Opiekun w żłobku lub klubie dziecięcym / 280 godzin (80 godzin praktyk) / on-line w czasie rzeczywistym / program szkolenia zaakceptowany przez MRiPS (decyzja nr 17/2024)
Opiekun w żłobku lub klubie dziecięcym / 280 godzin (80 godzin praktyk) / on-line w czasie rzeczywistym / program szkolenia zaakceptowany przez MRiPS (decyzja nr 17/2024)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Program szkolenia zaakceptowany przez Ministra Rodziny i Polityki Społecznej (decyzja nr 17/2024)
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i kompetencji z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3 i praktyczna nauka zawodu Opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym.
Certyfikat MRiPS jest uznawany i rozpoznawany przez wszystkie placówki opieki nad dziećmi do lat 3 oraz instytucje rynku pracy.
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. 2023 poz 204 ze zm.).
PROGRAM SZKOLENIA obejmuje 280 godzin: 200 godzin zajęć teoretycznych i 80 godzin praktyk zawodowych w wybranych żłobkach na terenie całej Polski.
Jeśli posiadasz wykształcenie średnie (matura nie jest wymagana) i chcesz pracować jako Opiekun w żłobku lub klubie dziecięcym, nie wahaj się i zapisz się na nasze szkolenie.
Usługa adresowana jest również do uczestników projektu "Kierunek - Rozwój" oraz "Małopolski Pociąg do kariery".
Zapraszamy!
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi280
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i kompetencji z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3 i praktyczna nauka zawodu Opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna etapy rozwoju dziecka w wieku do lat 3 oraz czynniki wpływające na jego rozwój. | Kryteria weryfikacji Poprawne określenie kluczowych etapów rozwoju dziecka oraz ich charakterystyka w kontekście opieki i edukacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna podstawowe metody i techniki pracy z dziećmi, w tym zasady pedagogiki i psychologii rozwojowej. | Kryteria weryfikacji Prawidłowe wskazanie i opisanie metod pracy z dziećmi w zależności od ich wieku i potrzeb | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozumie zasady organizacji pracy w żłobku i klubie dziecięcym, w tym standardy opieki i procedury bezpieczeństwa. | Kryteria weryfikacji Wskazanie odpowiednich procedur organizacyjnych i higienicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Potrafi rozpoznać potrzeby dziecka i dostosować metody pracy do jego indywidualnych uwarunkowań. | Kryteria weryfikacji Poprawne analizowanie przypadków dzieci o różnych potrzebach i dobór adekwatnych metod opiekuńczych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Potrafi skutecznie komunikować się z dziećmi, rodzicami i personelem placówki. | Kryteria weryfikacji Wykazanie umiejętności prowadzenia rozmowy i rozwiązywania problemów komunikacyjnych w symulowanych scenariuszach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Umie udzielać pierwszej pomocy dzieciom w nagłych sytuacjach. | Kryteria weryfikacji Poprawne wykonanie procedur pierwszej pomocy w warunkach symulowanych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wykazuje odpowiedzialność i gotowość do pracy w żłobku lub klubie dziecięcym. | Kryteria weryfikacji Aktywność i zaangażowanie w zajęcia praktyczne i teoretyczne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Potrafi współpracować z rodzicami i innymi specjalistami w celu zapewnienia optymalnej opieki nad dzieckiem. | Kryteria weryfikacji Efektywna komunikacja i współpraca podczas symulacji sytuacyjnych i praktyk zawodowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Respektuje zasady etyki zawodowej i dba o dobrostan dziecka. | Kryteria weryfikacji Świadome podejmowanie decyzji zgodnych z etyką zawodową i przepisami prawa. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki - 20 godzin
Adaptacja jako rezultat rozwoju
Przebieg rozwoju jednostki w cyklu życia
Uwarunkowania procesu rozwoju jednostki
Osiągnięcia rozwojowe w poszczególnych etapach życia jednostki
Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa - 25 godzin
Zadania rozwojowe w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym
Aspekty rozwoju dziecka – charakterystyka zmian w zakresie rozwoju poznawczego, psychospołecznego
i motorycznego na poszczególnych etapach życia dziecka
Źródła szans i zagrożeń dla rozwoju dziecka w wieku do lat 3
Neurologiczne podstawy rozwoju dziecka
Mechanizmy rozwoju dziecka
Środowisko rodzinne jako czynnik warunkujący rozwój dziecka
Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka - 120 godzin
Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych dziecka
Planowanie i dokumentowanie rozwoju dziecka w codziennych sytuacjach
Kreowanie przedmiotowego i społecznego środowiska dziecka
Opieka pielęgnacyjna i zdrowotna nad dzieckiem prawidłowo i nieprawidłowo rozwijającym się, a także nad dzieckiem niepełnosprawnym oraz wymagającym szczególnej opieki, w tym elementy metod terapeutycznych mających na celu stymulowanie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami
Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka –zabawy eksploracyjne, muzyczne, rytmiczne, plastyczne i techniczne
Wprowadzenie dziecka w kulturę
Budowanie relacji społecznych z dzieckiem, rodzicami i lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za rozwój dziecka
Umiejętność pracy ze zróżnicowanymi językowo i kulturowo grupami dzieci: pochodzących z rodzin należących do mniejszości narodowych lub etnicznych lub rodzin migrantów; zagrożonych wykluczeniem społecznym; niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki
Kompetencje opiekuna dziecka - 35 godzin
Odpowiedzialność prawna opiekuna
Ochrona praw dziecka
Podstawy medycyny ratunkowej (udzielanie dziecku pierwszej pomocy)
Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy
Umiejętność radzenia sobie ze stresem i rozwiązywania problemów
Emisja głosu
Umiejętność efektywnej komunikacji z rodzicami
Praktyki zawodowe - 80 godzin
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 899,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 899,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto17,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto17,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Wasiak
- 2015-2018 Wyższa Szkoła Menedżerska, kierunek Zarządzanie (licencjat)
- 2018-2020 Wyższa Szkoła Menedżerska, kierunek Pedagogika, specjalizacja Pedagogika Szkolna i Wczesnoszkolna (magister)
- 2021-2022 Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, kierunek Zarządzanie Oświatą (studia podyplomowe)
Doświadczenie zawodowe:
- 2016- obecnie Opiekun, wychowawca, nauczyciel w przedszkolu
- 2018- obecnie Wykładowca w JPB Centrum Kształcenia Ustawicznego
- 2020-2021 Dyrektor żłobka/ wicedyrektor przedszkola
Anna Sekuła
- 1998-2003 Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego, kierunek Technologia chemiczna (magister inżynier)
- 2001-2003 Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego, Uprawnienia pedagogiczne (fakultatywne studium pedagogiczne)
- 2005-2007 Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Uprawnienia doradcy zawodowego (studia podyplomowe)
- 2021 Wyższa Szkoła Biznesu NLU w Nowym Sączu, kierunek Psychologia, specjalność Psychologia Kliniczna i Osobowości (magister)
Doświadczenie zawodowe:
- 2006-2021 praca na stanowiskach Doradca zawodowy, pośrednik pracy, trener, tutor, trener ekonomii społecznej, szkoleniowiec
- 2021- obecnie Nauczyciel psycholog
Szkolenia i kursy:
- Kwalifikacje w obrębie zawodu Wykładowca na kursach (edukator, trener)
- Szkolenia dla psychologów szkolnych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe do pobrania z dysku (link dla uczestników).
Warunki uczestnictwa
- osoby pełnoletnie
- wykształcenie co najmniej średnie (matura nie jest wymagana)
- badania sanepidowskie
- brak przeciwwskazań do pracy z dziećmi w wieku do lat 3, zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi do lat 3
Informacje dodatkowe
Praktyki w ramach szkolenia uczestnicy odbywają we wcześniej ustalonych lokalizacjach, samodzielnie przez siebie wybranych.
Zawarto umowę z:
- WUP w Toruniu w ramach projektu "Kierunek- Rozwój"
- WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski Pociąg do kariery"
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie odbywać się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym na platformie Google Workspace (link dostępu dla użytkownika). Uczestnik musi posiadać działającą kamerę i mikrofon.