Komunikacja i radzenie sobie ze stresem
Komunikacja i radzenie sobie ze stresem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla:
Szefów kuchni i menedżerów restauracji, którzy chcą budować efektywne zespoły, poprawiać komunikację i skutecznie zarządzać stresem w codziennej pracy. Zdobycie tych umiejętności pozwala na tworzenie atmosfery sprzyjającej współpracy, co przekłada się na wyższą jakość obsługi i lepsze wyniki biznesowe.
Kucharzy, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje w zakresie pracy zespołowej, budowania relacji i radzenia sobie z presją. Te umiejętności są nieocenione w dynamicznej branży gastronomicznej, gdzie skuteczna współpraca ma kluczowe znaczenie.
Właścicieli restauracji, którzy pragną poprawić organizację pracy, budować zgrane zespoły i minimalizować negatywny wpływ stresu na swoich pracowników. Dzięki temu mogą stworzyć bardziej wydajne środowisko pracy, zwiększając zadowolenie i zaangażowanie personelu.
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji25-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Dla usługi, która kończy się nabyciem kompetencji: Usługa szkoleniowa „Komunikacja i radzenie sobie ze stresem” przygotowuje uczestnika do rozpoznawania przykładów barier komunikacyjnych, wyboru skutecznych metod budowania relacji w zespole oraz identyfikowania technik redukcji i zarządzania stresem w sytuacjach zawodowych i osobistych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje wpływ poczucia bezpieczeństwa na efektywność zespołu. | Kryteria weryfikacji • Wymienia minimum trzy korzyści wynikające z poczucia bezpieczeństwa w zespole.• Odróżnia sytuacje budujące zaufanie od tych je osłabiających. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje najczęstsze blokery komunikacji i sposoby ich eliminacji. | Kryteria weryfikacji • Wskazuje przynajmniej trzy typowe przeszkody w skutecznej komunikacji.• Dopasowuje skuteczne rozwiązania do wskazanych problemów komunikacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozróżnia typy konfliktów i strategie ich konstruktywnego rozwiązywania. | Kryteria weryfikacji • Klasyfikuje konflikty według ich potencjalnego wpływu na zespół.• Dobiera odpowiednią strategię zarządzania konfliktem do przedstawionej sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje wpływ stresu na funkcjonowanie człowieka. | Kryteria weryfikacji • Rozróżnia objawy stresu fizycznego i psychicznego.• Wskazuje różnice między stresem motywującym a destrukcyjnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1
- Jak poczucie bezpieczeństwa zwiększa efektywność Twojego zespołu?
- Proste kroki, by zbudować zaufanie i komfort w pracy.
- Opracuj wspólne zasady współpracy i egzekwuj je skutecznie.
- Konflikty, które wzmacniają – naucz się zarządzać nimi z korzyścią.
- Rozpoznaj błędy i popraw komunikację w swoim zespole.
- Minimalizuj blokery komunikacji i popraw współpracę w zespole.
- Zbuduj zaufanie w praktyce – sprawdzone metody na co dzień.
- Skuteczny feedback – jak wyrażać oczekiwania i wspierać zespół.
- Zaangażuj wycofanych – przełam ciszę i aktywizuj wszystkich.
- Dlaczego sam talent nie wystarczy do sukcesu Twojego zespołu?
- Integruj zespół i buduj relacje w pracy i poza nią.
- Jak prywatne relacje mogą poprawić współpracę w Twoim zespole?
- Buduj głębokie relacje – komunikacja, która naprawdę działa.
- Aktywne słuchanie jako klucz do zrozumienia i efektywności zespołu.
DZIEŃ 2
- Jak skutecznie radzić sobie ze stresem w pracy i życiu codziennym?
- Zrozumienie, jak stres wpływa na ciało i umysł w wymagającej branży.
- Kiedy stres motywuje, a kiedy staje się destrukcyjny?
- Nawyki pomagające utrzymać spokój i równowagę każdego dnia.
- Jak rozpoznać u siebie oznaki przewlekłego stresu?
- Techniki szybkiego redukowania napięcia w trudnych sytuacjach.
- Jak efektywnie zarządzać energią, by pogodzić pracę z życiem osobistym.
- Dlaczego aktywność fizyczna pomaga w redukcji stresu?
- Jak budować równowagę między pracą a życiem prywatnym?
- Świadomość swojego stanu i jego wpływu na działanie zespołu.
- Jak wspierać zespół w obliczu stresujących wyzwań?
- Presja a podejmowanie decyzji – jak utrzymać skuteczność?
- Znaczenie wsparcia bliskich i otoczenia w radzeniu sobie ze stresem w pracy i życiu.
- Jak dbać o siebie i bliskich w wymagających momentach?
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych: 1 godzina dydaktyczna = 45 minut
Szkolenie trwa 18 godzin dydaktycznych, w tym 18 godzin teorii. Podany czas nie uwzględnia przerw, ponieważ godziny dydaktyczne są liczone jako jednostki czystej nauki.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu głównego: Po zakończeniu szkolenia przewidziana jest walidacja nabytej wiedzy w postaci jednego testu teoretycznego jednokrotnego wyboru (ABCD), którego wynik generowany jest automatycznie. Warunkiem zaliczenia szkolenia jest uzyskanie co najmniej 75% poprawnych odpowiedzi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Rola bezpieczeństwa i zaufania w efektywności zespołu ( Współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, ćwiczenia, mini -wykład) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Komunikacja, która wspiera, a nie blokuje ( Współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, ćwiczenia, mini -wykład) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Feedback i aktywizacja zespołu ( Współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, ćwiczenia, mini -wykład) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Aktywne słuchanie i budowanie głębokich relacji ( Współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, ćwiczenia, mini -wykład) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Zrozumieć stres – podstawa skutecznego działania ( Współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, ćwiczenia, mini -wykład) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Techniki zarządzania stresem w praktyce ( Współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, ćwiczenia, mini -wykład) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Równowaga praca–życie – realna potrzeba ( Współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, ćwiczenia, mini -wykład) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Wspieranie siebie i innych w trudnych momentach ( Współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, ćwiczenia, mini -wykład) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja - Test teoretyczny z automatycznie generowanym wynikiem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 488,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 488,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 82,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 82,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Autorskie materiały w wersji papierowej i elektronicznej
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Narzędzia do sporządzania notatek: notes i długopis
Informacje dodatkowe
Czas trwania zajęć łącznie z przerwami to 16 godzin zegarowych
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój
To szkolenie jest częścią większego cyklu szkoleń:
- „Szef Kuchni – Pełen pakiet kompetencji”
- Numer usługi: 2025/02/13/179308/2558960
- „Szef Kuchni – Poziom 1: Przywództwo, Komunikacja i Zespół”
- Numer usługi: 2025/04/25/179308/2710897
Może być również realizowane jako samodzielne szkolenie.
Uczestnicy mają możliwość wzięcia udziału w wybranych modułach niezależnie lub zrealizowania pełnego programu rozwojowego w ramach pakietu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pomocą aplikacji ZOOM.
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2GB pamięci RAM ( lun 4-rdzeniowy)
System operacyjny Windows 8 ( zalecany Windows 10) Mac wersja 10.13,
Przeglądarka internetowa GOOGLE Chrome, Mozilla,Firefox
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 mbps
kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,(ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.