Studia podyplomowe "Zarządzanie zasobami ludzkimi"
Studia podyplomowe "Zarządzanie zasobami ludzkimi"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia kierowane są do osób pracujących lub zamierzających zdobyć przygotowanie do pracy w działach personalnych, a także dla tych którzy chcą doskonalić swoje umiejętności zarządzania. Słuchacze otrzymują wiedzę niezbędną do funkcjonowania w obszarze polityki kadrowej oraz umiejętności przydatne w efektywnej pracy z ludźmi.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem"
- Minimalna liczba uczestników16
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi176
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia podyplomowe Zarządzanie zasobami ludzkimi wraz z egzaminem potwierdzają przygotowanie do prowadzenia procesów rekrutacyjnych, zarządzania pracownikami działów personalnych oraz rozumienia społecznych i psychologicznych procesów występujących w organizacjach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje wybrane metody i narzędzia opisu odpowiednie dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla zarzadzania zasobami ludzkimi organizacji, w tym techniki pozyskiwania danych, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące | Kryteria weryfikacji Opisuje i przedstawia relacje w zespole pracowniczym, tworzy dokumentację do rekrutacji pracowników i zatrudniania pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Analizuje przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułuje własne opinie na ten temat oraz stawia hipotezy badawcze i je weryfikuje. | Kryteria weryfikacji Analizuje i opisuje problemy oraz sposoby ich rozwiązania w zespole pracowniczym z wykorzystaniem dostępnych metod i technik. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Rozróżnia zagadnienia związane z wybranymi systemami, normami i regułami (prawnymi, organizacyjnymi, zawodowymi, moralnymi, etycznymi) organizującymi struktury i instytucje społeczne | Kryteria weryfikacji Wymienia zasady zarządzania personelem w kontekście obowiązujących regulacji prawnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Prognozuje i modeluje złożone procesy społeczne oraz ich praktyczne skutki z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi właściwych w procesach zarządzania zasobami ludzkimi organizacji | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia trafność zastosowania technik coachingowych i innych narzędzi do zarządzania i kierowania zespołami pracowniczymi | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Ocenia krytycznie poziom swojej wiedzy merytorycznej i umiejętności w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi | Kryteria weryfikacji Dokonuje samooceny identyfikując obszary wymagające ciągłego doskonalenia | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uzasadnia konieczność współdziałania w grupie i przyjmowania w niej różnych ról | Kryteria weryfikacji Wymienia zasady dobrej praktyki przy budowaniu zespołów pracowniczych oraz przydzielania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Projektuje zasady komunikowania się z członkami zespołu oraz otoczeniem zewnętrznym | Kryteria weryfikacji Wymienia konsekwencje barku właściwej komunikacji, tworzy wraz z zespołem wzorce efektywnej komunikacji w zespole oraz interesariuszami zewnętrznymi | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów obejmuje następujące zagadnienia:
Zajęcia integracyjne
gry i zabawy wymagające współpracy zespołowej
integracja grupy
Komunikacja interpersonalna i praca zespołowa
formy i funkcje komunikacji interpersonalnej
komunikacja interpersonalna w miejscu pracy
identyfikacja i przezwyciężanie barier komunikacyjnych
budowanie efektywnych zespołów
role zespołowe i skuteczność pracy zespołowej
Zadania i obowiązki działu HR
procesy i projekty HR w oparciu o cykl życia pracownika w organizacji
badanie satysfakcji i zaangażowania pracowników
pozafinansowe motywowanie pracowników
cele strategiczne organizacji a ZZL
zadania i uprawnienia HR Business Partner we współczesnych organizacjach
od specjalisty do kompetentnego HR BP - możliwości rozwoju w obszarze HR
Rekrutacja i Selekcja
cykl procesu rekrutacji
standardy i trendy w rekrutacji
narzędzia selekcji kandydatów
technologie wspierające rekrutację
Zarządzanie zmianą
teorie zarządzania zmianą
motywowanie do zmiany pracownika
wprowadzanie zmian w organizacjach
automotywacja do zmiany
Etyka zawodowa, wielokulturowość, mobbing
główne koncepcje etyczne
etyka zawodowa versus moralność człowieka
problemy etyczne w wielokulturowych zespołach
kształtowanie polityki antymobbingowej w organizacji
Prawne aspekty zarządzania personelem
źródła prawa pracy, rodzaje umów o pracę
prawa i obowiązki stron stosunku pracy
rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem i bez wypowiedzenia
roszczenia pracownicze, rozstrzyganie sporów z zakresu prawa pracy
wynagrodzenie za pracę, świadectwo pracy
zwolnienia z przyczyn niedotyczących pracowników, zwolnienia grupowe
czas pracy - urlopy wypoczynkowe, ochrona pracy kobiet i młodocianych
Employer Branding
efektywne budowanie wizerunku pracodawcy
komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
przygotowanie i realizacja programów stażowych i praktyk
realizacja procesu adaptacji nowych pracowników
nowe trendy w EB czyli jak się wyróżnić i osiągnąć cele
Outplacement w praktyce
konsekwencje zwolnień grupowych
wsparcie dla zwalnianych pracowników
elementy outplacementu
outplacement grupowy i indywidualny
Narzędzia i techniki kierowania zespołem
sprawowanie władzy i przywództwo organizacyjne i zespołowe
wiedza, umiejętności i predyspozycje lidera/menedżera zespołu pracowniczego
techniki menedżerskie a efektywność pracy zespołowej
techniki menedżerskie wykorzystywane w procesach rekrutacji i selekcji
techniki menedżerskie wykorzystywane w procesach adaptacji zawodowej
techniki menedżerskie wykorzystywane w procesach motywacji i motywowania
techniki menedżerskie wykorzystywane w procesach awansu pracowniczego
techniki menedżerskie wykorzystywane w procesach rozwoju talentów pracowniczych i kształtowaniu ścieżki kariery
techniki menedżerskie wykorzystywane w procesach oceny i oceniania pracowniczego
techniki menedżerskie a kierowanie i zarządzanie zespołem zróżnicowanym wiekowo
techniki menedżerskie a kierowanie i zarządzanie zespołem rozproszonym
Rozwój personelu i systemy oceny
motywacja i planowanie kariery
Talenty a Sukcesorzy w organizacji
narzędzia i metody realizacji oceny okresowej
efektywne wykorzystanie wyników ocen okresowych
identyfikacja potrzeb szkoleniowych w organizacji
ewaluacja szkoleń - narzędzia i metody
zadania trenera wewnętrznego w organizacji
Coaching w zarządzaniu zasobami ludzkimi
określanie stref komfortu i dyskomfortu
wspomaganie odporności na porażki
umiejętność aktywnego empatycznego słuchania
umiejętność zadawania pytań coachingowych
schematy zadawania pytań
feedback i jego rola w pracy zespołowej
prowadzenie feedbacku coachingowego
Zarządzanie zespołem rozproszonym - praca zdalna
możliwości wykorzystania telepracy w kontekście doświadczeń biznesowych
szanse i zagrożenia pracy w zespołach rozproszonych
tworzenie komunikatów online dla zespołu
zarządzanie spotkaniami online
praca na odległość - przydzielanie i ocena zadań
mierzenie efektów pracy
motywacja zespołu rozproszonego
Gra decyzyjna
otoczenie zewnętrzne i wewnętrzne przedsiębiorstwa – założenia i dane
określenie celów i strategii działania przedsiębiorstwa
podejmowanie decyzji operacyjnych związanych z wejściem przedsiębiorstwa na rynek
analiza wyników i korekta działań rynkowych przedsiębiorstwa
rozwój i udoskonalenie strategii biznesowej przedsiębiorstwa
analiza wyników końcowych przedsiębiorstw
Studia trwają 2 semestry, umożliwiają uzyskanie 30 punktów ECTS. Zajęcia realizowane są w formie mieszanej, około 50% zajęć prowadzonych jest w formie zdalnej. Zajęcia odbywają są średnio co 2 tygodnie w soboty i niedziele, średnio 6 - 8 godzin dziennie (godzina dydaktyczna - 45 minut).
Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje świadectwo ukończenie studiów podyplomowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Walidacja - egzamin końcowy | Data realizacji zajęć 30-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto27,27 PLN
- Koszt osobogodziny netto27,27 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Andrzej Kiebała
Zatrudniony w Katedrze Nauk o Polityce i Administracji Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Zainteresowania naukowe koncentruje wokół prawa i postępowania podatkowego, prawa szkolnictwa wyższego, prawa cywilnego oraz autorskiego. Autor publikacji naukowych z zakresu postępowania administracyjnego, prawa podatkowego oraz prawa szkolnictwa wyższego. Ekspert Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Edukacji. Członek Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego, wiceprzewodniczący Komisji Ekonomiczno-prawnej Rady Głównej.
Prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach podyplomowych.
Ewa Podgórska
Dorota Dominik
Od kilkunastu lat trener i wykładowca (specjalizujący się w szkoleniach z zakresu: piecza zastępcza, adopcja, mediacje, kryzysu rodziny, problemy wychowawcze w oświacie, konflikty a także: organizacja i zarządzanie, zarządzanie personelem, public relations).
Autorka programów i projektów edukacyjnych oraz licznych publikacji z zakresu pieczy zastępczej. Ostatnie projekty to „Profesjonalna pomoc i wsparcie dla rodzin zastępczych i naturalnych” dla ROPS w Lublinie (2015) – przygotowanie pracowników socjalnych, koordynatorów rodzin zastępczych i asystentów do pracy w pieczy zastępczej, „Bezpieczna i przyjazna szkoła” dla Miasta Rzeszowa, w ramach rządowego projektu Bezpieczna Szkoła (2015/2016).
Tomasz Pisarek
Obecnie starszy wykładowca, analityk w Zespole Analiz i Badań Edukacyjnych, Członek Zespołu ds. Gier Decyzyjnych, pracownik Katedry Ekonomii.
Uczestnik wielu warsztatów oraz rozgrywek ogólnopolskich i międzynarodowych z zakresu gier decyzyjnych. Współorganizator i koordynator konkursów z zakresu zarządzania firmą skierowanych do młodzieży ze szkół licealnych. Opiekun zespołów studenckich biorących udział w rozgrywkach z gier kierowniczych. Autor gier kierowniczych Hotel-ik, Wirtualna Klinika, Wirtualny Oddział, Wirtualny Salon Piękności, Innowacyjne Przedsiębiorstwo Produkcyjne i wielu innych. Opiekun merytoryczny zespołów będących finalistami ogólnopolskiego konkursu Marketplace oraz zespołu będącego zwycięzcą międzynarodowego konkursu Marketplace Global Competition.
dr inż. Agata Szmulik
Pełniła funkcje wykładowcy i trenera w projektach realizowanych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego SPO RLZ. Odznaczona Brązowym Krzyżem Zasługi. Członek Społecznej Rady Senatu WSIiZ oraz licznych komisji dydaktycznych i naukowych. Sprawuje funkcję Prodziekana Wydziału Ekonomicznego WSIiZ, ds. kierunku Ekonomia i kierunku Stosunki międzynarodowe oraz Prodziekana Wydziału Administracji i Nauk Społecznych WSIiZ, ds. kierunku Psychologia w biznesie i Logistyka.
doktor inżynier
Prowadzi seminaria dyplomowe oraz zajęcia dydaktyczne na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych z przedmiotów: Podstawy zarządzania, Organizacja i zarządzanie, Skuteczne zachowania na rynku pracy, Etykieta biznesu.
Bartłomiej Cieszyński
Ewelina Kozimor
Obecnie jestem też trenerem wewnętrznym co oznacza, że prowadzę i projektuję szkolenia biznesowe jak i liderskie wewnątrz organizacji, w której pracuję. Prowadzę coachingi z pracownikami, których celem jest rozwój kompetencji miękkich oraz biorę udział w różnych projektach i procesach HR działających zgodnie z cyklem życia pracownika w organizacji.
Od 2 lat prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych.
Barbara Bilska
Jest doświadczonym menedżerem z dziesięcioletnim stażem w obszarze zasobów ludzkich. Od wielu lat przyczynia się do rozwoju organizacji poprzez elastyczne podejście do wyzwań HR, skuteczne zarządzanie personelem oraz propagowanie idei, że ludzie stanowią kluczowy składnik sukcesu każdej organizacji. Jej doświadczenie obejmuje różnorodne aspekty HR, w tym rekrutację, rozwijanie talentów, zarządzanie wydajnością, tworzenie strategii zasobów ludzkich, tworzenie i prowadzenie szkoleń z zakresu efektywnego zarządzania zespołem, komunikacji.
