Asertywność w pracy zawodowej - jak lepiej wyrażać siebie, nie burząc relacji z innymi ludźmi? Warsztaty praktyczne.
Asertywność w pracy zawodowej - jak lepiej wyrażać siebie, nie burząc relacji z innymi ludźmi? Warsztaty praktyczne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy, kadra kierownicza, osoby pracujące w zespołach, kontaktujące się z klientami. Wszyscy, którzy chcieliby:
- lepiej wyrażać siebie, nie burząc relacji z innymi ludźmi,
- nauczyć się odmawiać,
- mówić szczerze i otwarcie o swoich emocjach, potrzebach, oczekiwaniach i opiniach,
- umieć konstruktywnie reagować na ocenę i krytykę,
- czuć się pewniej w kontaktach z innymi ludźmi,
- potrafić zadbać o własne interesy,
- wyznaczać granice i komunikować jasne zasady tego, jak chcą być traktowani przez innych,
- nie rezygnując z siebie, lepiej komunikować się w roli przełożonego, podwładnego, członka zespołu.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji07-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji w zakresie niezbędnych narzędziach do budowania poprawnych relacji interpersonalnych.Uczestnik zrozumie znaczenie komunikacji interpersonalnej, rozwinie umiejętności komunikacji i postawy asertywne. Zdobędzie łatwość w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- definiuje czym jest asertywność? - omawia obszary asertywności: komunikacja werbalna i niewerbalna, asertywność emocjonalna. - określa zachowania asertywne, agresywne i uległe. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu• Podaje poprawną definicję asertywności. • Wskazuje różnice między asertywnością a innymi stylami komunikacji (np. agresywnością, uległością, manipulacją). • Wyjaśnia znaczenie asertywności w relacjach międzyludzkich i środowisku zawodowym. • Wymienia i opisuje elementy asertywnej komunikacji werbalnej (np. jasność, stanowczość, „Ja-komunikaty”). • Identyfikuje cechy komunikacji niewerbalnej wspierające asertywność (np. ton głosu, kontakt wzrokowy, postawa ciała). • Podaje przykłady zachowań charakterystycznych dla każdej z tych kategorii. • Charakteryzuje poszczególne style zachowań: asertywne, agresywne i uległe. • Wskazuje różnice między tymi stylami w kontekście komunikacji i relacji międzyludzkich. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- określa postawy asertywnej odmowy i techniki wspierające. -omawia różnicę pomiędzy formułowanie próśb a wydawaniem poleceń. - formułuje reakcje na różne rodzaje krytyki. - omawia techniki asertywne w konflikcie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu• Wymienia i stosuje techniki asertywnej odmowy (np. zdarta płyta, odwołanie do wartości, technika „Ja” itp.). • Formułuje asertywną odmowę w różnych sytuacjach (np. w pracy, życiu prywatnym). • Unika nadmiernego usprawiedliwiania się i poczucia winy podczas odmawiania. • Definiuje i porównuje prośby oraz polecenia. • Wskazuje sytuacje, w których stosuje się prośby, a w których polecenia. • Analizuje wpływ sposobu komunikacji na odbiorcę i efektywność przekazu. • Rozróżnia konstruktywną i destrukcyjną krytykę. • Stosuje techniki asertywnego reagowania na krytykę (np. dopytywanie, parafrazowanie, dystansowanie się). • Tworzy przykładowe odpowiedzi na krytykę, zachowując postawę asertywną. • Wymienia i charakteryzuje techniki asertywnego radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych (np. komunikat „Ja”, technika FUO – Fakt, Uczucie, Oczekiwanie). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia- reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- szkolenie trwa 2 dni (16h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
- podczas szkolenia zaplanowane są przerwy, które wliczają się w czas trwania usługi
- zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia zgodnie z harmonogramem:
Dzień I
Godz. 10:00 - 10:10 – PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz. 10:10 - 12:00 – szkolenie
1. Czym jest asertywność:
- nie tylko umiejętność mówienia „nie”,
- obszary asertywności,
- umiejętność wrodzona czy wyuczona,
- zachowania asertywne, agresywne, uległe,
- diagnoza własnej asertywności.
Godz. 12:00 - 14:00 – szkolenie
2. Fundamenty asertywności:
- poczucie własnej wartości,
- asertywny vs. nieasertywny monolog wewnętrzny,
- praca z zasobami: zalety, mocne strony, umiejętności,
- ja jestem OK i Ty jesteś OK – postawy życiowe,
- moje prawa asertywne,
- moje terytorium i wyznaczanie granic.
Godz. 14:00 - 16:00 – szkolenie
3. Asertywna odmowa i asertywna prośba:
- dlaczego zachowujemy się nieasertywnie,
- asertywna odmowa i techniki wspierające,
Godz. 16:00 - 18:00 – szkolenie
- potrafię odmówić, potrafię prosić,
- formułowanie próśb a wydawanie poleceń.
Dzień II
Godz. 09:00 - 10:00 – szkolenie
4. Asertywne wyrażanie siebie:
- wyrażanie emocji negatywnych (gniewu, zdenerwowania),
- co zrobić z zakłopotaniem,
- ujawnianie uczuć pozytywnych,
- wyrażanie własnego zdania,
- ja kontra opinie i poglądy innych.
Godz. 11:00 - 13:00 – szkolenie
5. Asertywność w odpowiedzi na ocenę, krytykę i atak:
- asertywne reagowanie na oceny,
- przyjmowanie pochwał i komplementów,
- reakcja na różne rodzaje krytyki,
- reagowanie w przypadku agresji słownej,
- obrona przed zachowaniami naruszającymi prywatność.
Godz. 13:00 - 15:00 – szkolenie
6. Umiejętności asertywne a różne role i sytuacje zawodowe:
- asertywność przełożonego (motywowanie, dyscyplinowanie, egzekwowanie poleceń, zwalnianie pracownika),
- asertywność podwładnego,
- asertywność w zespole,
- techniki asertywne w konflikcie,
- asertywność wobec klienta,
- asertywność a realizacja własnych celów i zarządzanie czasem.
Godz. 15:00 - 16:40 – szkolenie
7. Zakończenie warsztatów:
- podsumowanie korzyści z asertywności w pracy,
- most w przyszłość - zaplanowanie wprowadzenia w życie asertywnych zachowań,
- podsumowanie warsztatów.
Godz. 16:40 - 16:50 – POST TEST walidacja usługi
Godz. 16:50 - 17:00 - podsumowanie i zakończenie szkolenia.
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 16-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie zegarowej (60min.)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 1. Czym jest asertywność: - nie tylko umiejętność mówienia „nie”, - obszary asertywności, - umiejętność wrodzona czy wyuczona, - zachowania asertywne, agresywne, uległe, - diagnoza | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 przerwa | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 2. Fundamenty asertywności: - poczucie własnej wartości, - asertywny vs. nieasertywny monolog wewnętrzny, - praca z zasobami: zalety, mocne strony, umiejętności, | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 przerwa | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 - ja jestem OK i Ty jesteś OK – postawy życiowe, - moje prawa asertywne, - moje terytorium i wyznaczanie granic. | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 przerwa | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 3. Asertywna odmowa i asertywna prośba: | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 4. Asertywne wyrażanie siebie: | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 przerwa | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 5. Asertywność w odpowiedzi na ocenę, krytykę i atak: | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 przerwa | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 6. Umiejętności asertywne a różne role i sytuacje zawodowe: | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 przerwa | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 7. Zakończenie warsztatów: - podsumowanie korzyści z asertywności w pracy, - most w przyszłość - zaplanowanie wprowadzenia w życie asertywnych zachowań, | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:40 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 POST TEST walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:40 | Godzina zakończenia 16:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:50 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 709,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 390,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 106,86 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 86,88 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Dyda
Przez ostatnie lata związana z branżą rozwojową, biznesową, pracą trenerską i coachingową.Przygotowywałam i realizowałam programy szkoleniowe dla środowiska sądowniczego i wielu cenionych organizacji biznesowych w Polsce.
Jestem absolwentką studiów WSB Merito w Poznaniu i Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Podążając dalej w kierunku zdobywania doświadczenia w pracy z ludźmi jestem absolwentką studiów podyplomowych Akademii Trenera na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu i Szkoły Coachów Biznesu Akademii Set. Studia podyplomowe na Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego na kierunku Fotografia w terapii i rozwoju osobistym i liczne kursy w obszarze terapii akceptacji i zaangażowania pozwalają mi pracować z człowiekiem, zespołem i organizacją na głębszym poziomie.
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w okresie 5 lat wstecz od daty rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity DzU. 2025 poz. 832).
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
- Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli i audytu. Wizerunek uczestników będzie rejestrowany. Uczestnik zobowiązany jest to posiadania i używania sprawnej kamerki internetowej.
Informacje dodatkowe
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z Internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
Dla osób korzystających z dofinansowania wymagana jest minimalna frekwencja na poziomie 80% zajęć potwierdzona raportami z logowań.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.