Wspomaganie kompetencji osobistych: właściwe reagowanie na zmiany oraz umiejętne radzenie sobie ze stresem
Wspomaganie kompetencji osobistych: właściwe reagowanie na zmiany oraz umiejętne radzenie sobie ze stresem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs jest skierowany do osób dorosłych (m.in. osób indywidualnych w wieku minimum 18) oraz właścicieli i pracowników przedsiębiorstw, którzy w zakresie swojego rozwoju zawodowego i osobistego chcą podnieść kompetencje w zakresie właściwego reagowania na zmiany oraz umiejętnego radzenia sobie ze stresem.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji20-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi29
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs pn. „Wspomaganie kompetencji osobistych: właściwe reagowanie na zmiany oraz umiejętne radzenie sobie ze stresem” przygotowuje do samodzielnego przeprowadzania procesu zmian poprzez przełamanie oporu wobec zmian oraz zastosowania odpowiednich metod radzenia sobie ze stresem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wymienia zasady i narzędzia zarządzania zmianą. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo przeprowadza proces zmian w oparciu o poznane zasady i narzędzia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje główne przyczyny niepowodzeń w wprowadzaniu zmian. | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki ograniczania źródeł oporu wobec zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wymienia rodzaje konfliktów w zmianie. | Kryteria weryfikacji Stosuje metody pozwalające na radzenie sobie z konfliktami w sytuacji zmiany. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Komunikuje proces zmian. | Kryteria weryfikacji Dobiera skuteczne kanały, techniki i treść komunikatów w celu wdrażania zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia błędy komunikacyjne związane z reagowaniem na zmiany. | Kryteria weryfikacji Weryfikuje skutki braku informacji lub przeciążenia informacyjnego w zarzadzaniu zmianą. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia osobisty plan zarzadzania zmianami, wskazując na gotowość do zmiany swoją i innych. | Kryteria weryfikacji Tworzy pozytywne nastawienie wobec nowych wyzwań i zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Posługuje się argumentami, które pozwalają przekonać innych do wprowadzanych zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wymienia zasady i techniki radzenia sobie ze stresem. | Kryteria weryfikacji Omawia sytuacje stresowe, dopasowując rodzaje stresu oraz odpowiednie techniki jego eliminowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje zjawisko stresu, identyfikując źródła stresu. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, jak wykorzystać dynamikę stresu angażującą do przełamania fazy własnego oporu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs jest skierowany do osób dorosłych (m.in. osób indywidualnych w wieku minimum 18) oraz właścicieli i pracowników przedsiębiorstw, którzy w zakresie swojego rozwoju zawodowego i osobistego chcą podnieść kompetencje w zakresie właściwego reagowania na zmiany oraz umiejętnego radzenia sobie ze stresem.
- Wprowadzenie do zarządzania zmianą (w dzisiejszym świecie „jedyną stałą rzeczą jest zmiana”).
- Zmiana jako konieczność – przyczyny i istota zmian.
- Zdefiniowanie zmiany w kontekście upływu czasu.
- Rodzaje i metody przeprowadzania oraz wykorzystywania zmian.
- VUCA - rozumienie zjawiska, przykłady.
- Etapy procesu wprowadzania zmian w sytuacjach dnia codziennego.
- Najnowsze trendy w zarządzaniu zmianą: cyfryzacja, zmiany technologiczne i społeczne.
- Gotowość do zmiany. Osobisty plan zarządzania zmianami.
- Planowanie i komunikacja wprowadzanych zmian.
- Motywacja do zmian i wzajemne wsparcie.
- Analiza potencjalnych sytuacji kryzysowych w odniesieniu do otoczenia. Badanie przyczyn i analiza zaistniałego kryzysu – opracowanie wniosków na przyszłość. Kiedy wprowadzać zmiany – sposoby identyfikowania przesłanek warunkujących konieczność przeprowadzenia transformacji w naszych działaniach.
- Zmiana jako proces - przykłady.
- Siły wspierające i hamujące zmianę – analiza pola sił Kurta – Lewina.
- Fazy psychologiczne przechodzenia przez zmianę, kiedy zmiana jest narzucona.
- Radzenie sobie z oporem wobec zmian. Przyczyny oporu wobec zmian. Błędy komunikacyjne.
- Przyczyny subiektywnego oporu – lęki, przekonania, złość i projekcje. Rozkład uczestników zmiany – pionierzy i maruderzy.
- Internet i telewizja, czyli jakie mogą być skutki braku informacji lub przeciążenia informacyjnego.
- Komunikacja, czyli harmonogram informowania – metody i dobre rady np. małe dawki, odpowiednia kolejność i grupowanie danych, cel i kontekst.
- Radzenie sobie z konfliktami w sytuacji zmiany. Rodzaje konfliktów w zmianie – co robić, gdy pojawi się konflikt? Metody radzenia sobie z sytuacją konfliktową w prywatnych relacjach.
- Style reagowania w sytuacji konfliktowej w zmianie. Wady i zalety sytuacji konfliktowej w zmianie. Jak wykorzystać konflikt, aby przeprowadzić zmianę.
- Stres w sytuacji zmiany. Definiowanie zjawiska stresu – mity a rzeczywistość.
- Rodzaje stresu występującego w sytuacji zmiany.
- Stres – podejście biologiczne, poziom reakcji, eustres (stres dobry), dystres (zły stres), naustres (obojętny stres).
- Umysł – psychologia – zasady i techniki. Przewidywalność sytuacji stresowej. Śmiechem w stres, Ciało - Biologia – Fizjologia – zasady i techniki.
- Najczęstsze stresory zidentyfikowane w wewnętrznych procesach wdrażania zmian.
- Jak opanować stres?
- Przegląd sposobów radzenia sobie ze stresem i zwiększenie efektywności własnej.
- Jak wykorzystać dynamikę stresu angażującą do przełamania fazy własnego oporu.
- Identyfikacja źródeł stresu w procesie zmiany. Podsumowanie.
- Walidacja. Test wiedzy z zasad i technik właściwego reagowania na zwiany oraz umiejętnego radzenia sobie ze stresem.
Szkolenie prowadzone jest w godzinach dydaktycznych (1godzina = 45min.)
Szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym poprzez platformę ZOOM.US
Kurs przeprowadzany będzie w formie online, bez podziału na grupy. Uczestnicy mają możliwość korzystania zarówno z kamerki jak i mikrofonu. Pytania można również zadawać za pomocą czatu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Wprowadzenie do zarządzania zmianą (w dzisiejszym świecie „jedyną stałą rzeczą jest zmiana”); | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:15 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Zmiana jako konieczność – przyczyny i istota zmian; Zdefiniowanie zmiany w kontekście upływu czasu | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Rodzaje i metody przeprowadzania oraz wykorzystywania zmian; | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 VUCA - rozumienie zjawiska, przykłady; Etapy procesu wprowadzania zmian w sytuacjach dnia codziennego | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Najnowsze trendy w zarządzaniu zmianą: cyfryzacja, zmiany technologiczne i społeczne | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Gotowość do zmiany. Osobisty plan zarządzania zmianami; Planowanie i komunikacja wprowadzanych zmian | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Motywacja do zmian i wzajemne wsparcie. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 21-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Analiza potencjalnych sytuacji kryzysowych w odniesieniu do otoczenia; Badanie przyczyn i analiza zaistniałego kryzysu ; Kiedy wprowadzać zmiany | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Zmiana jako proces - przykłady; Siły wspierające i hamujące zmianę – analiza pola sił Kurta – Lewina | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Fazy psychologiczne przechodzenia przez zmianę, kiedy zmiana jest narzucona; Radzenie sobie z oporem wobec zmian. Przyczyny oporu wobec zmian. Błędy komunikacyjne | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Przyczyny subiektywnego oporu. Rozkład uczestników zmiany – pionierzy i maruderzy; Internet i telewizja, czyli jakie mogą być skutki braku informacji lub przeciążenia informacyjnego | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Komunikacja, czyli harmonogram informowania; Radzenie sobie z konfliktami w sytuacji zmiany; Rodzaje konfliktów w zmianie; Metody radzenia sobie z sytuacją konfliktową w prywatnych relacjach | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Style reagowania w sytuacji konfliktowej w zmianie. Wady i zalety sytuacji konfliktowej w zmianie. Jak wykorzystać konflikt, aby przeprowadzić zmianę | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Stres w sytuacji zmiany. Definiowanie zjawiska stresu – mity a rzeczywistość. Rodzaje stresu występującego w sytuacji zmiany. Stres – podejście biologiczne, poziom reakcji, dystres, naustres | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Umysł – psychologia – zasady i techniki. Przewidywalność sytuacji stresowej. Śmiechem w stres, Ciało - Biologia – Fizjologia – zasady i techniki; Najczęstsze stresory. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Jak opanować stres? ; Przegląd sposobów radzenia sobie ze stresem i zwiększenie efektywności własnej | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Jak wykorzystać dynamikę stresu angażującą do przełamania fazy własnego oporu; Identyfikacja źródeł stresu w procesie zmiany. Podsumowanie. | Prowadzący Iwona Mieczyńska | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja. Test wiedzy z zasad i technik właściwego reagowania na zwiany oraz umiejętnego radzenia sobie ze stresem. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 457,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 250,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto222,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,03 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Iwona Mieczyńska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma w wiadomości e-mail skrypt szkoleniowy.
Informacje dodatkowe
W przypadku pracowników i pracodawców, którzy zgłoszą finansowanie usługi ze środków publicznych w co najmniej 70% cena za usługę liczona jest w kwocie netto zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień na podstawie art. 82 ust 3 ustawy z dnia 11 marca 2004. o podatku od towarów i usług(t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 955 ze zm.).
Podstawa zwolnienia z VAT ma również zastosowanie w przypadku osób indywidulanych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) usługa będzie prowadzona za pośrednictwem platformy zoom.us
b) minimalne wymagania sprzętowe: komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki Processor and RAM requirements Minimum Processor Single Core 1Ghz or Higher RAM 2GB Recommended Dual Core 2Ghz or Higher (i3/i5/i7 or AMD equivalent) RAM 4GB Przewodowy lub bezprzewodowy (3G or 4G/LTE). Minimum bandwidth is 600kbps (up/down) and recommended is 1.5 Mbps
c) minimalne wymagania dotyczące łącza sieciowego: minimum 70 kb/s downloadu
d) niezbędne oprogramowanie: minimum Windows XP/MacOS High Sierra, przeglądarka internetowa (marka nie ma znaczenia)
e) okres ważności linku do zakończenia szkolenia ( wg harmonogramu)