Jako menedżer HR, kładzie duży nacisk na budowanie relacji między pracownikami a firmą, tworząc warunki do rozwoju i osiągnięcia celów zarówno na poziomie indywidualnym, jak i organizacyjnym. Jej pasja do rozwoju ludzi jest widoczna również w prowadzeniu zajęć na WSIiZ, podczas których ze studentami dzieli się wiedzą z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, negocjacji w biznesie, coachingu i efektywnego zachowania na rynku pracy, oraz pracy jako Coach.
Agnieszka Rykiel
Absolwentka Uniwersytetu Rzeszowskiego (Ekonomia) oraz Heriot-Watt University, Edinburgh (Business Management with HRM). W przeszłości pracowała dla takich firm jak: Rolls-Royce, Alexander Mann Solutions (RPO), KK Selekt Centrum Doradztwa Personalnego, Pratt & Whitney Aeropower / Randstad Sourceright oraz CNC Experts.
Biegła w projektowaniu, wdrażaniu i optymalizowaniu procesów HR służących pozyskiwaniu talentów, realizacji celów biznesowych oraz wdrażaniu standardów jakości. Znana z umiejętności angażowania interesariuszy i skutecznej komunikacji. Zainteresowana tematyką nowatorskiego przywództwa oraz koncepcją CSR & ESG. Od 2022 roku prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach podyplomowych.
Agata Ziemiakowicz
Pogłębia swoją wiedzę oraz kwalifikacje z obszaru psychologii uczestnicząc w kursach, szkoleniach i konferencjach. Jaj pasją jest towarzyszenie ludziom w zmianie, pomaganie im w odzyskaniu równowagi, spokoju i sprawczości, wspieranie w samorozwoju i kreowaniu bardziej satysfakcjonującego życia. Prowadzi szkolenia oraz zajęcia dydaktyczne na studiach pierwszego i drugiego stopnia oraz na studiach podyplomowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Zapewniamy uczestnikom studiów dostęp do materiałów przekazywanych przez wykładowców poszczególnych przedmiotów drogą elektroniczną oraz na platformie Moodle. Słuchacze otrzymują: prezentacje przygotowane przez wykładowców, skrypty, inne materiały opisowe przygotowane przez wykładowców, zestawy ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Osoby z wykształceniem wyższym (I lub II stopnia). Rejestracja https://podyplomowe.wsiz.pl/rekrutacja/
Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się w formie elektronicznej. Aby zarezerwować miejsce na studiach podyplomowych konieczne jest złożenie kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych. Zgłoszenie na studia tylko przez Bazę Usług Rozwojowych nie gwarantuje miejsca w grupie.
Informacje dodatkowe
Zajęcia odbywają się w soboty-niedziele co 2 tygodnie po około 6-8h lekcyjnych każdego dnia w formie stacjonarnej i zdalnej. Zajęcia zdalne realizowane są z wykorzystaniem platformy Cisco Webex.
Czesne za studia wpisane w karcie usługi nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej w wysokości 50 zł. Opłatę rekrutacyjną należy wnieść w chwili rejestracji na studia przez system rekrutacyjny uczelni.
Usługa skierowana także do Uczestników Projektu MP. Harmonogram zajęć zostanie uzupełniony na co najmniej 6dni przed rozpoczęciem każdego semestru.
Zajęcia dydaktyczne prowadzą także: Anna Kuziemko, Ewa Nowak-Koprowicz, Magdalena Winiarska-Kopacz.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia zdalne prowadzone są z użyciem platformy Cisco Webex. Słuchacz loguje się do platformy Cisco Webex ze swojego konta w Wirtualnej Uczelni. Słuchacz, aby skorzystać z zajęć online musi posiadać stanowisko pracy spełniające poniższe minimalne wymagania:
Komputer/laptop/ z zainstalowanym systemem:
Windows
• Windows 10 lub nowszym
Mac OS
• 10.15 lub nowszym
Urządzenia mobilne:
iOS
• 16 i nowsze
iPadOS
• 16 i nowsze
Android
• 10 i nowsze
Minimalna przepustowość połączenia internetowego:
· Download 4 Mb/s
· Upload 4 MB/s
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
- Przeglądarka internetowa (według wyboru słuchacza)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe