SZKOLENIE - PROSPECTING - AKTYWNE POZYSKIWANIE KLIENTÓW
SZKOLENIE - PROSPECTING - AKTYWNE POZYSKIWANIE KLIENTÓW
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za samodzielne pozyskiwanie
klientów. Przedstawicieli Handlowych, Specjalistów ds. Sprzedaży, Doradców Finansowych,
Doradców Klienta oraz osób, które odpowiadają za pozyskanie klienta, znają podstawy sprzedaży i
chcą zwiększyć swoją efektywność w działaniu. Handlowcom, przedstawicielom handlowym,
specjalistom ds sprzedaży odpowiedzialnym na pozyskiwanie klientów na rynkach BtB i BtC.
Managerom sprzedaży średniego i niższego szczebla, których handlowcy są zaangażowani w
proces prospectingu.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu:
- Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek - Rozwój
- Działanie 5.11 Kształcenie Ustawiczne
- Bony rozwojowe dla pracodawców z województwa Łódzkiego
- Zawodowa reaktywacja
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji27-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie uczestników do prowadzenia efektywnych działań prospectingowych, czylizaplanowania, przygotowania, wdrożenia i kontroli aktywności mających na celu pozyskanie
nowych klientów. Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia procesu prospectingu w sposób zaplanowany, systematyczny i skuteczny – z wykorzystaniem mierzalnych wskaźników efektywności (KPI) i narzędzi wspierających sprzedaż.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje i charakteryzuje pojęcie prospectingu oraz etapy procesu aktywnego pozyskiwania klientów. | Kryteria weryfikacji rozróżnia etapy procesu pozyskiwania klientów (identyfikacja, kwalifikacja, kontakt, rozwój relacji), | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje różnice między prospectingiem a działaniami marketingowymi, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje i ocenia potencjalne źródła oraz kanały pozyskiwania klientów. | Kryteria weryfikacji identyfikuje i klasyfikuje źródła pozyskiwania leadów (np. rekomendacje, social media, baza CRM, wydarzenia branżowe), | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji ocenia przydatność narzędzi digitalowych (np. LinkedIn Sales Navigator, CRM, cold mailing tools), | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób odpowiedzialnych za samodzielne pozyskiwanie
klientów. Przedstawicieli Handlowych, Specjalistów ds. Sprzedaży, Doradców Finansowych,
Doradców Klienta oraz osób, które odpowiadają za pozyskanie klienta, znają podstawy sprzedaży i
chcą zwiększyć swoją efektywność w działaniu. Handlowcom, przedstawicielom handlowym,
specjalistom ds sprzedaży odpowiedzialnym na pozyskiwanie klientów na rynkach BtB i BtC.
Managerom sprzedaży średniego i niższego szczebla, których handlowcy są zaangażowani w
proces prospectingu.
Warunki organizacyjne realizacji szkolenia online
- Szkolenie realizowane w formie zdalnej (online) z wykorzystaniem platformy do wideokonferencji (np. Zoom, Microsoft Teams, Google Meet lub innej z możliwością pracy w podgrupach).
- Czas trwania:
- Zajęcia prowadzone zgodnie z programem szkolenia, w blokach nie dłuższych niż 4 godziny dydaktyczne, z uwzględnieniem przerw na odpoczynek uczestników.
- Liczebność grupy:
- Maksymalnie 8 uczestników w jednej grupie szkoleniowej.
- W trakcie ćwiczeń praktycznych uczestnicy mogą być dzieleni na podgrupy 2–4 osobowe, aby zapewnić aktywny udział i indywidualną pracę.
- Wymagania techniczne dla uczestników:
- komputer lub laptop z dostępem do internetu, kamerą i mikrofonem,
- stabilne łącze internetowe (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD)
- słuchawki z mikrofonem w celu zapewnienia dobrej jakości dźwięku,
- możliwość korzystania z czatu oraz współdzielenia ekranu.
- Wyposażenie i materiały szkoleniowe:
- prezentacje, ćwiczenia i materiały szkoleniowe udostępniane uczestnikom w formie elektronicznej (PDF lub link do zasobów online),
- możliwość pobrania plików pomocniczych przed zajęciami,
- Organizacja zajęć:
- szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym,
- wykorzystywane metody: mini-wykład, dyskusja moderowana, praca w grupach w tzw. breakout rooms, analiza przypadków, symulacje, ćwiczenia praktyczne,
- możliwość zadawania pytań w czasie rzeczywistym poprzez mikrofon lub czat.
- Sposób potwierdzenia uczestnictwa:
- obecność weryfikowana na podstawie listy uczestników z platformy szkoleniowej,
- zaliczenie szkolenia potwierdzane po aktywnym udziale w zajęciach i wykonaniu zadań praktycznych.
Czas trwania warsztatu to 1 dzień szkoleniowy.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych.
Usługa trwa:
- 10 h dydaktycznych x 45 minut - w tym 8 h warsztatów praktycznych, 2 h części
- 45 minut przerwy
- 2 x 10 min test wiedzy- walidacja
Przerwy nie są wliczone są w czas trwania usługi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PROGRAM SZKOLENIA
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PRETEST
1. WSTĘP DO PROSPECTINGU - współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo.
Czym jest prospecting?
Zasada 3/37/60.
Znaczenie aktywnego pozyskiwania Klientów w procesie sprzedaży.
2. PLANOWANIE DZIAŁAŃ PROSPECTINGOWYCH - współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo.
Lejek sprzedaży.
Określenie celu sprzedażowego.
Aktywny plan poszukiwania Klientów.
Identyfikacja grupy docelowej.
Analiza rynku i segmentacja Klientów.
3. ETAPY I SPOSOBY POZYSKANIA NOWEGO KLIENTA - współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo.
Przygotowanie i metody pozyskiwania Klientów.
Zdefiniowanie grupy docelowej.
Kim jest mój idealny Klient?
Kryteria sukcesu w sprzedaży, czyli analiza wyników własnej pracy.
Decydenci w firmie.
Wyzwalacze, czyli okazje.
Odzyskiwanie Klientów biernych - sposoby odnawiania relacji handlowych.
4. KONTAKT Z KLIENTEM - współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo.
Pierwszy telefon.
Pierwszy mail.
Budowanie wizerunku podczas rozmowy telefonicznej.
Jak reagować na odmowy klientów? Jakie proponować inne działania?
Kiedy odnawiać kontakt telefoniczny.
5. POLECENIA I REKOMENDACJE - współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo.
Drzewo poleceń.
Networking.
POSTTEST
Na koniec szkolenia odbędzie się test teoretyczny sprawdzający wiedzę z zakresu nabytych kompetencji.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 WALIDACJA - PRETEST - test online | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 WSTĘP DO PROSPECTINGU | Prowadzący Adan Górecki | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 PRZERWA | Prowadzący Adan Górecki | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 PLANOWANIE DZIAŁAŃ PROSPECTINGOWYCH | Prowadzący Adan Górecki | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:55 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 PRZERWA | Prowadzący Adan Górecki | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:55 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 ETAPY I SPOSOBY POZYSKANIA NOWEGO KLIENTA | Prowadzący Adan Górecki | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 PRZERWA | Prowadzący Adan Górecki | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:35 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 KONTAKT Z KLIENTEM / POLECENIA I REKOMENDACJE | Prowadzący Adan Górecki | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 WALIDACJA - POSTTEST - test online | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:05 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 107,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 110,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adan Górecki
międzynarodowych korporacjach, wzbogacone o wiele szkoleń
krajowych i zagranicznych.
Pracował w dwóch największych na świecie firmach w swoich
branżach (IKEA, Electrolux).
Był wice szefem firm, ds. sprzedaży, w Yawal i Final w ramach projektu
interim management. Był dyrektorem sprzedaży krajowej w: Amica
Wronki, Electrolux Poland (reprezentował firmę odnośnie marek
Electrolux, AEG, Zanussi), Merloni Indesit Polska (Ariston). Pracował w
Leroy Merlin oraz był szefem sprzedaży w IKEA w Polsce.
Zarządzał działami sprzedaży liczącymi kilkadziesiąt osób oraz był
odpowiedzialny za kilkusetmilionowe budżety sprzedaży.
Z prowadzonych przez niego szkoleń skorzystało już ponad 21 500
osób, w czasie ponad 3100 dni szkoleniowych.
Specjalizacja trenerska:
sprzedaż detaliczna i hurtowa oraz
obsługa klienta, B2C, B2B,
komunikacja interpersonalna
zarządzanie zespołami,
przywództwo,
negocjacje,
zarządzanie zmianą, wprowadzanie
i komunikacja strategii,
prowadzenie szkoleń, spotkań -
wystąpień,
organizacja pracy i czasu,
priorytetyzacja,
coaching menedżerski i On the Job
Training, mentoring,
work-life balance – integration, rozwój osobisty.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej - pliki dokumentów przygotowanych w dowolnym formacie (pdf, word) po zakończonym szkoleniu wysłany mailem z materiałem w postaci e - booka w formacie pdf.
Informacje dodatkowe
„Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”.
Szkolenia dofinansowane są zwolnione z podatku VAT. ZWOLNIENIE Z VAT przysługuje firmom, gdy: * jest w całości finansowane ze środków publicznych w myśl ustawy o finansach publicznych. Zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 ze zm.) powyższa usługa szkoleniowa może zostać zwolniona z naliczenia podatku VAT.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu:
- Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek - Rozwój
- Działanie 5.11 Kształcenie Ustawiczne
- Bony rozwojowe dla pracodawców z województwa Łódzkiego
- Zawodowa reaktywacja
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma zdalna usługi. Szkolenie odbywa się za pomocą platformy szkoleniowej
MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE:
Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy)
2GB pamięci RAM (zalecane 4GB)
System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza
wersja)
Przeglądarka internetowa Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari (zaktualizowane do
najnowszej wersji)
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD)
Kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki.
Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć do
szkolenia. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika
przed szkoleniem oraz wpisanie imienia i nazwiska oraz adresu email w oknie logowania.
Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg. harmonogramu szkolenia.
Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Szkolenie będzie rejestrowane/ nagrywane w celu umożliwienia monitoringu i kontroli przez instytucję
nadzorującą realizację usług z dofinansowaniem.
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku w wyżej wymienionych
celach.