Projektowanie 3D w Rhinoceros dla zaawansowanych (Certyfikowany stopień II)
Projektowanie 3D w Rhinoceros dla zaawansowanych (Certyfikowany stopień II)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Kurs Rhinoceros dla zaawansowanych skierowany jest do osób, które ukończyły szkolenie z Rhino dla początkujących lub tych które we własnym zakresie opanowały już podstawy pracy w programie i chcą pogłębić swoją wiedzę i umiejętności.
Szkolenie szczególnie polecamy projektantom architektury, biżuterii, statków/jachtów, tapicerom, modelarzom, osobom zajmującym się wzornictwem przemysłowym, projektantom form przemysłowych oraz osobom przygotowującym projekty pod druk 3D i maszyny CAM/CNC.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji25-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs umożliwia uczestnikom poszerzenie wiedzy z zakresu stosowania zaawansowanych technik modelowania i analizy geometrii NURBS w programie Rhinoceros. Uczestnik będzie umiał dostosować aplikację do własnych potrzeb, stosować najbardziej zaawansowane techniki modelowania i optymalizacji geometrii 3D, zastosować w praktyce zagadnienia związane z płynnością i jakością geometrii, rozwijać na płasko powierzchnie 3D, przygotować dokumentację techniczną dla projektu, naprawiać błędy w projekcie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna i rozumie zasady i metodologię pracy w programie Rhinoceros na poziomie zaawansowanym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik biegle korzysta z interfejsu użytkownika programuRhinoceros, wydaje polecenia na kilka sposobów, swobodnie nawiguje w programie w trzech wymiarach oraz potrafi dostosować aplikację do własnych potrzeb. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna i posługuje się narzędziami i poleceniamiwspomagającymi proces modelowania 3D w Rhinoceros na poziomie zaawansowanym. | Kryteria weryfikacji Projektuje obiekty w przestrzeni trójwymiarowejwykorzystując dostępne narzędzia i funkcjonalności programu. Potrafi dokonać zaawansowanych edycji i przekształcenia obiektów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Stosuje w praktyce najbardziej zaawansowane techniki modelowania i optymalizacji geometrii 3D tj. narzędzia i polecenia związane z płynnością i jakością geometrii oraz rozwijaniem na płasko powierzchni 3D. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Samodzielnie przygotowuje dokumentację techniczną i naprawia błędy w projekcie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje przebieg poszczególnych etapów pracy nadprojektem. | Kryteria weryfikacji Opisuje kolejność działańwykonywanych w ramach realizacji projektu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
Moduł I
1. Przypomnienie najważniejszych zagadnień
- Praca z płaszczyznami konstrukcyjnymi, zaawansowane opcje rzutni
- Dodatkowe uchwyty (Osnaps) oraz inne narzędzia wspomagające modelowanie
- Pojęcie jakości krzywej i powierzchni
- Zalety optymalnej jakości geometrii – porównanie z podejściem tradycyjnym
2. Zaawansowana topologia NURBS
- Stopień (Degree) na krzywej i powierzchni
- Punkty kontrolne vs punkty edycyjne
- Pojęcie segmentu geometrii oraz punkty węzłowe
- Ciągłość geometryczna z punktu widzenia punktów kontrolnych
- Metodologia czterech krawędzi powierzchni (Four-sided surface principle)
- Powierzchnie przycinane vs powierzchnie bez przycięć (Trimmed vs Untrimmed)
Moduł II
1. Zaawansowana topologia SubD
- Stopień krzywych w SubD i ciągłość na powierzchni
- Krawędzie kontra ścianki (Edges vs Faces)
- Załamania i gładkości na geometrii (Creases and Continuity), załamania częściowe
- Najczęściej spotykane błędy w układzie wielokątów
- Miejscowe zagęszczenie i luzowanie siatek SubD (Subdivide, Bevel, Inset)
- Wyciąganie geometrii do SubD i płynne łączenie części
- Konwersja różnych typów geometrii do/z SubD
- Ograniczenia geometrii SubD
2. Analiza
- Wykres zmian krzywizny – pojęcie jakości krzywej
- Analiza zakrzywienia na powierzchni
- Mapy środowiskowe i zebra
- Narzędzia krawędzi, analiza ciągłości na krawędziach
- Krawędzie nadmiarowe i sposoby ich usuwania
- Sposoby naprawy geometrii z zewnątrz, diagnostyka modelu
Moduł III
1. Zaawansowane techniki modelowania
- Funkcje kreatywne a ciągłość geometryczna
- Płynne łączenie krzywych i powierzchni złożonych
- Krawędzie odkryte i neutralizowanie problemów z nimi związanych
- Optymalizacja powierzchni wyciągniętych z niskiej jakości krzywych
- Upłynnianie krzywych
- Zaawansowana orientacja obiektów
- Dodatkowe funkcje kolorowego manipulatora transformacji (Gumball)
- Modelowanie z obrazków: import, ustawianie w rzutniach, odrysowywanie
- Nadawanie grubości ściankom
- Krzywe i powierzchnie uśrednione (Tween)
2. Rozwijanie powierzchni trójwymiarowych na płaszczyznę
- Pojęcie powierzchni rozwijalnych i nierozwijalnych
- Strategie rozwinięć powierzchni rozwijalnych (Unroll) i Squish
- Strategie rozwinięć powierzchni nierozwijalnych (Squish i SquishBack)
- Rozciąganie i ścieśnianie geometrii
- Listkowanie – technika przekształcania powierzchni nierozwijalnej w szereg rozwijalnych
Moduł IV
1. Zmiękczanie krawędzi powierzchni złożonych
- Profilowanie (fillet) ze zmiennym promieniem wielu krawędzi jednocześnie
- Algorytmy zaokrąglenia – co można osiągnąć dzięki ich zastosowaniu
- Zmiękczanie krawędzi do wizualizacji i druku 3D
- Przygotowanie geometrii do zaokrągleń
2. Dokumentacja techniczna i oznaczenia
- Dynamiczne przekroje – techniki tworzenia sekcji
- Techniki rzutowania w dokumentacji technicznej
- Arkusze i skala rzutów w dokumentacji projektowej
- Umieszczanie elementów na arkuszu rysunku
- Podstawowe oznaczenia w dokumentacji technicznej
- Bloki, instancje i złożenia w dużych projektach.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Moduł I - teoria (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Moduł I - praktyka (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Moduł II - teoria (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Moduł II - praktyka (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Moduł III - teoria (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Moduł III - praktyka (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Moduł IV - teoria (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Moduł IV - praktyka (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja - egzamin wewnętrzny (ClickMeeting) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 340,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 340,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto130,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto130,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karol Burzyński
Współautor podręcznika z zakresu programowania i obsługiwania procesu druku 3D. Autoryzowany Instruktor Rhinoceros w Polsce.
Prowadził zajęcia z projektowania, wizualizacji i druku 3D w wielu szkołach i na uczelniach takich jak np. Akademia Sztuki w Szczecinie, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Politechnika Gdańska, Politechnika Krakowska i wiele innych. Potrafi w przystępny sposób wyjaśniać nawet skomplikowane zagadnienia, dzięki czemu kursy i warsztaty które prowadzi są cenione zarówno przez początkujących, jak i zaawansowanych uczestników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursanci otrzymują obszerne materiały szkoleniowe w języku polskim w formie pliku PDF wraz z zestawem plików do ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Umiejętność modelowania 3D w programie Rhinoceros na poziomie dla początkujących.
Informacje dodatkowe
Kurs obejmuje 18 godzin edukacyjnych, tj. 13,5 godz. zegarowych.
- Zajęcia teoretyczne: 6 godz. edukacyjne
- Zajęcia praktyczne: 10 godz. edukacyjnych
- Egzamin wewnętrzny: 2 godz. edukacyjne.
Po ukończeniu usługi rozwojowej uczestnik otrzymuje Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz Certyfikat Autoryzowanego Centrum Szkoleniowego Rhinoceros w Polsce.
Kompetencja związana z cyfrową transformacją.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest online w czasie rzeczywistym na platformie szkoleniowej ClickMeeting.
Uczestnik powinien posiadać komputer lub laptop z dostępem do Internetu wyposażony w mikrofon oraz kamerę z zainstalowanym systemem:
Windows 10 lub nowszym
Mac OS 10.15 lub nowszym
Zalecane parametry komputera/laptopa z systemem Windows:
- 64-bitowy procesor Intel lub AMD (nie ARM)
- 8 GB pamięci (RAM) lub więcej.
- 1 GB miejsca na dysku.
- karta graficzna obsługująca OpenGL 4.1
- 4 GB pamięci VRAM wideo lub więcej.
- mysz z kilkoma przyciskami i kółkiem przewijania.
- opcjonalnie manipulator 3D firmy 3dconnexion SpaceNavigator lub SpaceMouse
Zalecane parametry komputera/laptopa z systemem MacOS
- Apple Mac z procesorem Intel lub Apple.
- 8 GB pamięci (RAM) lub więcej.
- procesor graficzny AMD jest zalecany na komputerach Intel Mac.
- 5 GB miejsca na dysku.
- mysz z wieloma przyciskami i kółkiem przewijania. (Magic Mouse nie jest zalecana do użytku z Rhino).
- opcjonalnie manipulator 3D firmy 3dconnexion SpaceNavigator lub SpaceMouse.
Oprogramowanie: Rhinoceros 8 w wersji ewaluacyjnej, komercyjnej lub edukacyjnej.
Organizator umożliwia również udostępnienie licencji oprogramowania na czas trwania szkolenia.