Edukacja dla bezpieczeństwa. Studia podyplomowe WSHIU Akademia Nauk Stosowanych.
Edukacja dla bezpieczeństwa. Studia podyplomowe WSHIU Akademia Nauk Stosowanych.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych, z przygotowaniem pedagogicznym, co najmniej na poziomie licencjackim, w tym:
- pracowników oświaty, w tym nauczycieli zainteresowanych nauczaniem przedmiotu Edukacja dla bezpieczeństwa zgodnie z nową Podstawą Programową,
- nauczycieli – wychowawców klas szkolnych oraz innych placówek oświatowo – wychowawczych i opiekuńczych, w których występują zagrożenia bezpieczeństwa lub ich występowanie jest prawdopodobne,
- pracowników władz oświatowych i samorządowych
- funkcjonariuszy służb publicznych, w których gestii znajduje się problematyka edukacji dla bezpieczeństwa / bezpieczeństwa szkolnego.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji03-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi350
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych w zakresie Edukacji dla bezpieczeństwa jest przygotowanie nauczycieli i specjalistów do prowadzenia zajęć z przedmiotu „Edukacja dla bezpieczeństwa” w szkołach oraz instytucjach edukacyjnych. Studia mają na celu wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do kształtowania postaw prospołecznych i odpowiedzialnych, rozwijania świadomości zagrożeń współczesnego świata oraz umiejętności radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych i zagrożeniach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Znajomość podstawowych pojęć z zakresu bezpieczeństwa,Rozumienie współczesnych zagrożeń, Przygotowanie do działania w sytuacjach kryzysowych, Znajomość przepisów prawnych, Umiejętność reagowania na przemoc i agresję, Wykorzystanie technologii w edukacji dla bezpieczeństwa, Kształcenie umiejętności pierwszej pomocy, Współpraca z instytucjami i służbami. | Kryteria weryfikacji Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest zaliczenie poszczególnych przedmiotów oraz zdanie egzaminu dyplomowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin |
Punkty ECTS |
Dydaktyka przedmiotu nauczania |
60 |
6 |
Komunikacja interpersonalna |
10 |
2 |
Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach (zachowanie ratownika) |
20 |
5 |
Pierwsza pomoc |
20 |
5 |
Bezpieczeństwo w organizacji |
20 |
4 |
Oznakowanie substancji toksycznych |
10 |
2 |
Podstawy bezpieczeństwa państwa |
20 |
4 |
Międzynarodowe prawo humanitarne konfliktów zbrojnych |
20 |
4 |
Teoretyczne problemy edukacji dla bezpieczeństwa |
20 |
5 |
Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej |
15 |
2 |
Współczesne zagrożenia w czasie pokoju |
20 |
4 |
Zagrożenia występujące podczas wojny |
20 |
4 |
Obrona cywilna i ochrona ludności |
15 |
2 |
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych |
20 |
5 |
Praktyka |
60 |
6 |
Razem |
350 |
60 |
Studia trwają 3 semestry, 350 godzin.
Zjazdy średnio co 2 tygodnie (Sobota w salach Uczelni , Niedziela przez zoom z wykładowcami na żywo ).
Studia kończą się egzaminem ustnym.
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych z zakresu Edukacji dla bezpieczeństwa oraz Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Harmonogram wg wirtualnego dziekanatu | Data realizacji zajęć 03-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 10:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 850,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 850,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto11,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto11,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Krąkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszelkie materiały zapewnia Uczelnia.
Student będzie otrzymywać takie materiały jak:
- prezentacje multimedialne
- skrypty
- pliki dokumentów
- konspekty.
Warunki uczestnictwa
Wymagane: wykształcenie wyższe.
Zapisanie się przed końcem rekrutacji
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do komputera i internetu: Studenci będą potrzebować dostępu do komputera z połączeniem internetowym. Komputer jest niezbędny do korzystania z platform e-learningowych, pobierania materiałów, przeglądania artykułów naukowych i komunikacji z prowadzącymi i innymi studentami.
Zajęcia będą się odbywać na platformie Zoom.
Należy posiadać pocztę e-mail.
Zoom – wymagania techniczne dotyczące sprzętu
Zoom – wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM
- Minimalne: Procesor: Jednordzeniowy 1Ghz lub wyższy, Pamięć RAM: N/A
- Zalecane: Procesor: Dwurdzeniowy 2Ghz lub szybszy (Intel i3/i5/i7 lub odpowiednik AMD), RAM: 4 Gb
- Uwagi:
- Laptopy dwurdzeniowe i jednordzeniowe mają obniżoną częstotliwość odświeżania obrazu podczas udostępniania ekranu (około 5 klatek na sekundę). Aby uzyskać optymalną wydajność udostępniania ekranu na laptopach, zalecamy procesor czterordzeniowy lub szybszy.
- System Linux wymaga procesora lub karty graficznej obsługującej OpenGL 2.0 lub wyższą.
Zoom – wymagania techniczne dotyczące połączenia sieciowego
Zoom – zalecana szerokość pasma dla spotkań i panelistów webinarowych:
- Do rozmów wideo 1:1:
- Dla wysokiej jakości wideo: 600 kb/s (przesyłanie/pobieranie)
- 720p HD: 1,2 Mb/s (przesyłanie/pobieranie)
- 1080p HD: 3,8Mb/s/3,0Mb/s (przesyłanie/pobieranie)
Zoom – w przypadku grupowych połączeń wideo:
- Dla wideo wysokiej jakości: 1,0 Mb/s/600 kb/s (przesyłanie/pobieranie)
- 720p HD: 2,6Mb/s/1,8Mb/s (przesyłanie/pobieranie)
- 1080p HD: 3,8 Mb/s/3,0 Mb/s (przesyłanie/pobieranie)
- Odbiór galerii: 2.0Mbps, 4.0Mbps
- Tylko dla udostępniania ekranu (bez miniaturki wideo): 50-75kbps
- Udostępnianie ekranu z miniaturką wideo: 50-150kbps
- Dla VoiP audio: 60-80kbps
Link do zajęć będzie udostępniany studentom tydzień wcześniej. Każdy student otrzyma e-maila z linkiem do dołączenia. Link będzie ważny do końca dnia trwania zajęć.
W przypadku braku sprzętu jest możliwość wypożyczyć komputer na terenie uczelni na czas trwania zajęć.