Doradztwo zawodowe i edukacyjne-3 semestry (Nabór śródroczny)
Doradztwo zawodowe i edukacyjne-3 semestry (Nabór śródroczny)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do absolwentów studiów wyższych (I stopnia lub II stopnia, jednolitych magisterskich lub III stopnia), a w szczególności do absolwentów: psychologii, pedagogiki, socjologii i innych.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji31-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi390
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKształcenie na studiach podyplomowych prowadzonych przez uczelnie
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym jest w głównej mierze przygotowanie słuchaczy do wspierania dorosłych oraz młodzieży w podejmowaniu decyzji zawodowo-edukacyjnych (wybór preferowanego zawodu oraz szkoły o odpowiednim profilu) w oparciu o predyspozycje, zainteresowania, preferencje oraz wymagania rynku pracy.Ważnym aspektem jest zrozumienie zasad wyboru życiowej drogi zawodowej, rozwoju zawodowego oraz poznanie psychologicznych aspektów kształtowania kariery zawodowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się -posiada wiedzę o źródłach i miejscu doradztwa edukacyjno-zawodowego w systemie nauk -posiada wiedzę o podstawach diagnozy psychologicznej i zasadach interpretacji wyników testowych -słuchacz zna zasady prowadzenia diagnozy dla różnych celów doradczych oraz obszary diagnozy edukacyjno-zawodowej | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się -posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym -posiada wiedzę na temat uwarunkowań wyboru zawodu -posiada uporządkowaną wiedzę na temat procesów edukacyjnych mających wpływ na konstruowanie kariery edukacyjno-zawodowej | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się -słuchacz potrafi wyjaśnić funkcjonowanie psychospołeczne osoby na podstawie zastosowania odpowiednich koncepcji rozwoju zawodowego oraz wykorzystać tę wiedzę -słuchacz potrafi skutecznie udzielać pomocy w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej -słuchacz potrafi planować i prowadzić zajęcia grupowe | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się -słuchacz potrafi dobrać odpowiednie narzędzia do rozwiązania konkretnego problemu diagnostycznego oraz zaplanować i przeprowadzić badania, a także zinterpretować uzyskane rezultaty-posiada umiejętności obserwowania i analizowania zjawisk społecznych oraz interpretowania ich z punktu widzenia potrzeb klienta | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się -słuchacz potrafi nawiązać kontakt i współpracować z różnymi grupami społecznymi w odmiennych warunkach środowiskowych -słuchacz potrafi nawiązać kontakt i współpracować ze specjalistami reprezentującymi różne specjalności w zakresie działań diagnostycznych i pomocowych | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się -słuchacz odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki -posiada pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się -słuchacz poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań -słuchacz ma postawę proaktywną i potrafi wzbudzić ją u klientów -słuchacz współdziała i pracuje w grupie, przyjmując w niej różne role, w szczególności bierze odpowiedzialność za powierzone mu zadania | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Harmonogram zjazdów na studiach podyplomowych- Doradztwo zawodowe i edukacyjne:
I semestr (śródroczny)
1-2.III.25r.
15-16.III.25r.
29-30.III.25r.
12-13.IV.25r.
10-11.V.25r.
24-25.V.25r.
14-15.VI.25r.
28-29.VI.25r.
Wybrane przedmioty z programu studiów:
1 semestr:
1. Podstawy doradztwa zawodowego
2. Komunikacja interpersonalna i techniki coachingowe
3. Metodyka poradnictwa indywidualnego oraz grupowego
4. Prawo Pracy i Rynek Pracy w Polsce i w Unii Europejskiej
5. Kształtowanie procesu doradczego i modele pracy doradczej, IPD
6. Kompetencje doradcy zawodowego i etyka zawodowa
2 semestr:
1. Rynek edukacyjny
2. Klasyfikacja zawodów i specjalności-metody opisu zawodów
3. Narzędzia wspomagające proces doradczy
4. Poradnictwo zawodowe dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym
5. warsztat pracy dorady zawodowego
6. Elementy psychologii pracy
3 semestr:
1. Nowoczesna metodyka pracy doradcy zawodowego oraz e-doradztwo
2. Nowoczesne metody selekcji i rekrutacji pracowników, dokumenty aplikacyjne
3. Trening kreatywności
4. Przedsiębiorstwo-podstawy prawne, zarządzanie, finansowanie, innowacyjność
5. Metodyka doradztwa zawodowego w szkołach i placówkach oświatowych
6. Tworzenie planów, programów, wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego
7. Seminarium dyplomowe
8. Praktyka zawodowa (90 godzin)
PROGRAM PRAKTYK
CEL OGÓLNY
Celem praktyk jest:
1. Poznanie charakteru pracy na stanowisku doradcy zawodowego w różnych instytucjach i placówkach
2. W ramach umiejętności praktycznych zastosowania wiedzy teoretycznej zdobytej na studiach podyplomowych
3. Poznanie praktycznych zagadnień, metodyki pracy, narzędzi i technik związanych z pracą na stanowisku doradcy zawodowego
4. Poznanie własnych możliwości na rynku pracy
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Celem praktyk jest w szczególności:
1. Przygotowanie słuchacza do pracy w różnego typu instytucjach, które mają obowiązek realizacji zadań z zakresu doradztwa zawodowego
2. Zapoznanie się ze specyfiką organizacji działalności instytucji rynku pracy lub innych placówek, w których realizowane jest doradztwo zawodowe
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Metodyka poradnictwa indywidualnego oraz grupowego | Data realizacji zajęć 01-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Prawo pracy i rynek pracy w Polsce i w Unii Europejskiej | Data realizacji zajęć 02-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Kompetencje doradcy zawodowego i etyka zawodowa | Data realizacji zajęć 02-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Podstawy doradztwa zawodowego | Data realizacji zajęć 15-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Kompetencje doradcy zawodowego i etyka zawodowa | Data realizacji zajęć 16-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Podstawy doradztwa zawodowego | Data realizacji zajęć 29-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Kompetencje doradcy zawodowego i etyka zawodowa | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Metodyka poradnictwa indywidualnego oraz grupowego | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Komunikacja interpersonalna i techniki coachingowe | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Prawo pracy i rynek pracy w Polsce i w Unii Europejskiej | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Metodyka poradnictwa indywidualnego oraz grupowego | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Prawo pracy i rynek pracy w Polsce i w Unii Europejskiej | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 04:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Podstawy doradztwa zawodowego | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Kształtowanie procesu doradczego i modele pracy | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Prawo pracy i rynek pracy w Polsce i w Unii Europejskiej | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Kształtowanie procesu doradczego i modele pracy | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Metodyka poradnictwa indywidualnego oraz grupowego | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Kształtowanie procesu doradczego i modele pracy | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Komunikacja interpersonalna i techniki coachingowe | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Kształtowanie procesu doradczego i modele pracy | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Komunikacja interpersonalna i techniki coachingowe | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto9,23 PLN
- Koszt osobogodziny netto9,23 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Miernik-Borek
2012-2014-Wychowawca-Pedagog/Doradca zawodowy w NZOZ "Nadzieja Rodzinie'' w Kielcach
2013-Doradca zawodowy w Consultor Sp. z o.o. w Kielcach
2013-2015-Doradca zawodowy/Pracownik socjalny w Centrum Integracji Społecznej w Chmielniku (Fundacja "Nadzieja Rodzinie'' w Kielcach)
2014-2016-Trener/Doradca zawodowy/Wykładowca w Stowarzyszeniu "Nadzieja Rodzinie'' w Kielcach
2016-2018-Doradca zawodowy w Stowarzyszeniu MOONAR w Stąporkowie
2013-nadal-Kierownik Placówki Mieszkanie Treningowe/Trener-Asystent/Koordynator projektów w Polskim Stowarzyszeniu na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Kielcach
2018-nadal-Centrum Rozwiązywania Problemów Społecznych w Warszawie
2021-nadal-Powiatowy Urząd Pracy w Kielcach
2022-2023-Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej w Centrum Opiekuńczo-Medyczne Joanna Wojsa-Morawska
Wykładowca akademicki na Akademii Nauk Stosowanych im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Nie dotyczy
Warunki uczestnictwa
Słuchaczem studiów podyplomowych ANS może zostać absolwent szkoły wyższej legitymujący się dyplomem ukończenia studiów (licencjackich, magisterskich, inżynierskich lub doktoranckich).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe