Comarch Bootcamp – Analiza danych dla analityków
Comarch Bootcamp – Analiza danych dla analityków
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bazy danych
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Bootcamp jest przeznaczony dla osób, które posiadają wiedzę z zakresu zastosowania arkusza kalkulacyjnego oraz podstaw statystyki i relacyjnych baz danych, a zamierzają pracować w zawodzie analityka danych.
Od uczestników Bootcampu z analizy danych wymagana jest znajomość:
- Microsoft Excel w stopniu przynajmniej dobrym;
- podstaw teoretycznych statystyki;
- podstaw relacyjnych baz danych (nie jest wymagana znajomość konkretnego języka
- dostępu do bazy danych ani konkretnej platformy bazodanowej).
- Nie jest wymagane wykształcenie kierunkowe.
„Usługa również adresowana dla uczestników projektu Małopolskie Bony rozwojowe Plus" i "Małopolski Pociąg do Kariery”
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji29-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Bootcamp Analiza Danych dla Analityków to intensywny, zaawansowane szkolenie analityczne.Szkolenie kompleksowo przygotowuje do zawodu analityka danych bazując na zróżnicowanym pakiecie narzędzi analitycznych, co umożliwia w prosty sposób dostosowanie swojej wiedzy do wymogów przedsiębiorstwa. Szkolenie jest również przeznaczone dla osób pracujących w zawodzie analityka danych na poziomie poczatkującym, chcących podnieść swoje kwalifikacje do stopnia zaawansowanego.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się -stosuje metodyki analizy danych | Kryteria weryfikacji -planuje proces analizy danych oraz przygotowania modelu predykcyjnego zgodnie z metodyką CRISP-DM.-wskazuje powody, dla których należy powrócić do jednego z poprzedzających etapów. -poprawnie i precyzyjnie określa kryteria pozwalające przejść do kolejnego etapu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się -przygotowuje dane do analizy za pomocą różnych narzędzi (Excel, SQL Server); | Kryteria weryfikacji - projektuje strukturę bazy danych optymalną dla procesu analizy danych. -definiuje tabele w układzie zwartym. -poprawnie definiuje relacje pomiędzy tabelami w modelu. -stosuje przekształcenia danych prowadzące do budowy prawidłowego modelu danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się -wykonuje analizę za pomocą narzędzi Excel, PowerPivot, PowerBI | Kryteria weryfikacji -wykorzystuje model danych do wykonywania zapytań analitycznych w językach SQL i DAX.-definiuje formuły rozszerzające model danych w języky DAX. -stosuje funkcje analityczne w języku SQL -stosuje mierniki statystyczne służące do oceny rozkładu danych oraz wykrywania związków pomiędzy zmiennymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się -wykonuje wizualizację danych za pomocą Excela, PowerPivot, Power BI) | Kryteria weryfikacji -dobiera prawidłowy rodzaj wizualizacji do efektywnej prezentacji danych.-wzbogaca wizualizację o dodatkowe elementy graficzne i opisowe. -definiuje prezentację wykorzystującą storytelling do prezentacji wyników analizy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się -stosuje język Python w analizie danych; | Kryteria weryfikacji -wykorzystuje biblioteki języka Python do zastosowania metod statystycznych oraz budowy modeli uczenia maszynowego .-właściwie dobiera algorytm uczenia maszynowego do posiadanych danych oraz klasy problemu. -odpowiednio dobiera hiperparametry wybranego algorytmu w budowie modeli uczenia maszynowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się -wdroża analizę danych w przedsiębiorstwie | Kryteria weryfikacji -analizuje dane | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się -przeprowadza ewaluację uzyskanych wyników analizy | Kryteria weryfikacji -interpretuje wyjście modeli oraz informacje diagnostyczne w celu poprawy jakości modelu.-dobiera odpowiednie metryki jakościowe dla wybranego modelu uczenia maszynowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szczegółowy program szkolenia
Moduł A: Organizacja i przebieg procesu analizy danych (2 godz.)
Metodyka CRISP-DM
Moduł B: Pozyskiwanie i przekształcanie danych, tworzenie modeli danych (82 godz.)
Celem modułu jest zapoznanie Uczestników z różnymi formami przechowywania danych, które są stosowane w procesach analitycznych. Uczestnicy pozyskają umiejętności pozwalające na dobór odpowiedniej techniki magazynowania i przetwarzania danych, zaprojektowanie, budowę oraz wykorzystanie magazynów danych we własnych rozwiązaniach analitycznych.
Formy magazynowania danych - wady, zalety, korzyści, problemy
Power Query - pobieranie i przekształcanie danych (Excel, Power BI)
Język SQL i relacyjne bazy danych
Tworzenie wielowymiarowych modeli semantycznych (Excel, Power BI)
Zaawansowane funkcje pracy z danymi w Excel
Moduł C: Analiza i wizualizacja danych (32 godz.)
Analiza i wizualizacja danych z wykorzystaniem Excel
Analiza i wizualizacja danych z wykorzystaniem Power BI
Moduł D: Język Python w analizie i wizualizacji danych (40 godz.)
Python w analizie danych
Analiza dużych zbiorów danych z wykorzystaniem Apache Spark
Wykorzystanie algorytmów uczenia maszynowego w analizie danych
Moduł E: Konsultacje z doradcą HR (4 godz.)
Konsultacje z doradcą HR
Metoda realizacji szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnicy będą realizowali trzy projekty praktyczne:
1. Projekt realizowany w trakcie trwania modułu B.
Celem projektu jest przygotowanie kompletnego modelu analitycznego obejmującego zdefiniowany obszar merytoryczny.
Realizacja projektu będzie wymagała:
- Pozyskania danych z różnorodnych źródeł (bazy danych, dane publiczne w Internecie, pliki płaskie, arkusze Excel).
- Utworzenia zautomatyzowanych procedur pobierania i przekształcania danych.
- Zaprojektowania i realizacji tabelarycznego modelu analitycznego.
- Zdefiniowania w ramach modelu szeregu kalkulacji pozwalających na analizę w różnych perspektywach czasowych.
2. Projekt realizowany w trakcie trwania modułu C.
Celem projektu jest przygotowanie wizualizacji danych na modelu utworzonym w ramach pierwszego projektu. Realizacja projektu będzie wymagała:
- Doboru odpowiednich do celów wizualizacji danych.
- Utworzenia raportów prezentujących analizę danych oraz wnioski z niej płynące.
Utworzenie interaktywnej prezentacji opowiadającej historię zapisaną w modelu (storytelling).
Do realizacji projektu uczestnik będzie mógł wykorzystać Power BI lub SQL Server Reporting Services.
3. Projekt końcowy.
Jest to projekt podsumowujący wiedzę nabytą w trakcie naszego intensywnego kursu analizy danych. Punktem wyjścia będzie zestaw pytań, na które, przy pomocy utworzonego modelu oraz analizy wspartej uczeniem maszynowym, będzie musiał odpowiedzieć uczestnik kursu. Realizacja projektu będzie wymagała:
Pozyskania danych adekwatnych do wymagań projektu.
- Utworzenia modelu analitycznego wraz z zautomatyzowanymi procedurami pobierania i transformacji danych.
- Przeprowadzenia eksploracyjnej analizy danych.
- Wykorzystania algorytmów uczenia maszynowego do budowy modelu, który będzie mógł być użyty w predykcji danych.
- Utworzenia raportów prezentujących wypracowane wnioski.
- Zaprezentowania całości efektów projektu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto8 856,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto55,35 PLN
- Koszt osobogodziny netto45,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Bebel
Rafał Proskura
Grzegorz Stolecki
wyższe
Katarzyna Sitarz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały i skrypty w wersji elektronicznej (ćwiczenia i podręczniki)
Warunki uczestnictwa
W trakcie szkolenia uczestnicy będą realizowali trzy projekty praktyczne.
Do realizacji projektu uczestnik będzie mógł wykorzystać dowolny zestaw narzędzi poznanych w trakcie trwania kursu.
Od uczestników naszego intensywnego szkolenia z analizy danych wymagana jest znajomość:
- Microsoft Excel w stopniu przynajmniej dobrym;
- podstaw teoretycznych statystyki;
- podstaw relacyjnych baz danych (nie jest wymagana znajomość konkretnego języka dostępu do bazy danych ani konkretnej platformy bazodanowej);
Warunkiem projektu KKZ jest egzamin: Exam PL-300: Microsoft Power BI Data Analyst
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP Kraków na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu „Małopolski Pociąg do Kariery”.
Egzamin wymagany - dla wszystkich uczestników zapisanych w BUR i jest on w cenie szkolenia. Egzamin nie jest dodatkowym kosztem. Uczestnicy zapisują się indywidualnie na egzamin po skończonym szkoleniu w ciągu 14 dni, terminy i godziny egzaminu będą dostępne u realizatora szkolenia.
Szkolenie może być nagrywane /rejestrowane w celu kontroli/audytu zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Szkoleniowych Organizatora.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Komputer / laptop ze stałym dostępem do Internetu (Szybkość pobierania/przesyłania: minimalna 2 Mb/s / 128 kb/s; zalecana 4 Mb/s / 512 kb/s
- przeglądarka internetowa – zalecane: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge
- słuchawki lub dobrej jakości głośniki
- mikrofon
Zalecane
- dodatkowy monitor
- kamera ( w przypadku komputerów stacjonarnych)
- spokojne miejsce, odizolowane od zewnętrznych czynników rozpraszających
- podstawowa znajomość języka angielskiego (do sprawnego poruszania się po platformie zdalnej)
Szkolenie Zdalne prowadzone jest w czasie rzeczywistymi i transmitowane za pomocą kanału internetowego z wykorzystaniem systemu ZOOM lub Webex, który umożliwia komunikację głosową oraz wideo z Uczestnikami przebywających w dowolnym miejscu ze sprawnie działającym stałym łączem internetowym. Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje przed szkoleniem link dostarczony w wiadomości mailowej z informacjami dotyczącymi szkolenia zdalnego.
Link umożliwiający uczestnictwo w szkoleniu jest aktywny w godzinach wskazanych na karcie uslugi.