Zrównoważone zarządzanie portfelem projektów – strategie, metody i narzędzia dla ekologicznej optymalizacji procesów i wspierania zielonej gospodarki
Zrównoważone zarządzanie portfelem projektów – strategie, metody i narzędzia dla ekologicznej optymalizacji procesów i wspierania zielonej gospodarki
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
DO KOGO SKIEROWANE JEST SZKOLENIE?
- kierownicy projektów
- eksperci ds. zrównoważonego rozwoju
- liderzy zespołów projektowych
- managerowie wyższego szczebla
- specjaliści ds. CSR i ESG
- konsultanci i doradcy biznesowi
- specjaliści ds. operacji i logistyki
- pracownicy administracji publicznej i samorządowej
- aktywiści i liderzy organizacji pozarządowych
- każda osoba, chcąca rozwijać zielone umiejętności i kompetencje ekologiczne, w celu dostosowania swoich umiejętności do zmian na rynku pracy wynikających z transformacji ekologicznej regionu
- uczestnicy projektów FESL 10.17 oraz FESL 6.6 – woj. śląskie
Niniejsza usługa rozwojowa dot. kształcenia zawodowego/przekwalifikowania zawodowego i prowadzi do nabycia zielonych kompetencji.
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych zamieszkujących lub pracujących na terenie woj. śląskiego, które poszukują adekwatnej usługi rozwojowej w celu zdobycia umiejętności zawodowych niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji19-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Zrównoważone zarządzanie portfelem projektów(...)" przygotowuje do samodzielnego planowania, wdrażania i monitorowania projektów uwzględniających zasady zrównoważonego rozwoju poprzez zastosowanie strategii, metod i narzędzi służących ekologicznej optymalizacji procesów i wspieraniu zielonej gospodarki, w tym do identyfikacji oraz integracji celów ekologicznych w strategii projektowej, a także scharakteryzowania sposobów na optymalizację harmonogramu projektu z minimalnymEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: ocenia wpływ indywidualnego postępowania na środowisko | Kryteria weryfikacji Definiuje przyjmowanie w życiu prywatnym postawy zorientowanej na zrównoważony rozwój i zastanawia się nad wpływem własnych zachowań na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Charakteryzuje metody zarządzania projektami (Waterfall, Agile, Hybrydowe) w kontekście zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Definiuje mocne i słabe strony stosowania metod Waterfall i Agile w projektach z uwzględnieniem wpływu na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje wpływ metod zarządzania projektami na minimalizację zużycia zasobów i redukcję śladu węglowego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wiedza: Charakteryzuje ryzyko w projekcie | Kryteria weryfikacji Identyfikuje pięć strategii zarządzania ryzykiem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje ryzyka związane z wpływem środowiskowym projektu i definiuje strategie ich minimalizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wiedza: Charakteryzuje rolę planowania zadań projektowych z perspektywy zrównoważonego zarządzania zasobami | Kryteria weryfikacji Definiuje metodę priorytetyzacji zadań MoSCoW, aby zminimalizować wpływ na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definuje strukturę podziału pracy (Work Breakdown Structure WBS) z uwzględnieniem oszczędności zasobów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wiedza: Charakteryzuje sposoby na optymalizację harmonogramu projektu z minimalnym zużyciem zasobów | Kryteria weryfikacji Definiuje sposoby skracania harmonogramów bez negatywnego wpływu na środowisko, w tym redukcję zużycia energii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Charakteryzuje rolę raportów ekologicznych w trakcie realizacji projektu | Kryteria weryfikacji Definiuje raporty statusowe, które uwzględniają wskaźniki środowiskowe i efektywność energetyczną projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Formułuje harmonogram delegowania i monitorowania zadań projektowych w celu minimalizacji zużycia zasobów oraz redukcji śladu węglowego | Kryteria weryfikacji Opracowuje harmonogram delegowania zadań, uwzględniając zasady zrównoważonego rozwoju, z wykorzystaniem techniki 6 poziomów delegowania i narzędzi monitorowania | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętności: Opracowuje plan działań w celu identyfikacji i redukcji zagrożeń środowiskowych na etapie inicjowania projektu | Kryteria weryfikacji Przedstawia plan działań zawierający konkretne kroki redukujące potencjalne zagrożenia środowiskowe, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętności: Opracowuje strukturę podziału pracy (WBS) z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Tworzy strukturę WBS, wskazując zadania minimalizujące zużycie zasobów oraz redukcję śladu węglowego | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętności: Tworzy harmonogram projektu uwzględniający minimalizację zużycia energii i zasobów | Kryteria weryfikacji Opracowuje harmonogram z zastosowaniem technik optymalizacji czasu i zasobów | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ciąg dalszy opisu pola "Cel edukacyjny":
zużyciem zasobów, a także scharakteryzowania roli raportów ekologicznych w trakcie realizacji projektów, a w zakresie zielonych kompetencji do promowania świadomości środowiskowej i przyjmowania postawy proekologicznej w codziennym życiu zawodowym i osobistym oraz krytycznej refleksji nad własnym podejściem do ekologii.
................................................................................
PROGRAM SZKOLENIA:
DZIEŃ I
Moduł 1. Kluczowe pojęcia z zakresu projektów zrównoważonych i ekologiczne strategie ich realizacji
- Rozróżnienie procesów, rozwijania produktów oraz projektów – czym się różnią i kiedy je stosujemy.
- Metody zarządzania projektami: Waterfall i Agile – ich mocne i słabe strony oraz optymalne zastosowania w różnych typach projektów.
- Hybrydowe podejście do zarządzania projektami – łączenie metodologii Agile i Waterfall.
- „Trójkąt ograniczeń” w zarządzaniu projektami – jak go uwzględniać w metodologii Waterfall oraz Agile.
- Włączanie zasad zrównoważonego rozwoju w zarządzanie projektami – sposoby dostosowania Agile i Waterfall do działań przyjaznych środowisku.
- Ekologiczne podejście do cyklu życia produktu – minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko.
- Zarządzanie projektem z perspektywy śladu węglowego – zastosowanie metod Agile i Waterfall w optymalizacji zużycia energii.
- Zrównoważone gospodarowanie zasobami w ramach „trójkąta ograniczeń” – harmonizacja kosztów, czasu i jakości z poszanowaniem środowiska.
Moduł 2. Start projektu w duchu zrównoważonego rozwoju i efektywne wykorzystanie zasobów
- Etapy inicjowania projektu – krok po kroku.
- Opcje realizacji projektu – ich rola w podejmowaniu decyzji strategicznych.
- Typowe błędy popełniane na etapie inicjacji – analiza przykładów.
- Narzędzia wspierające wybór projektu (np. matryca wartości i trudności).
- Praktyczne przygotowanie karty projektu – ćwiczenie na przykładzie.
- Kryteria zrównoważonego rozwoju w wyborze projektów – narzędzia do podejmowania ekologicznych decyzji.
- Ocena ekologicznego wpływu projektu na etapie jego inicjowania – identyfikacja potencjalnych zagrożeń środowiskowych.
- Zielone metody realizacji projektów – ich wybór i znaczenie.
- Wyznaczanie celów środowiskowych w karcie projektu – skuteczne planowanie zarządzania zasobami naturalnymi.
Moduł 3. Zarządzanie ryzykiem, w tym ryzykiem środowiskowym, w projektach
- Identyfikacja i ocena ryzyka projektowego – od teorii do praktyki.
- Pięć podstawowych strategii zarządzania ryzykiem – kiedy i jak je stosować.
- Kompleksowy proces zarządzania ryzykiem – kroki do wdrożenia.
- Ćwiczenie praktyczne: wdrażanie strategii na przykładach projektów uczestników.
- Ryzyka związane z wpływem projektu na środowisko – analiza i zarządzanie ryzykiem ekologicznym.
- Ryzyka zrównoważonego rozwoju – jak radzić sobie z wyzwaniami dotyczącymi zasobów naturalnych i energii.
- Strategie ograniczania negatywnego wpływu projektów na środowisko – praktyczne rozwiązania.
Przewidywany czas trwania dnia szkoleniowego: 11h dydaktycznych z przerwami.
DZIEŃ II
Moduł 4. Planowanie działań i zadań w duchu zrównoważonego zarządzania zasobami
- Struktura podziału pracy (WBS) – czym jest i jak ją zastosować.
- Tworzenie WBS w praktyce projektowej.
- Ustalanie warunków ukończenia zadań – definicja i wdrożenie.
- Tablica Kanban – jej funkcje i zastosowanie.
- Priorytetyzacja zadań w projekcie (np. metoda MoSCoW: M – MUST, S – SHOULD, C – COULD, W – WON’T )
- Zarządzanie zmianą w projekcie – praktyczny przewodnik.
- Analiza wpływu zmian – ocena konsekwencji w projekcie.
- Ekologiczne aspekty WBS (Work Breakdown Structure) – jak struktura pracy może wspierać oszczędność zasobów.
- Priorytetyzowanie zadań z uwzględnieniem ochrony środowiska – zastosowanie metody MoSCoW.
- Ekologiczne podejście do zarządzania zmianą – wpływ zmian na zasoby naturalne.
- Analiza wpływu zmian na środowisko – ocena ich oddziaływania na zużycie energii i materiałów.
Moduł 5. Zielone planowanie harmonogramu projektów
- Główne techniki planowania czasu w projektach – w tym wykresy Gantta.
- Sposoby estymacji czasu realizacji zadań.
- Podejście oparte na dostępności zasobów (capacity-based estimation).
- Skracanie harmonogramów – praktyczne techniki.
- Ekologiczne podejście do harmonogramowania – uwzględnianie zasobów naturalnych w planowaniu czasu.
- Planowanie minimalnego zużycia zasobów – wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju w harmonogramach.
- Skracanie czasu realizacji bez szkody dla środowiska – praktyczne wskazówki.
- Optymalizacja czasu i zasobów – analiza efektywności energetycznej zadań.
Moduł 6. Delegowanie i monitorowanie zadań z perspektywy zrównoważonego rozwoju
- Jasna komunikacja i definiowanie zadań.
- Technika sześciu poziomów delegowania – zastosowanie w praktyce.
- Monitorowanie zadań za pomocą narzędzi takich jak „Czarny zeszyt”.
- Efektywne statusy projektowe – prowadzenie spotkań.
- Ekologiczne delegowanie – minimalizowanie zużycia zasobów przy podziale zadań.
- Monitorowanie zużycia zasobów naturalnych w projekcie – metody i narzędzia.
- Narzędzia do analizy wpływu projektu na środowisko – jak monitorować efekty ekologiczne.
- Raportowanie ekologiczne w projektach – uwzględnienie wskaźników środowiskowych podczas spotkań projektowych.
Moduł 7. Podsumowanie zdobytej wiedzy
- Praca grupowa – wypracowanie action planu do wdrożenia w projektach.
- Zielony Action Plan – plan działań uwzględniających zrównoważony rozwój.
- Dyskusja grupowa – integracja zielonych kompetencji w codziennej pracy projektowej.
- Przegląd narzędzi wspierających zarządzanie środowiskowe – praktyczne wskazówki.
- Kluczowe wnioski: rola zarządzania projektami w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju.
TEST
Przewidywany czas trwania dnia szkoleniowego: 11h dydaktycznych z przerwami
Łącznie: 22h dydaktyczne z przerwami (wg organizatora kursu) = 16:30 h (wg automatycznego wyliczenia przez system BUR).
W ramach szkolenia nastąpi skonsolidowanie części teoretycznej z częścią praktyczną, dzięki którym na bieżąco i elastycznie będą dostosowywane i omawiane narzędzia i rozwiązania, w zależności od potrzeb grupy. Zakłada się realizację usługi w części teoretycznej o wymiarze 11 h dydakt. oraz części praktycznej o wymiarze 11h dydaktycznych (łącznie 22h dydaktyczne).
Dzięki temu maksymalnie dostosowane zostaną najważniejsze zagadnienia do potrzeb i oczekiwań, jednocześnie zwracając uwagę na predyspozycje poszczególnych uczestników do funkcjonowania i radzenia sobie z poszczególnymi obszarami oraz tempo przyswajania wiedzy, a w konsekwencji konieczność ewentualnych powtórzeń materiału czy zmiana kolejności omawianych modułów. Jednocześnie godziny realizacji przerw również dostosowane będą do postępów realizacji programu, tempa przyswajania wiedzy przez uczestników szkolenia oraz potrzeb uczestników i trenera. Uczestnik szkolenia ma możliwość merytorycznego kontaktu z trenerem również podczas przerw (w przypadku, gdyby uczestnik nie miał potrzeby skorzystać z danej przerwy).
...........................................................
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą rozwijać zielone umiejętności i kompetencje ekologiczne, co umożliwi im dostosowanie swoich umiejętności do zmian na rynku pracy wynikających z transformacji ekologicznej regionu.
Zgodnie z definicją „zielonych umiejętności” zawartą w Regulaminie naboru do projektu w ramach FESL 10.17 :
Zielone umiejętności – umiejętności o charakterze zawodowym lub ogólnym, niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki, czyli takiej, która jest oparta na odnawialnych źródłach energii, nowoczesnych technologiach ukierunkowanych na niskoemisyjność i zasobooszczędność, a także na zarządzaniu środowiskowym w przedsiębiorstwach. Przyjmuje się, że zielone umiejętności to takie, które przyczyniają się do budowy "zielonej gospodarki" poprzez tworzenie „zielonych miejsc pracy”. „Zielone miejsca pracy” to te, które przyczyniają się do zachowania lub przywrócenia stanu środowiska, niezależnie od tego czy występują w tradycyjnych czy nowych rozwijających się „zielonych” sektorach. „Zielone miejsca pracy” wpływają pozytywnie na zwiększanie efektywności energetycznej i surowcowej, ograniczanie emisji gazów cieplarnianych, minimalizację odpadów i zanieczyszczeń, ochronę i odtwarzanie ekosystemów oraz wspieranie adaptacji do skutków zmian klimatu.
W związku z powyższym, niniejsze szkolenie jest kluczowe dla rozwijania zielonych kompetencji w kontekście zielonej gospodarki. Zielone umiejętności są niezbędne, aby pracownicy mogli efektywnie działać w sektorze zielonej gospodarki, który koncentruje się na odnawialnych źródłach energii, niskoemisyjnych technologiach oraz zasobooszczędności. Takie szkolenie umożliwia pracownikom zdobycie wiedzy i umiejętności, które przyczyniają się do tworzenia zielonych miejsc pracy, wspierających efektywność energetyczną i surowcową oraz ograniczanie emisji gazów cieplarnianych. Poprzez wykorzystanie zarządzania projektami w różnych aspektach działalności zawodowej, uczestnicy szkolenia będą mogli przyczynić się do ochrony i odtwarzania ekosystemów oraz adaptacji do zmian klimatu, co jest fundamentem zielonej gospodarki.
Szkolenie wspiera rozwój zielonych kompetencji poprzez naukę umiejętności, które przyczyniają się do budowy "zielonej gospodarki", wspierając zrównoważony rozwój, niskoemisyjność i zasobooszczędność w następujący sposób biorąc pod uwagę program szkolenia:
Integracja zasad zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu projektami
- Wprowadzenie uczestników w metody zarządzania projektami (Waterfall, Agile) z uwzględnieniem ich wpływu na środowisko umożliwia rozwijanie umiejętności zarządzania w sposób przyjazny środowisku.
Ekologiczne podejście do cyklu życia produktu
- Omówienie metod minimalizowania negatywnego wpływu produktu na środowisko rozwija kompetencje związane z zasobooszczędnością i ochroną ekosystemów.
Zarządzanie śladem węglowym projektu
- Nauka optymalizacji zużycia energii i zarządzania zasobami energetycznymi w projektach to kluczowe zielone umiejętności wspierające cele niskoemisyjności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Moduł 1. Kluczowe pojęcia z zakresu projektów zrównoważonych i ekologiczne strategie ich realizacji | Prowadzący Marek Romanowicz | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 przerwa | Prowadzący Marek Romanowicz | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Moduł 2. Start projektu w duchu zrównoważonego rozwoju i efektywne wykorzystanie zasobów | Prowadzący Marek Romanowicz | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 przerwa | Prowadzący Marek Romanowicz | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Moduł 2. Start projektu w duchu zrównoważonego rozwoju i efektywne wykorzystanie zasobów - ciąg dalszy | Prowadzący Marek Romanowicz | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 przerwa | Prowadzący Marek Romanowicz | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Moduł 3. Zarządzanie ryzykiem, w tym ryzykiem środowiskowym, w projektach | Prowadzący Marek Romanowicz | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Moduł 4. Planowanie działań i zadań w duchu zrównoważonego zarządzania zasobami | Prowadzący Marek Romanowicz | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 przerwa | Prowadzący Marek Romanowicz | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Moduł 5. Zielone planowanie harmonogramu projektów | Prowadzący Marek Romanowicz | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 przerwa | Prowadzący Marek Romanowicz | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Moduł 6. Delegowanie i monitorowanie zadań z perspektywy zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Marek Romanowicz | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 przerwa | Prowadzący Marek Romanowicz | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Moduł 7. Podsumowanie całego szkolenia | Prowadzący Marek Romanowicz | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 TEST | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto204,55 PLN
- Koszt osobogodziny netto204,55 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marek Romanowicz
Szkoli głównie kadry kierownicze różnego szczebla.Ma za sobą już przepracowanych ponad 800 dni szkoleniowych. W sumie zrealizował ponad 10 000 h warsztatów szkol. oraz indywidualnych sesji coachingowych.Prowadził szkolenia dla pracowników takich firm jak: ABB;CISCO;Żagiel S.A.;Orlen S.A.;Unilever; Azoty S.A.;State Street Poland;Capgemini;Kopalnia Soli w Wieliczce;Minimal Sp. z o.o.;Bahlsen Sweet;Makro Cash & Carry; ldorado S.A.;Cersanit I Sp. z o.o.;Clear Channel Sp. z o.o.;Elektrownia Bełchatów S.A.;WSK-PZL Świdnik;Alma Markety;Stokrotka Sp. z o.o.;HBO Polska;Commercial Union;Warta GLASS;SKOK Stefczyka;Intersnack Poland;Grupa PSB;Asseco S.A.;MAN Polska;ES System;RR Donnelley;Eaton Polska;TRI Poland;Valeo;Veracomp.W swojej pracy koncentruje się na praktycznej stronie przekazywanej wiedzy i rozwijanych umiejętności.Kierował dużymi projektami szkol., jako kierownik merytoryczny i organizacyjny.Interesują go zagadnienia szerokorozumianego zarządzania organizacjami,a szczególnie zarządzanie projektami.
Od 2024 r. posiada udokumentowaną wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju, gospodarki obiegu zamkniętego czy efektywności energetycznej, która znajduje zastosowanie w szkoleniach z obszaru zielonej gospodarki, redukcji śladu węglowego, efektywnego gospodarowania zasobami i rozwiązań wspierających ekologię.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe ( m.in. skrypt/konspekt) zawierające treści ze szkolenia.
.................................................................................
CIĄG DALSZY OPISU POLA "Ramowy program usługi" (ZGODNIE Z POLECENIEM ADMINISTRATORA BUR PARP POZOSTAŁY TEKST, KTÓRY ZE WZGLĘDU NA OGRANICZONY LIMIT ZNAKÓW NIE ZMIEŚCIŁ SIĘ W DEDYKOWANYM POLU, WPISANO TUTAJ):
uzasadnienie - ciąg dalszy:
Zrównoważone zarządzanie zasobami
- Tworzenie WBS z uwzględnieniem ekologicznych aspektów pracy, oszczędności zasobów oraz ochrony środowiska rozwija kompetencje w zakresie racjonalnego gospodarowania zasobami naturalnymi.
Ekologiczne harmonogramowanie i optymalizacja czasu
- Uczestnicy zdobywają umiejętności w planowaniu minimalnego zużycia zasobów, co jest istotne dla tworzenia zielonych miejsc pracy i wspierania zrównoważonego rozwoju.
Zielone delegowanie i monitorowanie zadań
- Nauka minimalizowania zużycia materiałów i energii w procesie delegowania i monitorowania pracy rozwija praktyczne umiejętności potrzebne w zielonej gospodarce.
Raportowanie ekologiczne
- Wprowadzenie narzędzi monitorowania i raportowania efektów środowiskowych projektu kształtuje świadomość i umiejętność oceny działań pod kątem ich wpływu na środowisko.
Zielony Action Plan i integracja zielonych kompetencji
- Praca grupowa nad planem działań w duchu zrównoważonego rozwoju pozwala uczestnikom przełożyć zdobyte umiejętności na praktyczne zastosowanie w codziennej pracy.
....................................................................
Osoba przeprowadzająca usługę (trener) wykona również działania związane ze skompletowaniem dokumentacji walidacyjnej tj. zbierze od uczestników szkolenia dokumenty do Analizy dowodów i deklaracji oraz rozda uczestnikom test teoretyczny, a następnie zbierze wypełnione testy.
Trener nie będzie ingerował w jakikolwiek sposób w proces wypełniania dokumentacji walidacyjnej ani w jej ocenę (tj. trener nie ocenia i nie weryfikuje osiągniętych efektów uczenia się).
Analiza dowodów i deklaracji i Test teoretyczny zostaną ocenione po zakończeniu realizacji usługi przez osobę walidującą. Walidator ocenia i weryfikuje osiągnięte efekty uczenia się.
...................................
Niniejsza karta zawiera dane osoby walidującej (imię i nazwisko, e-mail, opis doświadczenia). Zgodnie z Zał. 2 do Regulaminu BUR (PARP): „Dane dotyczące osoby walidującej, są widoczne wyłącznie dla Administratora BUR oraz Administratora Regionalnego.”
.....................................
DOTYCZY EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:
Podział na 4 efekty uczenia się dotyczące UMIEJĘTNOŚCI i 5 efektów dotyczących WIEDZY wynika wprost ze specyfiki tematyki szkolenia oraz przyjętej przez trenera metodyki pracy z uczestnikami. Program szkolenia zakłada co prawda równowagę między teorią (11h) a praktyką (11h), jednak liczba godzin nie przekłada się wprost na liczbę efektów uczenia się w poszczególnych kategoriach.
Efekty uczenia się odzwierciedlają przede wszystkim złożoność i różnorodność realizowanych treści oraz poziom szczegółowości oczekiwanych kompetencji, zatem nie mogą być jedynie matematycznym odwzorowaniem czasu przeznaczonego na teorię i praktykę.
Liczba efektów uczenia się w poszczególnych kategoriach wynika z charakteru treści szkoleniowych, gdzie WIEDZA stanowi fundament dla efektywnego rozwijania kluczowych UMIEJĘTNOŚCI.
5 efektów uczenia się dotyczących wiedzy ma na celu zapewnienie uczestnikom solidnego zaplecza merytorycznego, niezbędnego do skutecznego zastosowania metod i narzędzi w praktyce. Jednocześnie 4 efekty uczenia się związane z umiejętnościami obejmują kompleksowe działania praktyczne, które z kolei odzwierciedlają kluczowe elementy programu, takie jak delegowanie zadań, tworzenie harmonogramów czy planowanie zrównoważonych działań.
Takie proporcje są uzasadnione potrzebą zachowania efektywności szkolenia i jego zgodności z celami, które koncentrują się zarówno na zdobywaniu wiedzy, jak i rozwijaniu umiejętności praktycznych.
Warunki uczestnictwa
Minimalna liczba uczestników niezbędna do realizacji usługi: 8 osób (maksymalnie 18 z uwagi na konieczność zapewnienia komfortowych warunków szkolenia dla uczestników przy tej tematyce szkolenia i jednoczesnym zachowaniu wysokiej efektywności usługi oraz możliwości bezpośredniego kontaktu z trenerem podczas zajęć).
Koszt nie zawiera kosztów dojazdu i ewentualnego noclegu. Potencjalne opłaty należy ponieść we własnym zakresie.
.........................................................................
Efekty kształcenia zostały opracowane w oparciu o informacje opublikowane na stronie operatora tj. Załącznik 4. Wykaz przykładowych zielonych umiejętności, opracowany przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO w ramach Konkursu Utworzenie i wsparcie funkcjonowania 120 branżowych centrów umiejętności (BCU), realizujących koncepcję centrów doskonałości zawodowej (CoVEs) – konkurs uzupełniający.
Informacje dodatkowe
Wszelkie materiały (teksty, grafiki, zdjęcia itp.) przedstawione w niniejszej Karcie usługi są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (t.j. Dz.U. 2022 poz. 2509).Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody RECON Consulting jest zabronione.
Uwaga: przed podpisaniem umowy o dofinans. szkolenia z Operatorem, skontaktuj się z nami w celu potwierdzenia terminu szkolenia i dostępności wolnych miejsc.
Informujemy, że w trakcie szkolenia możliwa jest wizytacja z udziałem PARP, Operatora, WUP Katowice lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.
Szkolenie może być zwolnione z VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% na podstawie: - § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finans. z 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi