Wsparcie dzieci i młodzieży wysoko wrażliwej - 100% ONLINE
Wsparcie dzieci i młodzieży wysoko wrażliwej - 100% ONLINE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Ukończenie studiów podyplomowych na kierunku „Wsparcie dzieci i młodzieży wysoko wrażliwej” jest szansą na podniesienie kompetencji w pracy nauczyciela i wychowawcy, pedagoga i psychologa szkolnego, poszerzenie oferty oferowanego wsparcia osób pracujących w zawodach pomocowych (także m.in. pielęgniarek i pielęgniarzy) i podjęcie nowych wyzwań zawodowych. Ponadto ukończenie studiów daje realną szansę na poprawę dobrostanu zarówno osób wysoko wrażliwych jak i tych, którzy na co dzień pracują (wspierają, wychowują) dzieci i młodzież wysoko wrażliwą.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi200
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem studiów podyplomowych „Wsparcie dzieci i młodzieży wysoko wrażliwej” jest przygotowanie osób pracujących z dziećmi i młodzieżą (m.in. pedagogów, psychologów, nauczycieli, przedszkolanki) do budowania odporności psychicznej dzieci, podnoszenia ich kompetencji emocjonalno-społecznych i społecznego funkcjonowania poprzez wyposażenie w wiedzę, rozwój umiejętności oraz budowanie kompetencji społecznych w zakresie wysokiej wrażliwości człowieka.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy absolwent w stopniu zaawansowanym między innymi zna i rozumie:założenia teoretyczne koncepcji "Wrażliwości Środowiskowej" i koncepcji "Wrażliwości Przetwarzania Sensorycznego", a także specyfikę funkcjonowania wysoko wrażliwego mózgu, zachowania osób wysoko wrażliwych w cyklu życia, metody i narzędzia identyfikacji wysoko wrażliwych dzieci i dorosłych, atuty i ograniczenia wynikające z faktu bycia osobą wysoko wrażliwą, ze szczególnym uwzględnieniem tego, co różni wysoką wrażliwość od zaburzeń przetwarzania sensorycznego, rolę czynników środowiskowych w działaniach na rzecz wspierania we wszechstronnym rozwoju osób wysoko wrażliwych. | Kryteria weryfikacji Udział w zajęciach, spełnienie warunków / wykonanie zadań ustalonych przez prowadzącego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności absolwent w stopniu zaawansowanym między innymi potrafi:odróżnić zachowania związane z cechami temperamentalnymi od zaburzeń, prowadzić wieloaspektową diagnozę osób wysoko wrażliwych, prowadzić wszechstronne działania wspierające funkcjonowanie społeczne osób wysoko wrażliwych, zarówno w wymiarze profilaktycznym jak i korekcyjnym, rozpoznawać potencjalne zagrożenia oraz zidentyfikować specyficzne czynniki ryzyka (zagrażające poszczególnym wymiarom zdrowia), obierać i stosować adekwatne do zidentyfikowanych trudności metody skutecznego wsparcia. | Kryteria weryfikacji Udział w zajęciach, spełnienie warunków / wykonanie zadań ustalonych przez prowadzącego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji absolwent w stopniu zaawansowanym jest między innymi gotów do:tworzenia warunków, w których mocne strony dzieci wysoko wrażliwych mogą działać na ich korzyść, podejmowania działań edukacyjnych wspomagających takie osoby w przezwyciężaniu określonych problemów, współpracy z różnymi specjalistami i budowania środowiska wspierającego osoby wysoce wrażliwe. | Kryteria weryfikacji Udział w zajęciach, spełnienie warunków / wykonanie zadań ustalonych przez prowadzącego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1: Wrażliwość środowiskowa – istota zjawiska
- Wrażliwość Środowiskowa – koncepcje
- Biologiczne podstawy wrażliwości organizmu na bodźce
- Wysoko wrażliwy mózgu
- Wrażliwość a dysfunkcje i zaburzenia
MODUŁ 2: Identyfikacja wysokiej wrażliwości
- Psychologia dziecka i nastolatka
- Diagnoza psychologiczna w kontekście wrażliwości
- Identyfikacja wysoko wrażliwych dzieci i dorosłych – dostępne narzędzia i metody
- Charakterystyka dzieci i młodzieży wysoko wrażliwej
- Specjalne potrzeby edukacyjne
MODUŁ 3: Profilaktyka. Wspieranie w rozwoju jako budowanie zaradności życiowej dziecka wysoko wrażliwego
- Podstawowe formy wspierania w rozwoju dziecka wysoko wrażliwego (wychowanie, psychoprofilaktyka, terapia, resocjalizacja)
- Wysoko wrażliwe dziecko w rodzinie
- WW dziecko i adaptacja przedszkolna i szkolna
- Wspomaganie w pokonywaniu trudności
MODUŁ 4: Metody pracy, wsparcia, pomocy, terapii. Wsparcie dzieci wysoko wrażliwych w cyklu życia
- Wszechstronne działania wspierające funkcjonowanie społeczne dzieci wysoko wrażliwych
- Metody skutecznego wsparcia adekwatne do zidentyfikowanych trudności
- Terapia zorientowana na emocje (ang. Emotion Focused Therapy)
- Terapia Poznawcza Oparta na Uważności (ang. Mindfulness-Based Cognitive Therapy)
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 22,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 22,50 PLN |
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszystkie zajęcia przewidziane programem studiów odbywają się online. Po dokonaniu rejestracji i wpłaty Słuchacz otrzymuje login i hasło do konta. Do dyspozycji uczestnika pozostają: materiały dydaktyczne zamieszczone w formie elektronicznej, prezentacje, ćwiczenia, testy, opisy przypadków, filmy.
Warunki uczestnictwa
Ukończone studia I lub II stopnia.
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń i poprawność złożonych dokumentów.
Uprzejmie informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów grupa może nie zostać uruchomiona.
WYMAGANE DOKUMENTY
- dyplom/odpis ukończenia studiów wyższych
- wypełniony kwestionariusz zgłoszeniowy
- wypełnione podanie o przyjęcie na studia
- wypełniona umowa w 2 egzemplarzach
- 1 zdjęcie
- dowód uiszczenia opłaty rekrutacyjnej
Link do pobrania dokumentów: https://podyplomowe.wsei.eu/dokumenty-dla-sluchacza/
Informacje dodatkowe
Aktualna oferta z pełnym opisem oraz niezbędną dokumentacją: https://podyplomowe.wsei.eu/nasza-oferta/
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie na platformie Moodle poprzez usługę ClickMeeting.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer użytkownika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu,
- sprawny mikrofon i kamera internetowa.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować użytkownik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms. Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME.