MASAŻ LOGOPEDYCZNY -*Szkolenie stacjonarne Gdańsk 17.05.2025 r.
MASAŻ LOGOPEDYCZNY -*Szkolenie stacjonarne Gdańsk 17.05.2025 r.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest do logopedów, neurologopedów pracujących z niemowlętami, starszymi dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, którzy w codziennej pracy mają styczność z klientami z zaburzeniami mięśniowymi narządu mowy.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji05-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 183 ust. 1 oraz art. 184 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńFormy doskonalenia zawodowego nauczycieli zaspokajające potrzeby nauczycieli, szkół i placówek korzystających z oferty placówki doskonalenia sprzyjające rozwojowi zawodowemu nauczycieli, szkół i placówek korzystających z oferty placówki doskonalenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do wykorzystania technik stymulacji mięśniowej strefy orofacjalnej, jako metody wspomagającej terapię logopedyczną.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje prawidłowy rozwój mięśniowo-czynnościowy twarzoczaszki | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia teorię Funkcjonalnej Matrycy prof. Melvina Mossa i jej wpływ na rozwój twarzoczaszki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje funkcje jamy ustnej i ich rolę w kształtowaniu struktury twarzoczaszki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje równowagę mięśniową oraz skutki jej zaburzenia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje objawy zaburzeń mięśniowo-czynnościowych twarzoczaszki (OMD) oraz ich przyczyny | Kryteria weryfikacji Wymienia i klasyfikuje główne przyczyny OMD | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje objawy zaburzeń mięśniowo-czynnościowych twarzoczaszki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia stan sfery orofacjalnej u pacjentów | Kryteria weryfikacji Przeprowadza ocenę budowy anatomicznej obszaru ustno-twarzowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Wykonuje ocenę funkcjonalną w kontekście artykulacji, połykania i oddychania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Dokumentuje wyniki oceny i formułuje wnioski dotyczące terapii | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera odpowiednie techniki masażu logopedycznego i stymulacji w zależności od napięcia mięśniowego | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice w podejściu terapeutycznym w zależności od typu napięcia mięśniowego | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Ocenia stan pacjenta i wybiera właściwe techniki manualne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia dobór metod terapii w kontekście stanu pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki stymulacji logopedycznej w przypadku obniżonego napięcia mięśniowego | Kryteria weryfikacji Prawidłowo prowadzi ćwiczenia wzmacniające mięśnie twarzy i żuchwy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki stymulacji logopedycznej w przypadku wzmożonego napięcia mięśniowego | Kryteria weryfikacji Pracuje z pacjentem z bólem w stawie skroniowo-żuchwowym, stosując techniki manualne | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia efektywność przeprowadzonych technik masażu logopedycznego | Kryteria weryfikacji Monitoruje reakcje pacjenta na zastosowane techniki masażu i ćwiczenia | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Analizuje postępy terapii i dostosowuje metody pracy do potrzeb pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Dokumentuje wyniki terapii i formułuje zalecenia dotyczące dalszego postępowania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania szkolenia:
- Dni szkoleniowe - 1 dzień
- Łączny czas usługi - 6 godzin zegarowych + przerwy
- Liczba godzin teoretycznych: 2 h
- Liczba godzin praktycznych: 4 h
Przerwy organizowane na życzenie uczestników, jeśli wystąpią, nie będą wliczane do czasu trwania procesu kształcenia ani kosztu usługi.
Walidacja jest integralną częścią procesu kształcenia i jest uwzględniona zarówno w czasie trwania, jak i w kosztach usługi.
Forma realizacji szkolenia:
Szkolenie obejmuje część teoretyczną oraz praktyczną, przy czym część praktyczna jest prowadzona pod opieką prowadzącego.
Usługa będzie opierać się na metodach interaktywnych i aktywizujących. Podczas zajęć warsztatowych prowadzący demonstruje techniki, a następnie uczestnicy ćwiczą je w parach co pozwala na nabycie praktycznychumiejętności.
PROGRAM SZKOLENIA
CZĘŚĆ TEORETYCZNA
➡️ 1. Prawidłowy rozwój mięśniowo-czynnościowy twarzoczaszki.
- teoria Funkcjonalnej Matrix prof. Melvina Mossa.
- funkcje jamy ustnej i ich wpływ na strukturę twarzoczaszki
- równowaga mięśniowa
- zmiana matrycy funkcjonalnej i jej skutki.
➡️ 2. Zaburzenie mięśniowo-czynnościowe twarzoczaszki i jamy ustnej (OMD- orofacial myofunctional disorder) i ich przyczyny.
➡️ 3. Objawy zaburzeń mięśniowo-czynnościowych.
➡️ 4. Wpływ nieprawidłowości w funkcjonowaniu mięśni twarzoczaszki na mowę, oddychanie i karmienie.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA (WARSZTATOWA)
➡️ 1. Ocena sfery orofacjalnej:
- ocena budowy anatomicznej obszaru ustno-twarzoweg
- ocena funkcji obszaru ustno-twarzowego
➡️ 2. Stymulacja logopedyczna w przypadku obniżonego napięcia mięśniowego (dysfunkcje mięśni twarzy, dysfunkcje mięśni żuchwy, zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego).
- Termoterapia
- Techniki manualne (masaż pobudzający)
- Ćwiczenia izometryczne
- Ćwiczenia czynne wzmacniające
➡️ 3. Stymulacja logopedyczna w przypadku wzmożonego napięcia mięśniowego (dysfunkcje mięśni twarzy, dysfunkcje mięśni żuchwy, zaburzenia stawu skroniowo-żuchwowego.
- Termoterapia
- Techniki manualne (masaż rozluźniający)
- Ćwiczenia czynne
- Rozluźnianie i relaksacja żuchwy
- Praca z pacjentem z bólem w stawie skroniowo-żuchwowym
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Część teoretyczna. Prawidłowy rozwój mięśniowo-czynnościowy twarzoczaszki. Zaburzenie mięśniowo-czynnościowe twarzoczaszki i jamy ustnej. | Prowadzący Anna Jaźwinska-Chren | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Część teoretyczna. Objawy zaburzeń mięśniowo-czynnościowych. Wpływ nieprawidłowości w funkcjonowaniu mięśni twarzoczaszki na mowę, oddychanie i karmienie. | Prowadzący Anna Jaźwinska-Chren | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Część praktyczna. Ocena sfery orofacjalnej. | Prowadzący Anna Jaźwinska-Chren | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Część praktyczna.Stymulacja logopedyczna w przypadku obniżonego napięcia mięśniowego. | Prowadzący Anna Jaźwinska-Chren | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Część praktyczna. Stymulacja logopedyczna w przypadku wzmożonego napięcia mięśniowego | Prowadzący Anna Jaźwinska-Chren | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto550,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto550,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto91,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto91,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Jaźwinska-Chren
Jest certyfikowaną terapeutką ortodoncji funkcjonalnej MFS (MFS Poland). Uczestniczyła w licznych kursach podnoszących kwalifikacje, m.in. „Kineskop Clinical Video Series: Throat & Mouth” (Kinesio University), „Stymulacja elektryczna w prawidłowym i zaburzonym połykaniu” (Northern Speech Services), „Terapia stawów skroniowo-żuchwowych TMJ” (Fizjosystem, Warszawa), szkolenie modułowe MFS (MFS Poland), „Kinesiotaping w logopedii i fizjoterapii stomatologicznej”. Dodatkowo ukończyła kurs podstawowy Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (Centrum Rozwiązań w Toruniu, 2021).
Prowadzi szkolenia dla specjalistów z zakresu terapii miofunkcjonalnej I i II stopnia, kinesiotapingu logopedycznego, masażu logopedycznego oraz elektrostymulacji w logopedii, dzieląc się wiedzą i praktycznymi umiejętnościami.
Łączy interdyscyplinarne podejście neurologopedyczne i psychologiczne, dostosowując terapię do indywidualnych potrzeb pacjentów, a jej zaangażowanie w prowadzenie szkoleń świadczy o wysokim poziomie kompetencji i pasji do dzielenia się wiedzą.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe. Dodatkowo w dniu szkolenia otrzyma wydrukowany skrypt.
Uczestnik otrzyma także zaproszenie do dołączenia do dedykowanej grupy na Facebooku, która będzie służyła, jako platforma wymiany doświadczeń i wiedzy. Grupa ta umożliwi rozwiązanie problemów związanych z tematem szkolenia oraz pozwoli na dalszą dyskusję i wsparcie po zakończeniu wydarzenia.
Warunki uczestnictwa
Wymagania organizacyjne:
Prosimy o posiadanie mat/karimat, a także małych lusterek w dniu szkolenia.
Prosimy o wygodny strój oraz brak makijażu na twarzy.
Adres
Adres
ul. Trzy Lipy 3
80-172 Gdańsk
SALA 330 Budynek B
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi