kurs "Podstawy rozwoju dzieci i młodzieży w oparciu o trening funkcjonalny"
kurs "Podstawy rozwoju dzieci i młodzieży w oparciu o trening funkcjonalny"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do osób posiadających dyplom ukończenia studiów fizjoterapeutycznych (magister, licencjat), studentów 3 roku fizjoterapii, terapeutów integracji sensorycznej, lekarzy, instruktorów gimnastyki korekcyjnej.
Usługa adresowana również dla:
Uczestników Projektu Kierunek - Rozwój,
Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem"
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji04-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi19
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs „Podstawy rozwoju dzieci i młodzieży w oparciu o trening funkcjonalny” przygotowuje do samodzielnego przeprowadzania badania oraz treningu funkcjonalnego u dzieci i młodzieży z uwzględnieniem zdolności motorycznych człowieka oraz modeli ich rozwoju w poszczególnych grupach wiekowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia dynamikę i specyfikę rozwoju układu kostnego dzieci i młodzieży.Definiuje metody oceny etapu rozwoju układu kostnego. Uzasadnia znaczenie i konsekwencje czerwonych flag oraz dysfunkcji mięśniowo-szkieletowych na poszczególnych etapach rozwoju dziecka. | Kryteria weryfikacji - poprawnie rozróżnia etapy rozwojowe układu kostnego, stosując odpowiednią terminologię.Demonstruje znajomość i umiejętność zastosowania metod oceny rozwoju kostnego. - uzasadnia, dlaczego zidentyfikowane czerwone flagi i dysfunkcje są istotne dla procesu diagnostycznego i terapeutycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik weryfikuje wyniki badań przedmiotowych z zastosowaniem ustandaryzowanych testów sprawności dziecka.Planuje i przeprowadza bezpieczną rozgrzewkę oraz ćwiczenia wzmacniające stabilność tułowia. Charakteryzuje ćwiczenia siłowe we wzorcach push/pull dla kończyn dolnych i górnych. Ocenia typ postawy na podstawie przeprowadzonego badania | Kryteria weryfikacji - skutecznie weryfikuje i interpretuje wyniki testów sprawnościowych.- przygotowuje i realizuje plan rozgrzewki i ćwiczeń wzmacniających, dostosowany do indywidualnych potrzeb uczestnika. - wyjaśnia cele i korzyści wynikające z ćwiczeń siłowych, w tym push/pull. Dokładnie ocenia postawę i jej typ na podstawie wyników badań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik nadzoruje bezpieczeństwo podczas wykonywania ćwiczeń przez dzieci i młodzież.Dzieli się doświadczeniami z życia zawodowego, z zachowaniem zasad etyki zawodowej | Kryteria weryfikacji - zapewnia odpowiednie środki bezpieczeństwa podczas prowadzenia ćwiczeń.- wymienia doświadczenia zawodowe, które są zgodne z etyka zawodową i mogą być przydatne dla innych uczestników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu:
Szkolenie adresowane jest do fizjoterapeutów, terapeutów integracji sensorycznej, lekarzy, instruktorów gimnastyki korekcyjnej, studentów 3 roku fizjoterapii, posiadających podstawowe doświadczenie w swoim zawodzie. Uczestnik powinien znać anatomię i fizjologię człowieka.
Czas: 2 dni, 19 godzin dydaktycznych - 1 godzina szkolenia = 45 minut. Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Ćwiczenia praktyczne podczas kursu odbywają się w parach, na kozetkach.
Program:
Dzień 1.
9:00 – 11.00 Cz. teoretyczna:
• Wzrost i dojrzewanie – definicje, charakterystyka i metody oceny
– Omówienie krzywej wzrostu z zaznaczeniem okresu PHV (peak high velocity) – tempa przyspieszonego wzrostu
– Inwazyjne i nieinwazyjne metody oceny rozwoju układu szkieletowego
• Fizjologia – rozwój układu kostnego oraz ścięgien i więzadeł
– Charakterystyka – wzrost dystalny, a gęstość oraz grubość kości – konsekwencje
– Chrząstka nasadowa – charakterystyka oraz implikacje kliniczne wynikające z różnic w obrębie nasady kości u dzieci, a osób dorosłych
– Implikacje kliniczne wynikające z wystąpienia fazy PHV
– Ścięgna i więzadła – charakterystyka (tempo rozwoju w stosunku do tempa wzrostu kości)
• Bóle wzrostowe vs. Entezopatie
– Charakterystyka bólowa
– Diagnostyka różnicowa
• Czerwone flagi w pediatrii
• Wybrane dysfunkcje mięśniowo – szkieletowe
– Jałowe martwice kości
– SUFE
– Gymnastic Wrist
– Pars Defects
– Złamania w obrębie chrząstki nasadowej
11:00 – 11.15 Przerwa kawowa
11:15 – 13.30 Cz. Praktyczna
• Rozgrzewka
• Eurofit test (ocena 9 ćwiczeń) – omówienie, praktyka
– Omówienie siatki centylowej
– Omówienie ćwiczenia (sposób wykonania, metoda pomiaru)
– Praktyka
13.30 – 14.15 Przerwa obiadowa
14:15 – 17.30 Cz. Praktyczna c.d.
