Facilitation Practitioner - kompleksowe szkolenie akredytowane zakończone egzaminem
Facilitation Practitioner - kompleksowe szkolenie akredytowane zakończone egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Kierownicy zespołów, kierownicy projektu i managerowie, którzy na co dzień mierzą się z problemami i we współpracy z zespołem poszukują rozwiązań problemów.
- Kierownicy zespołów informatyków, programistów, kierownicy projektów informatycznych chcący wykorzystać techniki facylitacyjne w celu polepszenia pracy zespołowej.
- Trenerzy wewnętrzni, pracownicy działów HR, prowadzący warsztaty rozwojowe z wykorzystaniem narzędzi aktywizacji grupy.
- Konsultanci, osoby odpowiedzialne za wsparcie biznesu, zajmujące się rozpoznawaniem potrzeb biznesowych swoich partnerów.
- Osoby prowadzące spotkania strategiczne i posiedzenia kadry zarządzającej, które chcą podnieść jakość podejmowanych decyzji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji28-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa potwierdza przygotowanie Uczestnika do samodzielnego prowadzenia warsztatów facylitowanych oraz wykorzystania technik facylitacyjnych w codziennej pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje rolę Facylitatora oraz zasady jej funkcjonowania i wskazuje różnice z innymi rolami w organizacji (np. Trener, Konsultant, Coach)Definiuje zasady zawiązywania Kontraktu z grupą Charakteryzuje Model Organizacji Proces Iceberg Charakteryzuje ustrukturyzowany model SOLVE zmierzającego do rozwiązania problemu (nawet bardzo złożonego) | Kryteria weryfikacji > charakteryzuje role Facylitatora, w kontekście innych ról rozwojowych, takich jak: Trener, Coach, Konsultant> charakteryzuje różnice między różnymi typami celów: dot. rozwiązywania problemów, czy też wzrostu kompetencji i wydobywania potencjału jednostki/grupy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zawiązuje Kontrakt facylitatorski z grupą, na początku spotkania | Kryteria weryfikacji > charakteryzuje zasady nawiązywania Kontraktu Facylitatora z grupą i jego poziomy> definiuje style pracy Facylitatora, wynikające z poziomu dojrzałości procesowej grupy i ich wpływ na Kontrakt | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Facylituje spotkania zespołowe, z wykorzystaniem zaawansowanych technik i metod | Kryteria weryfikacji > charakteryzuje ustrukturyzowany model SOLVE, którego celem jest rozwiązanie złożonego problemu;> uzasadnia zaawansowane techniki i metody realizacji zadań w trakcie spotkań facylitowanych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy agendę spotkania, uwzględniając charakterystykę grupy, cel oraz dostępny czas. | Kryteria weryfikacji > charakteryzuje zasady efektywnego planu spotkania, dostosowanego do celu i potrzeb grupy> charakteryzuje sposoby doboru narzędzi i technik do tematyki i zakresu czasowego spotkania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efektywnie rozwiązuje, nawet złożone, problemy występujące na spotkaniach facylitowanych | Kryteria weryfikacji > charakteryzuje zjawiska i mechanizmy zachodzące między członkami zespołu> zna i charakteryzuje powody pojawiania się trudnych emocji w ramach spotkania > charakteryzuje techniki radzenia sobie z trudnymi sytuacjami na spotkaniu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Komunikuje proces w trakcie spotkania, z wykorzystaniem metody SPO | Kryteria weryfikacji > charakteryzuje reguły efektywnego wykorzystania techniki SCA, do identyfikacji zaburzeń procesu na spotkaniu> definiuje metodę SPO i sposób jej zastosowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje Model Organizacji Proces Iceberg do identyfikacji trudności organizacyjnych oraz planowania interwencji | Kryteria weryfikacji > charakteryzuje zasady i przebieg Modelu Organizacji Proces Iceberg> definiuje reguły wykorzystywania Modelu Organizacji, w celu identyfikowania trudności i planowania działań naprawczych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęInprogress
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoAPMG International
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Ramowy program szkolenia
WARUNKI PRZEPROWADZENIA USŁUGI:
Każdy uczestnik powinien posiadać dostęp do komputera oraz interenetu, ponieważ usługa szkoleniowa zostanie zrealizowana w formie online, z wykorzystaniem takich platform, jak: ZOOM oraz Mural. Usługa jest wykonywana w godzinach zegarowych (60 min.), a planowane przerwy wliczają się do jej czasu.
W trakcie szkolenia, uczestnicy będą dzieleni na mniejsze, 3-5 osobowe grupy, w ramach realizacji wybranych ćwiczeń warsztatowych (funkcja "Pokoi" na platformie ZOOM). Usługa zostanie wykonana z wykorzystaniem takich metod, jak: mini wykład, prezentacja multimedialna, symulacje w grupach, praca z case study, rudna, dyskusja, scenki.
DZIEŃ 1
PRE-TEST
PODSUMOWANIE POZIOMU FOUNDATION
- Omówienie egzaminu na poziomie Practitioner;
- Zasady poziomu Practitioner;
- Wprowadzenie do szkolenia na poziomie Practitioner.
FACYLITATOR
- Zadania Facylitatora;
- Sposoby działania Facylitatora;
- Kontrakt Facylitatora z grupą.
MODEL ORGANIZACJI ICEBERG
- Wykorzystanie modelu w praktyce Facylitacji
MODEL SOLVE
- Ustrukturyzowany proces działania zmierzający do rozwiązania problemu
TESTOWY EGZAMIN FACILITATION PRACTITIONER
DZIEŃ 2
PLANOWANIE AGENDY SPOTKANIA I PRÓBNA FACYLITACJA PRACY ZESPOŁU
- Ćwiczenie mające na celu próbne przeprowadzenie procesu facylitacji.
POST-TEST
EGZAMIN NA POZIOMIE PRACTITIONER
OCZEKIWANE PRZYGOTOWANIE SŁUCHACZY:
W celu podejścia do szkolenia na poziomie Practitioner wymagane jest zrealizowanie szkolenia na poziomie Foundation oraz zdanie egzaminu.
Dodatkowa wiedza specjalistyczna nie jest wymagana. Każdy z uczestników będzie miał okazję podzielić się swoimi doświadczeniami w zakresie prowadzenia spotkań (niekoniecznie w roli Facylitatora) oraz bycia uczestnikiem spotkania, a także aktywnie przećwiczyć te umiejęności - dlatego wszelkie refleksje w tym zakresie będą cenne.
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane przed szkoleniem i po szkoleniu poprzez pre i post testy w formie testu teoretycznego zamkniętego w formie online.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Przywitanie i wprowadzenie do szkolenia. | Prowadzący Michał Eromin | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Podsumowanie poziomu Foundation (wykład, ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Michał Eromin | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Facylitator (ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Michał Eromin | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Model Organizacji Iceberg (wykład, ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Michał Eromin | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Model SOLVE (wykład, ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Michał Eromin | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Planowanie agendy spotkania (ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Michał Eromin | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Próbna Facylitacja pracy zespołu (ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Michał Eromin | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Podsumowanie szkolenia. | Prowadzący Michał Eromin | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Egzamin | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 310,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 310,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto154,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto154,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto1 320,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto1 320,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Eromin
Od 2019 roku współtworzy markę Inprogress Design Lab, pod którą, wraz z zespołem zajmuje się tworzeniem autorskiej metody prowadzenia procesów Design Thinking oraz jej zdalnej odmiany.
Facylitował warsztaty Design Thinking m.in dla koła naukowego Solar Boat Akademii Górniczo-Hutniczej, Centrum e-Learningu AGH, PwC, PwC/CTech, Concordia Ubezpieczenia oraz podczas otwartych warsztatów w Krakowie i Katowicach.
Swoje doświadczenie projektanckie wykorzystuje również szkoląc z zakresu Design Thinking. Prowadzi szkolenia z zakresu Facilitation oraz Design Thinking.
Absolwent Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie na kierunku socjologia. Od co najmniej 5 lat posiada nadany przez APMG International certyfikat Approved Trainer in Facilitation.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały elektroniczne dla uczestników szkolenia:
- prezentacja multimedialna,
- arkusze z przykładowymi egzaminami,
- arkusze z ćwiczeniami.
Materiały zostaną przekazane uczstnikom przed szkoelniem mailowo w postaci aktywnych linków. Materiały udostęniane są za pośrednictwem platformy Calameo. Aby pobrać materiały, niezbędne jest założenie darmowego konta w serwisie Calameo.
Po szkoleniu uczestnicy otrzmują podsumowanie zrralizowanych ćwiczeń, w postaci pliku pdf z platformy Mural (na której realizowane są ćwiczenia).
Warunki uczestnictwa
Posidanie certyfikatu Facilitation Foundation
Informacje dodatkowe
Uczestnik po szkoleniu otrzymuje od Inprogress certyfikat ukończenia szkolenia.
W czasie szkolenia przewidziane są przerwy (krótkie oraz jedna dłuższa, obiadowa). Informacja o przerwach zostanie zamieszczona na slajdach (na początku szkolenia) lub ekranie komputera w trakcie jej trwania.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w szkoleniu:
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Szkolenie odbędzie się przy pomocy platformy Zoom. Uczestnicy szkolenia otrzymają mailowo informacje na temat korzystania z platformy przy pomocy przeglądarki internetowej lub aplikacji do pobrania na komputer. - Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, bezpłatną aplikację Zoom (do pobrania na komputer lub dostęp bezpośrednio w przeglądarce internetowej). Konieczna jest również kamera do interakcji oraz mikrofon. - Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Uczestnik może skorzystać z dowolnego łącza sieciowego. - Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów.
Część materiałów szkoleniowych (prace przedkursowe) uczestnicy otrzymują mailowo. Wymagane podstawowe oprogramowanie umożliwiające odczyt plików zapisanych w formatach .doc, .docx i .pdf, czyli np. Microsoft Word. Pozostałe materiały (prezentacja, ćwiczenia, przykładowe egzaminy) są udostępniane przy pomocy platformy Calameo. - Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
Link przesłany uczestnikom szkolenia jest ważny w trakcie trwania szkolenia zgodnie z jego harmonogramem.
Informacje dotyczące warunków technicznych (egzaminy):
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Szkolenie odbędzie się przy pomocy narzędzia Proctor U. Egzaminator będzie miał dostęp do egzaminu, monitorując środowisko egzaminacyjne przez komputer pulpitu, kamery internetowej i mikrofonu. Po zarezerwowaniu egzaminu uczestnik otrzyma wiadomość e-mail umożliwiający rejestrację i umówienie się na spotkanie z egzaminatorem za pośrednictwem Portalu Kandydata. - Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Uczestnik egzaminu powinien posiadać komputer z wbudowaną kamerą internetową oraz głośnikiem. - Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Zgodnie z zaleceniami akredytora zalecane jest posiadanie szybkiego łącza internetowego. Bezprzewodowe łącze internetowe nie jest zalecane, ponieważ może zakłócić przebieg egzaminu. - Okres ważności aplikacji.
Aplikacja Proctor U jest ważna w trakcie egzaminu zgodnie z wymaganiami przedstawionymi przez akredytora.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.