Zielone kompetencje w zarządzaniu emocjami - dobrostan emocjonalny w ujęciu inteligencji emocjonalnej w oparciu o narzędzia i sposoby oddziaływania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Zielone kompetencje w zarządzaniu emocjami - dobrostan emocjonalny w ujęciu inteligencji emocjonalnej w oparciu o narzędzia i sposoby oddziaływania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Liderzy, kadra zarządzająca, pracownicy działów HR, psycholodzy, psychoterapeuci. Osoby pragnące poprawić swoją komunikację, zrozumieć emocje swoje i innych. Osoby zainteresowane zarządzaniem dobrostanem osobistym i zespołowym w zakresie zielonej gospodarki, pragnące zdobyć kluczowe kompetencje dla zrównoważonego rozwoju wzmacniające kapitał ludzki w regionie. Osoby planujące współpracować z branżami związanymi z zielonymi innowacjami oraz poznać narzędzia i sposoby oddziaływania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji05-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do zastosowania technik zarządzania emocjami w pracy oraz życiu codziennym z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju. Uczestnicy nauczą się umiejętności efektywnego i odpowiedzialnego korzystania z technik zarządzania emocjami. Celem szkolenia jest rozwijanie świadomości ekologicznej i przyczynianie się do budowania zielonej gospodarki oraz nabycie kluczowych kompetencji dla zrównoważonego rozwoju wzmacniających kapitał ludzki w regionie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje pojęcie zielonej gospodarki. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia ideę i skutki zielonejtransformacji dla rynku pracy i życia społecznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia kluczowe zielone kompetencje wymagane w transformacji zespołowej. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo opisuje i przyporządkowuje przykłady działań charakterystycznych dla kategorii zielonych kompetencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie znaczenie zielonychkompetencji i ich wpływ na rynek pracy. | Kryteria weryfikacji Posługuje się pojęciamizwiązanym z zieloną transformacją (zielona gospodarka, zielone miejsca pracy, zielone zawody, zielone kompetencje). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje zasady zrównoważonegorozwoju w pracy oraz życiu codziennym. | Kryteria weryfikacji Pracuje nadwłasną motywacją i zmianą nawyków dotyczącą stosowania zasad zrównoważonego rozwoju w życiu codziennym oraz w pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Identyfikuje narzędzia i metodywspierające rozwój zielonych kompetencji | Kryteria weryfikacji Opracowuje indywidualne planydziałania uwzględniające zielone kompetencje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Definiuje pojęcie Inteligencji Emocjonalnej. | Kryteria weryfikacji • Wyjaśnia znaczenie Inteligencji Emocjonalnej w żuciu codziennym i w pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje poszczególne emocje oraz ich wpływ na funkcjonowanie w życiu codziennym i w pracy. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje uczucia swoje i innych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje swoje reakcje emocjonalne oraz innych. | Kryteria weryfikacji • Tworzy schematy emocji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje pojęcie empatii w Działaniu. | Kryteria weryfikacji • Rozpoznaje zjawisko empatii w Działaniu w różnych relacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje zrozumienie emocji innych w procesie budowania relacji. | Kryteria weryfikacji • Rozróżnia poszczególne emocje oraz ich wpływ na tworzenie relacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje proces zarzadzania emocjami. | Kryteria weryfikacji • Wymienia i opisuje jego poszczególne etapy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje techniki zarządzania emocjami. | Kryteria weryfikacji • Dobiera określoną technikę adekwatną do określonej emocji w życiu codziennym oraz w pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje czym jest Komunikacja Emocjonalna. | Kryteria weryfikacji • Opisuje zasady Komunikacji Emocjonalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje Komunikację Emocjonalną w żuciu codziennym i w pracy. | Kryteria weryfikacji • Wyjaśnia jak skutecznie przekazywać informacje oraz słuchać innych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje pojęcie konfliktu. | Kryteria weryfikacji • Opisuje fazy eskalacji konfliktu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Opisuje metody rozwiązywania konfliktów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje inteligencję emocjonalną w trudnych sytuacjach. | Kryteria weryfikacji • Dobiera odpowiednie narzędzia mediacyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Definiuje pojęcie Dobrostanu emocjonalnego. | Kryteria weryfikacji • Opisuje znaczenie Dobrostanu Emocjonalnego w życiu prywatnym oraz zawodowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje źródła dobrostanu. | Kryteria weryfikacji • Kontroluje Dobrostan Emocjonalny w życiu codziennym oraz w pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wyjaśnia pojęcie akceptacji i jej wpływ na dobrostan emocjonalny. | Kryteria weryfikacji • Opisuje i identyfikuje rolę akceptacji w dobrostanie emocjonalnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje pojęcie zarządzania nastrojem. | Kryteria weryfikacji • Opisuje czym jest nastrój i co na niego wpływa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki zarządzania nastrojem w życiu codziennym oraz pracy. | Kryteria weryfikacji • Identyfikuje różnice pomiędzy poszczególnymi technikami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia czym jest kreatywność. | Kryteria weryfikacji • Opisuje wpływ kreatywności na wyrażanie siebie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje metody na poprawę nastroju stosując ekologiczne podejście. | Kryteria weryfikacji • Stosuje metody na poprawę nastroju w codziennym życiu oraz w pracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje pojęcie samoopieki w kontekście dobrostanu emocjonalnego. | Kryteria weryfikacji • Wyjaśnia jak dbać o emocje w życiu codziennym oraz w pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne- Stosuje empatię w życiu codziennym i w pracy. | Kryteria weryfikacji • Buduje pozytywne relacje interpersonalne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne- Wprowadza skuteczna komunikację w pracy i życiu codziennym. | Kryteria weryfikacji • Wykorzystuje odpowiednie style komunikacji i niweluje sytuacje konfliktowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje świadomość i szacunek dla środowiska poprzez stosowanie ekologicznych postaw w pracy w życiu codziennym. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i prawidłowo definiuje biodegradowalne odpady. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kształtuje własną ekologiczną postawę w żuciu codziennym oraz w pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uwzględnia zmniejszenie zużycia wody, praktyczne zastosowanie recyklingu i segregacji odpadów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program kładzie nacisk na systemowe myślenie, odpowiedzialność środowiskową oraz aktywne działanie w oparciu o ramy zielonych kompetencji GreenComp, rozwijając kluczowe umiejętności niezbędne do wspierania transformacji ekologicznej. Uczestnicy zdobędą wiedzę i narzędzia umożliwiające świadome podejmowanie decyzji zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, efektywne zarządzanie zasobami oraz wdrażanie innowacyjnych, proekologicznych rozwiązań w swoich miejscach pracy oraz w życiu codziennym.
Zakres szkolenia i kompetencje , które nabędzie uczestnik są zielone na podstawie bazy danych ESCO - wykazu przykładowych zielonych umiejętności opracowanych przez KE w ramach w ramach klasyfikacji ESCO:
- budowanie świadomości ekologicznej wśród klientów i promowanie działań proekologicznych
- optymalizacja zużycia energii elektrycznej, ogrzewania oraz wody
- stosowanie zasad recyklingu oraz segregacji odpadów
Dzień pierwszy 9:00 – 15:30
Moduł 1- teoria -90 minut ( 2 h dydaktyczne)
Kształtowanie postawy związanej z odpowiedzialnością ekologiczną w życiu zawodowym i osobistym. Zielone kompetencje i umiejętności.
- świadomość i szacunek dla środowiska
- promowanie zielonej wiedzy
- działania proekologiczne w życiu codziennym i w pracy
- recykling i segregacja odpadów podstawą świadomości proekologicznej
Zielone kompetencje, działania proekologiczne - nasze postawy na rzecz klimatu oraz przestrzegania zasad zrównoważonego rozwoju w miejscu pracy oraz w życiu codziennym.
Moduł 2- teoria 30 minut/praktyka 15 minut (1 h dydaktyczna)
Wprowadzenie do Inteligencji Emocjonalnej.
Co to jest i dlaczego jest ważna? Dlaczego budowanie świadomości ekologicznej,
i promowanie tych działań korzystnie wpływa na nasze emocje?
Rozpoznawanie Emocji.
Jak identyfikować swoje uczucia i uczucia innych?
Praktyka- ćwiczenie
Przerwa- 15 minut
Moduł 3 teoria 45 minut/praktyka 15 minut ( 1 h dydaktyczna i 15 minut)
Empatia w Działaniu.
Budowanie relacji przez zrozumienie emocji innych.
Empatia
Empatia dla środowiska poprzez zastosowanie zasad recyklingu i segregacji odpadów
Praktyka- ćwiczenie
Moduł 4- teoria- 45 minut ( 1 h dydaktyczna)
Zarządzanie Emocjami: Techniki radzenia sobie z trudnymi emocjami.
Moduł 5- teoria- 60 minut (1h dydaktyczna i 15 minut)
Komunikacja Emocjonalna.
Jak wyrażać siebie i słuchać innych.
Przerwa- 15 minut
Moduł 6- teoria 45 minut/praktyka 15 minut- (1h dydaktyczna i 15 minut)
Rozwiązywanie Konfliktów.
Wykorzystanie inteligencji emocjonalnej w trudnych sytuacjach.
Praktyka- ćwiczenie
Dzień drugi 9:00 – 15:30
Moduł 7- teoria- 45 minut ( 1h dydaktyczna)
Czym jest Dobrostan Emocjonalny?
Definicja i znaczenie.
Moduł 8- teoria 45 minut/praktyka 30 minut ( 1h dydaktyczna i 30 minut)
Odkrywanie źródeł dobrostanu.
Co nas uszczęśliwia?
Praktyka- ćwiczenie
Przerwa- 15 minut
Moduł 9 -teoria -45 minut (1h dydaktyczna)
Rola akceptacji w dobrostanie emocjonalnym.
Moduł 10- teoria- 45 minut (1h dydaktyczna)
Zarządzanie nastrojem - techniki na codzienne szczęście.
Moduł 11- teoria 45 minut /praktyka 30 minut ( 1h dydaktyczna i 30 minut)
Kreatywność- wyrażanie siebie poprawia nastrój.
Kreatywność poprzez działania zgodne z naturą i środowiskiem .
Praktyka- ćwiczenie
Przerwa- 15 minut
Moduł 12- teoria- 45 minut ( 1h dydaktyczna)
Samoopieka - zdanie o emocje na co dzień.
Samoopieka w zgodności z naturą poprzez pro ekologiczne działania .
Moduł 13 - Walidacja- 30 minut
ZIELONE KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI:
Świadomość i szacunek dla środowiska
Planowanie pracy, analizowanie efektywności pracowniczej
Zwiększenie efektywności energetycznej w życiu codziennym i w pracy
Promowanie zielonej wiedzy
Redukcja i zarządzanie odpadami w życiu codziennym i w pracy
Umiejętność pracy zespołowej
Umiejętności komunikacyjne
Planowanie oparte na logicznym myśleniu
Usługa jest prowadzona w godzinach dydaktycznych- 45 minut, przerwy ujęte w harmonogramie nie wliczają się do ceny usługi. Każdego dnia szkolenia zaplanowano 2 przerwy kawowe po 15 minut. Praktyka jest rozumiana jako autorskie ćwiczenia w grupach dotyczące omawianych zagadnień.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Moduł 1 - teoria | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Moduł 2- teoria/praktyka | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Przerwa | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Moduł 3 - teoria/praktyka | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Moduł 4 - teoria | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Moduł 5- teoria | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Przerwa | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Moduł 6- teoria/praktyka | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Moduł 7-teoria | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Moduł 8- teoria/praktyka | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Przerwa | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Moduł 9- teoria | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Moduł 10- teoria | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Moduł 11-teoria/praktyka | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Przerwa | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Moduł 12- teoria | Prowadzący Magorzata Ohme | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Moduł 13- Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magorzata Ohme
Pracuje jako psychoterapeuta dorosłych w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej i systemowej. Jest współzałożycielką pierwszej w Polsce platformy oferującej pracownikom oraz firmom wsparcie psychologiczne i rozwój osobisty – Mindgram. Prowadzi wiele szkoleń dla firm z zakresu psychologii pozytywnej, holistycznego podejścia do dobrostanu oraz profilaktyki zdrowia psychicznego. Ma największy w Polsce kanał psychologiczny na platformie YouTube, gdzie wspiera kobiety w budowaniu dobrego, świadomego życia każdego dnia. Prowadzi liczne warsztaty i grupy i wyjazdy terapeutyczne dla kobiet. Aktualizacja wiedzy z zakresu zielonych kompetencji grudzień 2024. Trener z ponad 5 letnim doświadczeniem
Marzena Martyniak
Jestem z zawodu psychologiem po 5 letnich studiach.
W 2019 roku zostałam certyfikowanym ekspertem inteligencji emocjonalnej. Certyfikat wydany przez prezesa ISEI International Society for Emotional Intelligence w Nowym Yorku.
Jestem autorką programów edukacyjnych, treningowych dla dorosłych z zakresu inteligencji emocjonalnej, autorka książek poradników oraz współautorką narzędzi diagnostycznych IE.
Szkolenia, warsztaty prowadzę od 2012 roku dla dorosłych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Organizator zapewnienie niezbędne materiały i akcesoria do przeprowadzenia szkolenia.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w postaci wydrukowanej prezentacji dotyczącej tematu szkolenia.
Informacje dodatkowe
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych. Przerwa nie wliczają się do harmonogramu. Jednakże harmonogram przerw jest elastyczny i dostosowany do tempa pracy uczestników w danym dniu szkoleniowym, aby umożliwić im efektywne korzystanie z przerw w zależności od potrzeb i rytmu zajęć.
Zarówno część praktyczna jak i część teoretyczna szkolenia jest prowadzona przez dwóch trenerów Panią Małgorzatę Ohme oraz Panią Marzenę Martyniak.
PODSTAWA ZWOLNIENIA Z VAT:
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi