TERAPIA MIOFUNKCJONALNA I i II stopień – *Szkolenie stacjonarne KATOWICE 08.06.2025 r.
TERAPIA MIOFUNKCJONALNA I i II stopień – *Szkolenie stacjonarne KATOWICE 08.06.2025 r.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest do logopedów, neurologopedów pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, którzy w codziennej pracy mają styczność z klientami z zaburzeniami ustno-twarzowymi i wymagającymi terapii miofunkcjonalnej.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji26-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 183 ust. 1 oraz art. 184 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńFormy doskonalenia zawodowego nauczycieli zaspokajające potrzeby nauczycieli, szkół i placówek korzystających z oferty placówki doskonalenia sprzyjające rozwojowi zawodowemu nauczycieli, szkół i placówek korzystających z oferty placówki doskonalenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do wykorzystania technik miofunkcjonalnych w pracy z pacjentami z zaburzeniami ustno-twarzowymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje podstawowe pojęcia dotyczące terapii miofunkcjonalnej i warunków ustno-twarzowych | Kryteria weryfikacji Prawidłowo definiuje terapię miofunkcjonalną oraz jej cele | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia pojęcie normy w zakresie oddychania, pozycji spoczynkowej, gryzienia, żucia, połykania i zgryzu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje podstawowe mechanizmy funkcjonowania układu ustno-twarzowego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik diagnozuje zaburzenia ustno-twarzowe, stosując odpowiednie metody oceny | Kryteria weryfikacji Przeprowadza kompletny wywiad diagnostyczny, zadając pytania dostosowane do pacjenta i jego problemu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo ocenia budowę twarzoczaszki oraz postawę ciała pod kątem nieprawidłowości miofunkcjonalnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza ocenę anatomicznej budowy oraz funkcjonalności obszaru ustno-twarzowego | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje narzędzia diagnostyczne w procesie oceny funkcjonalnej | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie kwestionariusze diagnostyczne do oceny funkcji miofunkcjonalnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Analizuje uzyskane wyniki i formułuje wnioski dotyczące dalszej terapii | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wdraża techniki terapii miofunkcjonalnej, dostosowując je do określonych zaburzeń | Kryteria weryfikacji Stosuje odpowiednie ćwiczenia oddechowe w celu poprawy toru oddechowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wykonuje ćwiczenia wspierające prawidłową pozycję spoczynkową żuchwy, warg i języka | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza ćwiczenia usprawniające funkcje gryzienia, żucia i połykania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wprowadza techniki terapii miofunkcjonalnej w przypadku pacjentów z parafunkcjami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje indywidualny plan terapii miofunkcjonalnej | Kryteria weryfikacji Analizuje przypadek pacjenta i określa kluczowe cele terapii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie techniki terapeutyczne do zidentyfikowanych problemów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Tworzy kompleksowy plan terapii, uwzględniając specyficzne zaburzenia i potrzeby pacjenta | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Prezentuje plan terapii i uzasadnia wybór metod terapeutycznych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program
Czas trwania szkolenia:
- Dni szkoleniowe - 1 dzień
- Łączny czas usługi - 6 godzin zegarowych
- Liczba godzin teoretycznych: 2 h
- Liczba godzin praktycznych: 4 h
Przerwy organizowane na życzenie uczestników, jeśli wystąpią, nie będą wliczane do czasu trwania procesu kształcenia ani kosztu usługi.
Walidacja jest integralną częścią procesu kształcenia i jest uwzględniona zarówno w czasie trwania, jak i w kosztach usługi.
Forma realizacji szkolenia:
Szkolenie obejmuje część teoretyczną oraz praktyczną, przy czym część praktyczna jest prowadzona pod opieką prowadzącego.
Usługa będzie opierać się na metodach interaktywnych i aktywizujących. Podczas zajęć warsztatowych prowadzący demonstruje techniki, a następnie uczestnicy ćwiczą je w parach co pozwala na nabycie praktycznychumiejętności.
PROGRAM SZKOLENIA
CZĘŚĆ TEORETYCZNA
➡️ 1. Czym jest terapia miofunkcjonalna?
