Budowanie zespołu i współpraca w zespole – warsztaty dla liderów dbających o wzrost motywacji i zaangażowania w realizację celów przez pracowników.
Budowanie zespołu i współpraca w zespole – warsztaty dla liderów dbających o wzrost motywacji i zaangażowania w realizację celów przez pracowników.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest kadrze menedżerskiej w organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji15-04-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma na celu nabycie kompetencji w zakresie metod budowania i prowadzenia skutecznego zespołu oraz poprawy relacji międzyludzkich i atmosfery współpracy w środowisku pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- definiuje pojęcia w zakresie metod budowania i prowadzenia skutecznego zespołu | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:-Wymienia i opisuje główne metody oraz teorie budowania i prowadzenia zespołu (np. model Tuckmana, teoria ról grupowych Belbina). -Rozróżnia różne style przywództwa oraz ich wpływ na efektywność zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- ocenia relacje międzyludzkie i atmosferę współpracy w środowisku pracy - określa etap rozwoju własnego zespołu - omawia role grupowe w jakich odnajdują się ich pracownicy i wykorzystać je do właściwego przydzielania zadań - planuje jak zapobiegać sytuacjom konfliktowym w zespole - stosuje techniki komunikacyjne w relacjach społecznych - sporządza konstruktywną krytykę i informację zwrotną | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Identyfikuje kluczowe elementy wpływające na atmosferę współpracy (np. zaufanie, komunikacja, wspólne cele). -Dopasowuje aktualne działania zespołu do odpowiedniego etapu rozwoju. -Rozpoznaje role grupowe zgodnie z teorią Belbina lub innymi modelami. -Opracowuje strategię zapobiegania konfliktom (np. jasne ustalanie zasad współpracy, mediacja). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia- reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I
10:00 - 10:10 – PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
10:10 – 12:00 – szkolenie
1. Sprawnie funkcjonowanie zespołu
a) Grupa, zespół, efekt synergii – podstawowe pojęcia
• Ćwiczenie: „Quo vadis?” – gra zespołowa
b) Zasady pracy zespołowej
c) Cechy wzorcowego zespołu
d) Dynamika rozwoju zespołu
12:00 – 12:15 – przerwa
12:15 – 14:00 - szkolenie
• Ćwiczenie: Analiza przypadku
e) Diagnoza potencjału własnego zespołu
• Ćwiczenie: „Mój zespół”
f) Wykorzystanie ról grupowych i procesu grupowego do motywowania i stymulowania działania pracowników
• Ćwiczenie: Test.
14:00 – 14:30 – przerwa
14:30 – 16:00 - szkolenie
2. Lider a relacje w zespole
a) Lider a zespół, czyli jak praca lidera przekłada się na cały zespół
b) Czynniki wpływające na dobre relacje w zespole
c) Lider jako partner w zespole
• Jak zmienia się rola postrzegania lidera?
• Jak zdobyć szacunek u pracowników?
d) Współpraca i partnerstwo jako główna idea kierowania zespołami
e) Indywidualizacja w zespole jest konieczna!
f) Jakie czynniki wpływają na pogorszenie się relacji w zespole?
g) 5 dysfunkcji pracy zespołowej
h) Przyczyny konfliktów: organizacyjne, społeczne, osobowe
i) Rodzaje konfliktów w organizacjach
16:00 – 16:15 – przerwa
16:15 – 18:00 - szkolenie
3. Autorska Gra Szkoleniowa – Co się dzieje w organizacji? (gra wskazująca na wzajemne relacje pomiędzy liderami, a członkami zespołu)
Dzień II
09:00 – 11:00 - szkolenie
4. Komunikacja w zespole – podstawowe narzędzie w budowaniu relacji w zespole
a) Standardy zespołowe – jak je komunikować i dlaczego są tak ważne?
b) Mów pozytywnym językiem, czyli zwracaj uwagę na dobór słów
c) Informacja zwrotna – narzędzie niezbędne lidera
d) Kiedy udzielać informacji zwrotnej w zespole, a kiedy w cztery oczy?
e) Przepływ informacji w zespole
• Przekazywanie najważniejszych informacji w zespole
11:00 – 11:15 – przerwa
11:15 – 13:00 - szkolenie
• Mini Szkolenia: bhp, zmiana przepisów i procedur.
f) Komunikowanie zmian w zespole - jak uniknąć błędów związanych z komunikacją zmian?
g) Komunikacja pracowników w systemie zmianowym
• Dlaczego jest taka ważna?
• Budowanie odpowiedzialności wśród współpracowników za pracę w zespole.
h) Podstawowe typy rozmów z pracownikami:
• Pochwała
• Konstruktywna krytyka,
• Przekazywanie trudnych decyzji
• Rozmowa oceniająca
• Reakcje pracowników na poszczególne typy rozmów
• Scenki – symulacje rozmów z pracownikami (analiza pod kątem skuteczności przekazu i zachowania dobrych relacji w zespole)
13:00 – 13:30 – przerwa
13:30 – 15:00 - szkolenie
5. O tym, że nie ma dobrych lub złych temperamentów
a) „Trudni” ludzie, czy trudne sytuacje w pracy?
b) Poznajemy osobowości
c) Jak osobowość wpływa na relację w zespole?
d) Test osobowości Hartmana.
e) 4 typy osobowości Hartmana - czyli poznajemy się
f) Dlaczego ludzie się zachowują nie tak jak sobie tego życzymy?
• Analiza przypadku (wejście w rolę).
g) Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami? - omówienie ćwiczenia
15:00 – 15:15 – przerwa
15:15 – 16:40 – szkolenie
6. Osobowościowe style reagowania na konflikt
• Ćwiczenie: Test – model stylów reakcji na konflikt
7. Techniki zapobiegania i radzenia sobie w trudnych sytuacjach komunikacyjnych w zespole
a) Asertywność – prosta metoda na zachowanie wzajemnego szacunku w zespole
b) Postawa asertywna – co oznacza?
c) Jak komunikacja asertywna wpływa na relacje międzyzespołowe
d) Siła komunikatów „JA” – ćwiczenie indywidualne.
16:40 – 16:50 – POST TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
16:50 – 17:00 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 12-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie dydaktycznej (45min.)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 1. Sprawnie funkcjonowanie zespołu | Prowadzący Luiza Stroińska | Data realizacji zajęć 16-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 przerwa | Prowadzący Luiza Stroińska | Data realizacji zajęć 16-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 • Ćwiczenie: Analiza przypadku | Prowadzący Luiza Stroińska | Data realizacji zajęć 16-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 przerwa | Prowadzący Luiza Stroińska | Data realizacji zajęć 16-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 2. Lider a relacje w zespole | Prowadzący Luiza Stroińska | Data realizacji zajęć 16-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 przerwa | Prowadzący Luiza Stroińska | Data realizacji zajęć 16-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 3. Autorska Gra Szkoleniowa – Co się dzieje w organizacji? (gra wskazująca na wzajemne relacje pomiędzy liderami, a członkami zespołu) | Prowadzący Luiza Stroińska | Data realizacji zajęć 16-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 4. Komunikacja w zespole – podstawowe narzędzie w budowaniu relacji w zespole | Prowadzący Luiza Stroińska | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 przerwa | Prowadzący Luiza Stroińska | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 • Mini Szkolenia: bhp, zmiana przepisów i procedur. | Prowadzący Luiza Stroińska | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 przerwa | Prowadzący Luiza Stroińska | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 5. O tym, że nie ma dobrych lub złych temperamentów | Prowadzący Luiza Stroińska | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 przerwa | Prowadzący Luiza Stroińska | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 6. Osobowościowe style reagowania na konflikt | Prowadzący Luiza Stroińska | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:40 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 POST TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:40 | Godzina zakończenia 16:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Luiza Stroińska | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:50 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 832,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 490,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 114,54 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 93,13 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Luiza Stroińska
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w okresie 5 lat wstecz od daty rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, tj. e-podręcznik oraz zeszyt ćwiczeń przygotowany przez eksperta SEMPER
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie przyznane jest zgodnie z treścią rozporządzenia ministra finansów art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 r.
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
Informacje dodatkowe
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi