Rola psychologa_żki i pedagoga_żki w pracy z osobami doświadczającymi stresu mniejszościowego. Szkolenie dla osób studenckich kierunków psychologia i pedagogika.
Rola psychologa_żki i pedagoga_żki w pracy z osobami doświadczającymi stresu mniejszościowego. Szkolenie dla osób studenckich kierunków psychologia i pedagogika.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dla osób studenckich kierunków psychologia i pedagogika.
Bezpośrednimi osobami uczestniczącymi będą studenci i studentki w/w kierunków, jednak docelowo w nabytych podczas szkolenia kompetencji będą korzystały osoby z doświadczeniem stresu mniejszościowego (m.in. uczniowie szkół na różnym poziomie kształcenia, osoby korzystające z usług psychologicznych w gabinetach publicznych i prywatnych), a także osoby z najbliższego otoczenia osób z doświadczeniem stresu mniejszościowego.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji05-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do bardziej efektywnej pracy zawodowej z osobami doświadczającymi stresu mniejszościowego, poprzez wzrost świadomości dotyczącej konkretnych zagadnień oraz rozwój kompetencji miękkich.Osoby uczestniczące zaktualizują wiedzę związaną z problematyką osób doświadczających wykluczenia społecznego, dyskryminacji, głównie w związku z orientacją psychoseksualną, tożsamością płciową, neuroróżnorodnością, a także przynależnością narodową, wyznawaną wiarą, kolorem skóry, wiekiem.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Korzysta z wiedzy dotyczącej:a. stresu mniejszościowego b. neuroróżnorodności c. społeczności LGBT+ d. włączania społecznego e. przemocy rówieśniczej i dyskryminacji f. stereotypów i uprzedzeń | Kryteria weryfikacji a. zna specyfikę stresu mniejszościowego i rezyliencji psychicznej b. rozumie czym jest spektrum autyzmu i ADHD i z czym borykają się osoby z tymi doświadczeniami c. potrafi odróżnić orientację psychoseksualną od tożsamości płciowej z uwzględnieniem osób niebinarnych d. zna zagadnienia i potrzeby osób doświadczających dysforii, potrzebujących tranzycji, będących w procesie korekty tożsamości płciowej e. potrafi rozróżniać stereotypy od faktów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Posiada następujące umiejętności:a. komunikacja językiem równościowym (inkluzywnym) b. rozpoznaje wczesne sygnały mogące świadczyć o doświadczaniu stresu mniejszościowego, dyskryminacji i wykluczenia społecznego oraz potrafi udzielić profesjonalnej pomocy c. zauważa przemoc rówieśniczą i odpowiednio na nią reaguje d. jest otwarty_a na rozmowy z młodymi ludźmi na temat ich przeżyć związanych z coming outem, dysforią, dyskryminacją, orientacją psychoseksualną i tożsamością płciową e. skuteczniej reaguje na potrzeby osób na spektrum autyzmu oraz osób z ADHD, uwzględniając je we własnej praktyce pomocowej | Kryteria weryfikacji a. rozmawia z osobą ze społeczności LGBT+ używając odpowiednich form językowychb. reaguje w adekwatny sposób na potrzeby osób na spektrum autyzmu oraz z ADHD c. wykazuje się znajomością umiejętności zaangażowanego i empatycznego słuchania oraz dbałością o własne granice d. w pracy zawodowej stosuje zasady języka równościowego i szanuje autonomiczność osoby i jej potrzeby | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
12:15-14:30 Rozpoczęcie szkolenia, przedstawienie się osób prowadzących oraz uczestniczących. Rozdanie materiałów dla osób uczestniczących.
Stereotypy, uprzedzenia i dyskryminacja i ich obecność w pracy zawodowej – omówienie i rozpoznawanie ich w sobie – ćwiczenie grupowe, praca w parach.
14:30-14:45 przerwa kawowa
14:45-17:00 Osoby neuroatypowe oraz osoby ze społeczności LGBT+ w gabinecie psychologicznym i/lub pedagogicznym – istotne zagadnienia, rozpoznawanie potrzeb, właściwe reagowanie – praca w małych grupach, studium przypadków, dyskusja.
17:00-17:15 przerwa obiadowa
17:15-19:30 Język inkluzywny – dlaczego jest tak ważny? Tematyka stresu mniejszościowego i rezyliencji. Jak pomóc osobie doświadczającej stresu mniejszościowego? - dyskusja, ćwiczenie grupowe. Czas na pytania i podsumowanie. Pożegnanie z osobami prowadzącymi.
19:30-20:15 Walidacja szkolenia (osoba niezależna).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto770,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto770,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto77,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto77,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Zofia Kardasz
mgr Arkadiusz Parker
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Osoby prowadzące szkolenie zapewnią dostęp do materiałów prezentowanych podczas szkolenia w formie przesłania na adresy mailowe osób uczestniczących skrótowej prezentacji zagadnień szkolenia. Każda z osób otrzyma zestaw (podkładka, długopis, notes). Karty pracy, wykorzystywane podczas zajęć zostaną udostępnione wraz z opisami przypadków do pracy grupowej.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie przeznaczone jest dla osób studenckich kierunków psychologia i pedagogika. Warunkiem udziału jest posiadanie statusu studenta_tki w/w kierunków, przybycie 10 min. przed rozpoczęciem szkolenia w celu zajęcia miejsca i aklimatyzacji.
Informacje dodatkowe
Podczas przerw Dostawca Usług zapewnia napoje (kawa, herbata, woda) oraz przekąski (ciastka, owoce).