Rehabilitacja poznawcza zaburzeń pamięci metodą SR (Spaced Retrieval).
Rehabilitacja poznawcza zaburzeń pamięci metodą SR (Spaced Retrieval).
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Grupa docelowa usługi
- Opiekunowie
- Terapeuci zajęciowi
- Kadra kierownicza placówek senioralnych
- Psychologowie
- Pielęgniarki
- Lekarze
- Salowe
- Fizjoterapeuci
- Pracownicy socjalni
- Inne osoby uczestniczące w opiece nad seniorami z zaburzeniami neuropoznawczymi
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji22-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zdobycie umiejętności radzenia sobie z zaburzeniami pamięci stosując metodę Spaced Retrieval.Znajomość i umiejętność rozpoznawania czynników mogących usprawnić funkcjonowanie seniora w życiu codziennym.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie założeń podejścia skupionego na człowieku, zrozumienie konceptu niepełnosprawności poznawczej oraz wsparcia dostosowanego do codziennych potrzeb osoby z niepełnosprawnością poznawczą. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia rozumie podejście skupione na człowieku i umie je rozróżniać od modelu bio-medycznego, poprawnie analizuje codzienne potrzeby osób z niepełnosprawnością poznawczą. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zrozumienie deficytów poznawczych i innych trudności związanych z chorobą Alzheimera oraz innymi rodzajami zaburzeń neuropoznawczych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia rozumie funkcjonowanie pamięci deklaratywnej oraz zmian w niej zachodzących w chorobie Alzheimera i innych rodzajach zaburzeń neuropoznawczych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Znajomość i umiejętność rozpoznawania czynników mogących usprawnić funkcjonowanie seniora w życiu codziennym (zachowane umiejętności, czynniki związane z otoczeniem). | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia potrafi rozpoznać u seniora zachowane umiejętności i czynniki zawiązane z otoczeniem. Rozumie funkcjonowanie pamięci proceduralnej oraz jej poszczególnych komponentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Poznanie podstawowych założeń Metody SR (Spaced Retrieval), umiejętność zdefiniowania celu treningowego, sformułowania pytania treningowego oraz zrozumienie prawidłowej struktury treningu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia rozumie podstawowe założenia Metody SR (Spaced Retrieval). Umie zdefiniować cel treningowy, sformułować pytania treningowe oraz rozumie prawidłową strukturę treningu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zdobycie umiejętności dostosowywania treningów metodą SR (Spaced Retrieval) do środowiska życia seniora. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia potrafi przeprowadzić trening Metodą SR (Spaced Retrieval) i umie dostosować go do środowiska życia seniora. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zrozumienie procesu wdrażania metody SR (Spaced Retrieval) wewnątrz placówki senioralnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia rozumie rozwiązania ułatwiające wdrażanie metody SR w placówce senioralnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- „Choroba otępienna” – stereotypy oraz ich wpływ na nasze emocje, myśli i sposób zachowania. Nihilizm terapeutyczny.
- Podejście skupione na człowieku i jego potrzebach jako alternatywa opieki skupionej na chorobie i jej symptomach .
- Żyć z zaburzeniami neuropoznawczymi: zrozumieć, by lepiej wspierać.
- Metoda SR Spaced Retrieval – skąd się wywodzi i kto jest jej twórcą?
- Poznanie podstawowych założeń Metody SR(Spaced Retrieval), umiejętność zdefiniowania celu treningowego, sformułowania pytania treningowego oraz zrozumienie prawidłowej struktury treningu.
- Zastosowanie metody SR u osób żyjących z zaburzeniami neuropoznawczymi
- Ćwiczenia praktyczne – przeprowadzenie treningu na uczestnikach szkolenia .
- Wprowadzenie metody SR w środowisko życia seniora .
- Rozpocząć zmianę – włączenie treningu metoda SR do codziennej praktyki.
- codziennych praktyk zespołu .
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto71,43 PLN
- Koszt osobogodziny netto71,43 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Segiet
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Centrum Montessori Senior to innowacyjne centrum szkoleniowo-doradcze
Naszą misją jest podnoszenie kwalifikacji i praktycznych umiejętności osób zajmujących się na co dzień seniorami z zaburzeniami neuropoznawczymi (m.in. demencją). Centrum Montessori Senior jest jedynym w Polsce ośrodkiem afiliowanym przy Center for Applied Research in Dementia (USA) oraz Accompagnement en Gérontologie et Développements (Francja).
Specjalizujemy się w prekursorskich niefarmakologicznych metodach terapeutycznych stosowanych z sukcesem w wielu ośrodkach zagranicznych. Nasza praca opiera się na przemyślanej analizie zaburzeń poznawczych, obserwacji zachowań, zrozumieniu symptomów oraz dostosowaniu przestrzeni. Doświadczenie i umiejętności wynikające ze stałej współpracy z przodującymi ośrodkami w Europie i Ameryce. Proponujemy warsztaty szkoleniowe cieszące się uznaniem w Ameryce i Kanadzie od ponad 15 lat. Współpraca ze specjalistami z Ameryki, Francji, Belgii i Szwajcarii zapewnia nam dostęp do humanistycznych rozwiązań terapeutycznych w tematyce otępiennej oraz pozwala stale doskonalić kwalifikacje.
Nasze warsztaty szkoleniowe dostarczają praktycznych narzędzi terapeutycznych i umożliwiają ciekawe rozwiązania w organizowaniu opieki nad osobami starszymi z demencją. Staramy się, by przekazywana wiedza stanowiła realne wsparcie w pracy zespołów opiekuńczych. Dlatego materiał odnosi się do prawdziwych sytuacji i analizy trudności opisanych przez uczestników szkoleń.
Nasze podejście pedagogiczne opiera się na kształtowaniu konkretnych umiejętności. Dążymy do tego, aby uczestnicy warsztatów szkoleniowych szybko stali się samodzielni w stosowaniu zdobytej wiedzy.
Trening Metodą SR Spaced Retrieval polega na zapamiętywaniu informacji lub umiejętności poprzez sukcesywne przypominanie jej w coraz dłuższych odstępach czasu, aż do momentu wytworzenia śladu pamięciowego w pamięci długotrwałej.
Odkrycia neuropsychologiczne ostatnich dziesięcioleci wprowadziły nowy wymiar do terapii zaburzeń pamięci u osób z zaburzeniami neuropoznawczymi. Liczne badania udowadniają, że pomimo zaawansowanych deficytów pamięciowych, seniorzy nadal dysponują zdolnością nabywania nowych informacji za pośrednictwem pamięci niedeklaratywnej. Metoda Spaced Retrieval początkowo opracowana dla pacjentów z urazami głowy, została następnie dostosowana do osób z chorobą Alzheimera przez Dr Camerona Campa.
Informacje dodatkowe
W ostatnim dniu warsztatów każdy uczestnicy odpowiada w trybie online na 20 pytań Tak/Nie. Uzyskanie 80% poprawnych odpowiedzi jest równoznaczne z zaliczeniem warsztatów i otrzymaniem zaświadczenia. Każdy uczestnik ma 3 podejścia.
Po ukończeniu warsztatów i zaliczeniu testu każdy uczestnik ma możliwość otrzymać certyfikat uznany przez twórcę metody Dr Camerona Campa. Certyfikacja polega na analizie dwóch sytuacji – zaproponowanej przez nas i wybranej przez uczestnika szkolenia. Obie sytuacje dotyczą opracowania i omówienia zajęć dla seniorów z zaburzeniami neuropoznawczymi. Nadesłane opisy, są następnie czytany i oceniany przez instruktorów i na tej podstawie zostaje wydany certyfikat. Koszt certyfikacji wliczony jest w cenę szkolenia.