PROBLEMY PSYCHICZNE NASTOLATKÓW – JAK ROZPOZNAĆ PIERWSZE SYGNAŁY
PROBLEMY PSYCHICZNE NASTOLATKÓW – JAK ROZPOZNAĆ PIERWSZE SYGNAŁY
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest adresowane do :
Psychologów, nauczycieli, pracowników oświaty, opiekunów, wychowawców, pedagogów, pracowników socjalnych, osób pracujących z młodzieżą, rodziców dzieci w wieku nastoletnim, osób nie związanych z branżą mające na celu podniesienia świadomości na temat zdrowia psychicznego u nastolatków.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji05-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po ukończeniu szkolenia uczestnik samodzielnie rozpoznaje i definiuje problem zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, potrafili samodzielnie i trafnie rozpoznawać pierwsze sygnały tendencji i myśli samobójczych, a tym samym prawidłowo interweniować w sytuacjach zagrażających w zdrowiu dziecka oraz prawidłowo udzielać wsparcia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wymienia podstawowe informacje na temat zdrowia psychicznego nastolatków | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje wpływ zdrowia psychicznego na funkcjonowanie nastolatka, różnicuje między zrachowaniami typowymi dla wieku a symptomami chorobowymi, definiuje rolę rodzica i innych opiekunów w prawidłowym funkcjonowaniu psychicznym nastolatka, rozpoznaje objawy chorobowe i sygnały alarmujące. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Definiuje i rozpoznaje objawy depresji u dzieci i młodzieży | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia objawy depresji takie jak obniżony nastrój, drażliwość, płaczliwość, zmęczenie, wycofanie społeczne, trudności regulację emocjonalnej, problemy interpersonalne, obniżenie samooceny, tendencje autoagresywne, samookaleczenia, myśli samobójcze. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia najważniejsze etapy udzielania pomocy | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje jak udzielić wsparcia poprzez rozmowę, potrafi poprowadzić rozmowę z osobą w kryzysie, posiada podstawowe informacje na temat procedury wzywania wsparcia medycznego w sytuacji zagrażającej zdrowiu lub życiu, posiada informacje na temat profesjonalnych miejsc udzielających pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży w najbliższym otoczeniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje zachowania agresywne i autoagresywne wśród nastolatków . | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia rodzaje zachowań autoagresywnych i agresywnych, rozpoznaje samookaleczania i myśli samobójcze i potrafi prowadzić rozmowę z nastolatkiem na ich temat, rozumie strategie reagowania i udzielania pomocy, zauważa czerwone flagi, zna procedurę reagowania i interwencji w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia małoletniego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje możliwe przyczyny pojawiania się u dzieci i nastolatków pierwszych objawów rezygnacyjnych i ryzyka samobójczego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia stany samobójcze u dziecka lub u nastolatka mogące być wynikiem objawów depresji, kryzysu psychicznego, objawem zaburzeń psychicznych, może mieć związek z trudną sytuacją, w której znalazło się dziecko, może także wynikać z doświadczonej traumy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyznacza sobie cele i realizujedefiniuje znaczenie komunikacji interpersonalnej, samokształcenia, rozwiązuje konflikt | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I
Najważniejsze informacje na temat zdrowia psychicznego
- zdrowie psychiczne a ogólne funkcjonowanie młodzieży
- stabilny i niestabilny stan emocjonalny u nastolatka, różnice między zachowaniami typowymi dla wieku, a symptomami zaburzeń psychicznych
- rola rodziców, nauczycieli, opiekunów i pracowników instytucji publicznych w promowaniu i wspieraniu zdrowia psychicznego.
- rozpoznawanie problemów psychicznych u nastolatków: objawy i sygnały alarmujące
+ case study: omówienie przypadków, dyskusja, pytania
Modul II
Tendencje samobójcze
- pierwsze niepokojące sygnały płynące od dziecka a wskazujące na możliwe tendencje samobójcze,
- samo okaleczenia,
- różnica między Stanami rezygnacyjnymi,
- myślami samobójczymi a tendencjami samobójczymi i planami samobójczymi,
- stany samobójcze w depresji u dziecka i nastolatka versus w innych zaburzeniach psychicznych
Modul III
Najważniejsze jest dobre wsparcie
-praktyczne sposoby poruszania trudnych tematów z dziećmi nastolatkami,
- udzielanie wsparcia osobom w kryzysie, rola dorosłego w życiu dziecka i nastolatka a otaczanie prawidłową opieką,
- procedura udzielania pomocy, w tym z udziałem instytucji medycznych,
-dziecko u psychologa– w Ośrodku udzielający Pomocy Dzieciom i nastolatkom w kryzysie
Modul IV
Zachowania agresywne i autoagresywne
- przyczyny zachowań agresywnych u osób by kryzysie,
-samookaleczanie jako forma autoagresji i radzenia sobie z bólem psychicznym,
-rola emocji w codziennym funkcjonowaniu dziecka (złość vs smutek i lęk)
MODUŁ V
panel dyskusyjny na temat zielonych kompetencji
optymalizacja czasu pracy
optymalizacja zużycia energii
zastąpienie materiałów edukacyjnych papierowych na rzecz komputerowych
MODUŁ VI
egzamin wewnętrzny
TEST WEWNĘTRZNY
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych, a przerwy wliczane są w czas trwania usługi rozwojowej
W trakcie szkolenia przewiduje nie 5h praktycznych oraz 5h teorii
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 MODUŁ I Najważniejsze informacje na temat zdrowia psychicznego | Prowadzący Katarzyna Kraus Caliman | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Modul II Tendencje samobójcze | Prowadzący Katarzyna Kraus Caliman | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 PRZERWA | Prowadzący Katarzyna Kraus Caliman | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Modul III Najważniejsze jest dobre wsparcie | Prowadzący Katarzyna Kraus Caliman | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Modul IV Zachowania agresywne i autoagresywne | Prowadzący Katarzyna Kraus Caliman | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 MODUŁ V panel dyskusyjny na temat zielonych kompetencji | Prowadzący Katarzyna Kraus Caliman | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 MODUŁ VI egzamin wewnętrzny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto280,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto280,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Kraus Caliman
Magister Psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach ze specjalizacją Zdrowia i Jakości Życia oraz Psychologii Klinicznej Człowieka Dorosłego.
Ukończyła kurs pre-CORE ISTDP i obecnie jest w trakcie 3-letniego szkolenia CORE-ISTDP (Intensywna Krótkoterminowa Psychoterapia Psychodynamiczna).
Na co dzień zajmuje się diagnozą zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży w wieku rozwojowym w Poradni Zdrowia Psychicznego. Prowadzi terapię psychologiczną z elementami ISTDP. Najczęściej pracuję z nastolatkami zmagającymi się ze stanami depresyjnymi, kryzysem tożsamości i poczuciem odrzucenia. Pomaga ludziom poradzić sobie ze stresem, lękiem , poczuciem bezsilności i osobom w kryzysie. Szkoli i prowadzi warsztaty. Jest fundatorem Fundacji Sendor Empowering wspierającej równoważny rozwój ludzi ze szczególnym naciskiem na grupy będące w utrudnionej pozycji względem społeczeństwa.
Poza dziedziną psychologii, prowadzi działalność związaną z organizacją wydarzeń kulturalno-rozrywkowych w Polsce i w Europie
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Organizator zapewnia wszelkie mateirały niezbędne do odbycia szkolenia.
Warunki organizacyjne zapewniane przez organizatora obejmują:
Salę szkoleniową, zapewniającą odpowiednie warunki do prowadzenia zarówno teoretycznej, jak i praktycznej części
kursu.
Niezbędne materiały i akcesoria do pracy.
Przygotowanie materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika w postaci prezentacji w programie POWE POINT w temacie szkolenia. Zapewnienie stanowisk pracy.
Informacje dodatkowe
Szkolenie zostanie przeprowadzone zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Koszt kursu możliwy jest ze stawką zwolnione w przypadku uzyskania przez Uczestnika dofinansowania na poziomie min. 70%. Podstawa prawna: art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT oraz § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2020 r. poz. 1983). W pozostałych przypadkach faktura z VAT.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Lokalizacja blisko dworca