PODATKI: VAT, CIT i PIT w 2025r.-zmiany, rozliczenia, praktyczne rozwiązania.
PODATKI: VAT, CIT i PIT w 2025r.-zmiany, rozliczenia, praktyczne rozwiązania.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących się rozliczeniami podatków VAT, PIT i CIT : dyrektorów ds.ekonomicznych, głównych księgowych, księgowych, specjalistów, właścicieli i pracowników biur rachunkowych oraz wszystkich osób zainteresowanych tematyką podatkową.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji26-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do obsługi i samodzielnego prowadzenia spraw księgowych które wykorzysta do prawidłowego oraz kompleksowego stosowania przepisów na swoim stanowisku pracy.Ponadto przekazuje uczestnikom aktualną wiedzę z zakresu ostatnich zmian w podatkach VAT, CIT i PIT, które uczestnik wdroży w rozliczaniu podatków i prowadzeniu księgowości.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - posługuje się aktualną wiedzą i pojęciami w przepisach podatku VAT | Kryteria weryfikacji - prawidłowo rozlicza podatek VAT- rozróżnia stawki i ulgi podatkowe - monitoruje aktualne problemy w rozliczaniu i dokumentowaniu podatku VAT - obsługuje systemy komputerowe do rozliczania podatku VAT | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - posługuje się aktualną wiedzą i pojęciami w przepisach podatków dochodowych CIT i PIT | Kryteria weryfikacji - przygotowuje rozliczenia podatków CIT i PIT- monitoruje wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych: koszty podatkowe, płatności gotówkowe - rozróżnia przychody ze stosunku pracy i inne źródła przychodów - rozróżnia przychody z nieodpłatnych świadczeń w świetle wyroku Trybunału Konstytucyjnego - definiuje kto powinien złożyć PIT-2 - rozróżnia przedmiotowe zwolnienia,tj. zapomogi, podróże służbowe, ubrania pracownicze,zakładowy fundusz świadczeń socjalnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się aktualną wiedzą i pojęciami w przepisach E-doręczeń | Kryteria weryfikacji - obsługuje i monitoruje zasady składania i rozpatrywania reklamacji w procesie e-doręczeń-rozróżnia które e-doręczenia będą bezpłatne, pomiędzy jakimi podmiotami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do osób zajmujących się rozliczeniami podatków VAT, PIT i CIT : dyrektorów ds.ekonomicznych, głównych księgowych, księgowych, specjalistów, właścicieli i pracowników biur rachunkowych oraz wszystkich osób zainteresowanych tematyką podatkową.
Wykład: VAT
I. VAT – aktualne problemy
1.Rozliczanie i dokumentowanie VAT przez prosumenta wprowadzającego energię elektryczną do sieci – czy trzeba wystawić fakturę VAT?
2.System kaucyjny dotyczący opakowań a rozliczenie VAT.
3.Odpowiedzialność za puste faktury wystawione przez pracownika – analiza wniosków wynikających z wyroku TSUE w sprawie C 442/22 i opinii Rzecznika Generalnego TSUE.
4. Moment odliczenia podatku naliczonego z faktury wystawionej przez podatnika wykreślonego i następnie przywróconego do rejestru podatników VAT czynnych.
5.Czy można wystawić fakturę końcową kiedy całość należności jest objęta fakturami zaliczkowymi?
II. Planowane nowelizacje VAT od 2025 r.
1. Zmiana miejsca świadczenia usług w dziedzinie kultury, sztuki, sportu, nauki, edukacji, rozrywki
transmitowanych lub udostępnianych wirtualnie świadczonych rzecz podatników (zdalne uczestnictwo).
2. Nowelizacja VAT w zakresie zwolnień z VAT podatników krajowych od 1.01.2025 r., którzy zamierzają wykonywać również czynności poza terytorium kraju (rejestracja, obowiązki ewidencyjne i sprawozdawcze).
3. Zmiana przepisów w zakresie działalności transgranicznej w kontekście zwolnienia z VAT podatników zagranicznych, którzy zamierzają wykonywać czynności na terytorium kraju; kogo dotyczy, warunki stosowania, sposób ewidencjonowania i deklarowania obrotu zwolnionego – od 1.01.2025 r.
4. Zmiany stawek VAT od 2025 r. w tym w zakresie dostaw dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków.
5. Zmiany w zakresie mechanizmu podzielonej płatności – kogo dotyczą.
6. Wprowadzenie przepisów przejściowych w zakresie stosowania stawki 8% na wyroby medyczne.
7. Projektowane zmiany w zakresie zwolnień z obowiązku ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej – nowe rozporządzenie w sprawie zwolnień z kas fiskalnych (od 1 stycznia 2025 r.) – kto utraci prawo do zwolnienia?
8. Projektowane zmiany w zakresie integracji kas fiskalnych z terminalami płatniczymi.
III. Krajowy System E-Faktur – aktualny stan prawny i planowane rozwiązania
1.Propozycja etapowego wejście w życie obowiązkowego KseF:
a) 1 lutego 2026 r. dla przedsiębiorców, których wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku) przekroczyła w 2025 r. 200 mln zł,
b) 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych przedsiębiorców.
2. Umożliwienie przesyłania załączników do faktur dla branż wystawiających faktury o złożonym zakresie danych,
3. Modyfikacja struktury logicznej e-faktury m.in. w zakresie zasad wskazywania terminu płatności.
4. Modyfikacja w zakresie identyfikacji poszczególnych członków jednostki samorządu terytorialnego oraz członków grupy VAT w systemie KSEF.
5.Harmonogram i propozycje działań w zakresie wdrożenia KSEF.
Wykład CIT, PIT w 2025r.: 2 wykłady
1. Podatki dochodowe w 2025.
● nowe limity podatkowe w 2024r dotyczące małego podatnika, możliwości opłacania CIT wg stawki obniżonej w wysokości 9%,
● minimalny podatek przychodowy od 2025r. (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania),
● preferencyjna amortyzacja budynków i budowli na wybranych obszarach Polski od 2025r.,
● dotacje, subwencje, dofinansowania oraz ich wpływ na podatki dochodowe z uwzględnieniem zmian począwszy od 2025r.
● zmiany w zakresie amortyzacji nieruchomości mieszkalnych od 2023r.,
● zmiany terminów w temacie cen transferowych,
● księgi i ewidencje – nowa forma obowiązków podatkowych?
● zmiany w zakresie ulgi na złe długi od 2023r. a rozliczanych,
● nowe limity transakcji gotówkowych z przedsiębiorcami oraz nowość w zakresie limitów transakcji
gotówkowych z konsumentami od 2024r?
● zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT) (dotyczące min. wydłużenia terminów na składanie oświadczeń,
terminów złożenia oświadczeń następczych,
● świadczenia w związku z wojną w Ukrainie a podatki dochodowe,
● podatek od przerzucanych dochodów oraz zmiany w podatku od przerzucanych dochodów od 2023r.,
● zmiany zasad zaliczania do kosztów podatkowych od 2023r. składek na ubezpieczenia społeczne pracowników,
● regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną (fundator, beneficjenci, przychody i stawki podatkowe)
● zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup) z uwzględnieniem zmian
● zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT od 2023r. oraz inne zagadnienia dotyczące tej formy opodatkowania,
● ryczałt samochodowy dla pracowników – zmiana zasad ustalania nieodpłatnego świadczenia,
● praca zdalna (ekwiwalenty i ryczałty z tego tytułu) a podatek dochodowy od osób fizycznych,
● świadczenia otrzymywane przez beneficjentów fundacji rodzinnej a podatek dochodowy od osób fizycznych (zwolnienie, opodatkowanie różnymi stawkami PIT),
● zapłata przez pracodawcę zaległych składek ZUS,
● wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia,
● umowy zlecenia z cudzoziemcami,
● świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, zmiany w limitach zwolnień podatkowych od 2025r.
2. Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:
● opodatkowanie spółek komandytowych i jawnych i ich wspólników,
● koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek zaliczenia do kosztów podatkowych,
wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe),
● koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie – moment poniesienia kosztu oraz korekta kosztów,
● koszty podatkowe związane ze środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawne – amortyzacja (remont i modernizacja oraz inne).
● płatności gotówkowe oraz płatności na rachunki niezgłoszone w rejestrze VAT + płatności bez split payment’u – jako wydatki wyłączone z kosztów podatkowych,
● wybrane zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów m.in.:
- kary umowne i odszkodowania,
- wydatki marketingowe, promocyjne, reklamowe, reprezentacyjne, sponsoring,
- podatek u źródła jako koszt podatkowy,
- świadczenia na rzecz pracowników a koszty podatkowe,
- hipotetyczne koszty związane z kapitałami własnymi,
- przepisy Covidowe a koszty podatkowe.
● samochody osobowe a koszty podatkowe,
● wyłączenie z kosztów podatkowych m.in. – amortyzacja budynków i lokali mieszkalnych, wydatki
reprezentacyjne, składki na ubezpieczenia społeczne, wydatki związane z radą nadzorczą, sponsoring
niewłaściwy, ubezpieczenie OC członków zarządu, składki członkowskie.
3. Rozliczenie roczne PIT i CIT
4.Pytania uczestników.
Wykład E-doręczenia:
1. Nowelizacja ustawy o e-doręczeniach!okres przejściowy do 31.12.2025r.!czy zakładać teraz skrzynkę i adres?
czy trzeba zakładać i aktywować skrzynkę? nowe stanowisko ministra cyfryzacji!
2. E-doręczenia – zakładanie skrzynki i adresu – administrator jako osoba odpowiedzialna. czy może być kilku
administratorów? jak dodać kolejnego administratora?
3. Umowa z pocztą polską – czy potrzebna wizyta osobista? czy forma elektroniczna? nowy cennik poczty polskiej dla purde i puh.
4. Kasa dla poczty polskiej – zasady rozliczania z operatorem wyznaczonym. faktura za usługi, termin płatności.
5. Które e-doręczenia będą bezpłatne. pomiędzy jakimi podmiotami? podmiot publiczny – zasady uznawania za podmiot publiczny.
6. Reklamacje – zasady składania i rozpatrywania w procesie e-doręczeń. infolinia do e-doręczeń – problemy techniczne.
7.Obywatel/klient/podopieczny/ mieszkaniec - nie mający skrzynki do e-doręczeń. zasady i tryb e-doręczania.
8. Adres do e-doręczeń dla każdej jednostki samorządu terytorialnego? czy jeden wspólny dla urzędu?
9. Zasady sprawdzania adresu i zasady wpisywania adresu do bazy adresów elektronicznych (bae).
10. Usługa hybrydowa – elektroniczno/papierowa – od kiedy? dla kogo? kto musi korzystać? data graniczna na
wprowadzenie puh.
Ilość godzin szkolenia liczona jest godzinami zegarowymi. Krótkie przerwy w ramach jednego bloku tematycznego wliczane są w czas trwania usługi.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzona będzie walidacja w formie testu teoretycznego.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu.Zweryfikowane w niej będą umiejętności, wiedza jak i kompetencje społeczne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Wykład: E-doręczenia | Prowadzący Andrzej Ponczek | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Wykład: Podatk VAT cz.1 | Prowadzący Krzysztof Kłoskowski | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 przerwa | Prowadzący Krzysztof Kłoskowski | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 wykład: Podatek VAT cz. 2 | Prowadzący Krzysztof Kłoskowski | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 wykład: Podatek VAT cz.3 | Prowadzący Krzysztof Kłoskowski | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 przerwa | Prowadzący Krzysztof Kłoskowski | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 wykład: Podatek VAT cz.4 | Prowadzący Krzysztof Kłoskowski | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 wykład: Podatek CIT cz.1 | Prowadzący Aleksander Gniłka | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 przerwa | Prowadzący Aleksander Gniłka | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Wykład: Podatek CIT cz.2 | Prowadzący Aleksander Gniłka | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 wykład: Podatek PIT cz.1 | Prowadzący Aleksander Gniłka | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 przerwa | Prowadzący Aleksander Gniłka | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 wykład: Podatek PIT cz.2 | Prowadzący Aleksander Gniłka | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 062,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto170,15 PLN
- Koszt osobogodziny netto138,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aleksander Gniłka
Krzysztof Kłoskowski
Andrzej Ponczek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- autorskie materiały szkoleniowe opracowane przez wykładowców będących wybitnymi i doświadczonymi ekspertami
- aktualne teksty ustaw i rozporządzeń oraz wybrane interpretacje Ministerstw i organów skarbowych dotyczące zagadnień wymienionych w programie szkolenia
- notesy i długopisy
- imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.
Warunki uczestnictwa
Dofinansowanie dedykowane mikro, małym i średnim przedsiębiorcom.Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest przede wszystkim spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który jest dysponentem funduszy i do którego Państwo składają dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej, tj.szkolenia, założenie konta indywidualnego/ firmowego w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapis na wybrane szkolenie Univers za pośrednictwem Bazy.
Informacje dodatkowe
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w zajęciach ( 4 bloki tematyczne).
- teczkę z autorskimi materiałami szkoleniowymi,opracowanymi przez wykładowców będących wybitnymi i doświadczonymi ekspertami prawa pracy i tematyki ubezpieczeń społecznych (aktualne teksty ustaw i rozporządzeń oraz wybrane interpretacje Ministerstw i organów skarbowych dotyczące zagadnień wymienionych w programie szkolenia).
- notes i długopis
- imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
Koszt zakwaterowania (3 noclegi),wyżywienie wiąże się z dopłatą w kwocie 700 zł netto za osobę (dla 1 osoby w pokoju dwuosobowym).
W celu ustalenia szczegółów pobytu prosimy o kontakt z organizatorem.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi