Projektowanie grafiki do gier komputerowych wykorzystujących technologię VR. oraz zielone kompetencje.- Szkolenie
Projektowanie grafiki do gier komputerowych wykorzystujących technologię VR. oraz zielone kompetencje.- Szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób, które chcą zdobyć lub rozszerzyć umiejętności w projektowaniu grafiki 3D i tworzeniu treści VR, z naciskiem na rozwiązania przyjazne środowisku.
W szczególności:
- Grafików komputerowych i animatorów zainteresowanych technologią VR,
- Projektantów gier komputerowych,
- Programistów VR i specjalistów ds. optymalizacji wydajności,
- Studentów kierunków związanych z grafiką, multimediami, informatyką i technologiami gier,
- Osób pasjonujących się zrównoważonym rozwojem i chcących wprowadzać zielone kompetencje do branży cyfrowej,
- Specjalistów tworzących treści edukacyjne i interaktywne doświadczenia VR z ekologicznym przesłaniem.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji12-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do samodzielnego projektowania i tworzenia grafiki 3D oraz treści wirtualnej rzeczywistości (VR) z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i technologii, z jednoczesnym uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju. Uczestnicy zdobędą umiejętności optymalizacji projektów pod kątem efektywności energetycznej i minimalizacji wpływu na środowisko oraz do tworzenia interaktywnych i edukacyjnych doświadczeń VR promujących postawy proekologiczne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje zagadnienia związane z grafiką oraz VR | Kryteria weryfikacji Rozróżnia grafikę 2D, 3D | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje działanie VR | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wybiera narzędzia i oprogramowania odpowiednie do wykonywanego zadania | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i charakteryzuje działanie narzędzi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje wybrane narzędzie pod kątem projektu i efektywności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęDesign Center Artur Dobosz
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoDesign Center Artur Dobosz
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Program szkolenia jest dostosowany do potrzeb uczestników usługi oraz głównego celu usługi i jej charakteru oraz obejmuje zakres tematyczny usługi. Uczestnik nie musi spełniać dodatkowych wymagań dot. poziomu zaawansowania. Powinien natomiast posiadać podstawowa umiejętność obsługi komputera.
Szkolenie ma charakter teoretyczny, z aspektami praktycznymi . W ramach szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja (1h dydaktyczna)
Usługa prowadzona jest w godzinach dydaktycznych. Przerwy nie są wliczone w ogólny czas usługi rozwojowej. Harmonogram usługi może ulec nieznacznemu przesunięciu, ponieważ ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie.
Harmonogram szkolenia:
Szczegółowy harmonogram zajęć, uwzględniający podział na dni i godziny oraz przerwy, zostanie ustalony i uzupełniony na 6 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zgodnie z regulaminem BUR. Będzie on dostosowany do preferencji czasowych uczestników.
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o kontakt w celu określenia preferowanych godzin szkolenia.
Zajęcia zostaną przeprowadzone przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem, którzy przekazuje nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także praktyczne wskazówki i najlepsze praktyki. Uczestnicy mają możliwość czerpania z jego wiedzy i doświadczeń.
Moduł 1: Wprowadzenie do grafiki 3D i technologii VR (2 godz.)
- Podstawowe pojęcia grafiki 3D, różnice między grafiką 2D i 3D
- Zasada działania technologii VR: rodzaje gogli, śledzenie ruchu, rendering stereoskopowy
- Wyzwania w projektowaniu grafiki dla VR: rozdzielczość, płynność animacji, optymalizacja
- Wpływ produkcji gier i VR na środowisko: emisja CO2, zużycie energii
- Możliwości ograniczania wpływu środowiskowego w branży VR
Moduł 2: Wybór oprogramowania i narzędzi (2 godz.)
- Popularne programy do tworzenia grafiki 3D: Blender, 3ds Max, Maya
- Porównanie narzędzi: cechy charakterystyczne, zalety i ograniczenia
- Wybór oprogramowania pod kątem projektu i efektywności energetycznej
- Dodatkowe narzędzia: teksturowanie, oświetlenie, animacja
- Analiza zużycia energii przez różne programy i sprzęt
Moduł 3: Modelowanie 3D dla VR (4 godz.)
- Podstawy modelowania: tworzenie prostych brył, modyfikatory, operacje Boole’a
- Modelowanie postaci: anatomia, proporcje, ekspresja
- Modelowanie środowisk: tekstury, oświetlenie, efekty pogodowe
- Tworzenie obiektów inspirowanych naturą: rośliny, zwierzęta, krajobrazy
- Optymalizacja modeli: redukcja liczby polygonów, technika LOD
Moduł 4: Tekstury i materiały (2 godz.)
- Tworzenie tekstur: color maps, normal maps, specular maps
- Materiały PBR (Physically Based Rendering)
- Proceduralne generowanie tekstur
- Wykorzystanie wysokiej jakości fotografii i narzędzi optymalizujących
- Tworzenie atlasy tekstur dla oszczędności pamięci i energii
Moduł 5: Oświetlenie i renderowanie (2 godz.)
- Podstawowe typy świateł: kierunkowe, punktowe, obszarowe
- Efekty świetlne: cienie, odbicia, załamania światła
- Renderowanie w czasie rzeczywistym (Unity, Unreal Engine) i offline
- Symulowanie naturalnego oświetlenia przy użyciu danych środowiskowych
Moduł 6: Animacja i interaktywność (2 godz.)
- Animacja postaci: kluczowe klatki, krzywe Bezier, Inverse Kinematics
- Animacja obiektów: fizyka, animacje proceduralne
- Projektowanie interfejsu użytkownika (UI) w VR
- Tworzenie interaktywnych doświadczeń edukacyjnych promujących ekologię
Moduł 7: Optymalizacja grafiki dla VR (1 godz.)
- Zasady performance w VR: płynność, klatkowanie
- Profilowanie wydajności i wykrywanie wąskich gardeł
- Redukcja draw calls, instancing, adaptacyjne poziomy detali
- Optymalizacja grafiki pod urządzenia mobilne: zmniejszenie zużycia energii
Walidacja 1h
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 60,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 60,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Korbut
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma materiały dydaktyczne oraz prezentację w formie e-mail.
Trener prowadzący szkolenie na bieżąco będzie przesyłał zadania oraz ćwiczenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania certyfikatu potwierdzającego zdobyte kompetencje jest przystąpienie do testu sprawdzającego. Na test uczestnik nie musi dokonywać osobnego zapisu.
Koszt egzaminu wliczony jest w cenę usługi i odbędzie się w ustalonym wg harmonogramu szkolenia terminie.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
3) W przypadku braku uzyskania dofinansowania lub uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w szkoleniu:
Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Szkolenie odbędzie się przy pomocy platformy Click Meeting. Uczestnicy szkolenia otrzymają mailowo link z zaproszeniem do udziału w szkoleniu.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, mikrofon i bezpłatną aplikację Click Meeting (do pobrania na komputer lub dostęp bezpośrednio w przeglądarce internetowej). Wymagane jest również posiadanie kamery.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Uczestnik może skorzystać z dowolnego łącza sieciowego od 512 KB/sek.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów.
Materiały (prezentacja, ćwiczenia, przykładowe egzaminy) są udostępniane przy pomocy platformy w formacie .pdf.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
Link przesłany uczestnikom szkolenia jest ważny 1h przed rozpoczęciem szkolenia w pierwszym dniu oraz w trakcie trwania szkolenia zgodnie z jego harmonogramem.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Uczestnik jest zobowiązany posiadać komputer z dostępem do internetu, wyposażony w kamerę, głośnik i i mikrofon.
- system operacyjny Windows 7/8/10 lub Mac OS X
Podczas zapisywania na usługę uczestnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie swojego wizerunku.
Szkolenia online będą nagrywane tylko i wyłącznie na potrzeb udokumentowania prawidłowego przebiegu szkolenia i jego archiwizacji. Nie udostępniamy nagrań ze szkolenia ze względu na ochronę danych osobowych oraz widocznego na nagraniach wizerunku osób trzecich (osoby prowadzącej oraz innych uczestników szkolenia).