Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności. Akademia HR
Możliwość dofinansowania
Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności. Akademia HR
Numer usługi 2025/02/11/26854/2554328
4 732,00 PLN
brutto
4 732,00 PLNnetto
182,00 PLNbrutto/h
182,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów.
Nie jest wymagane posiadanie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji22-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę oraz umiejętności niezbędne do skutecznego wdrażania zasad równości szans i niedyskryminacji w miejscu pracy. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać i eliminować bariery dla pełnego uczestnictwa wszystkich pracowników, bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne czy światopogląd. Dodatkowo, szkolenie ma na celu rozwinięcie kompetencji w zakresie tworzenia przejrzystych i dostępnych procesów informacyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zasad równości szans, niedyskryminacji i transparentności oraz ich wpływ na kształtowanie polityki personalnej współczesnych organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy potrafią zdefiniować kluczowe pojęcia związane z równością szans, niedyskryminacją i transparentnością.• Uczestnicy rozumieją znaczenie tych zasad dla kultury organizacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji uczestnicy są w stanie ocenić istniejące polityki personalne pod kątem ich zgodności z zasadami równości i niedyskryminacji.• Uczestnicy identyfikują luki w politykach, które mogą prowadzić do dyskryminacji lub braku przejrzystości. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wskazuje główne przepisy i regulacje prawne (w szczególności zapisy Kodeksu Pracy) związane z równym traktowaniem w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji • Uczestnicy potrafią wymienić kluczowe przepisy Kodeksu Pracy dotyczące równego traktowania pracowników (np. art. 183a–183e).• Uczestnicy znają inne istotne akty prawne związane z równym traktowaniem (np. ustawa o równym traktowaniu, ustawa o przeciwdziałaniu dyskryminacji). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji • Uczestnicy potrafią zdefiniować pojęcia dyskryminacji, mobbingu i molestowania oraz ich znaczenie w kontekście Kodeksu Pracy.• Uczestnicy rozumieją różnice między dyskryminacją bezpośrednią a pośrednią. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnicy potrafią zidentyfikować sytuacje, które mogą stanowić naruszenie zasad równego traktowania w miejscu pracy.• Uczestnicy są w stanie wskazać odpowiednie kroki, które powinny zostać podjęte w przypadku wystąpienia dyskryminacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji • Uczestnicy znają procedury zgłaszania przypadków dyskryminacji w miejscu pracy.• Uczestnicy potrafią wskazać instytucje oraz organizacje, które oferują wsparcie w przypadku naruszeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Prawidłowo identyfikuje oraz przeciwdziała wszelkim przejawom mobbingu i dyskryminacji (bezpośredniej i pośredniej) w miejscu pracy rozumianej jako nierówne, niesprawiedliwe traktowanie danej osoby (lub grupy) ze względu na cechę, która ją wyróżnia. | Kryteria weryfikacji • Uczestnicy potrafią zidentyfikować konkretne sytuacje, które mogą być klasyfikowane jako mobbing lub dyskryminacja (zarówno bezpośrednia, jak i pośrednia).• Uczestnicy rozumieją różne formy dyskryminacji i mobbingu, w tym ich skutki dla ofiar oraz organizacj | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak, dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji będzie zawierał opis efektów uczenia się
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak, dokument potwierdzi, że walidacja zostanie przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak, dokument potwierdzi zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Program
Dzień 1
- Zasada równości szans, niedyskryminacji i transparentności.
- Kształtowanie polityki personalnej współczesnych organizacji w zgodności z zasadą równości szans.
- Główne przepisy i regulacje prawne (w szczególności zapisy Kodeksu Pracy) związane z równym traktowaniem w miejscu pracy.
- Rozwiązania pozwalające na kształtowanie / wzmacnianie partnerskiego podejścia do relacji między firmą a pracownikami.
- Przejawy mobbingu i dyskryminacji (bezpośredniej i pośredniej) w miejscu pracy rozumianej jako nierówne, niesprawiedliwe traktowanie danej osoby (lub grupy) ze względu na cechę, która ją wyróżnia.
Dzień 2
- Wprowadzenie do drugiego dnia szkolenia
- Projekty i procesy HR dotyczące: rekrutacji i selekcji, awansu i rozwoju, polityki wynagrodzeń, podziału pracy itp., w oparciu o zasady równości szans.
- Procedury przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy – przykłady
- Wartości, działania i programy ukierunkowane na zapewnienie partnerskich relacji, pełnego uczestnictwa i włączania wszystkich pracowników (bez względu na wyróżniające ich cechy) w firmową społeczność oraz na zagwarantowanie ich uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacyjnego.
- Warunki dla funkcjonowania przejrzystego, jawnego dostępu do informacji ważnych dla pracowników w organizacji.
- Monitorowanie poziomu satysfakcji różnych grup pracowniczych związanej z realizacją polityki i programów równościowych.
- Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 732,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 732,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 0
Brak wyników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
.
Adres
Adres
ul. Kaszubska 21
78-400 Szczecinek
woj. zachodniopomorskie
Kontakt
Kontakt
Natalia Wojtalik
E-mail
natalia.wojtalik@gmail.com
Telefon
(+48) 609 538 734