Zarządzanie i komunikacja w firmie - tworzenie zdrowych środowisk pracy. - szkolenie
Zarządzanie i komunikacja w firmie - tworzenie zdrowych środowisk pracy. - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest dla:
-Managerów i liderów zespołów, którzy chcą skutecznie zarządzać stresem w swoich zespołach oraz budować zdrową komunikację i atmosferę współpracy.
-Specjalistów HR, którzy chcą wspierać zespoły w radzeniu sobie z różnicami pokoleniowymi i wprowadzaniu konstruktywnej komunikacji.
-Pracowników różnych szczebli, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności interpersonalne, zarządzania stresem oraz współpracy w wielopokoleniowym środowisku.
-Osób pracujących w dynamicznych i wymagających warunkach, które chcą lepiej radzić sobie z presją i poprawić swój dobrostan psychiczny i fizyczny.
Szkolenie ma charakter interaktywny, łącząc teorię z praktyką, co pozwala na natychmiastowe zastosowanie zdobytej wiedzy w codziennej pracy. Brak wymagań co do stażu pracy.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji26-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do zwiększenia umiejętności zarządzania stresem, zwiększenia świadomości w komunikacji międzypokoleniowej, lepszej komunikacji i asertywności, zrozumienia różnic osobowościowych, budowania zdrowych środowisk pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia techniki radzenia sobie ze stresem. | Kryteria weryfikacji stosuje techniki zarzadzania stresem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji rozróżnia różnicę miedzy stresem pozytywnym a negatywnym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się definiują różnice pokoleniowe jakie wpływają na pracę zespołową | Kryteria weryfikacji wykorzystują narzędzia do budowania lepszej współpracy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się rozróżniają modele komunikacji | Kryteria weryfikacji prowadzą rozmowy i rozwiązują problemy w oparciu o modele FUKO i SSC | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się charakteryzują różnice osobowościowe | Kryteria weryfikacji dostosowują style komunikacji do osób ekstrawertycznych i introwertycznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ I: Kultura organizacji oparta na szacunku
1. Civility – co oznacza kultura szacunku w miejscu pracy?
o Wyjaśnienie pojęcia civility (grzeczności i szacunku) w kontekście organizacyjnym.
o Analiza korzyści wynikających z wprowadzenia kultury szacunku dla zespołu i firmy.
2. Opis polityki Civility – budowanie zdrowej kultury organizacyjnej:
o Jak stworzyć jasne zasady i standardy zachowań w firmie.
o Przykłady dobrych praktyk z rynku.
3. Nowa jakość dialogu – porozumienie bez przemocy:
o Wprowadzenie metod komunikacji opartej na empatii i zrozumieniu.
o Warsztat: budowanie komunikatów bez ocen i osądów.
4. Dobre praktyki – jak budować relacje w zespole:
o Rozwiązywanie konfliktów poprzez zrozumienie perspektyw.
o Techniki wzmacniające współpracę w zespołach.
5. Siła konstruktywnej informacji zwrotnej:
o Warsztat praktyczny: udzielanie feedbacku wzmacniającego i korygującego.
DZIEŃ II: Budowanie różnorodnej i zdrowej kultury organizacyjnej
1. Różnorodność jako element wzbogacający organizację:
o Różnorodność demograficzna, kulturowa i międzypokoleniowa jako potencjał organizacji.
2. Charakterystyka generacji:
o Dogłębna analiza każdego pokolenia (Baby Boomers, X, Y, Z, Płatki Śniegu): ich wartości, podejścia do pracy i motywacji.
3. Inni – nie znaczy gorsi:
o Budowanie akceptacji różnic międzypokoleniowych poprzez warsztaty i dyskusje.
4. Czego wzajemnie mogą się uczyć pokolenia?
o Transfer kompetencji i doświadczeń, tworzenie programów mentoringowych.
DZIEŃ III: Dobrostan psychiczny i Równowaga życiowa – zarządzanie stresem i wellbeing w organizacji
1. Czym jest stres i jego rola w życiu zawodowym? o Wyjaśnienie mechanizmów stresu oraz jego wpływu na organizm i psychikę. o Rozpoznawanie symptomów stresu wśród pracowników i liderów.
2. Techniki radzenia sobie ze stresem: o Bank praktycznych narzędzi do szybkiego zastosowania w codziennej pracy:
o Ćwiczenia oddechowe.
o Relaksacja progresywna.
o Proste techniki mindfulness.
3. Wpływ nastawienia na stres i efektywność pracy: o Warsztaty z identyfikowania przekonań wspierających i destrukcyjnych.
4. Wellbeing jako klucz do zadowolenia i efektywności: o Analiza znaczenia równowagi życia zawodowego i prywatnego w zapobieganiu wypaleniu zawodowemu.
5. Moja samoświadomość i spójność wewnętrzna: o Warsztat: identyfikacja zasobów i deficytów w życiu zawodowym i osobistym.
6. Zaawansowane techniki relaksacyjne i regeneracyjne: o Jak efektywnie regenerować się po pracy. o Praktyczne metody planowania i realizacji celów zawodowych oraz prywatnych.
7. Powrót do równowagi: o Budowanie osobistego planu wellbeingowego: dziennik celów, priorytetyzacja zadań.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: 80 % obecności na zajęciach.
Szkolenie realizowany jest w formie wykładu, prezentacji PPT, case study, ćwiczenia i zadania, sesji pytań i odpowiedzi po omówieniu poszczególnych bloków.
Szkolenie realizowane jest w formie stacjonarnej.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych z przerwami.
Po szkoleniu przewidziana jest walidacja realizowana w formie obserwacji w warunkach symulowanych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 STRES JAKO ELEMENT ŻYCIA, SYTUACJE I ZACHOWANIA W STANIE STRESU, METODY I TECHNIKI RADZENIA SOBIE ZE STRESEM | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Walidacja | Prowadzący Michał Dudoń | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Charakterystyka pokolenia BB,X,Y i Z w pracy, Asertywność w pigułce – rola komunikatu „JA” Modele FUKO, SSC, Praca na postawach i przekonaniach | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 walidacja realizowana w formie obserwacji w warunkach symulowanych. | Prowadzący Michał Dudoń | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Znaczenie informacji zwrotnej we wzajemnych relacjach, Narzędzia komunikacji nastawionej na rezultat, Ekstrawertyzm i introwertyzm | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 walidacja realizowana w formie obserwacji w warunkach symulowanych. | Prowadzący Michał Dudoń | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 674,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto194,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto158,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Dudoń
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzymuje na wskazany adres mailowy materiały pomocnicze (prezentacja PPT, materiały dydaktyczne , konieczne dokumenty) niezbędne do realizacji usługi na dwa dni przed szkoleniem.
Adres
Adres
Cena obejmuje wszystkie elementy konieczne do realizacji usługi w tym: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia z pobytem 4400,00 (pokój dwu lub trzyosobowy)
Dopłata do pokoju jednoosobowego 210,00
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi