Asertywność w pracy zawodowej - jak lepiej wyrażać siebie, nie burząc relacji z innymi ludźmi?
Asertywność w pracy zawodowej - jak lepiej wyrażać siebie, nie burząc relacji z innymi ludźmi?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy, kadra kierownicza, osoby pracujące w zespołach, kontaktujące się z klientami. Wszyscy, którzy chcieliby:
- lepiej wyrażać siebie, nie burząc relacji z innymi ludźmi,
- nauczyć się odmawiać,
- mówić szczerze i otwarcie o swoich emocjach, potrzebach, oczekiwaniach i opiniach,
- umieć konstruktywnie reagować na ocenę i krytykę,
- czuć się pewniej w kontaktach z innymi ludźmi,
- potrafić zadbać o własne interesy,
- wyznaczać granice i komunikować jasne zasady tego, jak chcą być traktowani przez innych,
- nie rezygnując z siebie, lepiej komunikować się w roli przełożonego, podwładnego, członka zespołu.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji07-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma na celu nabycie kompetencji w zakresie asertywności w pracy zawodowej.Na warsztatach uczestnicy dowiedzą się także:
- co ma wspólnego asertywność ze słoniem,
- czy nieasertywność może być asertywna,
- czy można odmówić szefowi i czy można chwalić szefa,
- jak poradzić sobie z natrętnymi prośbami i propozycjami,
- czy można być asertywnym wobec samego siebie.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza Uczestnik: - Określa istotę asertywności oraz analizuje różnice między zachowaniami asertywnymi, agresywnymi i uległymi. - Omawia obszary asertywności i interpretuje czynniki wpływające na jej rozwój, w tym poczucie własnej wartości i monolog wewnętrzny. - Określa prawa asertywne, osobiste granice i terytorium psychologiczne. - Analizuje przyczyny zachowań nieasertywnych oraz zasady formułowania odmów i próśb. - Omawia sposoby wyrażania emocji i opinii w sposób adekwatny, zarówno w relacjach prywatnych, jak i zawodowych. - Interpretuje znaczenie asertywności w różnych rolach zawodowych – przełożonego, podwładnego, członka zespołu i pracownika obsługi klienta. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Poprawnie odróżnia zachowania asertywne od agresywnych i uległych na podanych przykładach - Wyjaśnia rolę poczucia własnej wartości i monologu wewnętrznego - Opisuje, czym są granice i terytorium psychologiczne. - Charakteryzuje główne elementy poprawnej odmowy i prośby | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności Uczestnik: - Analizuje własny poziom asertywności i interpretuje sygnały wskazujące na przekraczanie lub naruszanie granic. - Tworzy asertywne komunikaty, w tym odmowę, prośbę i komunikat własnych potrzeb. - Omawia i stosuje techniki wyrażania emocji – zarówno negatywnych, jak i pozytywnych – w sposób konstruktywny. - Analizuje i interpretuje krytykę oraz tworzy adekwatne reakcje na ocenę, agresję słowną czy próby naruszania prywatności. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Rozpoznaje sytuacje, w których jego granice zostały naruszone. - Formułuje odmowę z użyciem jasnych, nieagresywnych komunikatów. - Wskazuje alternatywne, nieagresywne sposoby działania w konfliktach. - Wyznacza realistyczne cele i kroki wdrożenia zachowań asertywnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia - reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- szkolenie trwa 2 dni (16h)
- zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia zgodnie z harmonogramem:
Dzień I
Godz. 10:00 - 10:10 – PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz. 10:10 - 12:00 – szkolenie
1. Czym jest asertywność:
- nie tylko umiejętność mówienia „nie”,
- obszary asertywności,
- umiejętność wrodzona czy wyuczona,
- zachowania asertywne, agresywne, uległe,
- diagnoza własnej asertywności.
Godz. 12:00 - 14:00 – szkolenie
2. Fundamenty asertywności:
- poczucie własnej wartości,
- asertywny vs. nieasertywny monolog wewnętrzny,
- praca z zasobami: zalety, mocne strony, umiejętności,
- ja jestem OK i Ty jesteś OK – postawy życiowe,
- moje prawa asertywne,
- moje terytorium i wyznaczanie granic.
