Sensoryczno-motoryczne trudności w karmieniu/jedzeniu. Kurs całościowego podejścia do wybiórczości pokarmowej
Sensoryczno-motoryczne trudności w karmieniu/jedzeniu. Kurs całościowego podejścia do wybiórczości pokarmowej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany do logopedów, terapeutów, nauczycieli, pedagogów oraz psychologów pracujących z wyzwaniami w karmieniu i jedzeniu.
Usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem, dla firm w okresowych trudnościach (SWO)
Od uczestników wymagane jest posiadanie ogólnej wiedzy o karmieniu człowieka.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji06-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po ukończeniu usługi przygotowany będzie do pracy z pacjentami wykazującymi wybiórczość pokarmową.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik diagnozuje występujące trudności wybiórczości pokarmowej u pacjenta | Kryteria weryfikacji Definiuje i rozróżnia zaburzenia pokarmowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza wywiad z pacjentem lub opiekunem/rodzicem pacjenta pod kątem występujących zaburzeń pokarmowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Ustala wstępną diagnozę występującej wybiórczości / zaburzeń pokarmowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje arkusz diagnostyczny w prowadzonej diagnostyce pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik ustala proces terapii z pacjentem na podstawie postawionej diagnozy | Kryteria weryfikacji Rozróżnia nadwrażliwość oralną od zaburzeń pokarmowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Diagnozuje motoryczne aspekty treningu karmienia oraz ustala plan terapii z pacjentem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Diagnozuje i ustala plan terapii w przypadkach gryzienia i żucia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik poprawnie diagnozuje dolegliwości/choroby pacjenta oraz dobiera proces terapii | Kryteria weryfikacji Wieloaspektowo wykorzystuje poznane techniki w usprawnianiu pacjentów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Zrozumiale komunikuje pacjentowi (oraz jego rodzicowi/ opiekunowi) planowany plan pracy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa ma na celu przygotowanie Uczestników do pracy z pacjentami wykazującymi wybiórczość pokarmową.
Usługa skierowana jest do logopedów, terapeutów, nauczycieli, pedagogów oraz psychologów pracujących z wyzwaniami w karmieniu i jedzeniu.
Od uczestników wymagane jest posiadanie ogólnej wiedzy o karmieniu człowieka.
Program szkolenia:
- Zaburzenia karmienia i jedzenia – diagnoza trudności krok po kroku.
- Wywiad z pacjentem – czego terapeuta może dowiedzieć się z wywiadu?
- Arkusz diagnozy pacjenta w ujęciu całościowym – propozycja autorska.
- Nadwrażliwość oralna a zaburzenia karmienia – czerwone flagi.
- Motoryczne aspekty treningu karmienia – diagnoza i terapia.
- Gryzienie i żucie w terapii logopedycznej – najważniejsze strategie działania.
- Walidacja
Organizator zapewnia środki higieniczne tj. rękawiczki czy szpatułki.
Usługa będzie prowadzona przez dwie trenerki równocześnie, tj. mgr Aleksandrę Kaczyńską oraz mgr Marcelinę Przeździęk.
Szkolenie prowadzone będzie z wykorzystaniem metod aktywizujących i interaktywnych: dyskusja, warsztaty, praca własna, praca na sobie i w parach, pogadanka, ceasy indywidualne i grupowe, stymulacje.
W trakcie usługi zaplanowane są przerwy,
które nie są wliczone do procesu kształcenia
(do czasu trwania i kosztu usługi).Walidacja wliczona jest do procesu kształcenia (czasu trwania i kosztu usługi)
Liczba godzin teoretycznych: 4h
Liczba godzin praktycznych: 6h
WAŻNE! 1h = 45 min
Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia Uczestnik powinien zapoznać się z ogólnodostępną literaturą przedmiotu z zakresu sensoryczno-motorycznych trudności występujących w karmieniu/jedzeniu u pacjentów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Zaburzenia karmienia i jedzenia – diagnoza trudności krok po kroku | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Wywiad z pacjentem – czego terapeuta może dowiedzieć się z wywiadu | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Arkusz diagnozy pacjenta w ujęciu całościowym | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Przerwa | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Nadwrażliwość oralna a zaburzenia karmienia – czerwone flagi | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Motoryczne aspekty treningu karmienia – diagnoza i terapia | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Przerwa | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Motoryczne aspekty treningu karmienia – diagnoza i terapia | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Gryzienie i żucie w terapii logopedycznej – najważniejsze strategie działania | Prowadzący mgr Aleksandra Kaczyńska | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto95,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto95,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr Marcelina Przeździęk
mgr Aleksandra Kaczyńska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu Uczestnicy otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego kursu
Uczestnik nie zabiera ze sobą żadnych materiałów piśmienniczych ani środków higienicznych tj. rękawiczek czy szpatułek - wszystko to zapewnia organizator!
Warunki uczestnictwa
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU usług ZAKLAMERKOWANI.PL na zaklamerkowani.pl
Obecność każdego uczestnika potwierdzona zostanie własnoręcznym podpisem złożonym na liście obecności - wymagane 100% obecności.
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa z dofinansowaniem może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę.
Dostawca usługi zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. Uczestnik ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi z uwagi na swoje szczególne potrzeby, powinien na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem usługi poinformować Organizatora o dodatkowych indywidualnych wymaganiach udziału w usłudze.
Informacje dodatkowe
Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że w trakcie realizacji usługi mogą być wykonywane zdjęcia/filmiki z jego udziałem w celach promocyjnych. Jeżeli Uczestnik nie wyraża na to zgody powinien poinformować o tym osobę dokonującą utrwalenia wizerunku.
Usługa realizowana jest w ramach działalności Niepublicznej Placówki Kształcenia Ustawicznego
Podstawa zwolnienia z VAT: art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawy o podatku od towarów i usług
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w tym Organizator nie pokrywa kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem lub wyżywieniem
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Sala spełniać będzie bezpieczne i higieniczne warunki pracy