Aspekty psychodietetyki i alergeny w posiłkach wspierające zrównoważony rozwój i świadomość ekologiczną
Aspekty psychodietetyki i alergeny w posiłkach wspierające zrównoważony rozwój i świadomość ekologiczną
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
DO KOGO SKIEROWANE JEST SZKOLENIE?
- kucharze i szefowie kuchni
- pomoce kuchenne
- menedżerowe restauracji i hoteli kierownicy sali
- kelnerzy i barmani
- dietetycy i konsultanci żywieniowi
- pracownicy firm cateringowych
- pracownicy food trucków
- pracownicy działów kontroli jakości i bezpieczeństwa żywności
- studenci
- każda osoba dorosła, chcąca rozwijać zielone kompetencje, aby zwiększyć swoje szanse na rynku pracy.
Niniejsza usługa dotyczy kształcenia zawodowego/przekwalikowania zawodowego. Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych zamieszkujących lub pracujących na terenie woj. śląskiego, które poszukują adekwatnej usługi rozwojowej w celu zdobycia umiejętności zawodowych niezbędnych do podjęcia, zmiany lub utrzymania pracy w sektorze zielonej gospodarki. Niniejsza usługa rozwojowa prowadzi do nabycia zielonych kompetencji.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji19-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie „Aspekty psychodietetyki i alergeny w posiłkach (...)” przygotowuje uczestników do samodzielnego praktycznego stosowania zasad psychodietetyki i zdrowego odżywiania w kontekście ekologii i zrównoważonego rozwoju, w tym ograniczenia marnowania żywności, efektywnego gospodarowania zasobami w kuchni i wyposaża uczestników w zielone kompetencje przydatne w pracy w sektorze gastronomii, cateringu (...)Ciąg dalszy w polu: Ramowy program usługi
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: opisuje wpływ różnych grup produktów spożywczych na środowisko, w tym na poziom emisji CO2. | Kryteria weryfikacji Wskazuje grupy produktów o wysokim i niskim śladzie węglowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: charakteryzuje podstawowe zasady zdrowego odżywiania. | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe zasady komponowania zdrowych posiłków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: definiuje pojęcie alergenu | Kryteria weryfikacji Wymienia najczęstsze alergeny pokarmowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: identyfikuje sytuacje, w których może dojść do zanieczyszczenia krzyżowego alergenami. | Kryteria weryfikacji Podaje przykłady sytuacji prowadzących do zanieczyszczenia krzyżowego i ich potencjalne konsekwencje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: ocenia wpływ własnych decyzji zawodowych (np. wyboru produktów, metod obróbki) na środowisko naturalne | Kryteria weryfikacji Opisuje przynajmniej dwa działania podejmowane w pracy zawodowej, które minimalizują zużycie energii lub surowców | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność: stosuje zasady ograniczania strat żywności w praktyce kulinarnej zgodnie z ideą zero waste | Kryteria weryfikacji Przedstawia strategię wykorzystywania resztek surowców w co najmniej dwóch daniach lub procesach przygotowania potraw | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
CIĄG DALSZY OPISU POLA "Cel edukacyjny": (...), żywienia zbiorowego i dietetyki, które przyczyniają się do ograniczenia wpływu działalności człowieka na środowisko oraz wspierają adaptację do zmian klimatu.
(zgodnie z sugestią Administratora BUR, aby tekst niemieszczący się w dedykowanym polu z powodu ograniczonej liczby znaków, zamieszczać w innym dostępnym polu Karty usługi):
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DZIEŃ PIERWSZY:
MODUŁ 1. PODSTAWY PSYCHODIETETYKI Z ELEMENTAMI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Czym jest psychodietetyka?
Znaczenie psychiki w odżywianiu.
- Jak dieta wpływa na samopoczucie
- Jak wspierać zdrowe nawyki żywieniowe?
- Wpływ diety na środowisko naturalne - jakie produkty spożywcze mają najmniejszy ślad węglowy? Sposoby identyfikacji produktów o niskim śladzie węglowym.
- Zrównoważone źródła żywności - jak promować lokalne i ekologiczne produkty w psychodietetyce?
- Minimalizacja odpadów żywnościowych - strategie zmniejszania marnowania jedzenia w kontekście zdrowego odżywiania.
MODUŁ 2. PODSTAWY ZDROWEGO ODŻYWIANIA Z UWZGLĘDNIENIEM ASPEKTÓW EKOLOGICZNYCH
Zalecenia żywieniowe.
- Jak komponować zdrowe posiłki?
- Sezonowe i lokalne produkty - jak włączać lokalnie dostępne produkty do diety?
- Ekologiczne uprawy i ich wpływ na zdrowie - zalety wybierania żywności ekologicznej.
- Redukcja zużycia energii w przygotowywaniu posiłków - jak gotować zdrowo i jednocześnie oszczędzać energię?
MODUŁ 3. ALERGENY W DIECIE Z UWZGLĘDNIENIEM KWESTII EKOLOGICZNYCH
Czym są alergeny i jak działają?
- Najczęstsze alergeny pokarmowe.
- Objawy i diagnoza alergii.
- Zarządzanie dietą w przypadku alergii.
- Jak unikać i zastępować.
- Czytanie etykiet i wybór bezpiecznych produktów.
- Substytuty dla powszechnych alergenów.
- Zrównoważone alternatywy dla alergenów - jak wybierać substytuty alergenów, które są ekologiczne i przyjazne dla środowiska?
- Wpływ produkcji substytutów na środowisko - jakie alternatywy dla powszechnych alergenów mają najmniejszy wpływ na ekosystem?
- Etykiety ekologiczne- jak rozpoznać i wybierać produkty oznaczone jako ekologiczne, wolne od alergenów?
MODUŁ 4. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Przygotowanie dań z uwzględnieniem alergii pokarmowych
Zanieczyszczenia krzyżowe alergenami - praktyczna identyfikacja
Przewidywany czas trwania dnia szkoleniowego: 11h dydaktycznych z przerwami.
DZIEŃ DRUGI:
MODUŁ 5. OGRANICZANIE MARNOWANIA ŻYWNOŚCI (TREND ZERO WASTE)
- Praktyczne strategie minimalizacji odpadów żywnościowych - jak planowanie posiłków i optymalizacja zakupów mogą przyczynić się do zmniejszenia ilości wyrzucanego jedzenia.
- Przepisy na resztki - jak w praktyczny sposób wykorzystywać resztki jedzenia w kuchni, aby tworzyć nowe posiłki, minimalizując tym samym odpady.
- Wykorzystanie całych surowców – jak przygotowywać posiłki, korzystając z każdej części produktu (np. skórek, liści, korzeni) w celu zmniejszenia odpadów
- Techniki konserwacji żywności – suszenie, fermentacja, marynowanie jako sposoby na przedłużenie trwałości produktów i zmniejszenie marnowania.
- Efektywne zarządzanie zapasami i rotacją produktów – jak monitorowanie dat przydatności do spożycia i odpowiednia rotacja produktów mogą wpłynąć na zmniejszenie strat żywności w kuchni
- Analiza rzeczywistych przypadków (case study) – omówienie przykładów z życia codziennego, gastronomii lub działalności edukacyjnej dotyczących skutecznych działań ograniczających marnowanie żywności.
MODUŁ 6. ODPOWIEDZIALNE UŻYTKOWANIE ZASOBÓW W KUCHNI
- Optymalizacja zużycia energii w kuchni - techniki i urządzenia, które pomagają oszczędzać energię podczas przygotowywania posiłków.
- Ograniczanie zużycia plastików jednorazowych - jak zastąpić jednorazowe opakowania bardziej ekologicznymi alternatywami, takimi jak biodegradowalne materiały i opakowania wielokrotnego użytku.
- Woda w kuchni - jak zmniejszyć zużycie wody podczas gotowania, zmywania i przetwarzania żywności.
MODUŁ 7. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA cd.
Przygotowanie dań z uwzględnieniem alergii pokarmowych
Omówienie i oznaczenie produktów używanych pod względem alergii pokarmowych
Przewidywany czas trwania dnia szkoleniowego: 11h dydaktycznych z przerwami.
Łącznie: 22h dydaktyczne (wg organizatora kursu) = 16:30 h (wg automatycznego wyliczenia przez system BUR). Usługa zawiera 18 h zajęć teoretycznych oraz 4 h zajęć praktycznych.
W ramach szkolenia nastąpi skonsolidowanie części szkoleniowej (stricte merytorycznej) z częścią praktyczną (warsztatową), dzięki którym na bieżąco i elastycznie będą dostosowywane i omawiane narzędzia i rozwiązania, w zależności od potrzeb grupy. Dzięki temu maksymalnie dostosowane zostaną najważniejsze zagadnienia do potrzeb j oczekiwań, jednocześnie zwracając uwagę na predyspozycje poszczególnych uczestników do funkcjonowania i radzenia sobie z poszczególnymi obszarami oraz tempo przyswajania wiedzy, a w konsekwencji konieczność ewentualnych powtórzeń materiału czy zmiana kolejności omawianych modułów.
Jednocześnie godziny realizacji przerw również dostosowane będą do postępów realizacji programu, tempa przyswajania wiedzy przez uczestników szkolenia oraz potrzeb uczestników i trenera. Przerwy są wliczone w czas szkolenia. Uczestnik szkolenia ma możliwość merytorycznego kontaktu z trenerem również podczas przerw (w przypadku, gdyby uczestnik nie chciał skorzystać z danej przerwy).
.............................
Zgodnie z definicją „zielonych umiejętności” zawartą w Regulaminie naboru do projektu w ramach FESL 10.17 : Zielone umiejętności – umiejętności o charakterze zawodowym lub ogólnym, niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki, czyli takiej, która jest oparta na odnawialnych źródłach energii, nowoczesnych technologiach ukierunkowanych na niskoemisyjność i zasobooszczędność, a także na zarządzaniu środowiskowym w przedsiębiorstwach. Przyjmuje się, że zielone umiejętności to takie, które przyczyniają się do budowy "zielonej gospodarki" poprzez tworzenie „zielonych miejsc pracy”. „Zielone miejsca pracy” to te, które przyczyniają się do zachowania lub przywrócenia stanu środowiska, niezależnie od tego czy występują w tradycyjnych czy nowych rozwijających się „zielonych” sektorach. „Zielone miejsca pracy” wpływają pozytywnie na zwiększanie efektywności energetycznej i surowcowej, ograniczanie emisji gazów cieplarnianych, minimalizację odpadów i zanieczyszczeń, ochronę i odtwarzanie ekosystemów oraz wspieranie adaptacji do skutków zmian klimatu.
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą rozwijać zielone umiejętności i kompetencje ekologiczne, co umożliwi im dostosowanie swoich umiejętności do zmian na rynku pracy wynikających z transformacji ekologicznej regionu.
CIĄG DALSZY OPISU - w polu "Informacja o materiałach dla uczestników usługi".
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Moduł 1 | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 przerwa | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Moduł 1 cd. | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 przerwa | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Moduł 1 cd. | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 przerwa | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Moduł 2 | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 przerwa | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Moduł 4 | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 przerwa | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Moduł 4 cd. | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Moduł 5 | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 przerwa | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Moduł 5 cd. | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 przerwa | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Moduł 6 | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 przerwa | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Moduł 6 cd | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 przerwa | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Moduł 7 | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 przerwa | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Moduł 7 cd | Prowadzący Karolina Żmijewska | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto204,55 PLN
- Koszt osobogodziny netto204,55 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Żmijewska
Rok 2021 – obecnie: prowadzenie szkolenia gastronomiczne z kuchni etnicznej: meksykańska (prekolumbijska, pokolumbijska, nowoczesna), tajska (kuchnia królewska i tradycyjna), bałkańska, marokańska i bliskowschodnia. Szkolenia i doradztwo kulinarne w zakresie kuchni azjatyckiej, oznaczania alergenów w menu, szkolenia personelu restauracji do obsługi osób uczulonych na alergeny pokarmowe.
Rok 2016 – obecnie: planowanie, organizacja i prowadzenie warsztatów kulinarnych dla dorosłych, dzieci i młodzieży (warsztaty autorskie np.: kuchnia bezglutenowa, kuchnia dla alergików, menu z
uwzględnieniem alergenów, kuchnia tajska), organizacja imprez okolicznościowych, obsługa kulinarna imprez masowych, kulinarne szkolenia indywidualne.
Od 2024 roku posiada udokumentowaną wiedzę i kompetencje z zakresu szeroko pojętego zrównoważonego rozwoju.
Rok 2020 – Wyższa Szkoła Nauk Społecznych – Psychodietetyka (studia podyplomowe).
Rok 2017- ukończenie Akademii Kulinarnej w Bangkoku Bangkok Thai Cooking AcademyProfessional Thai Chef Diploma.
Rok 2007- Szkoła Główna Handlowa - Zarządzanie Zasobami Ludzkimi Z Uwzględnieniem Standardów Europejskich (studia podyplomowe).
Rok 2007- ukończenie Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku Etnologia (studia magisterskie).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma materiały w wersji papierowej (m.in. skrypt/konspekt).
.......................................
CIĄG DALSZY OPISU POLA "Ramowy program usługi" (zgodnie z sugestią Administratora BUR, aby tekst niemieszczący się w dedykowanym polu z powodu ograniczonej liczby znaków, zamieszczać w innym dostępnym polu Karty usługi):
................................
INFORMACJE DODATKOWE DLA OPERATORA:
Dostawca usługi informuje, iż niniejsza karta zawiera dane osoby walidującej (imię i nazwisko, e-mail, opis doświadczenia), niemniej jednak ze względu na sposób zaprojektowania systemu BUR przez PARP, dane są niewidoczne w opublikowanej Karcie usługi.
Zgodnie z aktualną wersją dokumentu autorstwa PARP pn. „Karta Usługi wraz z instrukcją jej wypełniania – Usługa szkoleniowa” (strona 51), będącej Załącznikiem nr 2 do Regulaminu Bazy Usług Rozwojowych (BUR):
„Uwaga: Dane dotyczące osoby walidującej, będą widoczne wyłącznie dla Administratora BUR oraz Administratora Regionalnego.”
Mając na względzie powyższe, z przyczyn technicznych leżących po stronie systemu BUR, w opublikowanej w BUR karcie usługi nikt poza w/w w Instrukcji osobami nie jest w stanie zobaczyć danych osoby walidującej tj. imię i nazwisko, e-mail, opis doświadczenia.
...................................................
Efekty kształcenia zostały opracowane w oparciu o informacje opublikowane na stronie operatora tj. Załącznik 4. Wykaz przykładowych zielonych umiejętności, opracowany przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO w ramach Konkursu Utworzenie i wsparcie funkcjonowania 120 branżowych centrów umiejętności (BCU), realizujących koncepcję centrów doskonałości zawodowej (CoVEs) –konkurs uzupełniający.
Podział efektów uczenia się według zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych uwzględnia różne aspekty zdobytej wiedzy teoretycznej oraz praktycznych umiejętności i postaw społecznych.
......................................
Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Osoba przeprowadzająca usługę (trener) wykona również działania związane ze skompletowaniem dokumentacji walidacyjnej tj. zbierze od uczestników szkolenia dokumenty do Analizy dowodów i deklaracji oraz rozda uczestnikom test teoretyczny, a następnie zbierze wypełnione testy.
Trener nie będzie ingerował w jakikolwiek sposób w proces wypełniania dokumentacji walidacyjnej ani w jej ocenę (tj. trener nie ocenia i nie weryfikuje osiągniętych efektów uczenia się).
Analiza dowodów i deklaracji i Test teoretyczny zostaną ocenione po zakończeniu realizacji usługi przez osobę walidującą.
Walidator ocenia i weryfikuje osiągnięte efekty uczenia się.
............................
Niniejsza karta zawiera dane osoby walidującej (imię i nazwisko, e-mail, opis doświadczenia). Jednak zgodnie z Zał. 2 do Regulaminu BUR (PARP): „Dane dotyczące osoby walidującej, są widoczne wyłącznie dla Administratora BUR oraz Administratora Regionalnego.”
Warunki uczestnictwa
Minimalna liczba uczestników niezbędna do realizacji usługi: 4 osób (maksymalnie 6 z uwagi na konieczność zapewnienia komfortowych warunków szkolenia dla uczestników przy tej tematyce szkolenia i jednoczesnym zachowaniu wysokiej efektywności usługi oraz możliwości bezpośredniego kontaktu z trenerem podczas zajęć).
................................
Koszt nie zawiera kosztów dojazdu i ewentualnego noclegu. Potencjalne opłaty należy ponieść we własnym zakresie.
..................................
Uwaga: przed podpisaniem umowy o dofinansowanie szkolenia z Operatorem, skontaktuj się z nami w celu potwierdzenia terminu szkolenia i dostępności wolnych miejsc.
Informacje dodatkowe
Wszelkie materiały (teksty, grafiki, zdjęcia itp.) przedstawione w niniejszej Karcie usługi są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (t.j. Dz.U. 2022 poz. 2509). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody RECON Consulting jest zabronione.
..............
Informujemy, że w trakcie szkolenia możliwa jest wizytacja z udziałem PARP, Operatora, WUP Katowice lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.
.............
Szkolenie może być zwolnione z VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% na podstawie:
- § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.