Studia Podyplomowe Opieka Duchowa w Medycynie
Studia Podyplomowe Opieka Duchowa w Medycynie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do kapelanów (osób duchownych), do diakonów stałych, nadzwyczajnych szafarzy Komunii świętej, jak również do osób świeckich lub konsekrowanych, które współpracując z kapelanami chciałyby posługiwać w przestrzeni leczenia medycznego, psychologicznego oraz opieki wobec osób chorych i cierpiących w każdym wieku.
- Minimalna liczba uczestników9
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji14-03-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi369
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Konkretne działania, jakie absolwent studiów podyplomowych będzie mógł podejmować:1. Praca kapelana szpitala lub domu opieki typu DPS, ZOL, Hospicjum… (osoba duchowna)
2. Współpraca z kapelanem w formie wolontariatu
3. Współpraca z kapelanem w formie wolontariatu ze specjalnym upoważnieniem Biskupa miejsca do posługi Asystenta Pastoralnego. Chodzi o pełnienie funkcji opieki duchowej w medycynie osoby świeckiej, niebędącej osobą duchowną, z misją kanoniczną Kościoła rzymskokatolickiego.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się • Student nawiązuje relacje z osobami chorymi, niepełnosprawnymi i w podeszłym wieku, z jego rodziną i personelem medycznym, P7S_UK | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student podejmuje i prowadzić rozmowę nt. sensu choroby, cierpienia, śmierci, P7S_UW | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student słucha z życzliwością, stosując metodę aktywnego słuchania, P7S_UK | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • Student przygotowuje katolików do przyjęcia sakramentów, P7S_UW | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student pomaga w rozwiązywaniu dylematów etycznych w sytuacjach granicznych, P7S_UW | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student podejmuje dowolną współpracę pastoralną, np.: z duszpasterzami parafialnymi, liderami grup i wspólnot, członkami zespołów parafialnych, braćmi i siostrami zakonnymi, (wg potrzeby również w wymiarze ekumenicznym), P7S_UK, P7S_UW | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student kontroluje swój stres i potrafi zapobiegać wypaleniu zawodowemu, P7U_UP7U_K | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student komunikuje się z interdyscyplinarnym zespołem medycznym, P7U_UP7S_UK | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student rozróżnia i korzysta z dokumentów Magisterium Kościoła, a także tekstów innych denominacji chrześcijańskich i innych religii oraz prawa medycznego nt. bioetyki i etyki medycznej, P7S_WG | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student podejmuje pacjentów w sposób spersonalizowany, P7U_K | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • przedstawia się i wchodzi w relacje z osobami publicznymi (wobec pacjentów, ich rodzin, osób wojskowych, więźniów…), P7U_U | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student buduje klimat zaufania, P7U_K, P7S_KO | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student posługuje się informacjami dotyczącymi aktywności służby medycznej (w wymiarze publicznym oraz kolegów czy osób zatrudnionych), jak również informacjami dotyczącymi posługi duchowej i duszpasterskiej wszystkich kapelanów, P7S_KO, P7S_KR | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student udziela odpowiedzi na potrzeby duchowe (religijne i dotyczące posługi liturgicznej), wypływające ze strony pacjenta, jego rodziny i osób trzecich, P6S_KO | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student przeprowadza rozmowę w trakcie towarzyszenia, P7U_K | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student realizuje działania pośredniczenia, nawiązywania kontaktów, P7U_K,P7S_KO, P7S_KK | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student zapobiega oraz kontroluje niebezpieczeństwo i już zaistniałe konflikty czy agresję (zdolność dostosowania swojego zachowania), P7U_K, P7S_KO, P7S_KK | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student samodzielne odnajduje się w środowisku multidyscyplinarnym (szpital, hospicja, domy pomocy społecznej [oddziały zmedykalizowane DPSów], domy prywatne), P7U_K | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student informuje, doradza personelowi, osobom trzecim (w sprawach dotyczących liturgii i religii w ramach swojej dziedziny aktywności), P7S_KO | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student daje świadectwo i informuje na zewnątrz o swojej aktywności, swojej instytucji, P7S_KO | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student redaguje raport aktywności, sprawozdania z wizyt, P7S_KR | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student w poszanowaniu dostosowuje się do środowiska pracy poprzez aktualną wiedzę na temat procesów, organizacji, praktyk..., P7U_K, P7S_KO | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student dokonuje indywidualną analizę własnej praktyki na podstawie sytuacji związanych z działalnością duszpasterską, P7U_K, P7S_KR | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student uczestniczy w grupie wymiany praktyk w celu superwizji duszpasterskiej, P7U_K, P7S_KO, P7S_KR | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student archiwizuje i wykorzystuje wyniki własne do działań i refleksji, P7S_KR | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się • student działa we właściwym odniesieniu do tradycji religijnej i duchowej, P7S_KO | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie obserwacja studenta podczas praktyk w module A, B i C (60 godzin praktyk), potwierdzonych opinią kierownika praktyk (kapelana), oraz kierownika studiów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie analiza zawartości protokołu z rozmowy z pacjentem przedstawiona przez studenta superwizorowi | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji będzie przedstawienie protokołów i wszystkich opinii kierowników praktyk oraz protokołu zaliczeń z wykładów wobec komisji egzaminacyjnej na koniec studiów podyplomowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dodatkowe pliki
Program
Program
Ramowy program studiów obejmuje w sumie (podczas pierwszego i drugiego semestru) 432 godzin (369 godzin zegarowych) zajęć wykładowych, praktyk zawodowych, ćwiczeń, treningów oraz pracy własnej.
Program ramowy obejmuje następujące zagadnienia:
I. W ramach dydaktyki:
Blok medyczny:
- Historia relacji między medycyną i religią (kapłani-lekarze, rozwój szpitalnictwa, zakony szpitalne, wartość zdrowia w wielkich religiach,
- itp.)
- Badania z zakresu religijności i zdrowia. Narzędzia i metody badań
- Podstawy organizacji ochrony zdrowia oraz organizacji opieki społecznej
- Najważniejsze zawody medyczne
- Specyfika poszczególnych oddziałów szpitalnych
- Współpraca w ramach zespołu interdyscyplinarnego
- Człowiek w chorobie i w środowisku chorobotwórczym jako współczesne wyzwanie do odnowy i zmiany stylu życia
- Urazy i wypadki. Niepełnosprawność – przyczyny, rehabilitacja, procesy adaptacji. Potrzeby duchowe osób niepełnosprawnych
- Podstawy fizjologii i patofizjologii człowieka w różnych okresach życia
- Wybrane zagadnienia z zakresu pediatrii, geriatrii, onkologii i psychiatrii
- Podstawy odpowiedzialności prawnej (karnej, cywilnej, administracyjnej, dyscyplinarnej) w obszarze ochrony życia i zdrowia
- Podstawy prawa pracy. Bezpieczeństwo i higiena pracy
- Pacjent w wymiarze strukturalno-prawnym: analiza ustawy o prawach pacjenta.
- Prawa pacjenta. Prawo do opieki duszpasterskiej
- Równość i dyskryminacja (ze względów religijnych, ze względu na niepełnosprawność itp.).
- Opieka paliatywna. Specyfika opieki długoterminowej
- Śmierć i umieranie. Opieka nad chorymi u kresu życia
- Problemy medyczne chorych (np. ból, zaburzenia odżywiania) i jego leczenie
- Etyka kliniczna i bioetyka:
- Opieka nad kobietami. Implikacje duszpasterskie w psychoonkologii.
Blok filozoficzno-antropologiczny:
- Podstawy antropologii i personalizmu
- Antropologia szkoły Victora Frankla - logoterapia
- Filozofia ciała, filozofia cierpienia
- Filozofia cudu
- Elementy filozofii medycyny. Podstawy E vidence-based medicine (EBM), czyli „świadomego, wyraźnego i rozsądnego wykorzystywanie
- aktualnych, najlepszych dowodów w podejmowaniu decyzji dotyczących opieki nad poszczególnymi pacjentami”
- Modele terapii psychologii pastoralnej
Blok psychologiczno-duchowy:
- Podstawy psychologii. Teorie osobowości
- Rozwój emocjonalny i duchowy człowieka na różnych etapach życia
- Świat człowieka chorego – psychologiczne aspekty funkcjonowania człowieka cierpiącego na poszczególne jednostki chorobowe
- (mechanizmy obronne, stres…)
- Psychologia zdrowia i choroby
- Psychologiczne i społeczne determinanty zaufania
- Przyczyny i terapia uzależnień
- Psychologiczne uwarunkowania relacji zdrowy – chory. Podstawy komunikacji interpersonalnej i wsparcia:
- Towarzyszenie w umieraniu i grupy wsparcia w żałobie
- Poradnictwo duchowe:
- Psychologia religii
- Zastosowanie religii we wzmacnianiu osoby:
- Leczenie i opieka duchowa. Integralne podejście do pacjenta i jego rodziny w kontekście powrotu do zdrowia - aspekt fizyczny,
- psychologiczny i duchowy.
