365.