Narzędzia IT w zarządzaniu projektami - warsztaty komputerowe pozwalające na wprowadzenie usprawnień w organizacji.
Narzędzia IT w zarządzaniu projektami - warsztaty komputerowe pozwalające na wprowadzenie usprawnień w organizacji.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Program szkolenia przeznaczony jest dla osób chcących zdobyć kompleksową wiedzę w zakresie skutecznych narzędzi IT w zarządzaniu projektami:
-kierownika projektów
-specjalistów zarządzania projektami
-osób przygotowujących się do pracy projektowej
-wszystkich osób zainteresowanych omawianą podczas szkolenia tematyką. - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wiedza:- Uczestnik zdobędzie wiedzę o narzędziach IT w zarządzaniu projektami
Umiejętności:
- Dzięki dyskusjom na forum grupy oraz ćwiczeniom, studiom przypadków, scenkom rodzajowym uczestnik nauczy się odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem
- nauczy się unikać najczęściej popełnianych błędów
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW.
• Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
• Omówienie głównych elementów warsztatów.
II. ROZPOCZYNANIE PRACY Z APLIKACJAMI DO HARMONOGRAMOWANIA PROJEKTÓW.
• Instalacja i dopasowywanie widoków.
• Przegląd funkcji w odniesieniu do kluczowych obowiązków kierownika projektu i członków zespołu projektowego.
• Personifikacja wstążki i poszczególnych kart.
• Analiza widoków: wykresu, arkusza, formularza, zadań oraz zasobów.
• Analiza i omówienie znaczenia kart: zadanie, zasób, projekt, widok.
• Proces budowania harmonogramu– analiza różnych technik i metod.
III. KROKI DO OPRACOWANIA WŁAŚCIWEGO HARMONOGRAMU PROJEKTU.
• Wykorzystanie szablonów do tworzenia własnych projektów.
• Tworzenie projektu od podstaw – praktyczne wskazówki.
• Definiowanie zadań oraz analiza sekwencji ich realizacji.
• Definiowanie zasobów koniecznych do wykonania działań.
• Określanie czasu trwania zadań i przypisywanie zasobów.
• Interpretacja linii odniesienia dla projektu.
• Techniki śledzenia postępu realizacji prac w projekcie.
IV. SPOSOBY PLANOWANIA ZALEŻNOŚCI W PROJEKCIE.
• Planowanie ręczne - szukanie odpowiedzi na pytanie kiedy warto?
• Tryb automatyczny – rekomendowane podejście dla kierownika projektu.
• Sposoby przełączania się między poszczególnymi trybami.
V. OPRACOWANIE CZYTELNEJ STRUKTURY PODZIAŁU PRACY (WBS).
• Technika Planowania Opartego na Produktach - sposób jej implementacji w MS Project.
• Zadania końcowe i pośrednie – różne spojrzenia na zakres prac.
• Definiowanie i wprowadzanie kamieni milowych.
• Techniki szacowania WBS i ich wykorzystanie w MS Project.
• Kody struktury podziału pracy (SPP – WBS) – czyli w jaki sposób zapewnić skuteczność komunikacji w zespole projektowym.
VI. WŁAŚCIWE ZARZĄDZANIE ZADANIAMI W MS PROJECT, OPENPROJ, PROJECTLIBRE, i GANTT PROJECT.
• Omówienie rodzajów zadań i ich znaczenie w kontekście monitorowania postępów prac:
o Zadania sumaryczne.
o Zadania typ: punkt kontrolny.
o Zadania zwykłe.
o Zadania cykliczne.
o Zadania planowane ręcznie.
o Zadania nieaktywne.
• Dzielenie zadań – analiza przypadków zastosowań.
• Operacje na działaniach: dodawanie, usuwanie, zmiana, przestawianie kolejności zadań.
• Typy relacji między zadaniami oraz sposoby dokonywania ich zmian:
o Zakończenie – rozpoczęcie.
o Rozpoczęcie – rozpoczęcie.
o Zakończenie – zakończenie.
o Rozpoczęcie - zakończenie.
• Rola i znaczenie funkcji inspektora zadań.
VII. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI.
• Określanie zasobów oraz definiowanie ich rodzajów konicznych do wykonania zakresu prac.
• Przegląd zasobów oraz ich implementacja:
o Zasoby materiałowe.
o Zasoby budżetowe.
o Zasoby kosztowe.
o Zasoby ogólne.
o Zasoby typu praca.
• Wprowadzanie indywidualnych zasobów przy uwzględnieniu niedostępności i ograniczeń zasobów.
• Rejestrowanie poszczególnych kategorii zasobów.
VIII. SPOSOBY ALOKACJI ZASOBÓW DO ZADAŃ.
• Przydzielanie zasobów do zadań w zależności od typów zadań:
o Zadania o stałej pracy.
o Zadania o stałej liczbie jednostek.
o Zadania o stałym czasie trwania.
o Planowanie zadań w oparciu o nakład pracy.
• Definiowanie różnych ilości zasobów do zadań.
• Alokacja zasobów budżetowych.
IX. DEFINIOWANIE INDYWIDUALNYCH KALENDARZY DOSTĘPNOŚCI ZASOBÓW.
• Tworzenie i modyfikacja kalendarza dla zasobów w projekcie.
• Przegląd kalendarzy w projekcie i ich znaczenie na miary efektywności w zarządzania projektami:
o Kalendarz projektu.
o Kalendarz zasobu.
o Kalendarz zadania.
• Główne funkcje i przeznaczenie opcji kalendarza.
X. BILANSOWANIE ZASOBÓW - CZYLI W JAKI SPOSÓB ZAPEWNIĆ REALNOŚĆ WYKONYWANIA PLANÓW.
• Analiza i znaczenie ścieżki krytycznej dla osób zarządzających projektami.
• Widok obciążenia zasobów – rozwiązywanie konfliktów przydziałów zasobów.
• Definiowanie i analiza pracy w nadgodzinach oraz ocena wpływu na budżet projektu.
• Bilansowanie zasobów w trybie manualnym oraz automatycznym.
XI. MONITOROWANIE REALIZACJI PROJEKTÓW.
• Aktualizacja poziomu realizacji zadań w projekcie.
• Śledzenie postępu prac w odniesieniu do planu bazowego.
• Plan bazowy na wykresie Gantta.
• Aktualizacja planu bazowego m.in. w odniesieniu do zaakceptowanych zmian projektu.
• Wprowadzanie planów pośrednich i ich znaczenie dla zespołów projektowych.
• Analiza odchyleń od terminów, kosztów i zaplanowanej pracy.
• Wykorzystanie raportów: standardowych, predefiniowanych przez użytkowników.
• Funkcje filtrów w kreowaniu widoków dla osób zarządzających projektem.
• Raporty wizualne – obciążenia zasobów w projekcie.
• Eksportowanie i prezentacja danych do narzędzi pakietu MS Office.
XII. PODSUMOWANIE WARSZTATU I WNIOSKI KOŃCOWE.
Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania portfelem, programem i projektem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Narzędzia IT w zarządzaniu projektami | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Narzędzia IT w zarządzaniu projektami | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 955,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto122,23 PLN
- Koszt osobogodziny netto99,38 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne
[autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze
[notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
- autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
- materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
- materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
- dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe
- każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia na obiekt o tym samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.