Mindfulness w efektywnym zarządzaniu zmianą
Mindfulness w efektywnym zarządzaniu zmianą
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla właścicieli i pracowników firm MŚP którzy chcą skuteczniej radzić sobie ze zmianami w środowisku zawodowym i prywatnym, rozwijając umiejętność uważności (mindfulness) oraz adaptacyjnego podejścia do nowych wyzwań.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji21-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do rozwinięcia umiejętności świadomego i efektywnego zarządzania zmianą poprzez praktykę uważności (mindfulness). Uczestnicy nauczą się, jak wykorzystywać techniki mindfulness do zwiększenia odporności psychicznej, redukcji stresu oraz skuteczniejszego radzenia sobie z niepewnością i wyzwaniami towarzyszącymi procesom zmian.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje mindfulness i wskazać jego podstawowe założenia. | Kryteria weryfikacji Poprawnie definiuje mindfulness i wymienia jego kluczowe zasady. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Odróżnia działanie automatyczne od świadomego i podaje przykład ich występowania w codziennym życiu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia różnicę między automatycznym a świadomym działaniem. | Kryteria weryfikacji Wskazuje co najmniej trzy obszary, w których mindfulness wpływa na jego codzienne funkcjonowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa, w jakich sytuacjach mindfulness może pomóc w zarządzaniu emocjami w pracy i życiu prywatnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wymienia przynajmniej trzy główne korzyści wynikające z regularnej praktyki mindfulness. | Kryteria weryfikacji Analizuje swoje schematy reakcji i wskazuje konkretne sytuacje, w których mindfulness może pomóc. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wymienia co najmniej trzy korzyści wynikające z praktyki mindfulness dla redukcji stresu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia, jak uważność może wspierać odporność psychiczną i elastyczność w obliczu zmian. | Kryteria weryfikacji Wskazuje co najmniej dwa sposoby, w jakie mindfulness pomaga w adaptacji do zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przedstawia realny przykład z życia zawodowego, w którym mindfulness może pomóc w zarządzaniu zmianą. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Określa, które techniki mogą pomóc mu w zarządzaniu stresem w trudnych sytuacjach zawodowych. | Kryteria weryfikacji Wykonuje co najmniej jedną praktykę mindfulness skierowaną na obserwację myśli i emocji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Określa, które techniki mogą pomóc mu w zarządzaniu stresem w trudnych sytuacjach zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykonuje ćwiczenia mindfulness skoncentrowane na oddechu i ciele. | Kryteria weryfikacji Planuje konkretne sposoby wdrażania mindfulness w codziennych obowiązkach zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa, jak mindfulness wpływa na podejmowanie świadomych decyzji i efektywność pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje konkretne narzędzia mindfulness do redukcji stresu w trudnych sytuacjach zawodowych. | Kryteria weryfikacji Poprawnie wykonuje ćwiczenia mindfulness skoncentrowane na oddechu i ciele. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wskazuje objawy napięcia i stresu w swoim ciele oraz stosuje odpowiednie techniki redukcji napięcia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Określa, czym jest elastyczność psychologiczna i jak mindfulness może ją wspierać. | Kryteria weryfikacji Definiuje elastyczność psychologiczną i wyjaśnia, w jaki sposób mindfulness może ją wzmacniać. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Podaje przykłady sytuacji, w których elastyczność psychologiczna pomaga w zarządzaniu emocjami i podejmowaniu decyzji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje mindfulness do zwiększenia świadomości emocjonalnej i podejmowania bardziej świadomych decyzji. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje indywidualny plan wdrażania technik mindfulness w życiu codziennym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa, jakie techniki mindfulness będą dla niego najbardziej skuteczne w rozwoju osobistym i zawodowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
1 - Wprowadzenie i plan szkolenia
2 - Mindfulness
- Co to jest mindfulness? Definicja i kluczowe zasady.
- Rola uważności w codziennym życiu i pracy.
- Korzyści płynące z praktykowania mindfulness w kontekście stresu i zarządzania emocjami.
3 - Pytania i odpowiedzi
Dzień 2
1 - Zastosowanie mindfulness w zarządzaniu zmianą
- Jak mindfulness może wspierać procesy zmian w biznesie?
- Przykłady zastosowania mindfulness w kontekście biznesowym.
2- Praktyczne techniki mindfulness związane z umysłem
- Praktyczny trening technik mindfulness związanych z umysłem
- Jak praktyki mindfulness mogą być stosowane w kontekście zmian biznesowych?
3 - Pytania i odpowiedzi
Dzień 3
1 - Praktyczne techniki mindfulness związane z ciałem
- Praktyczny trening technik mindfulness związanych z uciałem
- Jak praktyki mindfulness mogą być stosowane w kontekście zmian biznesowych?
2 - Mindfulness w sytuacjach kryzysowych
- Analiza sytuacji kryzysowych
- Zastosowanie technik mindfulness w praktyce
3 - Pytania i odpowiedzi
Dzień 4
1 - Mindfulness jako elastyczność psychologiczna
- Mindfulness jako narzędzie w radzeniu sobie z trudnymi emocjami
- Zastosowanie technik mindfulness w praktyce
2 - Pytania i odpowiedzi
3 - Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 1 - Wprowadzenie i cele szkolenia | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 2 - Mindfulness | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 20:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 3 - Pytania i odpowiedzi | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:10 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 1 - Zastosowanie mindfulness w zarządzaniu zmianą | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 2- Praktyczne techniki mindfulness związane z umysłem | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:10 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 3 - Pytania i odpowiedzi | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:30 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 1 - Praktyczne techniki mindfulness związane z ciałem | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 2 - Mindfulness w sytuacjach kryzysowych | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:10 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 3 - Pytania i odpowiedzi | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:30 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 1 - Mindfulness jako elastyczność psychologiczna | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 2 - Pytania i odpowiedzi | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 3 - Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:30 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 072,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 072,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto192,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto192,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Gawrońska
specjalistka psychoterapii uzależnień nr SP/2305/N/2024 oraz certyfikowana coachka ICF. Pracują również w charakterze wykładowcy na poznańskim Uniwersytecie SWPS, gdzie wykładam ACT. Członkini stowarzyszeń Association for Contextual Behavioral Science Polska – ACBS Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Somatic Experiencing. Moje szczególne zainteresowania obejmują ACT, FAP, RFT, PBT, SE, teorię poliwagalną, neurobiologię, biofizjologię oraz biohacking. Patrzę na człowieka wielowymiarowo: od strony biofizjologii, przez perspektywę poznawczą, aż po duchowość. Swoją wiedzą i umiejętnościami dzieli się prowadząc liczne szkolenia specjalistyczne z III fali terapii behawioralnych, coachingu ACC dla psychoterapeutów, psychologów, coachów i innych osób pracujących z ludźmi, jak i szkolenia dla biznesu (umiejętności miękkie, menedżerskie, efektywność, elastyczność). W ciągu ostatnich
3 lat przeprowadziła ponad 10 szkoleń costanowi ponad 200 h z zakresu
bezpieczeństwa w terapii i regulacji emocjonalnej oraz AUN.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną przekazane uczestnikowi szkolenia w formie elektronicznej. Materiały zostaną przesłane e-mailem na podany adres skrzynki elektronicznej uczestnika szkolenia.
- Dostęp do materiałów
- 1 godzina szkoleniowa = 60 minut
- Przerwy wliczają się w czas trwania szkolenia
- 8 godzin teoretycznych, 8 godzin praktycznych zajęć
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- 1 godziny usługi rozwojowej = 60 minut.
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu. Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
- Usługa prowadzona będzie za pomocą następujących metod interaktywnych i aktywizujących:
- Prezentacja
- Za i przeciw
- Burza mózgów
- Dyskusja
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa jest stworzenie przez uczestnika szkolenia konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz wywiązanie się z warunków, które są przedstawione przez konkretnego Operatora, do którego przekazywane są dokumenty o dofinansowanie do danej usługi rozwojowej.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do założenia konta uczestnika instytucjonalnego w BUR. Pracownik przewidziany do udziału w Projekcie jest zobowiązany do założenia konta uczestnika indywidualnego w BUR, na stronie www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl oraz przypisania się do profilu instytucjonalnego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy powinni spełniać warunki przedstawione przez danego Operatora, do którego zostały złożone dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Dostęp do materiałów
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- 1 godziny usługi rozwojowej = 60 minut.
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu. Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
- Usługa prowadzona będzie za pomocą następujących metod interaktywnych i aktywizujących:
- Prezentacja
- Za i przeciw
- Burza mózgów
- Dyskusja
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymaganie sprzętowe:
komputer wyposażony w kamerę i głośnik z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM
Parametry łącza sieciowego:
szybkość pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s.
Minimalne parametry potrzebne do obsługi komunikatora dla:
a) Systemu Windows 10 w wersji 1507 lub nowszej Systemu Windows 8 Systemu Windows 7 Systemu Windows 32 (obsługiwane są wersje 64- i 64-bitowe) 1. Procesor Co najmniej 1 GHz 2. Pamięć RAM Co najmniej 512 MB 3. Dodatkowe oprogramowanie DirectX w wersji 9.0 lub nowszej b) komputery Mac Program Skype na komputer Mac wymaga systemu Mac OS X 10.10 lub nowszego 1. Procesor co najmniej Intel 1 GHz (Core 2 Duo) 2. Pamięć RAM Co najmniej 1 GB 3. Dodatkowe oprogramowanie Najnowsza wersja programu QuickTime Łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc).