Przyjazne środowiska pracy – zarządzanie wiekiem, stresem, budowanie kultury organizacyjnej - szkolenie
Przyjazne środowiska pracy – zarządzanie wiekiem, stresem, budowanie kultury organizacyjnej - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest dla zarządów firm i instytucji, kierowników menagerów i pracowników, dążących do zwiększenia efektywności ,, poprawę komunikacji i atmosfery pracy.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji04-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do budowania zdrowej kultury organizacyjnej , przyjaznego i otwartego środowiska pracy, gdzie pracownicy czują się docenieni., co w kolejności przyczyni się do dobrostanu, zwiększenia motywacji i zaangażowania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik uświadamia sobie temat zdrowia psychicznego w pracy | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje , jak zdrowie psychiczne wpływa na produktywność, zaangażowanie i atmosferę w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - definiuje metody radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym | Kryteria weryfikacji - wykorzystuje i stosuje narzędzia radzenia sobie ze stresem | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji - stosuje techniki budowania indywidualnej odporności psychicznej i efektywności pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się - charakteryzuje strategie i standardy budowania zdrowej kultury organizacyjnej i work-life balance | Kryteria weryfikacji - opracowuje strategii i standardy przyjaznego , otwartego środowiska pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji - stosują narzędzia pozwalające na harmonijne łączenie życia zawodowego z osobistym | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ I: Kultura organizacji oparta na szacunku
1. Civility – co oznacza kultura szacunku w miejscu pracy?
o Wyjaśnienie pojęcia civility (grzeczności i szacunku) w kontekście organizacyjnym.
o Analiza korzyści wynikających z wprowadzenia kultury szacunku dla zespołu i firmy.
2. Opis polityki Civility – budowanie zdrowej kultury organizacyjnej:
o Jak stworzyć jasne zasady i standardy zachowań w firmie.
o Przykłady dobrych praktyk z rynku.
3. Nowa jakość dialogu – porozumienie bez przemocy:
o Wprowadzenie metod komunikacji opartej na empatii i zrozumieniu.
o Warsztat: budowanie komunikatów bez ocen i osądów.
4. Dobre praktyki – jak budować relacje w zespole:
o Rozwiązywanie konfliktów poprzez zrozumienie perspektyw.
o Techniki wzmacniające współpracę w zespołach.
5. Siła konstruktywnej informacji zwrotnej:
o Warsztat praktyczny: udzielanie feedbacku wzmacniającego i korygującego.
DZIEŃ II: Budowanie różnorodnej i zdrowej kultury organizacyjnej
1. Różnorodność jako element wzbogacający organizację:
o Różnorodność demograficzna, kulturowa i międzypokoleniowa jako potencjał organizacji.
2. Charakterystyka generacji:
o Dogłębna analiza każdego pokolenia (Baby Boomers, X, Y, Z, Płatki Śniegu): ich wartości, podejścia do pracy i motywacji.
3. Inni – nie znaczy gorsi:
o Budowanie akceptacji różnic międzypokoleniowych poprzez warsztaty i dyskusje.
4. Czego wzajemnie mogą się uczyć pokolenia?
o Transfer kompetencji i doświadczeń, tworzenie programów mentoringowych.
DZIEŃ III: Dobrostan psychiczny – jak radzić sobie ze stresem w organizacji
1. Czym jest stres?
o Wyjaśnienie mechanizmów stresu i jego wpływu na organizm i psychikę.
o Rozpoznawanie symptomów stresu wśród pracowników i liderów.
2. Techniki antystresowe:
o Bank praktycznych narzędzi do szybkiego zastosowania w codziennej pracy:
- Ćwiczenia oddechowe.
- Relaksacja progresywna.
- Proste techniki mindfulness.
3. Wpływ nastawienia na pracę a stres:
o Warsztaty z identyfikowania przekonań wspierających i destrukcyjnych.
DZIEŃ IV: Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym
1. Wellbeing – klucz do zadowolenia pracowników:
o Analiza, dlaczego równowaga jest niezbędna dla zapobiegania wypaleniu zawodowemu.
2. Moja samoświadomość i spójność wewnętrzna:
o Warsztat: identyfikacja zasobów i deficytów w życiu zawodowym i osobistym.
3. Techniki relaksacyjne:
o Jak efektywnie regenerować się po pracy.
o Praktyczne metody planowania i realizacji celów zawodowych oraz prywatnych.
4. Powrót do równowagi:
o Budowanie osobistego planu wellbeingowego: dziennik celów, priorytetyzacja zadań.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: 80 % obecności na zajęciach.
Szkolenie realizowany jest w formie wykładu, prezentacji PPT, case study, ćwiczenia i zadania, sesji pytań i odpowiedzi po omówieniu poszczególnych bloków.
Szkolenie realizowane jest w formie stacjonarnej.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych z przerwami.
Po szkoleniu przewidziana jest walidacja realizowana w formie testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Kultura organizacji oparta na szacunku ( rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, wykłady, prezentacja PPT , dokumentów i druków) | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Budowanie różnorodnej i zdrowej kultury organizacyjnej ( rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, wykłady, prezentacja PPT , dokumentów i druków) | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Dobrostan psychiczny – jak radzić sobie ze stresem w organizacji 1. Czym jest stres? ( rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, wykłady, prezentacja PPT , dokumentów i druków) | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym ( rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, wykłady, prezentacja PPT , dokumentów i druków) | Prowadzący Magdalena Guillet | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 444,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto107,63 PLN
- Koszt osobogodziny netto87,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Guillet
Kluczowe kompetencje to m. in.:
- budowanie systemów HR ( procesy rekrutacyjne, ocena pracownicza, rozmowy rozwojowe, zarządzanie kompetencjami, on-boarding, programy mentoringowe)
- doradztwo strategiczne w zakresie określania misji, wizji, strategii firmy oraz ocena potencjału kadry kierowniczej ( planowanie i przeprowadzanie AC/DC) - rozwijanie kompetencji menedżerskich i umiejętności miękkich
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzymuje na wskazany adres mailowy materiały pomocnicze (prezentacja PPT, materiały dydaktyczne , konieczne dokumenty) niezbędne do realizacji usługi na dwa dni przed szkoleniem.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
1/dysponujemy własną platformą OTP BBB version kompilacja 862.
2/wymagania sprzętowe – komputer/laptop lub inne urządzanie do zdalnej komunikacji wbudowana lub zewnętrzna kamera oraz mikrofon
3/nie ma wymogów co do łącza rekomendujemy prędkość 3/1,5 MB na sekundę
4/ niezbędne oprogramowanie – przeglądarka MOZILLA FIREFOX LUB GOOGLE CHROME
5/ okres ważności linku – dzień odbywania się szkolenia (szkolenie w czasie rzeczywistym)
6) generowany jest plik aktywności (rejestr czasu logowania i wylogowania się uczestników) w celu kontroli/audytu przez jednostkę kontrolną oraz wizerunek uczestnika jak wymaga tego regulamin.
7) JEŚŁI WYMAGA TEGO REGULAMIN JEDNOSTKI FINANSUJĄCEJ SZKOLENIE JEST NAGRYWANE