Komercjalizacja wyników badań naukowych oraz pozyskiwanie finansowania na projekty innowacyjne - 2-dniowe warsztaty praktyczne.
Komercjalizacja wyników badań naukowych oraz pozyskiwanie finansowania na projekty innowacyjne - 2-dniowe warsztaty praktyczne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Finanse i doradztwo finansowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
1. Pracownicy naukowi i badawczy - osoby zajmujące się prowadzeniem badań naukowych i rozwojowych w instytucjach naukowych, uniwersytetach, ośrodkach badawczych. Specjaliści z zakresu biotechnologii, farmacji, inżynierii, informatyki, chemii, fizyki i innych nauk ścisłych.
2. Przedsiębiorcy i innowatorzy - osoby planujące lub już prowadzące działalność gospodarczą opartą na własności intelektualnej i wynikach prac badawczych. Twórcy startupów technologicznych i firm innowacyjnych.
3. Menedżerowie i kierownicy - kierownicy działów badawczo-rozwojowych, innowacji i strategii w przedsiębiorstwach. Menedżerowie odpowiedzialni za transfer technologii i komercjalizację w instytucjach akademickich i korporacjach.
4. Specjaliści ds. Prawa i ochrony własności intelektualnej - prawnicy zajmujący się prawem autorskim, prawem własności intelektualnej, patentowym oraz umowami handlowymi i licencyjnymi. Doradcy prawno-biznesowi świadczący usługi dla instytucji naukowych i firm.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji25-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zdobycie kompleksowej wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania procesem komercjalizacji wyników badań naukowych oraz pozyskiwania finansowania na innowacyjne projekty. Dzięki szkoleniu uczestnicy zrozumieją specyfikę funkcjonowania spółek celowych oraz relacji pomiędzy uczelnią a spółkami spin-off. Nabędą wiedzę z zakresu ochrony własności intelektualnej, w tym praw autorskich i praw własności przemysłowej, oraz umiejętność udzielania licencjEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - | Kryteria weryfikacji - | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Pozyskiwanie grantów na badania naukowe
a. Konstruowanie projektów badawczych
b. Założenia wniosku i ich realizacja
c. Harmonogram i budżet w planowaniu projektów badawczych
d. Analiza ryzyka
e. Projekt badawczy jako tekst naukowy
f. Pozyskiwanie środków na realizację projektów badawczych
g. Zarzadzanie projektami badawczymi
h. Budowanie zespołu badawczego
i. Monitorowanie przebiegu procesów
2. Prawne narzędzia ochrony własności intelektualnej
a. Pomysł - jak zarabiać na własności intelektualnej.
b. Ocena własności intelektualne
c. Jakościowe i ilościowe aspekty oceny własności intelektualnej
d. Metoda kosztów
e. Bazy patentowe - jako źródło informacji o pomysłach innowacyjnych
f. Ocena pól zainteresowań
g. Ocena zdolności patentowych rozwiązań
h. Wyniki prac badawczych i rozwojowych jako przedmiot komercjalizacji
i. Wyniki prac badawczych i rozwojowych oraz zasady ich ochrony
ii. Wyniki prac B+R jako wynalazki
iii. Uzyskanie patentu
iv. Wyniki prac B+R a wzory.
v. Wyniki prac B+R a wzory przemysłowe
vi. Wyniki prac B+R jako inne dobra chronione prawami własności intelektualnej
vii. Wyniki prac B+R jako utwory w rozumieniu prawa autorskiego.
vii. Wyniki prac B+R jako tajemnica przedsiębiorstwa
i. Prace badawcze i rozwojowe w ujęciu ustawy o rachunkowości
j. Prawa autorskie osobiste i majątkowe a udzielenie licencji
k. Wynalazek w rozumieniu ustawy prawo własności przemysłowej
l. Patent, prawo ochronne, prawo z rejestracji - wpływ na udzielenie licencji
m. Studium przypadków - przedstawienie przykładów z praktyki dotyczących udzielenia licencji na wyniki prac B+R oraz zarządzania ich ochroną. Analiza kluczowych aspektów, które wpłynęły na sukces lub porażkę w zarządzaniu własnością intelektualną.
3. Zasady komercjalizacji i finansowania innowacyjnych rozwiązań
a. POJĘCIE KOMERCJALIZACJI I TRANSFERU TECHNOLOGII
b. Komercjalizacja i transfer technologii – procesy i modele
c. Ocena technologii – zasady i metody
d. Projekt technologiczny jako przedsięwzięcie inwestycyjne
e. Modele wyceny przedsięwzięć
i. Metody wyceny wartości niematerialnych i prawnych.
ii. Metody analizy efektywności projektów innowacyjnych.
iii. Metody wyceny wartości rynkowej projektów innowacyjnych (spółek).
f. Metody oceny projektów
4. Komercjalizacja bezpośrednia wyników prac B+R
a. Sprzedaż wyników prac B+R
b. Umowy odpłatnego przenoszenia (sprzedaży) praw własności intelektualnej
c. Ujęcie księgowe sprzedaży wyników prac B+R
d. Ujęcie podatkowe sprzedaży wyników prac B+R
e. Udzielenie licencji na wyniki prac B+R
5. Komercjalizacja pośrednia wyników prac B+R
a. Rodzaje spółek które mogą być tworzone
b. Możliwe zastosowania spółki osobowej do komercjalizacji wyników prac B+R
c. Zasady transferu praw własności intelektualnej do spółek tworzonych z podmiotami prywatnymi
d. Wniesienie praw własności intelektualnej do spółki
e. Wniesienie prac B+R aportem i utrata wpływu na te prace
6. Zasady funkcjonowania spółki celowej
a. Specyfika spółki celowej
b. Dopuszczalne formy prawne - organy spółki celowej, zarządzanie spółką celową
c. Relacje pomiędzy uczelnią a spółką spin-off
d. Utworzenie spółki spin-off
e. Kapitał intelektualny
f. Relacje prawne i finansowe
g. Wsparcie instytucjonalne
h. Praktyczne przykłady funkcjonowania spółek celowych i spin-off
i. Analiza przypadków sukcesu
7. Uczelnie a dopuszczalność komercjalizacji wyników prac B+R
a. Instytuty naukowe PAN a dopuszczalność komercjalizacji wyników prac B+R
b. Instytuty badawcze a dopuszczalność komercjalizacji wyników prac B+R
8. Zarządzanie projektami badawczymi i procesami komercjalizacji badań
a. Partner akademicki jako element napędzający projekt badawczy - research push
b. Partner biznesowy zewnętrzny jako kierunek rozwoju projektów badawczych – research pull
c. Model generowania wiedzy
9. Poszukiwanie partnerów do współpracy
a. Opracowywanie nowych lub rozwijanie istniejących rozwiązań technologicznych
b. Wspólne prace badawczo-rozwojowe transfer technologii poprzez sprzedaż licencji,
c. Podpisanie umowy produkcyjnej lub joint-venture pozyskiwanie inwestora zapewniającego środki finansowe na rozwój i wdrożenie technologii
d. Profile badawcze i oferty technologiczne
10. Model biznesowy z wykorzystaniem transferu technologii
a. Modeli biznesowe typowe dla transferu technologii
b. Porównanie modeli opartych na licencjonowaniu, współpracy strategicznej, tworzenia startupów technologicznych itp.
c. Wybór odpowiedniego modelu
Kryteria oceny i wyboru odpowiedniego modelu biznesowego z uwzględnieniem specyfiki technologii oraz rynku docelowego.
Rola analizy SWOT i oceny ryzyka w procesie wyboru.
11. Specyfika modeli biznesowych z wykorzystaniem transferu technologii
12. Marketing innowacyjnych technologii
13. Umowy handlowe – negocjacje z przedsiębiorcami
14. Finansowanie projektów innowacyjnych na etapie komercjalizacji
a. Charakterystyka projektów na etapie komercjalizacji
b. Istotność zarządzania czasem, zasobami i ryzykiem na tym etapie.
c. Metodyki zarządzania projektami
d. Porównanie różnych podejść i metod zarządzania, takich jak Agile, Prince2, PMI, z uwzględnieniem specyfiki projektów innowacyjnych.
e. Źródła finansowania projektów innowacyjnych
f. Publiczne źródła finansowania
g. Procedury aplikacyjne, kryteria oceny projektów oraz wymogi raportowania i monitorowania.
h. Prywatne źródła finansowania
i. Analiza możliwości pozyskania finansowania od inwestorów prywatnych, venture capital (VC), private equity (PE) oraz business angels (BA). Rola due diligence i negocjacji w procesie inwestycyjnym.
j. Uwarunkowania umowy inwestycyjnej a typowe oczekiwania
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Komercjalizacja wyników badań naukowych oraz pozyskiwanie finansowania na projekty innowacyjne | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Komercjalizacja wyników badań naukowych oraz pozyskiwanie finansowania na projekty innowacyjne | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 832,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto152,73 PLN
- Koszt osobogodziny netto124,17 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Informacje dodatkowe
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z Internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.