➡️ 2. Pojęcie normy w zakresie warunków ustno-twarzowych
- Oddychanie
- Pozycja spoczynkowa (żuchwa, wargi, język)
- Gryzienie
- Żucie
- Połykanie
- Zgryz
➡️3. Zaburzenia ustno-twarzowe
- Nieprawidłowości w zakresie oddychania
➡️ 4. Nieprawidłowości w zakresie pozycji spoczynkowych
➡️ 5. Nieprawidłowości w zakresie gryzienia
➡️ 6. Nieprawidłowości w zakresie żucia
➡️ 7. Nieprawidłowości w zakresie połykania
➡️ 8. Wady zgryzu
➡️ 9. Parafunkcje
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA (WARSZTATOWA)
➡️ 1. Diagnostyka zaburzeń ustno-twarzowych
- Wywiad
- Ocena wizualna twarzoczaszki oraz postawy ciała
- Ocena budowy anatomicznej obszaru ustno-twarzowego
- Ocena funkcjonalna obszaru ustno-twarzowego
- Wykorzystanie specjalistycznych narzędzi diagnostycznych (kwestionariusze, testy)
➡️ 2. Terapia miofunkjconalna w przypadku konkretnych zaburzeń ustno-twarzowych
- Praca nad prawidłowym torem oddechowym
- Praca nad utrzymaniem prawidłowej pozycji spoczynkowej żuchwy, warg, języka
- Praca nad prawidłowym gryzieniem
- Praca nad prawidłowym żuciem
- Praca nad prawidłowym połykaniem
- Praca z pacjentem z wadą zgryzu
- Praca z parafunkcjami
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Część teoretyczna. Czym jest terapia miofunkcjonalna? Pojęcie normy w zakresie warunków ustno-twarzowych | Prowadzący Anna Jaźwinska-Chren | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Część teoretyczna. Zaburzenia ustno-twarzowe | Prowadzący Anna Jaźwinska-Chren | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Część praktyczna. Diagnostyka zaburzeń ustno-twarzowych | Prowadzący Anna Jaźwinska-Chren | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Część praktyczna. Terapia miofunkjconalna w przypadku konkretnych zaburzeń ustno-twarzowych. | Prowadzący Anna Jaźwinska-Chren | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto550,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto550,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto91,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto91,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Jaźwinska-Chren
Jest certyfikowaną terapeutką ortodoncji funkcjonalnej MFS (MFS Poland). Uczestniczyła w licznych kursach podnoszących kwalifikacje, m.in. „Kineskop Clinical Video Series: Throat & Mouth” (Kinesio University), „Stymulacja elektryczna w prawidłowym i zaburzonym połykaniu” (Northern Speech Services), „Terapia stawów skroniowo-żuchwowych TMJ” (Fizjosystem, Warszawa), szkolenie modułowe MFS (MFS Poland), „Kinesiotaping w logopedii i fizjoterapii stomatologicznej”. Dodatkowo ukończyła kurs podstawowy Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (Centrum Rozwiązań w Toruniu, 2021).
Prowadzi szkolenia dla specjalistów z zakresu terapii miofunkcjonalnej I i II stopnia, kinesiotapingu logopedycznego, masażu logopedycznego oraz elektrostymulacji w logopedii, dzieląc się wiedzą i praktycznymi umiejętnościami.
Łączy interdyscyplinarne podejście neurologopedyczne i psychologiczne, dostosowując terapię do indywidualnych potrzeb pacjentów, a jej zaangażowanie w prowadzenie szkoleń świadczy o wysokim poziomie kompetencji i pasji do dzielenia się wiedzą.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe. Dodatkowo w dniu szkolenia otrzyma wydrukowany skrypt.
Uczestnik otrzyma także zaproszenie do dołączenia do dedykowanej grupy na Facebooku, która będzie służyła, jako platforma wymiany doświadczeń i wiedzy. Grupa ta umożliwi rozwiązanie problemów związanych z tematem szkolenia oraz pozwoli na dalszą dyskusję i wsparcie po zakończeniu wydarzenia.
Warunki uczestnictwa
Wymagania organizacyjne:
Prosimy o posiadanie małych lusterek w dniu szkolenia.
Prosimy o wygodny strój oraz brak makijażu na twarzy.
Adres
Adres
ul. Moniuszki 4 lok. 8
40-005 Katowice
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi