Warsztat: Skuteczna komunikacja, z pacjentem, czyli: jak mówić, aby Cię słuchali i jak słuchać, aby chcieli mówić?
Możliwość dofinansowania
Warsztat: Skuteczna komunikacja, z pacjentem, czyli: jak mówić, aby Cię słuchali i jak słuchać, aby chcieli mówić?
Numer usługi 2025/02/04/163068/2539392
996,30 PLN
brutto
810,00 PLNnetto
199,26 PLNbrutto/h
162,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa szkolenia z komunikacji z pacjentem w służbie zdrowia może obejmować szerokie spektrum pracowników ochrony zdrowia oraz osoby zaangażowane w opiekę nad pacjentami.
- Lekarze – specjaliści i lekarze rodzinni, którzy mają codzienny kontakt z pacjentami.
- Pielęgniarki i pielęgniarze – odpowiedzialni za codzienną opiekę nad pacjentem.
- Położne – zajmujące się opieką okołoporodową.
- Fizjoterapeuci i rehabilitanci – pracujący z pacjentami długoterminowo.
- Farmaceuci – udzielający porad związanych z lekami.
- Rejestratorki i rejestratorzy medyczni – odpowiadający za pierwszy kontakt z pacjentem.
- Personel administracyjny placówek medycznych – zajmujący się organizacją wizyt i obsługą pacjentów.
- Psycholodzy i psychoterapeuci – wspierający pacjentów w procesie leczenia.
- Ratownicy medyczni – komunikujący się z pacjentami w sytuacjach kryzysowych.
- Studenci kierunków medycznych i pokrewnych – przygotowujący się do pracy w zawodzie.
- Kadra zarządzająca w służbie zdrowia.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji07-05-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi5
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Budowanie relacyjne komunikacji opartej na zaufaniu, zrozumieniu potrzeb obu stron oraz transparentnego i efektywnego przekazu; zdobycie umiejętności aktywnego słuchania; poznanie barier utrudniających komunikację; poznanie roli informacji zwrotnej oraz narzędzi do jej dawania w komunikacji z pacjentem; nabycie umiejętności pracy z przekonaniami w komunikacji z pacjentem; nabycie umiejętność pokonywania oporu w komunikacji z pacjentem; nabycie umiejętności asertywnej i dyrektywnej komunikacjiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:• Skuteczne słuchanie i zadawanie pytań w celu lepszego zrozumienia rozmówcy • Budowanie jasnych i precyzyjnych komunikatów • Dostosowanie stylu komunikacji do odbiorcy | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wymienić kluczowe zasady skutecznej komunikacji interpersonalnej w kontekście medycznym.Rozumie różne style komunikacyjne i ich wpływ na relacje z pacjentami oraz współpracownikami. Zna techniki aktywnego słuchania oraz radzenia sobie z trudnymi rozmowami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Zarządzanie komunikacją w zespole• Efektywne prowadzenie spotkań i dyskusji grupowych • Radzenie sobie z konfliktami i negocjowanie rozwiązań | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje zasady jasnej iprecyzyjnej komunikacji w kontakcie zpacjentami i zespołem medycznym.Prawidłowo interpretuje sygnały werbalne i niewerbalne rozmówców. Radzi sobie z sytuacjami konfliktowymi,wykorzystując techniki asertywności i mediacji. Używa otwartych pytań i parafrazowania w celu lepszego zrozumienia pacjentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się POSTAWY: Techniki perswazji i wpływu• Argumentowanie i obrona swoich pomysłów • Wykorzystanie języka korzyści w komunikacji • Budowanie autorytetu poprzez sposób komunikacji | Kryteria weryfikacji Uczestnicy wykazują większą empatię i otwartość na potrzeby pacjentów.Zwiększają świadomość wpływu własnej komunikacji na relacje w zespole i z pacjentami. Dążą do unikania nieporozumień poprzez stosowanie precyzyjnych komunikatów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:Zarządzanie emocjami i asertywność• Rozwijanie inteligencji emocjonalnej w komunikacji • Umiejętność odmawiania bez eskalacji konfliktu • Utrzymywanie profesjonalizmu w trudnych sytuacjach | Kryteria weryfikacji Lepsza współpraca w zespole medycznym i większa efektywność w przekazywaniu informacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Poprawa satysfakcji pacjentów dzięki bardziej empatycznej i profesjonalnej komunikacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Redukcja liczby nieporozumień i błędów wynikających z niejasnej komunikacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak - dzięki praktycznym ćwiczeniom uczestnicy nauczą się lepiej rozumieć potrzeby pacjentów, co wpłynie na poprawę ich doświadczeń i satysfakcji z opieki zdrowotnej. Stosowana informacja zwrotna i autodiagnoza ma na celu określenie zasobów własnych i obszarów rozwojowych uczestników.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak - weryfikacja polega na sprawdzeniu czy uczestnicy zrealizowali cele edukacyjne organizatora i własne. Stosujemy mini wykłady, interaktywne ćwiczenia, gotowe narzędzia i techniki. Przeprowadzamy anonimową ankietę badającą satysfakcję uczestników dla I poziomu Kircpatrica.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak - weryfikacja polega na sprawdzeniu, czy uczestnicy osiągnęli zaplanowane cele
edukacyjne. Stosujemy testy wiedzy, mające na celu ocenę zrozumienia i zapamiętania kluczowych pojęć, teorii i metod, także poprzez porównanie wyników testów.
edukacyjne. Stosujemy testy wiedzy, mające na celu ocenę zrozumienia i zapamiętania kluczowych pojęć, teorii i metod, także poprzez porównanie wyników testów.
Program
Program
1. Elementy procesu komunikacji
- Model i rodzaje komunikacji
- Szumy i bariery komunikacyjne,
- Komunikat JA,
- Aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, parafraza
2. Informacja zwrotna w relacji interpersonalnej
- Rola i zasady dawania informacji zwrotnej
- Narzędzia do dawania informacji zwrotnej
3. Asertywność
- Definicja i model asertywności
- Etapy zachowania asertywnego
- 2 techniki asertywnej komunikacji
4. Praca z przekonaniami i oporem w komunikacji
- Przekonania i opór – narzędzia do ich pokonania
- Dyrektywność w relacji z pacjentem- cele i metody
5. Autodiagnoza
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 4
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Elementy procesu komunikacji oraz informacja zwrotna w relacji interpersonalnej | Prowadzący Grażyna Myczkowska | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Asertywność | Prowadzący Grażyna Myczkowska | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Praca z przekonaniami i oporem | Prowadzący Grażyna Myczkowska | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Autodiagnoza | Prowadzący Grażyna Myczkowska | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 15:40 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto996,30 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto810,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto199,26 PLN
- Koszt osobogodziny netto162,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Grażyna Myczkowska
Trener biznesu, doradca, coach z akredytacją International Coach Federation na poziomie ACC. Wykładowca na podyplomowych studiach w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu z zakresu Coaching oraz Trener Biznesu. Absolwentka Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET® oraz Szkoły Coachów Biznesu Akademii SET®. Praktyk metody coachingowej POINTS OF YOU. Certyfikowany Trener FRIS-Style Myślenia i Style Działania. Certyfikowany Coach Kryzysowy. Certyfikowany Superwizor coachingu.
Terapeuta behawioralno-poznawczy. Amazonka po nowotworze piersi. Ukończyła kurs Racjonalnej Terapii Zachowań w Simontonowskim Instytucie Zdrowia w Poznaniu, opartej na pracy behawioralno-poznawczej. Brała udział w Warsztatach Treningu Interpersonalnego oraz warsztatach pracy z grupą, rozwijających umiejętności pracy z zespołem w oparciu o proces grupowy.
Ukończyła Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Politechniki Szczecińskiej oraz podyplomowe studia Zarządzanie nieruchomościami oraz Wycena przedsiębiorstw i nieruchomości. Posiadam Państwową Licencję Zarządcy Nieruchomości. Przez kilkanaście zarządzała firmami komercyjnymi, działającymi na międzynarodowym rynku, specjalizując się w pasażerskiej żeglugi promowej oraz HoReCa. (PŻM, Unity Line, Polska Żegluga Bałtycka, Diune Hotel). Po chorobie nowotworowej zajęła się rozbojem osobistym i wspieraniem firm i jej pracowników w rozwoju kompetencji miękkich.
Terapeuta behawioralno-poznawczy. Amazonka po nowotworze piersi. Ukończyła kurs Racjonalnej Terapii Zachowań w Simontonowskim Instytucie Zdrowia w Poznaniu, opartej na pracy behawioralno-poznawczej. Brała udział w Warsztatach Treningu Interpersonalnego oraz warsztatach pracy z grupą, rozwijających umiejętności pracy z zespołem w oparciu o proces grupowy.
Ukończyła Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Politechniki Szczecińskiej oraz podyplomowe studia Zarządzanie nieruchomościami oraz Wycena przedsiębiorstw i nieruchomości. Posiadam Państwową Licencję Zarządcy Nieruchomości. Przez kilkanaście zarządzała firmami komercyjnymi, działającymi na międzynarodowym rynku, specjalizując się w pasażerskiej żeglugi promowej oraz HoReCa. (PŻM, Unity Line, Polska Żegluga Bałtycka, Diune Hotel). Po chorobie nowotworowej zajęła się rozbojem osobistym i wspieraniem firm i jej pracowników w rozwoju kompetencji miękkich.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Nadto wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymują:
- rabat - 20 %, obowiązujący przez miesiąc na wszystkie ebooki dostępne w księgarni IMPETUS https://impetus.consulting/sklep/;
- rabat - 10% do każdego kolejnego bloku szkoleniowego zamówionego w przeciągu sześciu miesięcy od daty realizacji szkolenia;
- rabat - 5 % do wykorzystania przez rok na szkolenia z innego zakresu
- możliwość skorzystania z subskrypcji na wszystkie publikowane treści, na okres 12 miesięczny w cenie specjalnej.
Warunki uczestnictwa
Przy odpowiednim zapewnieniu materiałów wstępnych lub podstawowego szkolenia w przypadku uczestników z ograniczonym doświadczeniem, szkolenie może być dostępne dla szerokiego spektrum uczestników z różnymi poziomami doświadczenia i wiedzy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie stacjonarne - warunki uzgadniane i dopasowane do potrzeb Zamawiającego
Adres
Adres
ul. Bobrowa 19
70-791 Szczecin
woj. zachodniopomorskie
Sala szkoleniowa w lokalizacji uzgodnionej z Zamawiającym.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Projektor do prezentacji, stanowiska szkoleniowe, przerwy kawowe dopasowane do potrzeb Zamawiającego
Kontakt
Kontakt
Hanna Hanć
E-mail
hanna@impetus.consulting
Telefon
(+48) 606 777 500