Specjalista ds. IT w ochronie danych i bankowości elektronicznej-zielone IT w zrównoważonym rozwoju-szkolenie
Specjalista ds. IT w ochronie danych i bankowości elektronicznej-zielone IT w zrównoważonym rozwoju-szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla dorosłych mieszkańców i pracowników województwa śląskiego, którzy chcą rozwijać kompetencje w zakresie zielonych technologii, cyberbezpieczeństwa i bankowości elektronicznej.
Uczestnikami mogą być zarówno osoby planujące zdobycie nowych kwalifkacji, jak i specjaliści poszerzający wiedzę o ekologiczne aspekty technologii.
Grupa docelowa obejmuje m.in.: Specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa i IT, menedżerów oraz administratorów systemów, Pracowników sektora bankowego i finansowego, Konsultantów ds. zrównoważonego rozwoju, transformacji Przedstawicieli administracji publicznej, przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw osoby prywatne.
Szkolenie wspiera rozwój zawodowy, przekwalifikowanie i zdobycie umiejętności oraz kawalifikacji potrzebnych do pracy w sektorze zielonej gospodarki.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników31
- Data zakończenia rekrutacji20-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wdrażania zrównoważonych rozwiązań w cyberbezpieczeństwie i bankowości elektronicznej. Obejmuje ono efektywne zarządzanie energią i danymi, wykorzystanie ekologicznych technologii cyfrowych oraz promowanie odpowiedzialnych praktyk IT.Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności oraz kwalifikacje niezbędne do tworzenia bardziej przyjaznych dla środowiska systemów i procesów technologicznych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje, jak jego działaniawpływają na środowisko oraz jakie mają konsekwencje dla ekosystemu jako kompetencje społeczne | Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża i utrzymujeproekologiczną postawę w codziennym życiu, świadomie kontrolując swoje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Opisuje własne inicjatywy proekologiczne oraz ocenia ich wpływ na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje metody redukcjizanieczyszczenia i wskazuje skuteczne rozwiązania ekologiczne | Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża praktykitechnologiczne, które pomagają zmniejszyć zanieczyszczenie cyfrowe i środowiskowe, takie jak optymalizacja zużycia energii przez urządzenia IT, wybór ekologicznych usług hostingowych oraz ograniczanie transferu danych i gromadzenia informacji, co zmniejsza ślad węglowy. Kontroluje zanieczyszczenie cyfrowe poprzez korzystanie z rozszerzeń przeglądarki, które blokują zbędne treści, oraz efektywne zarządzanie emailami, co zmniejsza obciążenie serwerów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje wpływ różnych metodłączenia się z Internetem na środowisko, oceniając ich ekologiczne konsekwencje | Kryteria weryfikacji Uczestnik porównuje ekologiczneaspekty korzystania z różnych metod łączenia się z internetem, takich jak WiFi, internet mobilny i szerokopasmowe łącze kablowe. Wskazuje także na sposoby ograniczenia zużycia energii przy używaniu tych technologii, np. poprzez zmiany ustawień routera lub zarządzanie aplikacjami działającymi w tle, analizując te rozwiązania w symulowanych scenariuszach, które wymagają wyboru najbardziej energooszczędnych opcji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje sposób oceny iwerykacji stron internetowych pod kątem ich zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Uczestnik potra zidentykowaćcertykaty ekologiczne na stronach internetowych, które świadczą o przestrzeganiu zasad zrównoważonego rozwoju. Rozpoznaje również, czy strony internetowe wykorzystują ekologiczne usługi hostingowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje sposób stosowaniazasad zrównoważonego zarządzania danymi w obszarze cyberbezpieczeństwa, dbając o ich efektywne i odpowiedzialne przechowywanie oraz ochronę | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje, jak unikaćzbędnego gromadzenia danych cyfrowych, aby zredukować zużycie energii. Wskazuje również na ekologiczne narzędzia zabezpieczające, które charakteryzują się najwyższą efektywnością energetyczną | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje sposób optymalizacjikorzystania z bankowości elektronicznej, biorąc pod uwagę aspekty ekologiczne, takie jak minimalizacja zużycia energii i zasobów | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje, w jaki sposóbbankowość elektroniczna przyczynia się do oszczędności papieru i zasobów, przedstawiając konkretne sposoby, w jakie bankowość online redukuje zużycie papieru i innych materiałów. Wskazuje również praktyki stosowane w bankowości mobilnej, które mogą zminimalizować jej negatywny wpływ na środowisko | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Uczestnikskutecznie współpracuje w zespole | Kryteria weryfikacji -aktywnie angażuje się w realizacjępowierzonych zadań , - skutecznie działa i radzi sobie w trudnych sytuacjach zawodowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęŚląska Akademia Nauki i Rozwoju
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoŚląska Akademia Nauki i Rozwoju
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Moduł 1: Bezpieczne poruszanie się po internecie z uwzględnieniem aspektów ekologicznych
Cel edukacyjny:
- Zapoznanie uczestników z różnymi metodami łączenia się z internetem i ich wpływem na środowisko.
- Edukowanie w zakresie oszczędności energii podczas korzystania z internetu oraz wyboru energooszczędnych urządzeń.
- Zapewnienie wiedzy na temat podstawowych zasad bezpieczeństwa w internecie.
Ćwiczenia:
- Dyskusja o wpływie różnych połączeń internetowych na zużycie energii.
- Symulacja wyboru energooszczędnych urządzeń i metod łączenia się z internetem.
- Praktyczne porady na temat oszczędzania energii oraz bezpieczeństwa przy korzystaniu z internetu.
Moduł 2: Rozpoznawanie niebezpiecznych stron i złośliwego oprogramowania
Cel edukacyjny:
- Nauka rozpoznawania fałszywych stron internetowych i zagrożeń związanych z złośliwym oprogramowaniem.
- Przedstawienie ekologicznych aspektów bezpieczeństwa w sieci, z uwzględnieniem minimalizowania śladu węglowego przy przeglądaniu internetu.
Ćwiczenia:
- Ocena stron internetowych pod kątem ich bezpieczeństwa i praktyk związanych z zrównoważonym rozwojem (certyfi katy SSL,ekologiczne hostingi).
- Symulacja wykrywania i unikania złośliwego oprogramowania.
- Dyskusja na temat zarządzania danymi cyfrowymi i usuwania niepotrzebnych plików.
Moduł 3: Bezpieczeństwo e-maili i zarządzanie skrzynką odbiorczą
Cel edukacyjny:
- Rozpoznawanie podejrzanych e-maili i zagrożeń związanych z phishingiem.
- Wskazówki dotyczące efektywnego zarządzania skrzynką e-mailową w sposób minimalizujący zużycie zasobów i energii.
Ćwiczenia:
- Analiza e-maili pod kątem bezpieczeństwa i rozpoznawania phishingu.
- Tworzenie planu zarządzania skrzynką odbiorczą w sposób ekologiczny (usuwanie niepotrzebnych wiadomości, optymalizacja ustawień).
- Symulacja sytuacji, w których można zmniejszyć wpływ skrzynki e-mailowej na środowisko.
Moduł 4: Rozszerzenia i dodatki do przeglądarek internetowych wspierające bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój
Cel edukacyjny:
- Zapoznanie z narzędziami i rozszerzeniami przeglądarek, które poprawiają bezpieczeństwo i przyczyniają się do zmniejszenia wpływu internetu na środowisko.
Ćwiczenia:
- Instalacja i testowanie rozszerzeń (adblockery, menedżery haseł, narzędzia do optymalizacji przeglądania).
- Dyskusja na temat wpływu rozszerzeń na oszczędność energii i zasobów.
- Monitorowanie wpływu przeglądarki na środowisko przy użyciu różnych narzędzi.
Moduł 5: Bankowość elektroniczna i e-usługi publiczne w kontekście zrównoważonego rozwoju
Cel edukacyjny:
- Wskazanie korzyści ekologicznych związanych z korzystaniem z bankowości internetowej i mobilnej.
- Przedstawienie ekologicznych aspektów e-usług publicznych, takich jak mObywatel, IKP, czy ePUAP.
Ćwiczenia:
- Analiza korzyści ekologicznych wynikających z korzystania z bankowości elektronicznej.
- Praktyczne ćwiczenia związane z logowaniem do e-usług publicznych przez bankowość elektroniczną.
- Ocena wpływu e-usług zdrowotnych i administracyjnych na zrównoważony rozwój.
Moduł 6: Hasła, zarządzanie danymi i ich wpływ na środowisko / podsumowanie szkolenia
Cel edukacyjny:
- Edukacja na temat wpływu zarządzania hasłami i danymi cyfrowymi na środowisko.
- Wskazówki dotyczące energooszczędnego zarządzania hasłami i danych przechowywanych w chmurze.
Ćwiczenia:
- Tworzenie i testowanie silnych haseł.
- Praktyczne ćwiczenie w szyfrowaniu plików i minimalizowaniu przechowywania danych w chmurze.
- Planowanie zrównoważonego zarządzania danymi cyfrowymi.
Test końcowy / egzamin zewnętrzny
- Test oceniający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas szkolenia - egzamin nadający kwalifikacje.
Warunki organizacyjne:
Szkolenie pt. "Zielone IT w ochronie danych i bankowości elektronicznej" jest kursem o charakterze teoretycznym i praktycznym, przeprowadzanym w całości w wymiarze 12 godzin lekcyjnych, tj. 9 godzin zegarowych.
Warunki organizacyjne:
Tryb szkolenia: Szkolenie prowadzone będzie w trybie godzin dydaktycznych (45 minut). Zaplanowano 12 godzin dydaktycznych zajęć wpodziale na część teoretyczną (6 godzin x 45 minut) oraz część praktyczną (3 godzin x 45 minut).
W przeliczeniu na godziny zajęcia są realizowane przez: 12h zajęć dydaktycznych (9 godzin zegarowych czas usługi), na koniec zajęć przeprowadzony zostanie test walidacyjny (którego czas trwania nie wliczono w czas trwania usługi).
Szkolenie będzie realizowane w formie stacjonarnej, co pozwoli na interaktywną pracę uczestników oraz zapewni komfortowe warunki nauki.
1. 1. Miejsce realizacji szkolenia
Szkolenie odbędzie się w sali szkoleniowej z dostępem do szybkiego internetu, zapewniając wygodę i sprzyjającą nauce atmosferę.
1. 1. Dostęp do sprzętu
Wystarczy aby każdy z Uczestników miał dostęp do smartfona, jeśli któryś z Uczestników zgłosi brak dostępu do narzędzia IT zostanie wyposażony w urządzenie mobilne (telefon lub tablet lub laptop).
1. 1. Materiały szkoleniowe
Każdy uczestnik otrzyma zestaw materiałów w formie elektronicznej, umożliwiających samodzielną pracę z poznanymi narzędziami pozakończeniu szkolenia.
1. 1. Zapewnienie przerw regeneracyjnych
W trakcie szkolenia przewidziane są przerwy na kawę oraz lunch, co zapewni uczestnikom możliwość regeneracji i integracji w grupie.
Organizacja szkolenia ma na celu stworzenie optymalnych warunków do nauki i praktycznego przyswojenia wiedzy, co przełoży się na efektywność uczestników w ich codziennej pracy biurowej.
Liczba uczestników: Minimalna liczba uczestników w grupie wynosi 6, maksymalna liczba uczestników w grupie wynosi 31 osób.
Przerwy: Przewidzianych są 2 przerw, jedna: 15 min, druga 30 min., przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
-> ROZDZIELNOŚĆ OSOBOWA WALIDACJI I CERTYFIKACJI: Rozdzielność szkolenia od walidacji - rozdzielność osobowa. Osoba szkoląca nie ocenia wiedzy i umiejętności swoich kursantów w zakresie, w którym nauczała. Końcową walidację i certyfikację prowadzi odrębna firma / osoba. Egzamin / walidacja nie wliczają się w czas trwania szkolenia.
W opinii usługodawcy: Szkolenie wspiera cele zawarte w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 Wpisuje się w Regionalną Strategię Innowacji Województwa Śląskiego 2030: wspiera realizację celu operacyjnego nr 1 zawartego w Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019–2030, jakim jest: „Zwiększenie zdolności podmiotów regionalnego ekosystemu innowacji do generowania i wdrażania innowacji oraz nowoczesnych rozwiązań technologicznych.”
W opinii usługodawcy: Szkolenie wspiera cele zawarte w Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019 – 2030 w obszarze: TECHNOLOGIE INFORMACYJNE I TELEKOMUNIKACYJNE (pkt. 4.1 – Technologie telekomunikacyjne, pkt. 4.2 – Technologie informacyjne).
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Moduł 1: Bezpieczne poruszanie się po internecie z uwzględnieniem aspektów ekologicznych | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Moduł 2: Rozpoznawanie niebezpiecznych stron i złośliwego oprogramowania | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Przerwa | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Moduł 3: Bezpieczeństwo e-maili i zarządzanie skrzynką odbiorczą | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Moduł 4: Rozszerzenia i dodatki do przeglądarek internetowych wspierające bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Moduł 5: Bankowość elektroniczna i e-usługi publiczne w kontekście zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Moduł 6: Hasła, zarządzanie danymi i ich wpływ na środowisko / podsumowanie szkolenia | Prowadzący Dawid Sławiński | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 437,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 437,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 123,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 123,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 246,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 246,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dawid Sławiński
Ukończone szkolenia z zakresu Zielonej transformacji oraz narzędzi IT w procesach zielonej transformacji w okresie ostatnich 5 lat od założenia niniejszej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje: materiały w formie skryptu pdf
UWAGI DODATKOWE:
Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. To znaczy osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi. Trener przygotowuje walidację, zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom. Nie ingeruje w jakiekolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania. Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.
Osobom, które nie otrzymają dofinansowania co najmniej 70% na realizację ww. usługi rozwojowej ze środków publicznych do kwoty netto zostanie doliczona stawka VAT 23%. Istnieje możliwość zwolnienia usługi z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r.w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (DZ.U.2013, poz. 1722 z późn. zm.), w przypadku, gdy uczestnik otrzyma dofinansowanie na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych. Warunkiem zwolnienia jest dostarczenie do firmy szkoleniowej stosownego oświadczenia na co najmniej 1 dzień roboczy przed szkoleniem. W innej sytuacji należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
Warunki uczestnictwa
Usługodawca zapewnia dostępność do usługi rozwojowej osobą z szczególnymi potrzebami zgodnie z Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027 – Standard Szkoleniowy. Jeśli ktoś z zainteresowanych potencjalnych uczestników usługi rozwojowej ma szczególne potrzeby bardzo prosimy o kontakt z naszym biurem: mailowo, telefonicznie lub osobiście. Jeśli będzie zachodzić potrzeba usługodawca zapewni asystenta osobom tego wymagającym, tłumacza migowego, przygotowania specjalnych materiałów zgodnie z wymogami jasnego języka (w zależności o zgłoszonych potrzeb)
Informacje dodatkowe
W przypadku dofinansowania szkolenia ze środków publicznych cena netto = brutto (ma zastosowanie zw w przypadku nansowania minimum 70% ze środków publicznych).
1 godzina dydaktyczna to 45 minut. Zarówno w trakcie trwania szkolenia, jak i po jego zakończeniu istnieje możliwość zadawania pytań emailowo, na które eksperci odpowiedzą od razu lub podczas kolejnego spotkania.
Po zakończeniu kursu Uczestnik otrzyma imienny Certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia wraz z informacją o zakresie i liczbie godzin.
Informacja o zwolnieniu z VAT: Dz. U. poz. 1722 §3, ust. 1, pkt 14 z dnia 20 grudnia 2013 roku. Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu - wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć. Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut. Czas realizacji walidacji / egzaminu zewnętrzny nie wilcza się w czas realizacji szkolenia jest realizowany po szkoleniu.