Grasshopper - parametryzacja i automatyzacja w projektowaniu 3D
Grasshopper - parametryzacja i automatyzacja w projektowaniu 3D
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest osobom z podstawową znajomością obsługi programu Rhinoceros, którego Grasshopper stanowi zintegrowany dodatek służący do parametryzacji i automatyzacji procesu modelowania 3D.
Szkolenie szczególnie polecamy projektantom architektury, jachtów, statków, biżuterii a także projektantom wnętrz oraz wzornictwa przemysłowego.
Usługa adresowana także dla Uczestników projektu:
- „Kierunek - Rozwój”
- „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji13-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnej automatyzacji procesów projektowych w przestrzeni trójwymiarowej z wykorzystaniem narzędzia Grasshopper, tj. tworzenia dynamicznych i parametrycznych modeli 3D, ich modyfikacji za pomocą zmiennych i warunków wejściowych, programowania wizualnego, projektowania algorytmicznego oraz integracji z Rhinoceros. Szkolenie rozwija kompetencje związane z cyfrową transformacją poprzez nabycie praktycznych umiejętności pracy w środowisku grafiki 3D.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzujezasady i metodologię pracy w oprogramowaniu Grashopper. | Kryteria weryfikacji Uczestnik konfiguruje i obsługuje interfejs programu oraz instaluje rozszerzenia. Integruje definicje Grasshoppera z ekosystemem programu Rhinoceros, usprawniając proces projektowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się narzędziami i poleceniamiwspomagającymi proces parametryzacji i automatyzacji projektowania w przestrzeni 3D. | Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje obiekty w sposób parametryczny, wykorzystując dostępne narzędzia. Automatyzuje powtarzalne zadania projektowe oraz efektywnie konstruuje i modyfikuje geometrie 3D różnych typów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje przebiegposzczególnych etapów pracy nad projektem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik realizuje działania w określonej kolejności, dostosowując je do celu projektu. Wykorzystuje odpowiednie metody przepływu, konwersji oraz organizacji struktur danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
I. Wprowadzenie do Grasshoppera i projektowania parametrycznego
- Rola i cel projektowania parametrycznego
- Podstawowe pojęcia i definicje - algorytmy generatywne, paneling, automatyzacja procesów, brep, wypiekanie, referencje, modułowość, planowany przepływ danych
- Wprowadzenie do Grasshoppera - interfejs użytkownika, obszar roboczy, nawigacja, główne narzędzia
II. Komponenty, dane i interakcja z Rhinoceros
- Budowa i rodzaje komponentów, sposoby łączenia i przepływów danych, rodzaje dystrybucji
- Praca z plikami, zapisywanie projektów, prezentacja definicji, wyświetlanie i wizualizacja danych
- Sposoby pracy - poziomy interakcji Rhino i Grasshoppera, ekosystem Rhino
III. Struktury danych i modelowanie, analiza definicji
- Modelowanie tradycyjne vs Grasshopper, Grasshopper Player, topologia i dostępne rodzaje geometrii
- Struktury danych - wektory, listy, drzewa, domeny, dopasowywanie typów danych do siebie
- Analiza gotowych definicji
IV: Rozwiązywanie problemów i wtyczki AI w projektowaniu
- Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów
- Sztuczna inteligencja w procesie projektowym
- Najpopularniejsze wtyczki do Grasshoppera i ich zastosowanie.