Godz. 14:00 - 16:00 – szkolenie
3. Asertywna odmowa i asertywna prośba:
- dlaczego zachowujemy się nieasertywnie,
- asertywna odmowa i techniki wspierające,
Godz. 16:00 - 18:00 – szkolenie
- potrafię odmówić, potrafię prosić,
- formułowanie próśb a wydawanie poleceń.
Dzień II
Godz. 09:00 - 10:00 – szkolenie
4. Asertywne wyrażanie siebie:
- wyrażanie emocji negatywnych (gniewu, zdenerwowania),
- co zrobić z zakłopotaniem,
- ujawnianie uczuć pozytywnych,
- wyrażanie własnego zdania,
- ja kontra opinie i poglądy innych.
Godz. 11:00 - 13:00 – szkolenie
5. Asertywność w odpowiedzi na ocenę, krytykę i atak:
- asertywne reagowanie na oceny,
- przyjmowanie pochwał i komplementów,
- reakcja na różne rodzaje krytyki,
- reagowanie w przypadku agresji słownej,
- obrona przed zachowaniami naruszającymi prywatność.
Godz. 13:00 - 15:00 – szkolenie
6. Umiejętności asertywne a różne role i sytuacje zawodowe:
- asertywność przełożonego (motywowanie, dyscyplinowanie, egzekwowanie poleceń, zwalnianie pracownika),
- asertywność podwładnego,
- asertywność w zespole,
- techniki asertywne w konflikcie,
- asertywność wobec klienta,
- asertywność a realizacja własnych celów i zarządzanie czasem.
Godz. 15:00 - 16:40 – szkolenie
7. Zakończenie warsztatów:
- podsumowanie korzyści z asertywności w pracy,
- most w przyszłość - zaplanowanie wprowadzenia w życie asertywnych zachowań,
- podsumowanie warsztatów.
Godz. 16:40 - 16:50 – POST TEST walidacja usługi
Godz. 16:50 - 17:00 - podsumowanie i zakończenie szkolenia.
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 16-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie zegarowej (60min.)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 1. Czym jest asertywność: | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 2. Fundamenty asertywności: - poczucie własnej wartości, - asertywny vs. nieasertywny monolog wewnętrzny, - praca z zasobami: zalety, mocne strony, umiejętności, | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 3. Asertywna odmowa i asertywna prośba: - dlaczego zachowujemy się nieasertywnie, - asertywna odmowa i techniki wspierające | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 - potrafię odmówić, potrafię prosić, - formułowanie próśb a wydawanie poleceń. | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 4. Asertywne wyrażanie siebie: - wyrażanie emocji negatywnych (gniewu, zdenerwowania), - co zrobić z zakłopotaniem, | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 5. Asertywność w odpowiedzi na ocenę, krytykę i atak: - asertywne reagowanie na oceny, - przyjmowanie pochwał i komplementów, - reakcja na różne rodzaje krytyki, | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 6. Umiejętności asertywne a różne role i sytuacje zawodowe: - asertywność przełożonego (motywowanie, dyscyplinowanie, egzekwowanie poleceń, zwalnianie pracownika | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 7. Zakończenie warsztatów: - podsumowanie korzyści z asertywności w pracy, - most w przyszłość - zaplanowanie wprowadzenia w życie asertywnych zachowań, | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:40 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 POST TEST walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:40 | Godzina zakończenia 16:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 POST TEST walidacja usługi | Prowadzący Marta Dyda | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:50 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 832,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 490,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 114,54 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 93,13 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Dyda
Przez ostatnie lata związana z branżą rozwojową, biznesową, pracą trenerską i coachingową.Przygotowywałam i realizowałam programy szkoleniowe dla środowiska sądowniczego i wielu cenionych organizacji biznesowych w Polsce.
Jestem absolwentką studiów WSB Merito w Poznaniu i Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Podążając dalej w kierunku zdobywania doświadczenia w pracy z ludźmi jestem absolwentką studiów podyplomowych Akademii Trenera na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu i Szkoły Coachów Biznesu Akademii Set. Studia podyplomowe na Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego na kierunku Fotografia w terapii i rozwoju osobistym i liczne kursy w obszarze terapii akceptacji i zaangażowania pozwalają mi pracować z człowiekiem, zespołem i organizacją na głębszym poziomie.
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w okresie 5 lat wstecz od daty rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity DzU. 2025 poz. 832).
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
Informacje dodatkowe
Cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia na obiekt o tym samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi