Praktyczne aspekty rozpatrywania reklamacji z uwzględnieniem zmian i ich konsekwencji dla przedsiębiorców
Praktyczne aspekty rozpatrywania reklamacji z uwzględnieniem zmian i ich konsekwencji dla przedsiębiorców
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa adresowana do:
- Pracowników Działów Obsługi Reklamacji
- Pracowników Działów Obsługi Klienta
- Pracowników Działów Kontroli Jakości i Produkcji
- Pracowników Działów Handlowych/Sprzedaży/Zakupów
- Pracowników sklepów internetowych
- Pracowników działów serwisów
- oraz wszystkich osób zajmujących się problematyką reklamacji w przedsiębiorstwie
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji15-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do rozpatrywania reklamacji konsumenckich, drobnych przedsiębiorców i „dużego” biznesuEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje zagadnienia związane z Nowelizacją Kodeksu Cywilnego i Ustawy o Prawach Konsumenta | Kryteria weryfikacji - omawia treść aktów prawnych dotyczących reklamacji- omawia zmiany w przepisach, które weszły w życie od 1 stycznia 2023 r. w zakresie sprzedaży konsumenckiej oraz reklamacji konsumenckiej - charakteryzuje kiedy kupujący przedsiębiorca może się powołać na UPK kiedy na KC - omawia jakie roszczenia ma przedsiębiorca a jakie konsument | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik omawia zasady składania reklamacji | Kryteria weryfikacji - omawia jak napisać zgłoszenie reklamacyjne- omawia jak przystosować do zmian druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne - charakteryzuje „wrażliwe” elementy i pułapki przy składaniu i sporządzaniu reklamacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik omawia rozpatrywanie reklamacji | Kryteria weryfikacji - omawia kto powinien rozpatrzyć reklamację- omawia co warto uzupełnić w drukach i formularzach reklamacyjnych, albo jak maksymalnie je wykorzystać bez dokonywania zmian - omawia na co zwrócić uwagę w trakcie rozpatrywania reklamacji po zmianach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik omawia odwoływanie reklamacji | Kryteria weryfikacji - omawia jak sporządzić odwołanie od reklamacji- omawia jak sformułować odpowiedź na odwołanie - omawia co zrobić w razie złożenia odwołania przez klienta -omawia jakie są skutki braku odpowiedzi na odwołanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana do specjalistów i pracowników działów reklamacji, obsługi klienta, serwisów, którzy są odpowiedzialni za przyjmowanie i obsługę reklamacji
Usługa realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi i trwają 15 minut.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenie-obsluga-klienta-reklamacje/reklamacje-w-praktyce-rekojmia-gwarancja-niezgodnosc-towaru-z-umowa-procedury-reklamacyjne
Nowelizacja kodeksu cywilnego (KC) i ustawy o prawach konsumenta (UPK) – od 1 stycznia 2023 roku
- Rozdzielenie reklamacji między kodeks cywilny i UPK – KC czy UPK – oto jest pytanie!
- Inne podstawy do starych, inne do nowych reklamacji.
- Kiedy kupujący przedsiębiorca może się powołać na UPK kiedy na KC?
- Nowa definicja braku zgodności z umową, a stara wada fizyczna.
- Jakie roszczenia ma przedsiębiorca a jakie konsument?
- Co zmieni się w żądaniach klientów po zmianach?
- Jak wygląda procedura reklamacyjna po zmianach?
- Porównanie stare i nowe.
- Co się stało z regresem?
- Co musi być w gwarancji po nowemu?
Omówienie zmian dotyczących zasad działania rękojmi między przedsiębiorcami
- Którzy przedsiębiorcy będą traktowani jak konsumenci?
- Co oznaczają zmiany, jak się zabezpieczyć przed zmianami, czy wręcz ich uniknąć!
Składanie reklamacji
- Co napisać w zgłoszeniu reklamacyjnym?
- Jak przystosować swoje druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne do zmian?
- Kto powinien przyjąć reklamację: producent/sprzedawca/dystrybutor/serwis?
- Infolinia a składanie reklamacji?
- Na co zwrócić uwagę przyjmując/składając reklamację?
- Jakie są „wrażliwe” elementy i pułapki przy składaniu i sporządzaniu reklamacji?
- Na co powinny zwracać szczególną uwagę osoby sporządzające reklamację?
Składnie reklamacji – najczęściej zadawane pytania
- UPK czy KC? Jaka podstawa i kiedy?
- Stare czy nowe przepisy?
- Czy klient musi podać swoje dane?
- Co zrobić jeżeli klient nie chce podać danych?
- Z czego korzystać (gwarancja rękojmia brak zgodności), co się bardziej „opłaca” i co tu zmieni nowelizacja
- Kiedy można korzystać i z gwarancji z rękojmi brak zgodności?
- Czy można zmienić gwarancję na rękojmię i odwrotnie? Co z brakiem zgodności?
- Co w sytuacji gdy klient nie dokona wyboru między gwarancją, rękojmią i brakiem zgodności?
- Jakie dokumenty są wymagane przy składaniu reklamacji?
- Czy musi być paragon/faktura?
- Czy trzeba dostarczyć towar do reklamacji? ZMIANY!
- Kto ponosi koszty transportu? ZMIANY!
- Czy kupujący powinien zdemontować rzecz? ZMIANY!
- Kto płaci za demontaż? ZMIANY!
- Czy można odmówić przyjęcia reklamacji?
- Co zrobić jeżeli towar jest brudny/niekompletny?
- Czego można żądać przy reklamacji? ZMIANY!
- Jaki powinien być opis wady?
- Czy klient musi obejrzeć/zbadać towar?
- Jakie są terminy do zgłoszenia reklamacji? ZMIANY!
- Jak długo odpowiada sprzedawca/dystrybutor/producent?
- Po co jest data ważności?
Rozpatrywanie reklamacji
- Co napisać w zgłoszeniu reklamacyjnym?
- Jak dostosować swoje druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
- Co warto w nich uzupełnić, albo jak maksymalnie je wykorzystać bez dokonywania zmian?
- Kto powinien rozpatrzyć reklamację?
- Na co zwrócić uwagę w trakcie rozpatrywania reklamacji po zmianach?
- Jakie są „wrażliwe” elementy i pułapki przy rozpatrywaniu reklamacji po zmianach?
- Na co powinny zwracać szczególną uwagę osoby rozpatrujące reklamację po zmianach?
- Przykłady klauzul wyłączających lub ograniczających odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu wad – czy sprzedawca może uniknąć odpowiedzialności?
Rozpatrywanie reklamacji – najczęściej zadawane pytania
- Czy sprzedawca/dystrybutor może sam rozpatrzeć reklamację?
- Czy trzeba korzystać z serwisu/rzeczoznawcy/fachowca?
- Czy zawsze trzeba jechać do klienta? ZMIANY!
- Czy klient musi przywieźć towar? ZMIANY!
- Czy można rozpatrzeć reklamację w oparciu o zdjęcia?
- Co w razie wywiezienia towaru zagranicę? Kto ponosi koszty?
- Czy i jakie są skutki nieuzasadnionego zgłoszenia wady/wezwania serwisu?
- Jaka jest różnica między rozpatrzeniem a załatwieniem reklamacji?
- W jakim terminie powinien rozpatrzeć reklamację sklep, a w jakim dystrybutor/serwis/producent?
- Jakie są skutki niedotrzymania terminu rozpatrzenia reklamacji przez sklep/dystrybutora/serwis/producenta?
- W jakim terminie powinien załatwić reklamację sklep, a w jakim dystrybutor/serwis/producent?
- Jakie są skutki niedotrzymania terminu załatwienia reklamacji przez sklep/dystrybutora/serwis/producenta?
- Czy zawsze trzeba rozpatrzeć reklamację zgodnie z żądaniem klienta?
- Czy klient może zmienić żądanie w trakcie rozpatrywania reklamacji?
- Kto powinien odebrać towar? ZMIANY!
- Kto płaci za transport rzeczy z powrotem do klienta? ZMIANY!
- Kogo obciąża ponowny montaż rzeczy? ZMIANY!
- Co w sytuacji gdy klient nie chce odebrać reklamacji/towaru?
- Czy klient musi odebrać rzecz z reklamacji? ZMIANY!
- Czy można zniszczyć rzecz w razie nieodebrania przez klienta?
- Jak długo trzeba czekać na reakcję klienta?
- Po jakim czasie reklamacje się przedawniają?
- Kiedy warto uznać reklamację?
- Jakie są skutki uznania reklamacji?
- Czego jeszcze może żądać klient w razie uznania reklamacji? ZMIANY!
- Czy uznanie reklamacji ostatecznie załatwia sprawę?
Odwołanie od reklamacji
- Czy prawo przewiduje instytucję odwołania od reklamacji?
- Czy warto odwoływać się od reklamacji do sprzedawcy/ producenta?
- Jak sporządzić odwołanie od reklamacji? A jak odpowiedź na odwołanie?
- Co zrobić w razie złożenia odwołania przez klienta?
- Czy jest termin na odpowiedź?
- Jakie są skutki braku odpowiedzi na odwołanie?
- Czy są inne drogi odwołania?
- Jakie znaczenie ma interwencja rzecznika konsumentów?
- Jak skorzystać z drogi sądowej?
Praktyka rozpatrywania reklamacji w Twojej firmie
- Pytania uczestników.
- Indywidualne konsultacje.
- Konsultacja UPRZEDNIO DOSTARCZONEJ dokumentacji reklamacyjnej stosowanej w firmie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Praktyczne aspekty rozpatrywania reklamacji z uwzględnieniem zmian i ich konsekwencji dla przedsiębiorców-część I | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Praktyczne aspekty rozpatrywania reklamacji-przerwa wliczona w czas trwania usługi | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Praktyczne aspekty rozpatrywania reklamacji-część II | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Praktyczne aspekty rozpatrywania reklamacji-przerwa wliczona w czas trwania usługi | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Praktyczne aspekty rozpatrywania reklamacji-część III | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Praktyczne aspekty rozpatrywania reklamacji-WALIDACJA-test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 033,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto840,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto172,20 PLN
- Koszt osobogodziny netto140,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
trener Effect
Doświadczony trener i doradca wielu firm w Polsce. Nasz Ekspert przeszkolił i doradzał w sprawach wdrożenia zmian w przepisach reklamacyjnych przeszło 3000 firmom z różnych branż m.in. PEUGEOT POLSKA Sp. z o.o./CITROEN POLSKA Sp. z o.o (200 osób), Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o., jeden z największych dystrybutorów energii w Polsce (400 osób), Spółdzielnia Meblarska RAMETA Zakład Pracy Chronionej, Atlas Copco Polska Sp. z o.o., Rovese S.A. Centrum Dystrybucji JYSK, CCC Spółka Akcyjna, BRW Sp. z o.o., Samsung Electronics Polska Sp. z o.o., PKN Orlen S.A., Vision Express SP Sp. z o.o., Tele-Fonika Kable S.A., Michelin Polska S.A., Trade Stomil Sp. z o.o., Global Cosmed Group S.A., Ruukki Polska Sp. z o.o., Valvex S.A., Hager Polo Produkcja Sp. z o.o., Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o. Kulinaria S.A., Dan Cake Polonia Sp. z o.o., Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Spółka Komandytowa, Telepizza Poland Sp. z o.o., Nutricia Polska Sp. z o.o., Bosch Rexroth Sp. z o.o., Polski Ogród Sp. z o.o., itp.
Posiada doświadczenie praktyczne związane z pełnieniem funkcji arbitra Polubownego Sądu Konsumenckiego i Sądu Arbitrażowego.
Ekspert Komisji Europejskiej w zakresie oceny projektów europejskich.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie PDF
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa online w czasie rzeczywistym na platformie ZOOM
Link do usługi otrzymują uczestnicy dzień przed szkoleniem (aktywny w godzinach 8.00-16.00 w dniu szkolenia)
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
- Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.