Zastosowanie arteterapii, socjoterapii i psychodramy w pracy nauczyciela
Zastosowanie arteterapii, socjoterapii i psychodramy w pracy nauczyciela
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
- Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i szkolnej
- Pedagodzy i doradcy zawodowi
- Psychologowie i terapeuci pracujący z dziećmi i młodzieżą
- Osoby dorosłe zainteresowane wykorzystaniem metod arteterapii, socjoterapii i psychodramy w pracy edukacyjnej
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji27-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy poznają teoretyczne podstawy oraz praktyczne zastosowanie arteterapii, socjoterapii i psychodramy w edukacji. Nauczą się integrować techniki terapeutyczne w codziennej pracy z uczniami, rozwijać ich kreatywność, umiejętności społeczne oraz wspierać ich rozwój emocjonalny. Szkolenie umożliwi im prowadzenie zajęć z wykorzystaniem narzędzi arteterapeutycznych oraz dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb uczniów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna definicję i znaczenie arteterapii, socjoterapii i psychodramy oraz ich zastosowanie w edukacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wyjaśnić definicje arteterapii, socjoterapii i psychodramy oraz wskazać ich zastosowanie w edukacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie podstawy neurobiologiczne i psychologiczne działania arteterapii oraz rolę socjoterapii i psychodramy w pracy z grupą. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać główne założenia neurobiologiczne i psychologiczne arteterapii oraz opisać rolę socjoterapii i psychodramy w pracy grupowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zaplanować zajęcia terapeutyczne, wykorzystując metody arteterapii, socjoterapii i psychodramy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje scenariusz zajęć terapeutycznych, uwzględniając wybrane metody arteterapii, socjoterapii i psychodramy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi stosować techniki plastyczne, muzyczne i teatralne w pracy edukacyjnej, dostosowując je do indywidualnych potrzeb uczniów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy scenariusz z użyciem technik plastycznych, muzycznych i teatralnych, dostosowanych do różnych potrzeb uczniów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik współpracuje z zespołem nauczycielskim i specjalistami w celu zapewnienia optymalnych warunków nauki dla uczniów | Kryteria weryfikacji Uczestnik aktywnie współpracuje z innymi nauczycielami i specjalistami, dzieląc się wiedzą i pomysłami na temat metod terapeutycznych. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program usługi:
Blok 1: Teoretyczne podstawy arteterapii, socjoterapii i psychodramy (3 godziny dydaktyczne)
- Definicja i znaczenie terapii poprzez sztukę, ruch i działanie
- Podstawy neurobiologiczne i psychologiczne działania arteterapii
- Socjoterapia – praca w grupie jako narzędzie edukacyjne
- Psychodrama – czym jest i jak ją wykorzystać w pracy z dziećmi i młodzieżą
- Możliwości zastosowania tych metod w edukacji
Przerwa (15 minut)
Blok 2: Metody i narzędzia pracy w praktyce edukacyjnej (3 godziny dydaktyczne)
- Twórcza ekspresja – techniki plastyczne, muzyczne i teatralne w edukacji
- Ćwiczenia z elementami psychodramy w pracy nauczyciela
- Praca grupowa i indywidualna z uczniem poprzez socjoterapię
- Studia przypadków – przykłady skutecznych interwencji
Przerwa (15 minut)
Blok 3: Planowanie i prowadzenie zajęć terapeutycznych w edukacji (2 godziny dydaktyczne)
- Tworzenie scenariuszy zajęć terapeutycznych z wykorzystaniem arteterapii, socjoterapii i psychodramy
- Organizacja pracy nauczyciela w klasie z wykorzystaniem metod terapeutycznych
- Ocena skuteczności zajęć i ich wpływ na uczniów
Przerwa (15 minut)
Blok 4: Walidacja wiedzy (2 godziny )
- Test wiedzy z zakresu arteterapii, socjoterapii i psychodramy
- Opracowanie scenariusza zajęć terapeutycznych jako zadania praktycznego
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Powitanie uczestników, przedstawienie celów szkolenia | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Neurobiologiczne i psychologiczne podstawy działania terapii poprzez sztukę | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Socjoterapia i psychodrama jako narzędzia edukacyjne | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Twórcza ekspresja – techniki plastyczne, muzyczne i teatralne | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Ćwiczenia z elementami psychodramy | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Tworzenie scenariuszy zajęć terapeutycznych | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Ocena skuteczności zajęć i ich wpływ na uczniów | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Przerwa | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Damian Kupczyk
Damian Kupczyk był również wykładowcą akademickim gdzie kształcił przyszłych specjalistów w zakresie psychologii i pedagogiki. Posiada wykształcenie wyższe z pedagogiki oraz psychologii, ze specjalizacjami w psychotraumatologii, suicydologii i terapii dzieci i młodzieży. Dzięki swojemu szerokiemu doświadczeniu zawodowemu, angażuje się w tworzenie środowiska sprzyjającego integracji społecznej, edukacji ekonomicznej oraz budowaniu świadomości w zakresie zdrowia psychicznego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały zostaną udostępnione w wersji elektronicznej.
Informacje dodatkowe
Zapraszamy do zapoznania się z innymi kursami z cyklu ABC, które również są dostępne w Bazie Usług Rozwojowych:
Edukator finansowy dla dzieci i młodzieży - metody i formy pracy
Wsparcie dzieci i młodzieży z różnymi potrzebami edukacyjnymi – strategie i metody pracy
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub
4G/LTE), Głośniki i mikrofon – wbudowana lub podłączane na USB lub bezprzewodowe bluetooth, Kamera internetowa lub
kamera internetowa HD - wbudowana lub podłączana na USB lub, kamera video HD lub HD z kartą przechwytywania wideo
OBSŁUGIWANE PRZEGLĄDARKI: Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+; Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome
30+; Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
MINIMALNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROCESORA I PAMIĘCI RAM: Procesor: Pojedynczy rdzeń 1Ghz lub
wyższy, Pamięć RAM: N/A