Szkolenie "Budowanie nawyków zdrowego stylu życia – umiejętności praktyczne w pracy z osobami wykluczonymi społecznie"
Szkolenie "Budowanie nawyków zdrowego stylu życia – umiejętności praktyczne w pracy z osobami wykluczonymi społecznie"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Dietetyka
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane dla osób dorosłych powyżej 18 roku życia chcących pracować z ludźmi w zakresie przeprowadzania szkoleń z budowania nawyków zdrowego stylu życia, dietetyki oraz higieny psychicznej, w tym z grupami wykluczonymi społecznie.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji14-04-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnej pracy z osobami wykluczonymi społecznie w zakresie budowania nawyków zdrowego stylu życia. Po zakończonym szkoleniu uczestnik będzie mógł tworzyć długofalowe plany wsparcia zdrowotnego dla osób zmagających się z trudnościami społecznymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik określa znaczenie zdrowych nawyków dla jakości życia, w tym wpływ na samopoczucie i dobrostan.Uczestnik rozpoznaje społeczne uwarunkowania zdrowia oraz wpływ wykluczenia społecznego na zdrowie jednostki. | Kryteria weryfikacji Uczestnik bierze udział w dyskusji na temat definicji zdrowego stylu życia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo wymienia i wyjaśnia podstawowe filary zdrowego stylu życia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia, jak wykluczenie społeczne wpływa na zdrowie, podając przykłady. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wymienia psychospołeczne aspekty wykluczenia społecznego i ich wpływ na zdrowie.Uczestnik określa typowe problemy zdrowotne osób wykluczonych społecznie i wskazuje ich źródła. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia przykład osoby wykluczonej społecznie i wskazuje wpływ wykluczenia na jej zdrowie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia co najmniej trzy typowe problemy zdrowotne osób wykluczonych i omawia ich przyczyny w grupie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wymienia zasady tworzenia realistycznych celów zdrowotnych i opracowuje plan ich osiągnięcia.Uczestnik dostosowuje zalecenia zdrowotne do indywidualnych potrzeb. Uczestnik posługuje się praktyczną wiedzą na temat zdrowej diety, aktywności fizycznej i higieny psychicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje wywiad środowiskowy w pracy z ludźmi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje plan zdrowotny, który zawiera realistyczne cele dotyczące diety, aktywności fizycznej i snu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia przykład dostosowania zaleceń zdrowotnych do specyficznych potrzeb osób zainteresowanych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje zdrowy posiłek lub plan treningowy w ramach ćwiczenia praktycznego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik nawiązuje skuteczną relację z osobą wykluczoną społecznie, wykazując empatię i zrozumienie.Uczestnik motywuje osoby wykluczone społeczne do zmiany nawyków zdrowotnych. Uczestnik stosuje techniki rozwiązywania problemów i radzenia sobie z trudnościami w pracy z osobami wykluczonymi społecznie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik bierze udział w symulacji, w której nawiązuje relację z osobą wykluczoną społecznie, wykazując empatię i aktywne słuchanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje odpowiednie techniki motywacyjne w rozmowie z uczestnikiem szkolenia odgrywającym rolę osoby wykluczonej społecznie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje rozwiązanie konkretnego problemu zdrowotnego osoby wykluczonej w symulowanej sytuacji, wskazując na metodę wsparcia i motywacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy indywidualny plan zdrowotny, uwzględniając osobiste potrzeby i trudności.Uczestnik wykorzystuje narzędzia do oceny stanu zdrowia i motywacji w pracy z osobami zainteresowanymi. Uczestnik ocenia postępy w realizacji planu zdrowotnego i dostosować go do zmieniającej się sytuacji osoby. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje indywidualny plan zdrowotny dla fikcyjnej osoby, uwzględniając wszystkie kluczowe aspekty. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik używa narzędzi oceny stanu zdrowia, takich jak ankieta zdrowotna, w odniesieniu do stworzonego planu zdrowotnego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia plan monitorowania postępów i dostosowania planu zdrowotnego do indywidualnych potrzeb osoby w symulowanej sytuacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik integruje wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami.Uczestnik ocenia postępy w realizacji zdrowych nawyków w pracy z osobami zainteresowanymi. Uczestnik stosuje zdobyte umiejętności w swojej praktyce zawodowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia analizę przypadku osoby, w której wykazuje umiejętność stosowania zdobytej wiedzy teoretycznej i praktycznej. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia postępy w realizacji celów zdrowotnych w wybranej grupie docelowej, prezentując swoje obserwacje i proponując korekty. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje plan wdrożenia zdobytych umiejętności w pracy z osobami, uwzględniając konkretne wyzwania i potrzeby. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Przerwy nie są wliczone w czas trwania szkolenia.
Szkolenie odbywa się dla części uczestników w sali szkoleniowej a dla pozostałych na żywo przez komunikator Google Meet (dotyczy to teoretycznej części szkolenia).
Program:
Moduł 1: Wprowadzenie do zdrowego stylu życia - 6 godzin
Znaczenie zdrowego stylu życia dla jakości życia - 2 godziny zajęć teoretycznych
- Jak zdrowe nawyki wpływają na samopoczucie i jakość życia?
- Rola zdrowia psychicznego w kontekście ogólnego dobrostanu.
Społeczny wymiar zdrowia - 2 godziny zajęć teoretycznych i 2 godziny zajęć praktycznych
- Jak wykluczenie społeczne wpływa na zdrowie?
Moduł 2: Problemy zdrowotne osób wykluczonych społecznie - 8 godzin
Psychospołeczne aspekty wykluczenia społecznego -
- Jak marginalizacja wpływa na poczucie własnej wartości? - 2 godziny zajęć teoretycznych i 3 godziny zajęć praktycznych
- Stres, depresja, lęki – jak wykluczenie społeczne może prowadzić do problemów zdrowotnych.
Specyfika problemów zdrowotnych w grupach marginalizowanych - 3 godziny zajęć teoretycznych
- Niedożywienie, uzależnienia, problemy ze zdrowiem psychicznym.
Moduł 3: Praktyczne aspekty budowania zdrowych nawyków - 14 godzin
Kroki w budowaniu zdrowych nawyków - 2 godziny zajęć teoretycznych
- Planowanie, monitorowanie i ocena postępów.
- Jak ustalać realistyczne cele zdrowotne?
Zdrowa dieta – zasady i praktyczne porady - 2 godziny zajęć teoretycznych i 2 godziny zajęć praktycznych
- Co to jest zrównoważona dieta?
- Jak dopasować dietę do indywidualnych potrzeb i możliwości?
- Porady na temat przygotowywania zdrowych posiłków przy ograniczonych zasobach.
Aktywność fizyczna w codziennym życiu - 1 godzina zajęć teoretycznych i 3 godziny zajęć praktycznych
- Jak zacząć i utrzymać regularną aktywność fizyczną?
- Proste ćwiczenia i aktywności dla osób w trudnej sytuacji społecznej.
Rola snu i higieny psychicznej - 1 godzina zajęć teoretycznych i 3 godziny zajęć praktycznych
- Znaczenie odpoczynku i snu w życiu codziennym.
- Techniki radzenia sobie ze stresem i poprawy zdrowia psychicznego.
Moduł 4: Praca z osobami wykluczonymi społecznie – umiejętności interpersonalne - 8 godzin
Budowanie relacji z osobami wykluczonymi społecznie - 2 godziny zajęć teoretycznych
- Rozpoznawanie barier komunikacyjnych i emocjonalnych.
Techniki wspierania rozwoju zdrowych nawyków - 1 godzina zajęć teoretycznych i 2 godziny zajęć praktycznych
- Aktywne słuchanie i udzielanie wsparcia.
- Ustalanie realistycznych planów zmiany z uwzględnieniem indywidualnych trudności.
Rozwiązywanie problemów i radzenie sobie z trudnościami - 1 godzina zajęć teoretycznych i 2 godziny zajęć praktycznych
- Jak wspierać osoby w trudnej sytuacji w przezwyciężaniu przeciwności?
- Praca z osobami, które mają problem z systematycznością i motywacją.
Moduł 5: Projekty praktyczne – tworzenie indywidualnych planów zdrowotnych - 10 godzin
Tworzenie indywidualnych planów zdrowotnych - 2 godziny zajęć teoretycznych
- Opracowywanie planów zdrowotnych uwzględniających specyficzne potrzeby osób, w tym wykluczonych społecznie
- Wykorzystanie narzędzi oceny stanu zdrowia i motywacji.
Praca w grupach – warsztaty praktyczne - 8 godzin zajęć praktycznych
- Uczestnicy szkolenia opracowują plany zdrowotne dla fikcyjnych przypadków.
- Wspólna analiza przypadków i omawianie proponowanych rozwiązań.
Moduł 6: Integracja teorii z praktyką – Podsumowanie - 4 godziny
Podsumowanie głównych zagadnień szkolenia - 1 godzina zajęć teoretycznych
- Omówienie najważniejszych elementów zdrowego stylu życia.
- Powiązanie wyzwań wykluczenia społecznego z teorią zmiany nawyków zdrowotnych.
Podstawowe narzędzia wspierania osób wykluczonych społecznie - 1 godzina zajęć teoretycznych
- Jak oceniać postępy i motywować do dalszego działania?
Prezentacja i analiza doświadczeń uczestników - 2 godziny zajęć teoretycznych
- Refleksje po zajęciach: jak wdrożyć zdobytą wiedzę w pracy z grupami docelowymi?
- Wymiana doświadczeń i praktycznych wskazówek między uczestnikami szkolenia.
- Walidacja. Rozdanie zaświadczeń ukończenia szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 750,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 750,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto135,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto135,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Kacper Paczkowski
Ukończone studia z psychologii (absolutorium)
2020-2025 Prowadzenie treningów i szkoleń z zakresu odżywiania i zdrowego stylu życia
2020-2025 Współpraca w zakresie treningów i szkoleń z osobami wykluczonymi społecznie, niepełnosprawnymi, starszymi itp.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w postaci skryptu zostaną przygotowane przez prowadzącego i rozdane uczestnikom.
Warunki uczestnictwa
Pełnoletność
Informacje dodatkowe
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Dostawca usługi dopuszcza nieobecność na zajęciach na poziomie 20%.
Cena szkolenia zawiera koszt walidacji/egzaminu wewnętrznego.
Szkolenie odbywa się dla części uczestników w sali szkoleniowej a dla pozostałych na żywo przez komunikator Google Meet (dotyczy to teoretycznej części szkolenia).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Platforma: Google Meet
- Wymagania sprzętowe:
Windows 10 (wersja 1809) lub wyższy
- Wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego:
Rozmowy wideo (HD) - minimalna szybkość pobierania / przesyłania - 1,2 Mb/s / 1,2 Mb/s
- Niezbędne oprogramowanie: aktualna przeglądarka GoogleChrome/Firefox/Opera
- Okres ważności linku: link będzie ważny przez cały okres realizacji usługi