Terapia manualna w pediatrii i neonatologii
Możliwość dofinansowania
Terapia manualna w pediatrii i neonatologii
Numer usługi 2025/02/28/178006/2589790
3 600,00 PLN
brutto
3 600,00 PLNnetto
75,00 PLNbrutto/h
75,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest dla:
- Fizjoterapeutów.
- Logopedów.
- Neurologopedów.
- Osteopatów.
- Studentów wyżej wymienionych kierunków.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji19-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu „Terapia manualna w pediatrii i neonatologii" jest przekazanie najnowszej wiedzy medyczno-naukowej oraz doświadczeń własnych prowadzącego z pracy manualnej z noworodkami, niemowlętami i dziećmi. Szkolenie stanowi połączenie nauk fizjoterapii i osteopatii, aby w możliwie jak najbardziej kompleksowym podejściu diagnozować oraz leczyć zaburzenia somatyczne w pediatrii i neonatologii.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:Zna podstawy fizjologii i anatomii istotne dla terapii manualnej w pediatrii i neonatologii. Rozumie mechanizmy kompensacyjne organizmu dziecka, w tym biotensegrację i wpływ asymetrii pourodzeniowej na postawę. Zna embriologię czaszki oraz zasady oceny i terapii niesymetrycznych wad budowy czaszki (plagiocefalia, kraniosynostoza). Rozumie wpływ ciąży i porodu na rozwój dziecka oraz mechanizmy adaptacyjne noworodka. Posiada wiedzę na temat funkcji autonomicznego układu nerwowego i jego wpływu na regulację napięcia mięśniowego. Rozróżnia techniki bezpośrednie (fizjoterapeutyczne) i pośrednie (osteopatyczne) stosowane w terapii pediatrycznej. Zna podstawy terapii wisceralnej oraz mechanizmy powiązań między układem oddechowym, pokarmowym i moczowym a napięciem tkanek miękkich. Rozumie zasady EBM (Evidence-Based Medicine) w kontekście fizjoterapii i osteopatii pediatrycznej. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje podstawy fizjologii oraz anatomii istotne dla terapii manualnej w pediatrii i neonatologii.Wyjaśnia mechanizmy powstawania asymetrii niemowlęcej oraz jej konsekwencje w późniejszym wieku. Opisuje różnice w budowie i funkcjonowaniu układu mięśniowo-szkieletowego u noworodków, niemowląt i małych dzieci. Analizuje wpływ ciąży i porodu na występowanie zaburzeń asymetrii i napięcia mięśniowego u niemowląt. Wymienia techniki terapeutyczne stosowane w pracy z plagiocefalią, kraniosynostozą i innymi zaburzeniami czaszki. Tłumaczy zasady działania terapii manualnej w kontekście biotensegracji i kompensacyjnych wzorców ruchowych. Wskazuje rolę autonomicznego układu nerwowego oraz przepony w terapii manualnej małych dzieci. Omawia wpływ terapii manualnej na funkcje układu oddechowego, pokarmowego, moczowego, przedsionkowego i stomatognatycznego. Opisuje zasady pracy manualnej z układem powięziowym i biomechaniczne kierunki przenoszenia sił w tkankach. Wykazuje znajomość aktualnych badań naukowych dotyczących terapii manualnej w neonatologii i pediatrii (EBM). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIPrawidłowo przeprowadza ocenę asymetrii niemowlęcej oraz jej konsekwencji w późniejszym wieku. Stosuje techniki manualne w terapii plagiocefalii i innych wad czaszki u niemowląt. Przeprowadza diagnostykę manualną układu mięśniowo-szkieletowego, w tym OAA (C0-C1-C2) oraz chrząstkozrostu klinowo-podstawnego. Wykonuje techniki membranowe, okostnowe i rozluźniające w terapii dzieci i niemowląt. Pracuje manualnie z przeponami ciała, układem oddechowym i narządami wewnętrznymi w kontekście terapii wisceralnej. Potrafi wykonać diagnostykę oraz terapię manualną dla zaburzeń napięcia mięśniowego u noworodków i niemowląt. Wdraża techniki manualne wspierające układ odpornościowy dziecka. Stosuje terapię manualną w celu poprawy funkcjonowania układu stomatognatycznego, wzrokowego i słuchowego. Potrafi pracować manualnie nad korekcją toru oddechowego, w tym u wcześniaków. Dobiera odpowiednie techniki terapeutyczne do wieku i stanu pacjent | Kryteria weryfikacji Wykonuje ocenę asymetrii niemowlęcej oraz jej wpływu na późniejsze etapy rozwoju dziecka.Rozpoznaje i diagnozuje niesymetryczne wady budowy czaszki, takie jak plagiocefalia i kraniosynostoza. Stosuje techniki manualne w terapii asymetrii, napięcia mięśniowego oraz kompensacyjnych wzorców ruchowych. Dobiera odpowiednie techniki fizjoterapeutyczne i osteopatyczne do pracy z niemowlętami i małymi dziećmi. Wykonuje techniki membranowe, okostnowe oraz terapię wisceralną dostosowaną do wieku dziecka. Analizuje biomechaniczne wzorce kompensacyjne i ich wpływ na rozwój motoryczny dziecka. Przeprowadza terapię manualną wspierającą funkcjonowanie układu oddechowego, pokarmowego i nerwowego. Wykonuje techniki manualne wspomagające pracę układu odpornościowego i terapię schorzeń takich jak refluks, wzdęcia czy asymetria przepony. Stosuje techniki percepcyjne i palpacyjne do oceny napięcia tkanek oraz rozpoznawania źródeł dysfunkcji. Prawidłowo przeprowadza wywiad oraz analizę anamnezy w kontekście terapii pediatrycznej i neonatologicznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne Rozumie odpowiedzialność wynikającą z pracy z noworodkami i dziećmi oraz konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa terapii. Potrafi nawiązać kontakt z małym pacjentem oraz jego opiekunami, budując atmosferę zaufania. Pracuje z empatią, uwzględniając specyficzne potrzeby i ograniczenia dziecka. Komunikuje się w sposób jasny i profesjonalny z rodzicami, tłumacząc istotę terapii oraz jej znaczenie dla zdrowia dziecka. Potrafi analizować przypadki kliniczne, wyciągać wnioski i samodzielnie podejmować decyzje terapeutyczne w oparciu o aktualną wiedzę medyczną. Jest otwarty na współpracę interdyscyplinarną, w tym z lekarzami, logopedami, neurologopedami i osteopatami. Rozwija swoje umiejętności i poszukuje nowych metod terapeutycznych w oparciu o badania naukowe i EBM. | Kryteria weryfikacji Ocena sposobu komunikacji i podejścia do pacjenta podczas symulacji terapeutycznej.Obserwacja umiejętności współpracy i pracy zespołowej w trakcie zajęć praktycznych. Analiza studium przypadku z naciskiem na podejście holistyczne i etyczne aspekty terapii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak, dokument potwierdza uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak dokument potwierdza, ze walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. Jedna osoba prowadzi szkolenie, druga podpowiada za proces walidacji.
Program
Program
Program szkolenia Terapia manualna w pediatrii i neonatologii
I moduł (3 dni)
- Weryfikacja dawnych teorii, postawienie nowych hipotez w świetle nauki o fizjologii – wzorce kompensacyjne, biotensegracja – lokalnie i globalnie
- Skuteczność leczenia asymetrii różnymi metodami – przegląd badań naukowych i własnych doświadczeń
- Analiza ciąży i porodu w kontekście asymetrii pourodzeniowej – manualne rozpoznanie pozycji płodowej
- Niesymetryczne wady budowy czaszki - manualne leczenie plagiocefalii
- Embriologia czaszki
- Model błony wzajemnego napięcia
- Przyczyny asymetrii (rozwój embrionalny, ciąża, poród, niemowlę) – dlaczego hipoteza przyczyny jest kluczowa?
- Warianty modyfikacji umiejętności motorycznych pod kątem asymetrii
- Asymetria funkcji wisceralnej tj. układ oddechowy, układ pokarmowy, układ moczowy, układ przedsionkowy, układ stomatognatyczny, wzrok, słuch – przenoszenie obciążeń
- Schemat anamnezy u noworodka, niemowlaka, małego dziecka w kontekście asymetrii
- Wprowadzenie do II modułu
Część praktyczna
- Ćwiczenia wprowadzające do palpacji poprzez percepcję
- Stretching powięziowy rejonu szyi
- Technika Jones’a dla mięśni szyi
- Praca na szwach czaszkowych
- Techniki membranowe na czaszce
- SSB – chrząstkozrost klinowo-podstawny
- OAA (C0-C1-C2), praca na pojedynczych kręgach szyjnych
- Test kompresyjny osi kręgosłupa
- Torsje przepon tułowia
- Staw krzyżowo-biodrowy
- Torsje międzykostne twarzoczaszki
- Techniki okostnowe dla miednicy i obojczyka
- Globalne uwolnienie napięć z obręczy barkowej
- Podstawy terapii wisceralnej
- Podstawy korekcji toru oddechowy
- Globalne rotacje obręczy
II moduł (3 dni)
- Patogeneza zaburzeń napięcia mięśniowego, napięcie tkanek pozamięśniowych
- Obalenie dawnych teorii, postawienie nowych hipotez w świetle nauki o fizjologii – obniżone centrum, wzmożony obwód???, rozwój teorii dysfunkcji somatycznej
- Autonomiczny układ nerwowy
- 4 okresy ryzyka zaburzeń rozwojowych: przed poczęciem, ciąża, poród, po narodzinach
- Anatomia i fizjologia
- Unerwienie kości
- Choroby górnych i dolnych dróg oddechowych
- Układ stomatognatyczny
- Droga od połknięcia do wypróżnienia
- Powięź i biomechaniczne kierunki przenoszenia sił w tkankach
- Dynamika ciśnień w jamach ciała
- Przepona noworodka i wcześniaka
- Tor oddechowy
- Problem spłaszczonej główki
- Przepukliny, rozejście kresy białej
- Kanaliki łzowe, zatoki, katar
- Wzdęcia, dyschezja, refluks
- Warianty modyfikacji umiejętności motorycznych – obserwacja diagnostyczna
- EBM w fizjoterapii i osteopatii pediatrycznej
- Jak rozpoznać przyczynę oraz zdecydować o potrzebie i miejscu początku terapii?
- Kluczowe różnice w pracy z wcześniakiem i noworodkiem
- Psychologia pracy z małym dzieckiem (1-3 lata)
Część praktyczna
- Ćwiczenia wprowadzające do palpacji poprzez percepcję
- Diagnostyka i terapia osi kręgosłupa – mechanika, płyny
- Stretching powięziowy tkanek miękkich przykręgosłupowych
- Dekompresja potylicy
- Testy kompresyjne kości długich
- Techniki okostnowe dla kości krzyżowej, mostka i podudzi
- Pogłębienie percepcji przy pracy z przeponą i klatką piersiową
- Korekcja toru oddechowego
- Rozwinięcie terapii wisceralnej dla zaburzeń układu pokarmowego
- Praca z twarzoczaszką pod kątem drożności kanalików łzowych, zatok, jamy nosowej
- Manualna praca w dwóch obszarach jednocześnie
- Nauka manualnego przemieszczenia się po siłach działających na tkankę i odnajdywania źródła problemu
- Techniki bezpośrednie z czaszką – kość potyliczna, kość skroniowa
- Pogłębienie percepcji przy pracy z tkankami czaszki
- Techniki okulistyczne
- Techniki wspomagające pracę układu odpornościowego
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 39
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 39 Weryfikacja dawnych teorii, postawienie nowych hipotez w świetle nauki o fizjologii – wzorce kompensacyjne, biotensegracja – lokalnie i globalnie | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 39 Przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 39 Analiza ciąży i porodu w kontekście asymetrii pourodzeniowej – manualne rozpoznanie pozycji płodowej | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 39 przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 39 Ćwiczenia wprowadzające do palpacji poprzez percepcję. Skuteczność leczenia asymetrii różnymi metodami – przegląd badań naukowych i własnych doświadczeń | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 39 przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 39 Przyczyny asymetrii (rozwój embrionalny, ciąża, poród, niemowlę) – dlaczego hipoteza przyczyny jest kluczowa? | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 39 Weryfikacja dawnych teorii, postawienie nowych hipotez w świetle nauki o fizjologii – wzorce kompensacyjne, biotensegracja – lokalnie i globalnie c.d. | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 39 Przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 39 Analiza ciąży i porodu w kontekście asymetrii pourodzeniowej – manualne rozpoznanie pozycji płodowej c.d. | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 39 Przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 39 Niesymetryczne wady budowy czaszki - manualne leczenie plagiocefalii. Embriologia czaszki | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 39 Przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 39 Model błony wzajemnego napięcia | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 39 Asymetria funkcji wisceralnej tj. układ oddechowy, układ pokarmowy, układ moczowy, układ przedsionkowy, układ | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 39 Przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 39 Warianty modyfikacji umiejętności motorycznych pod kątem asymetrii | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 39 Przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 39 Asymetria funkcji wisceralnej tj. układ oddechowy, układ pokarmowy, układ moczowy, układ przedsionkowy, układ stomatognatyczny, wzrok, słuch – przenoszenie obciążeń c.d. | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 39 Patogeneza zaburzeń napięcia mięśniowego, napięcie tkanek pozamięśniowych | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 39 Przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 39 Obalenie dawnych teorii, wzmożony obwód???, rozwój teorii dysfunkcji somatycznej. 4 okresy ryzyka zaburzeń rozwojowych: przed poczęciem, ciąża, poród, po narodzinach | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 39 Przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 39 Autonomiczny układ nerwowy | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 39 Przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 39 Unerwienie kości, Choroby dróg oddechowych, Układ stomatognatyczny, Proces trawienia, Powięź i biomechanika, Ciśnienia w jamach ciała, Przepona noworodka, Tor oddechowy. | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 39 Problem spłaszczonej główki | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 39 Przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 39 Problem spłaszczonej główki c.d. | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 39 Przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 39 Warianty modyfikacji umiejętności motorycznych – obserwacja diagnostyczna | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 39 Przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 39 Unerwienie kości, Choroby dróg oddechowych, Układ stomatognatyczny, Proces trawienia, Powięź i biomechanika, Ciśnienia w jamach ciała, Przepona noworodka, Tor oddechowy. | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 39 EBM w fizjoterapii i osteopatii pediatrycznej. Psychologia pracy z małym dzieckiem (1-3 lata). | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 39 Przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 39 Przepukliny, rozejście kresy białej. Kanaliki łzowe, zatoki, katar. Wzdęcia, dyschezja, refluks | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 39 Przerwa | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 39 Jak rozpoznać przyczynę oraz zdecydować o potrzebie i miejscu początku terapii? | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 39 `Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto75,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto75,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Sławomir Morel
Sławomir Morel
Ukończone uczelnie
AWF Katowice – studia licencjackie i magisterskie na kierunku Fizjoterapia.
Akademia WSB – Kwalifikacyjne pedagogiczne studia podyplomowe.
ICOM Malta – Osteopatia Pediatryczna – w trakcie.
Ukończone szkolenia
Koncept biodynamiczny w nauce osteopatii – w trakcie.
Osteopatia w pediatrii: dzieci 0-14 miesięcy.
Osteopatyczna diagnostyka i leczenie narządów trzewnych.
Podejście osteopatyczne w pediatrii – okres niemowlęcy.
Wykorzystanie metody Developmental Neuro-Motor Stimulation (DENEMS) w terapii osób z zaburzonym napięciem mięśniowym.
Przygotowanie do pionizacji i chodu dzieci od 0 do 24 miesięcy.
Analiza rozwoju ruchowego dziecka w pierwszym roku życia.
Teoretyczne i praktyczne zastosowanie kinesiotapingu i tapingu sportowego w fizjoterapii.
Pozostałe osiągnięcia
współpracuje ze sportowcami najwyższej klasy sportowej,
organizator akcji charytatywnych dla potrzebujących dzieci,
partner stowarzyszenia Równe Babki,
podczas studiów fizjoterapii aktywność w Studenckim Kole Naukowym (publikacje, konferencje).
Ukończone uczelnie
AWF Katowice – studia licencjackie i magisterskie na kierunku Fizjoterapia.
Akademia WSB – Kwalifikacyjne pedagogiczne studia podyplomowe.
ICOM Malta – Osteopatia Pediatryczna – w trakcie.
Ukończone szkolenia
Koncept biodynamiczny w nauce osteopatii – w trakcie.
Osteopatia w pediatrii: dzieci 0-14 miesięcy.
Osteopatyczna diagnostyka i leczenie narządów trzewnych.
Podejście osteopatyczne w pediatrii – okres niemowlęcy.
Wykorzystanie metody Developmental Neuro-Motor Stimulation (DENEMS) w terapii osób z zaburzonym napięciem mięśniowym.
Przygotowanie do pionizacji i chodu dzieci od 0 do 24 miesięcy.
Analiza rozwoju ruchowego dziecka w pierwszym roku życia.
Teoretyczne i praktyczne zastosowanie kinesiotapingu i tapingu sportowego w fizjoterapii.
Pozostałe osiągnięcia
współpracuje ze sportowcami najwyższej klasy sportowej,
organizator akcji charytatywnych dla potrzebujących dzieci,
partner stowarzyszenia Równe Babki,
podczas studiów fizjoterapii aktywność w Studenckim Kole Naukowym (publikacje, konferencje).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje skrypt szkoleniowy w wersjii papierowej
Warunki uczestnictwa
Szkolenie skierowane jest dla:
- fizjoterapeutów/osteopatów/masażystów/terapeutów manualnych/lekarzy,
- studentów powyższych kierunków,
- uczestnik kursu powinien posiadać podstawową wiedzę o anatomii ciała ludzkiego,
- Organizator zastrzega sobie prawo do poproszenia o okazanie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, lub zaświadczenia jeśli kursant jest w trakcie nauki.
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest w języku polskim.
- Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o VAT, kurs jest zwolniony z tego podatku.
- Przed zapisaniem się prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy: szkolenia@szkoleniauryzaj.pl.
Adres
Adres
ul. Garbary 64
61-758 Poznań
woj. wielkopolskie
Centrum Osteopatii i ruchu, Pasaż SIMEX 2 piętro
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
MARTA MICHALAK
E-mail
szkolenia@szkoleniauryzaj.pl
Telefon
(+48) 663 041 233