Błędy w projektach unijnych w latach 2021-2027. Jak uniknąć nieprawidłowości podczas realizacji i rozliczania projektów dofinansowanych z UE? 2-dniowe warsztaty praktyczne.
Błędy w projektach unijnych w latach 2021-2027. Jak uniknąć nieprawidłowości podczas realizacji i rozliczania projektów dofinansowanych z UE? 2-dniowe warsztaty praktyczne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w szkoleniu szczególnie zachęcamy:
• przedstawicieli wnioskodawców aplikujących o wsparcie;
• koordynatorów i kierowników projektu;
• partnerów, konsorcjantów, podmioty upoważnione do ponoszenia wydatków;
• personel projektu;
• pracowników działów zakupów i zamówień;
• głównych księgowych i kierowników działów finansowo-księgowych;
• opiekunów projektów z ramienia instytucji zarządzającej, instytucji pośredniczącej, instytucji wdrażającej;
pracowników instytucji audytowej
Zakres merytoryczny szkolenia przygotowany jest tak aby w programie mogły uczestniczyć zarówno osoby z doświadczeniem w zakresie realizacji projektów unijnych, jak również przedstawiciele instytucji, organizacji i przedsiębiorstw, którzy nie mieli jeszcze styczności z procesem realizacji przedsięwzięć dotowanych z Unii Europejskiej. - Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji14-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Perspektywa finansowa UE na lata 2021-2027 to nowe zasady opracowywania, realizacji i rozliczania projektów dofinansowanych ze środków unijnych, to większe ryzyko przeniesione na beneficjenta środków unijnych. Celem szkolenia jest identyfikacja najczęściej popełnianych błędów w projektach unijnych dla zapewnienia prawidłowej realizacji i poprawnego rozliczania projektów. Nabycie przez uczestników umiejętności unikania pułapek w obowiązujących regulacjach i wytycznych oraz umiejętności podejmowanEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PODPISANIE UMOWY O DOFINANSOWANIE PROJEKTU I CO DALEJ ?
1. Jak wykryć wszystkie obowiązki beneficjenta?
2. Wprowadzanie zmian w projekcie - jak to robić prawidłowo i skutecznie?
3. Delegowanie zadań w projekcie.
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAKRESIE UDZIELANIA ZAMÓWIEN PUBLICZNYCH W RAMACH PROEJKTU
1. Najczęściej spotykane błędy popełniane w ramach zamówień udzielanych zgodnie z zasadą konkurencyjności jak ich uniknąć?
2. Najczęściej spotykane błędy popełniane w ramach zamówień udzielanych zgodnie z ustawą PZP jak ich uniknąć?
3. Jak prawidłowo wybrać ofertę?
4. Obszar podlegający kontroli w zakresie udzielanych zamówień - o czym należy pamiętać?
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAKRESIE WYKONANIA RZECZOWEGO PROJEKTU
1. Błędy popełniane w obszarze wykonania zakresu rzeczowego projektu,
2. Czego nie wolno robić, czego unikać ?
3. Błędy w zakresie monitorowania wykonania rzeczowego projektu,
4. Błędy w zakresie utrzymania zgodności projektu z politykami wspólnotowymi,
5. Błędy w zakresie przetwarzania danych osobowych,
6. Jak poprawnie analizować wskaźniki produktu i rezultatu w projekcie?
7. Działania naprawcze w projekcie, jak zniwelować konsekwencje popełnionych błędów?
8. Jak minimalizować ryzyka w projekcie?
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA FINANSOWEGO PROJEKTEM
1. Błędy popełniane w obszarze wykonania zakresu finansowego projektu,
2. Czego nie wolno robić, czego unikać?
3. Błędy w zakresie monitorowania wykonania finansowego projektu,
4. Działania naprawcze w projekcie, jak zniwelować konsekwencje popełnionych błędów?
5. Jak minimalizować ryzyka finansowe w projekcie?
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAKRESIE KWALIFIKOWALNOŚCI WYDATKÓW
1. Błędy powodujące utratę kwalifikowalności projektu,
2. Błędy powodujące utratę kwalifikowalności beneficjenta ostatecznego,
3. Błędy powodujące utratę kwalifikowalności wydatków w projekcie,
4. Brak zgodności ponoszonych wydatków z budżetem projektu,
5. Ocena kwalifikowalności wydatków w projekcie.
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W OBSZARZE SPRAWOZDAWCZOŚCI I ROZLICZANIA PROJEKTU
1. Polityka rachunkowości wnioskodawcy a błędy w projekcie,
2. Najczęściej spotykane błędy w obszarze rozliczania i sprawozdawczości projektu,
3. Błędy w dokumentach potwierdzających poniesienie wydatku,
4. Jak przygotować dokumenty projektu do rozliczenia i kontroli?
5. Błędy najczęściej wykrywane przy rozliczaniu projektu?
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W OBSZARZE ROZLICZANIA KOŃCOWEGO PROJEKTU
1. Najczęściej spotykane błędy w obszarze rozliczania końcowego projektu,
2. Błędy w dokumentach w zakresie obowiązku informacji i promocji,
3. Jak przygotować dokumenty projektu do ostatecznego rozliczenia i zamknięcia projektu?
4. Błędy najczęściej wykrywane przy rozliczaniu końcowym projektu,
5. Jak utrzymać trwałość projektu i nie utracić dotacji?
PODSUMOWANIE, PYTANIA I ODPOWIEDZI
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Błędy w projektach unijnych w latach 2021-2027 | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Błędy w projektach unijnych w latach 2021-2027 | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 709,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 390,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 142,48 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 115,83 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z Internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.