V. Powtórzenie materiału, przygotowanie do egzaminu
VI. Walidacja - egzamin wewnętrzny.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 I. Wprowadzenie do Grasshoppera i projektowania parametrycznego Blender (wykład, rozmowa na żywo na platformie ClickMeeting) | Prowadzący Michał Sietnicki | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 I. Wprowadzenie do Grasshoppera i projektowania parametrycznego (ćwiczenia praktyczne na platformie ClickMeeting) | Prowadzący Michał Sietnicki | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 II. Komponenty, dane i interakcja z Rhinoceros Blender (wykład, rozmowa na żywo na platformie ClickMeeting) | Prowadzący Michał Sietnicki | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 II. Komponenty, dane i interakcja z Rhinoceros (ćwiczenia praktyczne na platformie ClickMeeting) | Prowadzący Michał Sietnicki | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 III. Struktury danych i modelowanie, analiza definicji Blender (wykład, rozmowa na żywo na platformie ClickMeeting) | Prowadzący Michał Sietnicki | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 III. Struktury danych i modelowanie, analiza definicji (ćwiczenia praktyczne na platformie ClickMeeting) | Prowadzący Michał Sietnicki | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 IV: Rozwiązywanie problemów i wtyczki AI w projektowaniu Blender (wykład, rozmowa na żywo na platformie ClickMeeting) | Prowadzący Michał Sietnicki | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 IV: Rozwiązywanie problemów i wtyczki AI w projektowaniu (ćwiczenia praktyczne na platformie ClickMeeting) | Prowadzący Michał Sietnicki | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 V. Powtórzenie materiału, przygotowanie do egzaminu (ćwiczenia praktyczne i konsultacje na żywo na platformie ClickMeeting) | Prowadzący Michał Sietnicki | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 VI. Walidacja - egzamin wewnętrzny (test teoretyczny na platformie ClickMeeting) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 878,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 340,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto159,90 PLN
- Koszt osobogodziny netto130,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Sietnicki
Posiada kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, jest także wykładowcą akademickim.
Specjalizuje się w projektowaniu 3D oraz automatyzacji i parametryzacji w procesie projektowania z wykorzystaniem programu Rhinoceros i Grasshoper.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursanci otrzymują e-podręcznik w języku polskim w formie pliku PDF wraz z zestawem plików do ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa:
- znajomość oprogramowania Rhinoceros na poziomie dla początkujących.
- własne stanowisko komputerowe z zalecanymi parametrami technicznymi i dostępem do Internetu.
Usługa rozwojowa, dla której dofinansowanie wynosi co najmniej 70% lub więcej jest zwolniona z podatku VAT.
W takim przypadku cena netto = cenie brutto usługi.
Informacje dodatkowe
Liczba uczestników w grupie szkoleniowej: max. 5 osób.
Usługa prowadzona jest w trybie godzin dydaktycznych (45min). Przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi.
Kurs obejmuje 18 godzin edukacyjnych, tj. 13,5 godz. zegarowych.
- Zajęcia teoretyczne: 6 godz.
- Zajęcia praktyczne: 11 godz.
- Egzamin wewnętrzny: 1 godz.
Proces walidacji (egzamin wewnętrzny) prowadzony jest przez niezależnego eksperta, oddzielnie od procesu nauczania.
Po zakończeniu usługi rozwojowej (minimum 80% obecności) uczestnik otrzyma zaświadczenie potwierdzające uzyskane kompetencje wraz z opisem osiągniętych efektów uczenia się i sposobem ich weryfikacji.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój.
Podpisano umowę z WUP Kraków w ramach Projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”.
Kompetencja związana z cyfrową transformacją.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest online w czasie rzeczywistym na platformie szkoleniowej ClickMeeting.
Uczestnik powinien posiadać komputer lub laptop z dostępem do Internetu wyposażony w mikrofon oraz kamerę z zainstalowanym systemem:
Windows 10 lub nowszym
Mac OS 10.15 lub nowszym
Zalecane parametry komputera/laptopa z systemem Windows:
- 64-bitowy procesor Intel lub AMD (nie ARM)
- 8 GB pamięci (RAM) lub więcej.
- 1 GB miejsca na dysku.
- karta graficzna obsługująca OpenGL 4.1
- 4 GB pamięci VRAM wideo lub więcej.
- mysz z kilkoma przyciskami i kółkiem przewijania.
- opcjonalnie manipulator 3D firmy 3dconnexion SpaceNavigator lub SpaceMouse
Zalecane parametry komputera/laptopa z systemem MacOS
- Apple Mac z procesorem Intel lub Apple.
- 8 GB pamięci (RAM) lub więcej.
- procesor graficzny AMD jest zalecany na komputerach Intel Mac.
- 5 GB miejsca na dysku.
- mysz z wieloma przyciskami i kółkiem przewijania. (Magic Mouse nie jest zalecana do użytku z Rhino).
- opcjonalnie manipulator 3D firmy 3dconnexion SpaceNavigator lub SpaceMouse.
Oprogramowanie: Rhinoceros 8 w wersji ewaluacyjnej, komercyjnej lub edukacyjnej.
Organizator umożliwia również udostępnienie licencji oprogramowania na czas trwania szkolenia.