• Ocena postawy
– Omówienie typów postawy: norma, postawa kifo – lordotyczna, flat back, sway back – implikacje kliniczne
– Globalna ocena funkcjonalna
– Badanie zakresu ruchu
• Omówienie modelu LTAD (long – term athlete development)
• Model YPD (youth physical development) w praktyce
– Omówienie podstawowych zdolności motorycznych: siła, moc i szybkość, wytrzymałość
– Wzorce tułowia: anty – zgięcie, anty – wyprost.
Dzień 2.
9:00 – 11:00 Cz. Praktyczna c.d.
• Model YPD (youth physical development) w praktyce c.d.
– Wzorce tułowia: anty – skłon boczny, anty – rotacja.
11:00 – 11:15 Przerwa kawowa
11:15 – 13.30 Cz. Praktyczna c.d.
• Model YPD (youth physical development) w praktyce c.d.
– Wzorce push i pull dla kończyn dolnych.
13:30 – 14:15 Przerwa obiadowa
14:15 – 16:30 Cz. Praktyczna c.d.
• Model YPD (youth physical development) w praktyce c.d.
– Wzorce push i pull dla kończyn górnych.
– Wzorce hip hinge.
– zasady bezpieczeństwa – w tym wyznaczanie 1RM, długoterminowe korzyści wynikające z treningu siły u dzieci oraz przeciwwskazania względne oraz bezwzględne do ich udziału w tej formie zajęć.
• Podsumowanie
16:30 - 16:45 Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Wzrost i dojrzewanie. Fizjologia.Bóle wzrostowe vs. Entezopatie.Czerwone flagi w pediatrii.Wybrane dysfunkcje mięśniowo – szkieletowe | Prowadzący Mateusz Szweda | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 przerwa | Prowadzący Mateusz Szweda | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Rozgrzewka. Eurofit test (ocena 9 ćwiczeń) – omówienie, praktyka | Prowadzący Mateusz Szweda | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 przerwa | Prowadzący Mateusz Szweda | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Ocena postawy.Omówienie modelu LTAD (long – term athlete development).Model YPD (youth physical development) w praktyce | Prowadzący Mateusz Szweda | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Model YPD (youth physical development) w praktyce c.d. – Wzorce tułowia: anty – skłon boczny, anty – rotacja. | Prowadzący Mateusz Szweda | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 przerwa | Prowadzący Mateusz Szweda | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Model YPD (youth physical development) w praktyce c.d. – Wzorce push i pull dla kończyn dolnych. | Prowadzący Mateusz Szweda | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 przerwa | Prowadzący Mateusz Szweda | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Model YPD (youth physical development) w praktyce c.d. – Wzorce push i pull dla kończyn górnych. – Wzorce hip hinge. • Podsumowanie | Prowadzący Mateusz Szweda | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 968,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto103,58 PLN
- Koszt osobogodziny netto84,21 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Szweda
Od 2018 roku – opiekun kursów organizowanych prze Rehaintegro.
Od 2019 roku prowadzi prywatną praktykę, gdzie zajmuje się rehabilitacją sportową i ortopedyczną. Przez dwa lata pracował z zawodnikami klubu siatkarskiego – Aluron Warta Zawiercie. Prowadził zawodników po kontuzjach w takich dyscyplinach jak: piłka nożna, tenis ziemny, badminton, lekkoatletyka.
W swojej pracy łączy techniki terapii manualnej oraz treningu. Uczestnik wielu szkoleń dla fizjoterapeutów, m. in.: Koncepcja kształtowania motorycznego w treningu funkcjonalnym (2018); Masaż tkanek głębokich (2018); Anatomia palpacyjna i modele dysfunkcji osteopatycznych (2019); Movement expert (2020); Suche igłowanie – medyczna akupunktura (2021); Podstawy terapii manualnej z wprowadzeniem do technik manipulacji (2021) i inne. Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie skryptu autorstwa instruktora prowadzącego kurs. Dodatkowo otrzymują długopisy.
Warunki uczestnictwa
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych przez firmę Rehaintegro.
W tym celu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie rehaintegro.pl - „ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE”
Link do formularza:
https://www.rehaintegro.pl/kursy/podstawy-rozwoju-dzieci-i-mlodziezy-w-oparciu-o-trening-funkcjonalny/
Informacje dodatkowe
Prosimy o kontakt z organizatorem w celu potwierdzenia wolnych miejsc.
Osoby które otrzymały dofinansowanie w wysokości 70% i wyżej obowiązuje cena netto zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013r. Nr 73, poz. 1722)
W celu wystawienia faktury zwolnionej z podatku VAT należy wysłać oświadczenie o wysokości dofinansowania - dokument dostępny na stronie Rehaintegro:
http://www.rehaintegro.pl/dofinansowanie/
Zastosowanie zwolnienia od podatku VAT na podstawie art.43 ust. 1 pkt 29 lit. a ustawy o VAT dla usług szkoleniowych świadczonych dla fizjoterapeutów.
Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej.
Koszty dojazdu i zakwaterowania ponosi Uczestnik.
Zawarto umowę z:
WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek - Rozwój,
WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem"
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi