Szkolenie pod nazwą "Projektowanie grafiki do gier komputerowych wykorzystujących technologię VR. oraz zielone kompetencje"
Szkolenie pod nazwą "Projektowanie grafiki do gier komputerowych wykorzystujących technologię VR. oraz zielone kompetencje"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób chcących pozyskać wiedzę z zakresu programowania graficznego w obszarze gier komputerowych, z wykorzystaniem technologii VR.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji09-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do pozyskania nowych umiejętności i wiedzy niezbędnych do tworzenia wysokiej jakości grafiki 3D, która spełni wymagania gier VR. Szkolenie umożliwia uczestnikom zrozumienie specyfiki grafiki 3D w grach VR, zapoznanie się z narzędziami i technikami w obrębie zielonych kompetencji, optymalizacji grafiki pod kątem VR, tworzenia interaktywnych elementów oraz zrozumienia zasad projektowania doświadczeń VR.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Tworzy realistyczne i efektowne modele 3D. | Kryteria weryfikacji Optymalizuje grafikę pod kątem wydajności w grach VR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się stosuje odpowiednie techniki teksturyzowania i oświetlenia | Kryteria weryfikacji Tworzy interaktywne elementy graficzne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęDesign Center Artur Dobosz
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoDesign Center Artur Dobosz
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
-> W celu skutecznego uczestnictwa w szkoleniu wymagana jest podstawowa umiejętność obsługi komputera.
-> Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę dydaktyczną tj. lekcyjną (45 minut).
-> Ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Zaznacza się jednak, że łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie tj. 30 minut przerwy na jeden dzień szkoleniowy. Przerwy nie wliczają się w czas trwania szkolenia.
> Szkolenie przeprowadzone będzie w formie zdalnej w czasie rzeczywistym w liczbie 16 godzin dydaktycznych. Każdy uczestnik musi posiadać dostęp do komputera z Internetem. Uczestnikom zostanie przesłany link do wideokonferencji na platformie Click Meeting.
Moduł 1: Wprowadzenie do grafiki 3D i technologii VR
- Czym jest grafika 3D? Podstawowe pojęcia, różnice między grafiką 2D i 3D.
- Technologia VR: jak działa? Rodzaje gogli VR, śledzenie ruchu, rendering stereoskopowy.
- Wyzwania w projektowaniu grafiki dla VR: Wysoka rozdzielczość, płynność animacji, optymalizacja pod kątem wydajności.
- Zrównoważony rozwój w branży gier i VR.: Omówienie wpływu produkcji gier na środowisko (zużycie energii, emisja CO2), a także możliwości zmniejszenia tego wpływu.
Moduł 2: Wybór oprogramowania i narzędzi
- Popularne programy do tworzenia grafiki 3D: Blender, 3ds Max, Maya.
- Porównanie narzędzi: Cechy charakterystyczne, mocne i słabe strony.
- Wybór oprogramowania w zależności od projektu: Jakie narzędzie wybrać do konkretnego zadania.
- Dodatkowe narzędzia: Teksturowanie, oświetlenie, animacja.
- Wybór oprogramowania pod kątem wydajności energetycznej: Porównanie zużycia energii przez różne programy i sprzęt.
Moduł 3: Modelowanie 3D dla VR
- Podstawy modelowania: Tworzenie prostych kształtów, modyfikatory, Boole’any.
- Modelowanie postaci: Anatomia, proporcje, ekspresja.
- Modelowanie środowisk: Tworzenie realistycznych tekstur, oświetlenie, efekty pogodowe.
- Optymalizacja modeli: Redukcja liczby polygonów, LOD (Level of Detail).
- Modelowanie obiektów inspirowanych naturą: Tworzenie realistycznych roślin, zwierząt i krajobrazów
Moduł 4: Tekstury i materiały
- Tworzenie tekstur: Mapy kolorów, normal map, specular map.
- Materiały PBR (Physically Based Rendering): Jak tworzyć realistyczne materiały.
- Proceduralne generowanie tekstur: Szybkie tworzenie dużych ilości wariantów.
- Atlasy tekstur: Efektywne zarządzanie pamięcią.
- Tworzenie tekstur o niskim wpływie na środowisko: Wykorzystanie fotografii wysokiej rozdzielczości, procedur generowania tekstur oraz narzędzi do optymalizacji.
Moduł 5: Oświetlenie i renderowanie
- Podstawy oświetlenia: Światło kierunkowe, punktowe, obszarowe.
- Efekty oświetleniowe: Cienie, odbicia, załamanie światła.
- Renderowanie w czasie rzeczywistym: Unity, Unreal Engine.
- Renderowanie offline: Dlaczego i kiedy warto używać.
- Symulowanie naturalnego oświetlenia: Wykorzystanie danych o oświetleniu z rzeczywistego świata do tworzenia bardziej realistycznych scen.
Moduł 6: Animacja i interaktywność
- Animacja postaci: Kluczowe klatki, krzywe Bezier, IK (Inverse Kinematics).
- Animacja obiektów: Fizyka, animacje proceduralne.
- Interaktywność: Kolizje, triggery, zdarzenia.
- UI (User Interface) w VR: Projektowanie intuicyjnych interfejsów.
- Tworzenie interaktywnych doświadczeń edukacyjnych na temat ochrony środowiska.
Moduł 7: Optymalizacja grafiki dla VR
- Performance w VR: Płynność, klatkowanie.
- Profilowanie wydajności: Identyfikacja wąskich gardeł.
- Techniki optymalizacji: Redukcja liczby draw calls, wykorzystanie instancingu.
- Adaptacyjne poziomy detali: Dynamiczne dostosowywanie jakości grafiki.
- Optymalizacja grafiki pod kątem urządzeń mobilnych: Zmniejszenie obciążenia procesora i karty graficznej, co przyczynia się do dłuższego czasu pracy baterii.
Moduł 8: Projekt praktyczny
- Tworzenie prostej sceny VR: Od pomysłu do gotowego projektu.
- Prezentacja projektów: Omówienie rozwiązań, otrzymanie feedbacku.
- Opracowanie projektu, który porusza tematykę zrównoważonego rozwoju
Walidacja.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Moduł I-VIII: Wprowadzenie do grafiki 3D i technologii VR (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Paweł Korbut | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Przerwa (15 min) | Prowadzący Paweł Korbut | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moduł I-VIII: Wybór oprogramowania i narzędzi (ćwiczenia, rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Paweł Korbut | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Moduł I-VIII: Modelowanie 3D dla VR (ćwiczenia, rozmowa na żywo) | Prowadzący Paweł Korbut | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Przerwa (15 min) | Prowadzący Paweł Korbut | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Moduł I-VIII (ćwiczenia, współdzielenie ekranu, testy, ankiety) | Prowadzący Paweł Korbut | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący Paweł Korbut | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Korbut
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma materiały dydaktyczne oraz prezentację w formie e-mail.
Trener prowadzący szkolenie na bieżąco będzie przesyłał zadania oraz ćwiczenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania certyfikatu potwierdzającego zdobyte kompetencje jest przystąpienie do testu sprawdzającego. Na test uczestnik nie musi dokonywać osobnego zapisu.
Koszt egzaminu wliczony jest w cenę usługi i odbędzie się w ustalonym wg harmonogramu szkolenia terminie.
Nazwa podmiotu prowadzącego walidację: ERNABO Adrian Flak.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne: Komputer podłączony do Internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji oraz niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
- system operacyjny Windows 7/8/10 lub Mac OS X
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
Okres ważności linku: 1h przed rozpoczęciem szkolenia w pierwszym dniu do ostatniej godziny w dniu zakończenia
Szkolenia online będą nagrywane tylko i wyłącznie na potrzeb udokumentowania prawidłowego przebiegu szkolenia i jego archiwizacji. Nie udostępniamy nagrań ze szkolenia ze względu na ochronę danych osobowych oraz widocznego na nagraniach wizerunku osób trzecich (osoby prowadzącej oraz innych uczestników szkolenia).