- Pomoc społeczna – przyczyny, rehabilitacja, procesy adaptacji:
- Socjologiczny model zachowań zdrowotnych
- Interwencje duchowej opieki
- Etyka w posłudze duchowej i psychologicznej
Blok teologiczno-duchowy:
- Obraz choroby w wielkich religiach
- Cierpienie i choroba w świadectwie biblijnym i tradycji kościoła
- Posługa miłości caritas w świadectwie biblijnym Nowego Testamentu
- Posługa miłości caritas w Historii Kościoła
- Fundamentalne znaczenie miłości caritas dla całego Kościoła
- Teologia wobec cierpienia. Współczesna doniosłość eklezjologiczna i soteriologiczna
- Towarzyszenie duchowe w Biblii, Tradycji i w nauczaniu Kościoła
- Współczesne wyzwania i prawa opieki duchowej w kontekście antropologii i bioetyki
- Nadzieja na uzdrowienie w przestrzeni wiary, miłości caritas i posługi Kościoła
- Potrzeba integralnej wizji cur e i car e – leczenia i opieki
- Etyka w posłudze duchowej kapelana i asystenta kapelana
- Posługi i ministeria Kościoła wobec człowieka chorego, starego i umierającego
- Ekumenizm w obszarze duszpasterstwa chorych
- Modlitwa i dialog w wymiarze międzyreligijnym
- Różnorodne konteksty kulturowo-społeczne szpitalnictwa i opieki duchowo-religijnej w wybranych krajach Europy i w Polsce
II. W ramach praktyk zawodowych:
60 godzin praktyk i warsztatów na oddziałach szpitalnych i w domach opieki pod kierunkiem doświadczonego kapelana i specjalisty:
- na Izbie Przyjęć (6 godz.)
- na oddziale szpitalnym Pediatrii lub Neonantologii (6 godz.)
- na oddziale szpitalnym Onkologii (8 godz.)
- na oddziale szpitalnym Kardiologii (6 godz.)
- na oddziale szpitalnym Ginekologii (6 godz.)
- na oddziale szpitalnym Neurologii i Psychiatrii (8 godz.)
= 40 godz.
- w Hospicjum Domowym (6 godz.)
- w Hospicjum Stacjonarnym (6 godz.)
- w Domu Opieki (typu DPS albo ZOL) (6 godz.)
- w Domu Opieki dla Niepełnosprawnych (2 godz.).
= 20 godz.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 26 Kapelan szpitalny wobec wyzwań opieki zdrowotnej i duchowej | Data realizacji zajęć 15-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 26 Człowiek w chorobie. Nauka o chorym i chorobach. Wyzwania w pracy kapelana szpitalnego | Data realizacji zajęć 15-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 26 Misja Kościoła w posłudze opieki wobec człowieka chorego, biednego i starego | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 09:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 26 Człowiek w chorobie. Nauka o chorym i chorobach. Wyzwania w pracy kapelana szpitalnego | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 26 Misja Kościoła w posłudze opieki wobec człowieka chorego, biednego i starego | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 26 Celebrowanie Sakramentów z chorymi i udzielanie sakramentów chorym w różnych sytuacjach ludzkiego życia | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 02:25 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 26 Aspekty opieki duchowej i zdrowotnej: Zagadnienia etyki klinicznej i bioetyki | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:20 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 26 Celebrowanie Sakramentów z chorymi i udzielanie sakramentów chorym w różnych sytuacjach ludzkiego życia | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:05 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:40 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 26 Człowiek w chorobie. Nauka o chorym i chorobach. Wyzwania w pracy kapelana szpitalnego | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 07:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 26 Aspekty opieki duchowej i zdrowotnej: Opieka paliatywna | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 07:20 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 26 Celebrowanie Sakramentów z chorymi i udzielanie sakramentów chorym w różnych sytuacjach ludzkiego życia | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:05 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:40 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 26 Człowiek w chorobie. Nauka o chorym i chorobach. Wyzwania w pracy kapelana szpitalnego | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 07:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 26 Celebrowanie Sakramentów z chorymi i udzielanie sakramentów chorym w różnych sytuacjach ludzkiego życia | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 26 Człowiek w chorobie. Nauka o chorym i chorobach. Wyzwania w pracy kapelana szpitalnego | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 05:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 26 Człowiek chory i jego terapia z perspektywy filozofii chrześcijańskiej | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 05:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 26 Człowiek cierpiący. Terapia w aspektach duchowości | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 26 Człowiek chory i jego terapia z perspektywy filozofii chrześcijańskiej | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 03:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 26 Celebrowanie Sakramentów z chorymi i udzielanie sakramentów chorym w różnych sytuacjach ludzkiego życia | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 26 Człowiek chory i jego terapia z perspektywy filozofii chrześcijańskiej | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 26 Człowiek cierpiący. Terapia w aspektach duchowości | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 09:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 26 Człowiek chory i jego terapia z perspektywy filozofii chrześcijańskiej | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 26 Aspekty opieki duchowej i zdrowotnej: Leczenie i opieka duchowa | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 26 Człowiek cierpiący. Terapia w aspektach duchowości | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 06:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 26 Aspekty opieki duchowej i zdrowotnej: Leczenie i opieka duchowa | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 02:25 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 26 Kapelan szpitalny wobec wyzwań opieki zdrowotnej i duchowej | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 26 Superwizja. Wprowadzenie i ćwiczenia | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 03:15 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto18,97 PLN
- Koszt osobogodziny netto18,97 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Artur KASPRZAK
Dariusz PATER
Jacek PUTZ
Beata BROŻEK
Agnieszka KULIK
Wykształcenie:
2012 uzyskanie tytułu doktora habilitowanego nauk humanistycznych w zakresie psychologii - psychologia kliniczna
2001 ukończenie Akademickiego Studium Kwalifikacyjnego Psychoterapii Integralnej i Noo-Logoterapii i uzyskanie kwalifikacji terapeuty z noo-logoterapii
1998 uzyskanie tytułu doktora nauk humanistycznych w zakresie psychologia (KUL)
1993 ukończenie studiów magisterskich w zakresie pedagogika (KUL)
1991 ukończenie studiów magisterskich w zakresie psychologia (KUL)
Doświadczenie zawodowe:
Od 1994r. jestem zatrudniona w KUL najpierw na stanowisku wykładowcy, potem asystenta, adiunkta a od 2023 profesora KUL.
Doświadczenie praktyczne w pracy psychologa uzyskałam pracując w poradni rodzinnej (1991-1992), warsztatach terapii zajęciowej (1994-1999), będąc biegłym sądowym (1998-2008) oraz prowadząc praktykę prywatną (1999-2006).
Doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi zdobyłam jako kierownik Katedry Psychoterapii i Psychologii Zdrowia KUL (2012-2019), prezes Stowarzyszenia JESTEM (od 2003) i dyrektor Przedszkola Niepublicznego „Akademia Wesołych Przedszkolaków” w Lublinie (od 2024).
Zainteresowania:
Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół następujących zagadnień: psychosomatyka, psychologia zdrowia i psychologia kliniczna, logoteoria. Jestem zafascynowania ideą wychowawczą św. Jana Bosko i p. Marii Okońskiej. Kształtuje mnie nauczanie bł. Stefana kard. Wyszyńskiego.
Grzegorz BACZEWSKI
Wykładał bioetykę i antropologię filozoficzną w języku angielskim na Akademii Medycznej w Białymstoku, etykę i filo-zofię na Wszechnicy Mazurskiej w Olecku, katolicką naukę społeczną oraz etykę biznesu w Szkole Wyższej im. Bogdana Jańskiego, a także epistemologię i aksjologię w Szkole Wyższej Przymierza Rodzin (obecnie Collegium Verum). Jako asystent na UKSW prowadził ćwiczenia z historii filozofii. Doświadczony nauczyciel języka angielskie-go, etyki i filozofii w warszawskim Liceum im. Zamojskiego.
Autor publikacji w czasopismach naukowych, m.in. Studia Philosophiae Christianae, Studia Ecologiae et Bioethi-cae oraz Studia Teologiczne Białystok-Łomża-Drohiczyn. Uczestnik licznych konferencji naukowych i współredak-tor Powszechnej Encyklopedii Filozofii KUL. Włada biegle językiem angielskim, a także zna francuski, włoski, hisz-pański, rosyjski, łacinę, niemiecki i starożytną grekę na różnych poziomach zaawansowania.
Jakub PAWLIKOWSKI
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma skrypt wykładów z podejmowanych przedmiotów oraz potrzebą bibliografię do obowiązkowych lektur oraz wskazówki do pracy własnej, np. do sporządzania protokołów z rozmów z osobami chorymi, które będą następnie podstawą do warsztatów z superwizorem.
Warunki uczestnictwa
1. Warunki minimalne rozpoczęcia Studiów Podyplomowych Opieki Duchowej w Medycynie:
- Dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia (licencjat) z teologii, albo
- Dyplom ukończenia studiów podyplomowych z teologii, albo
- Dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia (licencjat) z familiologii.
- Dla osób z innym wykształceniem wyższym, istnieje możliwość indywidualnego skierowania do uzupełnienia studiów z teologii.
2. W przypadku osób duchownych, wymagany tytuł zawodowy mgr teologii oraz zgoda biskupa lub innych przełożonych
3. Zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego
4. Zaświadczenie o niefigurowaniu na liście Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
5. Wypełnienie wszystkich warunków Regulaminu uczelni Collegium Verum.
Informacje dodatkowe
W harmonogramie zajęć dydaktycznych podano wykaz wszystkich przedmiotów Studiów od 15.03.2025 r. do
13.02.2026 r. 30.09.2025 r. Zakres zajęć obejmuje 132 godziny wykładowe. Do formacji studenta będzie należeć
dodatkowo 60 godzin praktyk studenckich w szpitalach, w domach opieki typu ZOL - DPS, w Domu dla osób niepełnosprawnych, w Hospicjach (stacjonarnym oraz domowym). Czas 132 godzin wykładowych odpowiada 99 godzinom zegarowym. Godzina wykładowa na uczelni Collegium Verum wynosi 45 minut. W ramach praktyk, w kontakcie studentów z pacjentami w trakcie ich leczenia, albo w trakcie opieki długotrwałej, 30 minut będzie zaliczane jako jedna godzina praktyk. (wg zasady terapii w sytuacji leczenia klinicznego).
Całkowity nakład pracy studenta to:
Dydaktyka: 132 godz (Sem I: 72 godzin [54 godzin zegarowych], Sem. II: 60 godz. [45 godzin zegarowych])
Warsztaty: 60 godzin (30 godzin zegarowych)
Praca własna: 100 godz. zegarowych
Zaliczenia i egzamin: 140 godz. zegarowych
Razem: 369 godz. zegar.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Cztery sesje wykładowe, po 10 godzin każda, będą odbywały się na platformie Teams drogą E-learningu (on-line). Wymagania minimalne obsługi tej platformy to:
Komputer (Windows i macOS):
Windows
- System operacyjny: Windows 10 lub nowszy (32-bitowy lub 64-bitowy).
- Procesor: Dwurdzeniowy lub szybszy. (1,6 GHz lub wyższy)
- RAM: Co najmniej 4 GB.
- Dysk: Minimum 3 GB wolnego miejsca.
- Ekran: Rozdzielczość 1024 x 768 lub wyższa.
- Przeglądarka: Najnowsza wersja Microsoft Edge, Chrome, lub Safari.
macOS
- System operacyjny: macOS 11.0 (Big Sur) lub nowszy.
- Procesor: Intel Core Duo lub nowszy (lub procesory Apple Silicon z Rosettą 2).
- RAM: Minimum 4 GB.
- Dysk: 3 GB wolnego miejsca.
- Ekran: Rozdzielczość 1024 x 768 lub wyższa.
Smartfony:
Android
- System operacyjny: Android 9.0 lub nowszy.
- Procesor: Wspierający 64-bitowe aplikacje.
- RAM: Minimum 2 GB.
- Przestrzeń dyskowa: Kilkaset MB na aplikację (zależnie od aktualizacji).
- Ekran: Wspierający nowoczesne aplikacje, rozdzielczość nie jest krytyczna, ale zalecana to HD.
iOS
- System operacyjny: iOS 15 lub nowszy.
- Urządzenia: iPhone 6S lub nowszy.
- Pamięć RAM: Urządzenie z co najmniej 2 GB RAM.
Dodatkowe wymagania wspólne:
- Łącze internetowe: Stabilne połączenie o przepustowości co najmniej 1 Mbps dla głosu i 2 Mbps dla wideo w jakości HD.
- Kamera i mikrofon: Wbudowane lub zewnętrzne, jeśli wymagane do rozmów wideo i audio.
- Aktualizacja aplikacji Teams: Najnowsza wersja dostępna w Microsoft Store, App Store, Google Play, lub bezpośrednio ze strony
- Microsoft.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe