Akademia HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Akademia HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów.
Nie jest wymagane posiadanie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji27-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po ukończeniu usługi wykorzystuje potencjał pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Uczestnik zapewnia poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju, jak również dążyć do przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje procesy demograficzne w Polsce i Europie związane z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. w kontekście funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia rodzaje działań pozwalających na racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje się znajomością wpływu różnic pokoleniowych i wiekowych na styl i nieporozumienia w pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia regulacje prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje i przetwarza kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans u różnych grup pokoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje metody identyfikacji potrzeb różnych grup wiekowych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia identyfikację oczekiwań i aspiracji rozwojowych pracowników z różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia metody i kryteria oceny potencjału zróżnicowanych wiekowo grup pracowniczych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia sposoby inicjacji i wpierania efektywnej pracy wśród różnych grup wiekowych pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia rozwiązania kooperacji doświadczeń i kompetencji w zespole pracowników o znacznej różnicy wiekowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia rozwiązania oparte na wiedzy, doświadczeniach i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Uczestnik posługuje się technikami wprowadzania rozwiązań pozwalających włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia techniki aktywnego zapobiegania wypaleniu zawodowemu u różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia metody tworzenia zespołów zróżnicowanych wiekowo i pokoleniowo. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia metody tworzenia warunków sprzyjających budowaniu kultury pracy wśród różnych pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia techniki rozwiązywania konfliktów w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji Uczestnik komunikuje się tworząc przyjazne środowisko pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Pre-test
Psychologia pracy i zarządzanie różnorodnością pokoleniową
- Przegląd prawny
- Definicje i charakterystyka różnych pokoleń (Baby Boomers, Gen X, Millenialsi, Gen Z)
- Czego możemy się wzajemnie od siebie nauczyć?
- Wartości, motywacje i styl pracy poszczególnych grup
- Wartości, motywacja i styl pracy uczestników szkolenia
Stereotypy pokoleniowe
- Stereotyp
- Korzyści z różnorodności wiekowej
- Na czym polega skuteczne zarządzanie różnorodnością
- Stereotypy i ich wpływ na środowisko pracy
- Przykłady skutecznego zarządzania zespołami zróżnicowanymi wiekowo.
Techniki efektywnej komunikacji międzypokoleniowej
- Jak komunikować się w pracy
- Teoria i praktyka intermentoringu
- Korzyści dla organizacji i pracowników
- Jak wdrożyć intermentoring w firmie
- Case studies i najlepsze praktyki
Narzędzia i techniki wsparcia
- Kulturowa Mozaika
- Mentoring, coaching, szkolenia dostosowane do grup wiekowych
- Mapa działań HR
- Potrzeby i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych
- Analiza demograficzna
- Programy well-being dostosowane do różnych grup wiekowych.
- Projektowanie programu well- being
- Adaptacja kampanii społecznych „50+”.
- Jak wdrożyć i adoptować skuteczne kampanie w firmie
Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Rozpoznawanie objawów wypalenia zawodowego
- Jak przeciwdziałać wypaleniu
- Techniki i strategie zapobiegania wypaleniu.
- Tworzenie programu, polityk i procedur przeciwdziałających wypaleniu.
Planowanie działań rozwojowych
- Case studies i przykłady najlepszych praktyk.
- Planowanie działań rozwojowych
Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Pre-test | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Stereotypy pokoleniowe cz. 1 | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Stereotypy pokoleniowe cz. 2 | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Narzędzia i techniki wsparcia cz. 1 | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa lunchowa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Narzędzia i techniki wsparcia cz. 2 | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu cz. 1 | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 30-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 30-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu cz. 2 | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 30-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Planowanie działań rozwojowych cz. 1 | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 30-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Przerwa lunchowa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 30-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Planowanie działań rozwojowych cz. 2 | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 30-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 640,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 640,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Wojtalik
Doświadczony konsultant i szkoleniowiec w zakresie wdrażania systemów zarządzania jakością ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2015, a także ochrony danych osobowych. Posiada certyfikację audytora wewnętrznego oraz wiodącego ISO 9001 IRCA i ISO 14001 IRCA.
W ciągu ostatnich lat przeprowadziła:
10 analiz potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw w zakresie kompetencji cyfrowych,
10 usług szkoleniowych z tego obszaru, obejmujących ponad 400 godzin dydaktycznych i 60 uczestników.
Posiada ponad 110 godzin doświadczenia coachingowego, wspierając rozwój 35 uczestników. Ukończyła liczne kursy specjalistyczne, w tym:
Mentoring, czyli przekazywanie wiedzy poprzez siłę autorytetu,
Mentoring wywierający wpływ: Jak skutecznie prowadzić mentoring,
Coaching i Mentoring: Niezbędne umiejętności dla osiągnięcia sukcesu,
Coaching i Mentoring.
W ciągu ostatniego roku prowadziła szkolenia dla pracowników i pracodawców w zakresie:
wdrażania mentoringu 4.0 – wsparcia środowiska międzypokoleniowego,
zarządzania potencjałem pracowników,
"zielonych kompetencji" związanych ze zrównoważonym rozwojem,
szeroko rozumianej dostępności, w tym dostosowywania środowiska pracy do osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi.
Absolwentka studiów stacjonarnych na Wydziale Prawa w Szkole Wyższej Prawa i Dyplomacji w Gdyni oraz studiów podyplomowych Trendwatching & Future Studies na AGH w Krakowie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt, notes, długopis
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest Zakwalifikowanie się do programu oraz podpisanie umowy z operatorem i otrzymanie nr ID wsparcia.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej - szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o jej ukończeniu, pod warunkiem obecności na poziomie 90%.
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
W przypadku uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Cena nie zawiera kosztów wyżywienia, zakwaterowania i dojazdu.
Informacje dodatkowe
Organizacja przerw i liczba godzin szkolenia:
Szkolenie stacjonarne - trwa 20 godzin zegarowych 1h=60
Przerwy są wliczane w godziny szkolenia i mogą ulec nieznacznemu przesunięciu z uwagi na tempo pracy uczestnika.
Proces przeprowadzenia walidacji
Walidacja efektów uczenia się odbędzie się na podstawie testu - walidator jest autorem testu, dokonuje weryfikacji testu, ale nie jest fizycznie obecny na szkoleniu podczas testu