Nie taki Klient straszny - czyli profesjonalna obsługa klienta w teorii i praktyce
Nie taki Klient straszny - czyli profesjonalna obsługa klienta w teorii i praktyce
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
- Właścicieli sklepów
- Menangerów
- Kierowników sklepów, działów, stoisk
- Sprzedawców
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji31-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Spadająca sukcesywnie od wielu lat rentowność placówek handlowych jest źródłem niepokoju bardzo wielu managerów i właścicieli sklepów.Zwiększenie wartości koszyka zakupowego jest jednym z najprostszych i zarazem bardzo skutecznym sposobem poprawy wyniku finansowego placówki handlowej.
Profesjonalny - aktywny sprzedawca potrafi w znaczący sposób wpływać na decyzje konsumentów tak aby klient kupował więcej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik będzie znał zasady profesjonalnej obsługi klienta w teorii i praktyce | Kryteria weryfikacji Uczestnik musi znać zasad profesjonalnej obsługi klienta w teorii i praktyce | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program Szkolenia
I. Bezpośredni kontakt z klientem
1. Budowanie doskonałego wizerunku sprzedawcy
• Indywidualne elementy wyglądu i zachowania
• Komunikacja niewerbalna - mowa ciała
• Komunikacja werbalna – sposoby mówienia i nawiązywania relacji
• Zasady nawiązywania kontaktu wzrokowego z klientami
2. Powitanie klienta przez sprzedawców
• Powitanie klienta w sklepie
• Zachowanie sprzedawców w pierwszych minutach obecności klienta w sklepie
• Techniki nawiązania pierwszej rozmowy z klientami
3. Tworzenie atmosfery sprzyjającej zakupom w sklepie
• Tworzenie pozytywnej atmosfery do prowadzenia rozmowy sprzedawców z
klientami
• Techniki budowania wiarygodność sprzedawców
• Techniki nawiązania i utrzymania prawidłowych relacji pomiędzy sprzedawcą a klientem
II. Prezentowanie towarów w sklepie
- Ustalenie potrzeb klientów w sklepie
• Techniki zadawania pytań klientom
• Przygotowanie gotowych zestawów skutecznych pytań handlowych
• Techniki aktywnego słuchania wypowiedzi klientów
• Techniki ułatwiające zrozumienie i odkrywanie potrzeb klientów
• Zachowania różnych typów klientów detalicznych
• Poznawanie zasad postępowania z różnymi typami klientów
2. Skuteczne prezentowanie oferty
• Skuteczne słowa w prezentowaniu towarów przez ekspedientów
• Dopasowanie argumentów sprzedażowych do potrzeb klientów
• Techniki sprzedaży ułatwiające prezentowanie towarów handlowych
• Techniki sprzedaży ułatwiające prezentowanie towarów dodatkowych
• Techniki sprzedaży ułatwiające prezentowanie towarów zastępczych
III. Odpieranie obiekcji klientów w sklepie
- Odpowiadanie na pytania i odpieranie obiekcji klientów
• Techniki odpowiadania na pytania klientów
• Techniki prowadzenia rozmów w przypadku obiekcji klientów
• Przygotowanie zestawu odpowiedzi na typowe obiekcje
2. Obsługa trudnych klientów i postępowanie w sytuacjach konfliktowych
• Techniki postępowania ekspedientów podczas przyjmowania reklamacji
• Techniki postępowania ekspedientów w sytuacji, gdy klient nie ma racji
• Techniki postępowania ekspedientów z nieuprzejmymi i agresywnymi klientami
IV. Finalizacja procesu sprzedaży
- Rozmowy o cenach i obrona cen
• Techniki prawidłowego przedstawiania ceny przez sprzedawców
• Techniki sprzedaży zmniejszające wrażliwość klientów na ceny w sklepie
2. Przyspieszanie decyzji klienta o zakupie w sklepie
• Odczytywanie sygnałów gotowości klienta do zakupu
• Właściwe zachowanie sprzedawcy w końcowej fazie sprzedaży
• Techniki sprzedaży przyspieszające decyzje klienta o zakupie
• Zachowanie sprzedawcy po dokonaniu zakupu przez klienta
• Sposoby działania w sytuacji niepowodzenia sprzedaży
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Marciniak
Psychologiczne aspekty sprzedaży
Minimalizowanie strat na działach handlowych
Ekspozycja towaru w ladach chłodniczych
Efektywna sprzedaż
Merchandising sklepowy
Technologiczno-handlowy rozbiór mięsa (drób, wołowina, wieprzowina)
Zwiększenie sprzedaży w sklepach
Efektywne zarządzanie gospodarką magazynową
Paweł, wykształcony w zakresie przetwórstwa mięsnego, jest absolwentem kierunku Zarządzanie Zespołami Pracowniczymi. Posiada 15-letnie doświadczenie w branży mięsnej i spożywczej, przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, począwszy od pracy fizycznej.
Jego usługi skorzystały między innymi firmy takie jak Zakłady Mięsne Haga Plus Spółka z o.o. w Jastrzębiu Zdroju, Zakłady Mięsne JBB Bałdyga w Łysach, Zakłady Mięsne SuperDrob, Zakłady Mięsne Herman w Tyczynie, Zakład Masarski Jędrycha w Konieczkach, Zakłady Mięsne Silesia Duda, Zakład Przetwórstwa Mięsnego Gawrycki, Zakłady Mięsne Sokołów oraz hurtownie mięsa i wędlin.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały własne
Informacje dodatkowe
Szkolenie praktyczne, w Twoim miejscu pracy. W warunkach jakich pracujesz na co dzień. Bezpośredni kontakt z klientem i pracą na sklepie, pozwoli na przetestowanie przekazywanej wiedzy w praktyce. |