Egzamin Change Management Foundation - Małopolski pociąg do kariery
Egzamin Change Management Foundation - Małopolski pociąg do kariery
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Osoby biorące udział w procesie zarządzania zmianą w organizacji, w tym organizacjii z sektora IT.
- Kierownicy / liderzy zmian w organizacji, w tym organizacjii z sektora IT.
- Konsultanci zarządzania zmianą, w tym z sektora usług IT.
- Osoby chcące potwierdzić swoje kompetencje międzynarodowym certyfikatem.
- Wszyscy zainteresowani procesem zarządzania zmianą.
- Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE;
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji24-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi1
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po zaliczeniu egzaminu otrzymuje certyfikat Change Management® Foundation potwierdzający przygotowanie uczestników do pracy z jednostkami i zespołami z perspektywy uczenia, motywowania, komunikowania się, tworzenia i prezentowania wizji zmiany, radzenia sobie z oporem – efektywność wprowadzania przez nich zmian ulegnie poprawie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Innowacyjność, uczestnik:zarządza zmianą w organizacji, w tym w organizacji z sektora usług IT; b. tworzy wizje zmiany, twórcze myślenie; c. planuje zmianę w organizacji, w tym w organizacji z sektora usług IT. d. definiuje zagadnienia związane z oporem i pracą z oporem w organizacji, w tym w organizacji z sektora IT. | Kryteria weryfikacji 1. Innowacyjność, uczestnik:zarządza zmianą w organizacji, w tym w organizacji z sektora usług IT; b. tworzy wizje zmiany, twórcze myślenie; c. planuje zmianę w organizacji, w tym w organizacji z sektora usług IT. d. definiuje zagadnienia związane z oporem i pracą z oporem w organizacji, w tym w organizacji z sektora IT. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Zarządzanie zmianą, uczestnik:a. charakteryzuje zasady i narzędzia zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie; b. rozumie znaczenia i role zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie; c. określa zagadnienia z zakresu wprowadzania zmian w organizacji, w tym w organizacji z sektora IT. d. charakteryzuje modele i czynniki zmiany; e. określa zagadnienia związane z poziomami adopcji zmiany i wspierania systemów organizacji, w tym w organizacji z sektora IT | Kryteria weryfikacji Znajomość typowych ról w procesie zmiany i ich odpowiedzialności. Znajomość modeli opisujących transformację w organizacji. Znajomość modelu adopcji zmian E. Rogersa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzenie i upowszechnianie wizji, uczestnik:a. charakteryzuje praktyki tworzenia wizji zmiany; b. określa sposoby angażowania ludzi we współtworzenie i realizację wizji; c. definiuje zagadnienia z zakresu uczenia się ludzi, motywowania, różnic indywidualnych; d. definiuje zagadnienia związane z oporem i pracą z oporem w organizacji. | Kryteria weryfikacji Zapoznanie się z przykładami wizji organizacyjnych. Poznanie koncepcji różnic osobowościowych. Przedstawienie sposobów wykorzystywania koncepcji "dźwigni" organizacyjnych do utrwalania zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wywieranie wpływu, uczestnik:a. charakteryzuje taktyki wywierania wpływu; b. identyfikuje interesariuszy; c. ocenia wpływ interesariuszy czy dotkliwości zmian; d. określa zagadnienia z zakresu uczenia się ludzi, motywowania, różnic indywidualnych; e. określa zagadnienia związane z oporem i pracą z oporem w organizacji. | Kryteria weryfikacji Znajomość różnych koncepcji dot. motywacji. Znajomość narzędzi do identyfikacji i segmentacji interesariuszy. Poznanie metod radzenia sobie z oporem zmiany. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Innowacyjność, uczestnika. potrafi dokonać krytycznej analizy procesów zarządczych w organizacji, w tym organizacji z sektora usług IT b. ocenia dotkliwość zmiany czy wpływ interesariuszy, c. projektuje nowatorskie rozwiązania w odpowiedzi na potrzeby zmian; d. tworzy warunki sprzyjające tworzeniu innowacyjnych rozwiązań; e. tworzy warunki dla powstania systemów wspierających zmianę. f. komunikuje zmiany wprowadzane w organizacji, w tym w organizacji z sektora usług IT. | Kryteria weryfikacji Umiejętność identyfikacji czynników wpływających na powodzenie zmianyUmiejętność identyfikacji czynników wpływających na powodzenie zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Zarządzanie zmianą, uczestnik:a. inicjuje zmiany i potrafi zostać liderem ich wprowadzania w organizacji; b. identyfikuje źródeła oporu wobec zmian w przedsiębiorstwie, także z sektora usług IT, i projektuje działania służące w jego przezwyciężeniu; c. stosuje techniki efektywnej komunikacji zmian w przedsiębiorstwie i umie je skutecznie dobierać; d. ocenia gotowość przedsiębiorstwa do zmiany; e. definiuje i wyjaśnia kierunki zmian i ich skutki; f. posiada umiejętność konceptualizacji i tworzenia dźwigni zmiany; g. tworzy wizję zmiany; h. tworzy i realizuje plany zarządzania zmianą; i. stosuje modele zmiany indywidualnej; j. stosuje wiedzę z zakresu zarządzania zmianą w praktyce; k. planuje proces edukacyjny. | Kryteria weryfikacji Umiejętność przeprowadzania analizy wpływu zmiany z zastosowaniem podejścia do zarządzania ryzykiem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Wywieranie wpływu, uczestnik:a. stosuje strategie wywierania wpływu; b. buduje wizerunek jako osoby wiarygodnej i skutecznej; c. tworzy maski i mapy empatii; d. mapuje interesariuszy; e. identyfikuje interesariuszy i określa ich wpływ. | Kryteria weryfikacji Umiejętność stosowania wybranych narzędzi do identyfikacji i segmentacji interesariuszy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 1. Innowacyjność, uczestnik:a. posiada zdolnośc do wychodzenia poza schematy postępowania; b. zachęca współpracowników do aktywnego uczestnictwa w procesach twórczych.2. Zarządzanie zmianą, uczestnik: a. posiada pozytywne i proaktywne nastawienie wobec nowych możliwości, wyzwań i zmian; b. przewodzi w zakresie implementacji zmian; c. jest kreatywny w poszukiwaniu możliwych rozwiązań, propozycji zmian; d. jest otwarty na zmiany i korzyści, jakie ze sobą niosą.3. Tworzenie i upowszechnianie wizji, uczestnik: a. świadomie buduje swojąwiarygodność jako eksperta w zakresie zarządzania zmianami w przedsiębiorstwie; b. prezentuje charyzmę i postawy przywódcze; c. naturalnie i łatwo isnpiruje, motywowuje i angażuje współpracowników bez stosowania manipulacji negatywnej. 4. Wywieranie wpływu, uczestnik: a. posiada swobodę w poruszaniu się w obszarze społecznym organizacji; b. inspiruje i motywuje współpracowników. | Kryteria weryfikacji Poziom kreatywności i zaangażowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoAPMG International
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Egzamin Change Management Foundation jest akredytowany przez APMG International i potwierdza zrozumienie podstaw metodyki, a uzyskany międzynarodowy certyfikat jest uznawanym na całym świecie potwierdzeniem kompetencji osób zajmujących się zarządzaniem zminą w organizacji.
Ramowy program usługi:
1. Egzamin Chnage Management Foundation.
Zakres materiału niezbędny do zdania egzaminu:
- Wprowadzenie do zarządzania zmianą.
- Zmiana a osoba.
- Zmiana a osoba: uczenie się ludzi, motywacja.
- Modele zmiany indywidualnej. Różnice indywidualne.
- Zmiana a organizacja: metafora organizacji, kultura i klimat organizacji.
- Zmiana a organizacja: modele zmiany, czynniki zmiany, tworzenie wizji, cykl życia zmiany.
- Zmiana a Organizacja: zespoły.
- Strategia dotycząca interesariuszy i komunikacji: Pryncypia zarządzania interesariuszami, Identyfikacja i segmentacja interesariuszy.
- Strategia dotycząca interesariuszy i komunikacji: Maski i mapy empatii, Mapowanie interesariuszy.
- Strategia dotycząca interesariuszy i komunikacji: Strategie wywierania wpływu, Tendencyjność w komunikacji, Informacja zwrotna, Komunikowanie zmiany.
- Zmiana w praktyce: Wplyw zmiany. Pomiar i podział pracy w zależności od wpływu zmian. Wpływ zmian, zmiana, ryzyko i BAU.
- Zmiana w praktyce: Gotowość zmiany. Zastosowanie wiedzy w praktyce.
- Zmiana w praktyce: Zastosowanie wiedzy w praktyce. Budowanie zespołu zmian. Plan zarządzania zmianą.
- Zmiana w praktyce: Opór i praca z oporem w organizacji. Ocena dotkliwości zmiany. Ocena wpływu interesariuszy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Egzamin Change Management Foundation | Data realizacji zajęć 03-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 156,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto940,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto1 156,20 PLN
- Koszt osobogodziny netto940,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały elektroniczne: egzaminy próbne dla uczestników szkolenia Change Management Foundation.
Warunki uczestnictwa
Do egzaminu Change Mangement Foundation mogą podejść osoby, które ukończyły akredytowany kurs Change Management Foundation.
Dla uczestników projektu MP i/lub NSE warunkiem uczestnictwa jest zapisanie się również na usługę szkoleniową: Change Management Foundation - kompleksowe szkolenie akredytowane - Małopolski pociąg do kariery, której numer w Bazie Usług Rozwojowych to: 2025/02/11/11501/2553456
Informacje dodatkowe
Po uzyskaniu pozytywnego wyniku na egzaminie uczestnik otrzymuje akredytowany certyfikat Change Management Foundation wydawany przez APMG International. Międzynarodowy certyfikat wydawany jest w formie elektronicznej.
Usługa skierowana jest do Uczestników Projektów MP i/lub NSE.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Informacje dotyczące warunków technicznych (egzamin):
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Egzamin odbędzie się przy pomocy narzędzia Proctor U. Egzaminator będzie miał dostęp do egzaminu, monitorując środowisko egzaminacyjne przez komputer pulpitu, kamery internetowej i mikrofonu. Po zarezerwowaniu egzaminu uczestnik otrzyma wiadomość e-mail umożliwiający rejestrację i umówienie się na spotkanie z egzaminatorem za pośrednictwem Portalu Kandydata. - Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Uczestnik egzaminu powinien posiadać komputer z wbudowaną kamerą internetową oraz głośnikiem. - Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Zgodnie z zaleceniami akredytora zalecane jest posiadanie szybkiego łącza internetowego. Bezprzewodowe łącze internetowe nie jest zalecane, ponieważ może zakłócić przebieg egzaminu. - Okres ważności aplikacji.
Aplikacja Proctor U jest ważna w trakcie egzaminu zgodnie z wymaganiami przedstawionymi przez akredytora.
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Egzaminodbędzie się przy pomocy platformy Zoom. Uczestnicy szkolenia i egzaminu otrzymają mailowo informacje na temat korzystania z platformy przy pomocy przeglądarki internetowej lub aplikacji do pobrania na komputer. - Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, bezpłatną aplikację Zoom (do pobrania na komputer lub dostęp bezpośrednio w przeglądarce internetowej). Rekomendowany jest również mikrofon. - Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Uczestnik może skorzystać z dowolnego łącza sieciowego. - Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
Link przesłany uczestnikom szkolenia jest ważny w trakcie trwania egzaminu zgodnie z jego harmonogramem.