Wsparcie dzieci i młodzieży z różnymi potrzebami edukacyjnymi – strategie i metody pracy
Wsparcie dzieci i młodzieży z różnymi potrzebami edukacyjnymi – strategie i metody pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
- Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i szkolnej
- Pedagodzy i doradcy zawodowi
- Psychologowie i terapeuci pracujący z dziećmi i młodzieżą
- Osoby dorosłe zainteresowane prowadzeniem zajęć i warsztatów dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji25-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat różnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, poznają strategie indywidualizacji nauczania oraz nauczą się wykorzystywać narzędzia wspierające rozwój uczniów z trudnościami. Szkolenie umożliwi im skuteczniejsze planowanie i realizowanie zajęć dostosowanych do potrzeb edukacyjnych uczniów, co pozwoli na ich pełniejsze uczestnictwo w procesie nauki.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna rodzaje specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz ich wpływ na proces uczenia się. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje różne rodzaje specjalnych potrzeb edukacyjnych i potrafi wyjaśnić ich wpływ na proces nauczania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posiada wiedzę na temat metod i narzędzi wspierających uczniów w edukacji włączającej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje metody i narzędzia wspierające uczniów w edukacji włączającej, uzasadniając ich wybór. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie zasady indywidualizacji nauczania i dostosowywania zajęć do potrzeb uczniów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje zasady indywidualizacji nauczania i wskazuje sposoby dostosowywania zajęć do różnych potrzeb uczniów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi dostosować metody dydaktyczne do indywidualnych potrzeb uczniów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy scenariusz lekcji, który uwzględnia indywidualne potrzeby uczniów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Tworzy scenariusze zajęć uwzględniające różnorodność edukacyjną w klasie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy scenariusz zajęć, który uwzględnia różnorodność uczniów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Stosuje technologie i narzędzia wspomagające naukę uczniów ze specjalnymi potrzebami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera odpowiednie technologie i narzędzia do wspomagania nauki uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Współpracuje z zespołem nauczycielskim i specjalistami w celu zapewnienia optymalnych warunków nauki. | Kryteria weryfikacji Uczestnik aktywnie współpracuje z zespołem tworząc scenariusz | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program usługi:
Dzień 1 – 13:00 – 17:30 (4 godziny dydaktyczne)
Ramowy program usługi:
Blok 1: Charakterystyka dzieci i młodzieży z różnymi potrzebami edukacyjnymi (3 godziny dydaktyczne)
- Definicja i rodzaje specjalnych potrzeb edukacyjnych
- Dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami (intelektualnymi, ruchowymi, sensorycznymi)
- Wsparcie uczniów z zaburzeniami neurorozwojowymi (ADHD, spektrum autyzmu, dysleksja)
- Problemy emocjonalne i społeczne w kontekście edukacji
- Indywidualizacja procesu nauczania
Przerwa (15 minut)
Blok 2: Metody i narzędzia pracy w edukacji inkluzyjnej (3 godziny dydaktyczne)
- Strategie nauczania dostosowane do uczniów ze specjalnymi potrzebami
- Stosowanie technologii wspierających edukację
- Praca w klasie integracyjnej – wyzwania i dobre praktyki
- Techniki angażujące uczniów z trudnościami edukacyjnymi
- Budowanie relacji i wsparcie rówieśnicze
Przerwa (15 minut)
Blok 3: Planowanie i prowadzenie zajęć dostosowanych do indywidualnych potrzeb (2 godziny dydaktyczne)
- Tworzenie scenariuszy lekcji uwzględniających różnorodne potrzeby edukacyjne
- Organizacja pracy nauczyciela w klasie heterogenicznej
- Ocena skuteczności strategii edukacyjnych
Przerwa (15 minut)
Blok 4: Walidacja wiedzy
- Test wiedzy dotyczący wsparcia dzieci i młodzieży z różnymi potrzebami edukacyjnymi
- Opracowanie scenariusza zajęć dostosowanych do indywidualnych potrzeb
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Powitanie uczestników, przedstawienie celów szkolenia | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Definicja i rodzaje specjalnych potrzeb edukacyjnych | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Zaburzenia neurorozwojowe i problemy emocjonalne w edukacji | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Przerwa | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Strategie nauczania i technologie wspierające edukację | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Praca w klasie integracyjnej – dobre praktyki | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Przerwa | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Tworzenie scenariuszy zajęć inkluzyjnych | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Organizacja pracy nauczyciela w klasie heterogenicznej | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Przerwa | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Damian Kupczyk
Damian Kupczyk był również wykładowcą akademickim gdzie kształcił przyszłych specjalistów w zakresie psychologii i pedagogiki. Posiada wykształcenie wyższe z pedagogiki oraz psychologii, ze specjalizacjami w psychotraumatologii, suicydologii i terapii dzieci i młodzieży. Dzięki swojemu szerokiemu doświadczeniu zawodowemu, angażuje się w tworzenie środowiska sprzyjającego integracji społecznej, edukacji ekonomicznej oraz budowaniu świadomości w zakresie zdrowia psychicznego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały zostaną udostępnione w wersji elektronicznej.
Informacje dodatkowe
Zapraszamy do zapoznania się z innymi kursami z cyklu ABC, które również są dostępne w Bazie Usług Rozwojowych:
Edukator finansowy dla dzieci i młodzieży - metody i formy pracy
Zastosowanie arteterapii, socjoterapii i psychodramy w pracy nauczyciela
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub
4G/LTE), Głośniki i mikrofon – wbudowana lub podłączane na USB lub bezprzewodowe bluetooth, Kamera internetowa lub
kamera internetowa HD - wbudowana lub podłączana na USB lub, kamera video HD lub HD z kartą przechwytywania wideo
OBSŁUGIWANE PRZEGLĄDARKI: Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+; Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome
30+; Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
MINIMALNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROCESORA I PAMIĘCI RAM: Procesor: Pojedynczy rdzeń 1Ghz lub
wyższy, Pamięć RAM: N/A