Etykieta biznesowa i protokół dyplomatyczny w praktyce. Dobre zwyczaje i obyczaje - szkolenie warsztatowe w Warszawie
Etykieta biznesowa i protokół dyplomatyczny w praktyce. Dobre zwyczaje i obyczaje - szkolenie warsztatowe w Warszawie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Przedstawiciele administracji publicznej, kadra zarządzająca, właściciele firm, dyrektorzy, menedżerowie, osoby przygotowujące się do pełnienia obowiązków zawodowych wymagających umiejętności poruszania się w świecie biznesu i dyplomacji.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji10-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma na celu opanowanie form i zwyczajów towarzyskich jest ogromnie ważne dla ludzi, którzy pragną osiągnąć i utrzymać powodzenie w nowoczesnym świecie interesów, świecie częstych zmian. Szkolenie umożliwi zdobycie wiedzy i umiejętności związanych z dobrymi obyczajami w świecie zawodowym, między innymi odpowie na pytania: jak się witać, przedstawiać, prezentować, ubierać stosownie do okazji, praktykować dobre maniery podczas negocjacji i spotkań nieformalnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Dobre maniery, a poczucie pewności siebie-przedstawianie się, powitania w różnych sytuacjach, tytułowanie, precedencja
a. eleganckie powitania i pożegnania-zasady, którymi się kierujemy
b. etykieta powitania i pożegnania gości w różnych sytuacjach
c. Zasady precedencji w kontaktach służbowych, reguły pierwszeństwa, podawanie ręki, uściski, poklepywanie,
d. wzajemne prezentacje –kto, kiedy i jak?
e. Wręczanie i przyjmowanie wizytówek
2. Przyjmowanie delegacji krajowych i zagranicznych
a. Przywitanie, zameldowanie w hotelu,
b. Harmonogram spotkań-agenda
c. Obowiązki gospodarza
d. Obowiązki międzykulturowe
e. Kod sygnałów, słów, znaków i zachowań
f. Obowiązujące zasady i wartości
3. Ubiór (pani i panowie) –jak i kiedy?
a. Dostosowanie stroju do okazji
b. Ubiór służbowy
c. Ubiór swobodny, sportowy, spacerowy, „casual”,
d. ubiór wizytowy
e. ubiór galowy, koktajlowy,
4. Udane spotkanie przy stole
a. wybór miejsca
b. sztuka prowadzenia konwersacji,
c. dobre maniery przy stole
d. tematy, których nie należy poruszać
5. Przyjmowanie gości wewnętrznych i zewnętrznych
a. Przywileje i obowiązki gościa i gospodarza
b. Zaproszenia formalne – reguły, skróty, szyfry,
c. wręczanie upominków i kwiatów –kiedy, co i jak?
d. Najczęściej popełniane błędy i jak ich unikać,
6. Korespondencja z klasą
a. Pisanie listów (elektronicznie, ręcznie) do kogo i kiedy?
b. Korespondencja e-mailowa -antyetykieta–zasady, błędy
c. Korespondencja prywatna
d. Zasady pisowni
7. Dobre maniery w rozmowie telefonicznej
a. Przygotowanie do rozmowy przez telefon. Telefoniczne ABC
b. Struktura i zasady prowadzenia rozmowy
c. Trudne sytuacje telefoniczne
d. Negocjacje przez telefon
8. Rola stołu i krzeseł w spotkaniach formalnych i nieformalnych
a. Przyjęcia oficjalne
b. Negocjacje
c. rozsadzanie gości przy stole, witanie i przedstawianie,
d. „Mowa sztućców”, nakrycia, serwetki,
e. Etykieta przy stole –jak elegancko jeść i konwersować przy stole, toasty,
f. Przyjęcia bufetowe, obiady, lunch’e, herbatki, cocktail party, „lampka wina”
g. Tematyka rozmów przy stole – o czym rozmawiać, a jakie tematy omijać „dużym łukiem”?
9. Protokół dyplomatyczny (kongres Wiedeński – 1815)– elementy
a. Dyplomacja i kurtuazja
b. Definicje i zadania protokołu dyplomatycznego
c. Reguły postępowania – zasada wzajemności, precedencja i exequatur - zgoda państwa przyjmującego na wykonywanie przez określoną osobę funkcji kierownika urzędu konsularnego państwa wysyłającego, dyplomatycznej lub wysokiej rangi urzędnika państwowego.
d. Relacje pomiędzy urzędnikami i placówkami dyplomatycznymi
e. Przykłady korespondencji dyplomatycznej – memorandum, nota ogólna i zbiorowa, nota werbalna, nota podpisana, Aide-mémoire (z fr. pomoc dla pamięci) − nota, która jest przekazywana osobiście lub doręczana korespondencyjnie po zakończeniu oficjalnych rozmów (lub podczas ich trwania) przez przedstawicieli służby
10. Etykieta w pracy
a. Wprowadzanie nowego pracownika do zespołu
b. Imprezy firmowe, integracyjne, szkolenia, jubileusze –reguły, praktyka,
c. Udzielanie informacji zwrotnej, udzielanie pochwał, wręczanie nagród, trudne rozmowy z pracownikami – takt, szacunek, standard
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Etykieta biznesowa i protokół dyplomatyczny w praktyce | Prowadzący Ekspert SEMPER | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Etykieta biznesowa i protokół dyplomatyczny w praktyce | Prowadzący Ekspert SEMPER | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 832,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto114,54 PLN
- Koszt osobogodziny netto93,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ekspert SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Materiały dydaktyczne:
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
-autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
-materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi