Szkoła Trenerów Biznesu Akademii SET-kurs
Szkoła Trenerów Biznesu Akademii SET-kurs
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Usługa kierowana jest do wszystkich Osób, które w zakresie swoich zadań zawodowych mają za zadanie przekazywanie wiedzy – takich jak Trenerzy wewnętrzni, Menadżerowie, Dyrektorzy HR, HR Business Partnerzy, Specjaliści oraz pozostałym osobom przekazującym wiedzę zespołom.
Usługa adresowana jest również do osób, które prowadzą już szkolenia, ale nie zrealizowały kompleksowego szkolenia z umiejętności trenerskich
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi114
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie do pracy w roli trenera oraz wyposażenie uczestnika we wszystkie niezbędne kompetencje i umiejętności trenerskie, począwszy od zbadania potrzeb rozwojowych, zaprojektowania szkolenia (przygotowania konspektu trenerskiego, materiałów dla uczestników), przeprowadzenia go, czyli poradzenia sobie na sali szkoleniowej z różnego rodzaju sytuacjami, (także trudnymi) oraz zbadaniem jego ewaluacji, czyli wpływu szkolenia na grupę.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje Model SET i zasady uczenia ludzi dorosłych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje elementy składowe Modelu SET. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Wymienia techniki budowania bezpieczeństwa, wymienia techniki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia zasady uczenia ludzi dorosłych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje fazy procesu grupowego. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje fazy procesu grupowego i dobiera działania trenera odpowiednie do danej fazy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik pewnie i asertywnie przyjmuje i udziela rozwojowych informacji zwrotnych oraz buduje silną pozycję zawodową | Kryteria weryfikacji Podczas prezentacji Uczestnik opanowuje stres związany z ekspozycją społeczną, pewnie i swobodnie czuje się̨ w roli trenera. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Skutecznie moderuje pracę grupy szkoleniowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Odpowiada na pytania z sali, udziela informacji zwrotnej, informuje o intencji i uczuciach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje szkolenie na dowolnie wybrany temat z uwzględnieniem poznanych zasad projektowania i prowadzenia szkolenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje pełen konspekt trenerski i wskazuje wybrane techniki i narzędzia pracy z grupą szkoleniową. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik adekwatnie reaguje na typowe sytuacje trudne i dobiera odpowiednie techniki postępowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje metody i narzędzia badania efektywności szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza wprowadzenie do szkolenia w oparciu strukturę INTRO poznaną na szkoleniu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo wprowadza i omawia techniki szkoleniowe oraz instrukcje do ćwiczeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do wszystkich Osób, które w zakresie swoich zadań zawodowych mają za zadanie przekazywanie wiedzy. Szkolenie realizowane jest w grupach maksymalnie 15 osobowych, w ustawieniu krzeseł w półokrąg bez użycia stolików, szkolenie odbywa się w pełni wyposażonych salach szkoleniowych (projektor, flipchart). Usługa prowadzona jest w trybie godzin zegarowych, przerwy wliczone są w czas trwania usługi.
Moduł walidacyjny realizowany jest podczas ostatniego zjazdu ( dwudniowego), w ramach zaliczenia szkolenia odbywa się egzamin praktyczny w formie zaprezentowania przez Uczestnika próbki swojego autorskiego szkolenia oraz egzamin teoretyczny- w postaci testu wiedzy.
ZJAZD 1.
SZKOLENIE SET ELEMENTARY®
Wprowadzenie do Metody Efektywnego Treningu SET®
- Założenia i składowe Modelu SET®.
Tworzenie bezpiecznych warunków do pracy:
- Potrzeby i oczekiwania uczestników.
- Metody budowania bezpieczeństwa podczas szkoleń i treningów.
- Kluczowe zadania trenera na etapie budowania bezpieczeństwa.
- Zagrożenia na etapie budowania bezpieczeństwa uczestników.
TRENING UMIEJĘTNOŚCI część 1 – wstęp do szkolenia:
- Prezentacje uczestników i omówienie prezentacji z trenerem.
Tworzenie warunków do efektywnej nauki:
- Budowanie efektywnego wstępu do szkolenia.
- Potrzeby i preferencje uczestników w zakresie nauczania.
- Informacja zwrotna jako kluczowa umiejętność trenera.
ZJAZD 2.
OŚ MODELU SET® -Projektowanie efektywnego szkolenia
Specyfika szkoleń biznesowych:
- Najnowsze trendy na rynku szkoleń.
- Szkolenie, projekt szkoleniowy, a procesy rozwojowe
- w korporacjach – kluczowe rozróżnienie.
Badanie potrzeb szkoleniowych w oparciu o metodologię HPI:
- Istota i założenia metodologii HPI.
- Źródła informacji o potrzebach szkoleniowych.
- Narzędzia i techniki do badania potrzeb.
Psychologia uczenia się dorosłych:
- Modele uczenia się dorosłych.
- Etapy rozwoju kompetencji społecznych.
Etapy tworzenia programów szkoleniowych:
- Definiowanie celów szkoleniowych i określanie treści szkoleniowych.
- Tworzenie osi programu szkolenia i projektowanie modułów.
- Przygotowywanie materiałów dla uczestników.
- Tworzenie narzędzi wspierających wdrożenie po szkoleniu.
Metody oceny efektywności szkoleń:
- Model Kirkapatricka I Model Philipsa
- Narzędzia i techniki oceny efektywności
ZJAZD 3.
UMIEJĘTNOŚCI -Trening umiejętności trenerskich
Kluczowe umiejętności trenera:
- Umiejętności w Modelu SET® - aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, stawianie wyzwań, wspieranie.
- Komunikacja niewerbalna i praca z przestrzenią na sali szkoleniowej.
- Praca z narzędziami trenera – flipchart, projektor, rekwizyty.
- Techniki aktywizowania grupy.
TRENING UMIEJĘTNOŚCI część 2 – moduł szkoleniowy:
- Prezentacje uczestników i omówienie prezentacji z trenerem.
Rozwój umiejętności superwizyjnych trenera:
- Obserwacja prezentacji uczestników.
- Praktyczny trening udzielania informacji zwrotnej.
- Praca z arkuszami obserwacyjnymi.
ZJAZD 4.
PERSPEKTYWY I RZECZYWISTOŚĆ- Zarządzanie procesem grupowym w pracy trenera
Proces grupowy a praca trenera:
- Poziomy pracy trenera.
- Przegląd wybranych gier szkoleniowych.
- Fazy rozwoju grupy.
- Role grupowe.
- Style komunikacji w grupie.
- Normy i wartości grupy.
- Proces grupowy z perspektywy szkoleniowej
ZJAZD 5.
PERSPEKTYWY I RZECZYWISTOŚĆ- Praca z oporem i sytuacje trudne
Sytuacje trudne w pracy z grupami:
- Sytuacje trudne prowokowane przez trenera.
- Sytuacje trudne nieprowokowane przez trenera.
- Poziomy interwencji trenerskich.
- Stopniowanie interwencji.
Opór i metody pracy z oporem:
- Symptomy i źródła oporu.
- Techniki pracy z oporem.
TRENING UMIEJĘTNOŚCI część 3 – praca z oporem:
- Prezentacje uczestników i omówienie prezentacji z uczestnikiem w roli trenera superwizora
ZJAZD 6.
ZASADY Inspirowanie do zmiany i rozwoju
Budowanie własnej tożsamości trenerskiej:
- Specyfika zawodu trenera.
- Kluczowe kompetencje trenerskie.
Wspieranie w drodze do zmiany:
- Praca z wizją i celami.
- Metafora i inne narzędzia inspirowania do zmiany.
- Identyfikowanie zasobów.
- Planowanie działań rozwojowych.
Etyka zawodu trenera:
- Zasady i wartości w pracy trenera.
- Kodeks etyczny trenera.
ZJAZD 7.
INTEGRACJA- Prezentacje autorskie uczestników
TRENING UMIEJĘTNOŚCI część 4 – sampling:
- Prezentacje uczestników.
- Omówienie prezentacji z trenerem
- coachingowa informacja zwrotna.
- Omówienie prezentacji z uczestnikami.
Plan indywidualnego rozwoju:
- Aktualizowanie planów indywidualnego rozwoju.
Walidacja
Liczba godzin: 114h, w tym:
- zajęcia praktyczne - 69h
- zajęcia teoretyczne - 45h
Przerwy realizowane są na życzenie grupy i nie wliczają w liczbę godzin usługi. W przypadku zrealizowania przerw usługa będzie wydłużona o czas zrealizowanych przerw.
Walidacja wlicza się w liczbę godzin usługi.
Usługa realizowana w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 SET ELEMENTARY® - Wprowadzenie do Metody Efektywnego Treningu SET®. | Prowadzący Jarosław Sobkowiak | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 SET ELEMENTARY® - Wprowadzenie do Metody Efektywnego Treningu SET®. | Prowadzący Jarosław Sobkowiak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 OŚ MODELU SET® - Projektowanie efektywnego szkolenia. | Prowadzący Maciej Pawlik | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 OŚ MODELU SET® - Projektowanie efektywnego szkolenia. | Prowadzący Maciej Pawlik | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 UMIEJĘTNOŚCI - Trening umiejętności trenerskich. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 UMIEJĘTNOŚCI - Trening umiejętności trenerskich. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 PERSPEKTYWY I RZECZYWISTOŚĆ - Zarządzanie procesem grupowym | Prowadzący Sławomir Sabała | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 PERSPEKTYWY I RZECZYWISTOŚĆ - Zarządzanie procesem grupowym | Prowadzący Sławomir Sabała | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 PERSPEKTYWY I RZECZYWISTOŚĆ - Praca z oporem i sytuacje trudne. | Prowadzący Arkadiusz Górski | Data realizacji zajęć 25-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 PERSPEKTYWY I RZECZYWISTOŚĆ - Praca z oporem i sytuacje trudne. | Prowadzący Arkadiusz Górski | Data realizacji zajęć 26-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 ZASADY - Inspirowanie do zmiany i rozwoju. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 ZASADY - Inspirowanie do zmiany i rozwoju. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 INTEGRACJA – Warsztaty autorskie uczestników-moduł walidacyjny | Prowadzący Jarosław Sobkowiak | Data realizacji zajęć 20-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 10:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 INTEGRACJA – Warsztaty autorskie uczestników-moduł walidacyjny | Prowadzący Jarosław Sobkowiak | Data realizacji zajęć 21-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja-test teoretyczny, obserwacja w warunkach symulowanych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 9 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 9 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 79,82 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 79,82 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sławomir Sabała
Swoją działalność trenerską koncentruje w obszarze doskonalenia kompetencji społecznych pracowników, co przekłada się na podwyższenie kultury pracy w przedsiębiorstwach. Prowadzi zajęcia dla trenerów i konsultantów biznesu w Szkole Trenerów Biznesu Akademii SET®. Pracuje również mentoringowo z konsultantami, telemarketerami, specjalistami oraz kadrą menadżerską. Ponad 8000 godzin doświadczenia na sali szkoleniowej oraz w pracy w relacji indywidualnej.
Maciej Pawlik
Współtwórca Modeli Rozwojowych Grupy SET®, w tym Modelu DNA Menadżera®. Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Operacyjny Grupy SET®. Współzałożyciel Akademii SET®.
Magister, Absolwent Politechniki Częstochowskiej na kierunku Zarządzanie Europejskie, Wyższej Szkoły Zarządzania na kierunku Marketing i Zarządzanie. Ponadto absolwent Szkoły Trenerów rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
Brał również udział w szkoleniach prowadzonych przez firmy: Coaching Center, Krauthammer International, ODiTK, BPP Professional Education, PDC Consensus, Computex, Heidtman & Piasecki, BIGRAM S.A. Personel Consulting – tematyka obejmowała przygotowanie do pracy coacha, trenera oraz asesora podczas sesji Assessment Center i Development Center, zarządzanie zespołem, czasem i projektami, komunikację, techniki sprzedaży i rekrutacji oraz zaawansowane rozwiązań programów MS Project, Excel, Word i Power Point.
Ma ponad piętnastoletnie doświadczenie w branży szkoleniowej. Absolwent Szkoły Trenerów rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Szkoły Coachów zgodnej ze standardami International Coach Federation. Ponad 5000 godzin pracy szkoleniowej, coachingowej i superwizyjnej z trenerami i kadrą zarządzającą.
Arkadiusz Górski
Doświadczenie w sprzedaży, obsłudze klienta oraz zarządzaniu zespołem zdobywał w międzynarodowej firmie zajmującej się sprzedażą, w instytucji finansowej oraz w consultingu. Ma na koncie przepracowane ponad 2000 godzin pracy w roli trenera biznesu.
Jarosław Sobkowiak
Współtwórca Modeli Rozwojowych Grupy SET®, w tym Modelu Efektywnego Treningu - Modelu SET®. Prezes Zarządu Grupy SET®. Współtwórca Szkoły Zarządzania, Szkoły Sprzedaży, Szkoły Trenerów Biznesu i Szkoły Coachów Akademii SET®.
Magister, Absolwent Uniwersytetu Opolskiego na kierunku Psychologia Wpływu Społecznego, Kolegium Zarządzania Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach oraz Politechniki Opolskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing. Ponadto absolwent Szkoły Trenerów rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
Brał również udział w szkoleniach prowadzonych przez firmy: Amerykańsko-Polski Instytut Zarządzania, Asylon, Heidtman&Piasecki, Krauthammer, Ośrodek Doradztwa i Treningu Kierowniczego, Development Dimensions International, Międzynarodowa Platforma Szkoleniowa, BIGRAM S.A. Personel Consulting – tematyka związana z przygotowaniem do pracy trenera, asesora i menadżera.
Posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie w branży szkoleniowej. Absolwent Szkoły Trenerów rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Szkoły Coachów zgodnej ze standardami International Coach Federation. Ponad 6000 godzin pracy na sali szkoleniowej w okresie 15 lat, w tym ponad 2000 godzin pracy z trenerami.
Marcin Szpak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują segregator z materałami w formie drukowanej oraz dostęp do platformy elearningowej.
Warunki uczestnictwa
W celu zgłoszenia Uczestnik proszony jest o wypełnienie formularza zgłoszeniowego:
https://grupaset.pl/strona-glowna/rozwiazania/rozwiazania-dla-klientow-indywidualnych/szkola-trenerow-biznesu/formularz-zgloszeniowy/
Informacje dodatkowe
Każdy uczestnik projektu otrzyma certyfikat potwierdzający zdobycie nowych kompetencji oraz tytuł Trenera Biznesu Akademii SET®. Warunkiem otrzymania Certyfikatu jest udział w minimum 85% zajęć oraz realizacja zadań wdrożeniowych.
Wsród trenerów podaliśmy Katarzynę Preidl, jako „zapasową” trenerkę, w razie, gdyby któryś z trenerów wcześniej wymienionych nie mógł poprowadzić szkolenia.
Każdy uczestnik projektu otrzyma:
- Materiały dydaktyczne w formie segregatorów szkoleniowych z ćwiczeniami realizowanymi podczas zajęć.
- Materiały dydaktyczne w wersji elektronicznej, wraz z prezentacjami wykorzystywanymi przez trenerów podczas szkoleń.
- Zadania wdrożeniowe na platformie e-learningowej Grupy SET® do samodzielnej realizacji zgodnie z programem Szkoły.
- Pakiet narzędzi i technik trenerskich do codziennego efektywnego wykorzystania na sali szkoleniowej.
Adres
Adres
Wszystkie pozostałe zajęcia odbywać się będą w Hotel Novotel Gdańsk Centrum, Pszenna 1, 80-749 Gdańsk.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi